رواية صغيرة بين يدي الادم الفصل الثالث عشر 13
روايه: صغيره بين يدي الادم
Part:13
الفتاه:بيبي
حياه في نفسها:الطور ده كله وبيبي
ابتعد ادم عن حياه وجلس على المكتب:تعالي يا ساندي
ساندي:وحشتيني قوي يا دومي ده كله قدرت تبعد عني
ادم:مقدرتش والله يا سنودتي انت عارفه اني مقدرش ابعد عنك و نظر لحياه ليري ملامحها وجد أنها تفرك بيدها بعصبيه
ساندي بصت لحياه بقرف وشاورت بإيديها من فوق لتحت وقالت:مين دي يا دومي
ادم:دي بنت مسكينه وانت عرفاني قلبي رهيف وحنين وصعبت عليا جبتها تشتغل
ساندي وهو بتقرب ومسك ازار قميصه :طبعا يا قلبي عارفه وبصت لحياه
ساندي:انت اطلعي بره
حياه وقفت بجمود وقالت :حاضر يا ساندي هانم ونظرت لادم نظره كير وضعف ولهانه وخرجت
ادم شعر بضيق مسك الكرافته وفكها عن عنقه
ادم:يلا يا ساندي نشوف الشغل اللي متراكم ده
في حي قديم من أحياء القاهره نجد أن جميل يجلس ويأتي له شاب في منتصف العشرينات
جميل:غبت المده دي ليه يا صقر
صقر:المهمه كانت صعبه
جميل:المهمه اللي صعبه
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
صقر:جميل انا جاي ودماغي مش فائقه ليك ولالغازك ها الباشا جه هنا
جميل :مين
صقر:ادم يا جميل جه هنا
جميل:اه جه من يومين
صقر:كويس انو جه قرب الوقت اللي اتخلص منه
جميل وهو بيقوم من على الكرسي:مش هقدر يا صقر تتخلص منه مش هقدر
صقر وهو يمسك كاسه ويرميها على الأرض ويقول بغضب:لا هقدر يا جميل وهتخلص منه
جميل وهو بيصب الشاي:متنساش ادم يبقالك اي
صقر وهو يخرج:مش ناسي
جميل:استني اشرب الشاي
صقر:مفيش وقت اني اشربه
ذهب صقر الي حاره شعبيه ودخل الي شقته وغير هدومه وخرج قبل ما ينزل سمع صوت في الشقه اللي قصاده ودي شقه مفيش فيها حد ودقائق وخرجت فتاه ترتدي عبايه بيتي وتربط شعرها بطرحه وكانت ماسكه السجاده وكانت الفتاه وجهها مليئ بالتراب
الفتاه:معلش يا استاذ ممكن تساعدني اني انفض السجاده دي
صقر مسك السجاده ونفضها
الفتاه:شكرا يا استاذ انت اسمك اي
صقر وهو ينزل على السلم:ملكيش فيه
الفتاه:ماله ده استغفر الله العظيم
نزل صقر ومشي لغيت لما وصل لمركز الشرطه ودخل المكتب بتاعه وبدأ الشغل
عند حياه كانت تجلس على المكتب وتضع يدها تحت خدها واليد الأخري تلعب بالقلم بملل جاء إليها زيد
زيد:مالك يا حياه
حياه:مليش
زيد:ادم جوه
حياه وهو تمسك القلم بيدها الاثنين:ايوه جوه وهو طائر البغبغاء وضغطت على القلم انكسر
زيد:هههههههههه بغبغاء بس تصدقي هي شبه بس مالك متعصبه ليه كده
حياه:هتعصب من اي مفيش حاجه تعصب
زيد:خلاص جهزي صفقه الشهاوي علشان هما جايين دلوقتي
حياه:ماشي وبعد وقت كان ادم وساندي وزيد في غرفه الاجتماعات وشركه الشهاوي كمان دخلت عليهم حياه بالورق
حياه بصدمه:رائد
عند صقر دخلت فتاه
الفتاه:هتيلي حقي يا حكومه
صقر ببرود:طب اقعدي يا انسه وقولي عايزه اي
الفتاه:مش انت اللي نفضتلي السجاده
صقر:هتقولي عايزه اي ولا تطلعي بره
الفتاه:هقول هقول
صقر:اسمك وعمرك
الفتاه:انا اسمي زهره عمري 23
صقر:اي بلاغك
زهره:بلاغي في بتاع اللحمه يا باشا انا اشتريت كيلو والمفروض اخد 2جنيه فضلين من الفلوس اللي دفعتها
صقر بنفاذ صبر وهو يجز على سنانه ووقف وقرب منها وسند بيده على الكرسي اللي قاعده عليه وميل بوجهه ناحيتها:يعني انت جايه وعمله دوشه ومعطلاني علشان اثنين جنيه
زهره ووقفت مره وحده فخبطت وجهه مسك وجهه بعصبيه
زهره:لااااا الا حقي يا باشا انا في مجتمع حر ومستقل وانا انثي واخد حقوقي كامله انا مسمحش لأي ذكر انو ياخد حقوقي لو سمحت انت حكومه ولازم ترجعلى حقي انا عايز اثنين جنيه بتوعي
صقر بعصبيه ومسك ايديها:خدي خمسه جنيه اهي ومشفش وشك تاني فاهمه
زهره:لااا انا مسمحش بكده انا عايزه فلوسي من اللي حقي عنده اتفضل فلوسك يا باشا
صقر:طب انا هعد لغيت ثلاثه ولو لمحت طيفك هنا انت حره وغمض عيونه وبدأ العد فتح مشفش اثر لزهره
صقر:طلعتي منين بنت المجنونه دي
عند حياه .....
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
رائد:حياه انت حياه صح
حياه:ايوه انا حياه بشحمها ولحمها عامل اي والله عامله اي
رائد:الشله كويسه بس نقصاكي والله انت اللي عامله اي
ادم خبط أيده على الطربيزه:مش نكمل والا اي حد قالكم انو ده مكتب الخاطبه حنان للمطلقين والعوانس وانت تعالى هنا ذهبت حياه ووقفت بجانبه
خلص الاجتماع
ىائد:لازم نشوفك يا حياه ونطلع مع بعض
حياه:طبعا يا رائد(رائد مدير شركه الشهاوي) الكل بدأ يخرج وكانت حياه هتخرج مسكها ادم من ايديها وزقها جوه واغلق الباب وخلع الجاكت وبيشمر درعاته
ادم:رائد بقي مين يا هانم ويبقي بالنسبه ليكي اي وانت ازاي تكلميه واكنك مش متنيله مكتوبه علي اسمي انطقي
حياه وهي بتقول بخوف :ادم اعقل احنا في الشركه
حياه:اعقل انت خليتي فيا عقل وفجأه وقعت حياه فوقيها ادم و الباب اتفتح
***: انا انا اسفه وخرجت .......
اعملوااااا مشاركه يا فنزاتششششي
زهره محجبه
(يا تري مين اللي دخلت عليهم🙃)
#روايه_صغيره_بين_يدي_الادم
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية صغيرة بين يدي الادم ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق