رواية من نظرة حب الفصل العاشر 10 - بقلم الكاتبة الصغيرة
"10"
اخد حمزة جودي لشقته واللي كانت جميلة جدا ومترتبة زي ما يكون في حد ساكن فيها
حمزة : ها حلوة
جودي : اوي دي تيجي قد العمارة اللي انا كنت عايشة فيها
حمزة : دا يعتبر قر واللا ايه
جودي بضحك : متخفش مش هحسدك بس بجد بسم الله ماشاء الله جميلة
حمزة : تمام انتي تقعدي هنا وانا هنزل وهاجي تاني
جودي : رايح فين
حمزة : متقلقيش هرجع تاني
نزل حمزة وبعد فترة صغيرة رجع وهو ماسك في ايده اكياس كتيرة
جودي باستغراب : اي دا
حمزة : يعني انتي هتقعدي هنا من غير اكل وشرب الشقة مش موجود فيها اي اكل ولا شرب نزلت جيبت الحاجات اللي هتحتاجيها
جودي : انا مستغربة انت بتعمل معايا كدة
حمزة : متستغربيش اي حد كان في مكاني كان عمل كدة
جودي : لا مكنش حد عمل كدة مبقاش في حد عنده نخوة ورجولة
حمزة : لا في بس لسة مقابلتيش حد منهم
جودي : بس قابلتك شكرا بجد علي اللي انت بتعمله
حمزة : انا بعمل كدة لان عندي اخت ومعتبرك زيها
جودي : شكرا بجد
حمزة : بطلي تشكريني انا هحط الحاجات دي في المطبخ وهبقي اجي كل يوم اشوف لو محتاجة اي حاجة
جودي : تمام بس مش عاوزة اتعبك اكتر من كدة
حمزة : مفيش تعب ولا حاجة وانا قولتلك ان انتي زي اختي
جودي : تصدق اختك من حظها انك اخوها وجمبها
حمزة : يلا ارتاحي انتي وانا همشي لان ورايا شغل وهبقي اجيلك بكرة
جودي : ماشي
مشي حمزة وسابها وهي بتبص عليه وحاسة بمشاعر كتيرة جواها
جودي : ياه هو في راجل زي دا الايام دي بس عيلته من حسن حظها انه معاهم وبعدين انا مالي بفكر كدة ليه يوه انا هنام احسن
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
بالليل كان الكل متجمع علي السفرة وبيتكلموا كالعادة
زين : هتخطبوها ليا
ثريا : ي ابني انت لحقت تعرفها
زين : بقولكم ايه انتوا قولتوا لو عرفت عنها كل حاجة هتخطبوهالي
حمزة : يعني كلام جد ولا زي كل مرة
زين : بجد وبجد اوي كمان انتوا رجعتوا في كلامكم والا ايه
مالك : ي ابني انت مستعجل علي اي بس
زين : انا مليش دخل عاوز اخطبها
ثريا : خلاص ي زين نجهز نفسنا ونروح نخطبهالك
زين : كلام رجالة
ضحك الكل عليه وكان امير بيبص علي مكة بحب شديد بس هي مش واخدة بالها
امير : انت وقعت من امتي ي ابني
زين : من اول ما شوفتها
مالك : ما تمسك نفسك ي عم انت
زين : انا بقي هقوم عشان الحق اكلمها قصدي يعني الحق انام
حمزة : تنام بردوا
زين : يلا تصبحوا علي خير
مشي زين وسابهم بيضحكوا عليه
امير : طيب عن اذنكم
مالك : رايح فين ي ابني
امير : عاوز اغسل ايدي
ثريا : طب استني خديه ي مكة وعرفيه الطريق
اخدته مكة ومشيوا وهو كان بيبصلها بشدة وهي لحظت كدة
مكة : هو في حاجة
امير : وحشتيني
مكة : نعم انت بتقول ايه
امير : ها عجبتك والا طلعت وحش
مكة : هو انت
امير : ايوة انا منفعش واللا ايه
مكة : يعني انت اللي
امير : ايوة انا
مكة : وانت مقولتش من الاول ليه
امير : قولتلك هتعرفيني في الوقت المناسب
مكة : عشان كدة كنت بتشوفني وانا رايحة الجامعة
امير : بداتي تفهمي اهو
مكة : طب انت يعني فعلا بتحبني واللا
امير : انا كل كلمة قولتهالك كانت طالعة من قلبي وانا في الاول كنت خايف اظهر لترفضيني
مكة : واشمعنا ظهرت دلوقتي
امير : يمكن لما بدات احس انك بتبادليني نفس الشعور
مكة : قصدك ايه
امير : يعني انتي كمان حبتيني من قبل ما تشوفيني حتي
مكة : وانت متاكد كدة ليه ممكن يكون كلامك غلط
امير : لا انا متاكد ودا اللي هيخليني اعمل اللي في دماغي
مكة : وايه هو ان شاء الله
امير : اني اطلب ايدك من اخوكي
مكة : بجد
امير : طبعا انتي بتحبيني وانا بعشقك تبقي اي المشكلة
مكة : بس انا خايفة ان مالك يرفض
امير : خليها عليا انا بس انتي موافقة الاول
مكة : اللي يشوفه مالك
امير : يبقي موافقة انا هكلمه بكرة واشوف
مكة : علي فكرة تلاقيهم مستغربين انك اتاخرت يلا ارجع لهم
امير : وانتي
مكة : انا هروح انام
امير : تصبحي علي خير
مشي امير وكانت لسة مكة هتمشي شافت نسمة راحت لها بسرعة
مكة : انتي سمعتي حاجة
نسمة : غصب والله انا كنت جاية انادي لكم لان الست ثريا هي اللي طلبت مني كدة
مكة : اهدي ي نسمة
نسمة : انا مكنتش اقصد اني اتنصت عليكم
مكة : طب تعالي معايا انا عاوزاكي
نسمة : علي فين
مكة : اوضتي عاوزة اتكلم معاكي
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
فوق في الاوضة كانت نسمة قاعدة بتسمع كلام مكة
مكة : ها انا كدة غلطانة
نسمة : اقولك حاجة انتي حاسة انك غلطانة
مكة : لا
نسمة : يبقي خلاص انتي معملتيش حاجة غلط يعني متقابلتوش ولا الكلام دا انتي كلمتيه علي الفون وبردوا مكنتيش تعرفي انه هو
مكة : بس انا خايفة ان مالك يرفض
نسمة : انا معرفش الاستاذ مالك بس باين انه طيب وبيحبك وبيوثق في صاحبه واكيد مش هيرفض
مكة : يعني هو فعلا بيحبني
نسمة : هو لو مكنش بيحبك مكنشي قالك انه هيطلب ايدك يعني هو لو كان زي الشباب اللي موجودين دلوقتي كان زمانه علقك بيه وعرفك مين هو من الاول او كان اذاكي لكن هو عمل العكس
مكة : يعني انتي شايفة كدة
نسمة : ايوة هو زي ما قال كان عاوزك تحبيه لشخصيته مش لشكله ولما عرف انك بقيتي بتبادليه نفس المشاعر قال يدخل البيت من بابه ويطلب ايدك
مكة : بس خايفة بردوا من مالك
نسمة : متخافيش اكيد هيوافق
مكة : يارب
#من_نظرة_حب
#بقلمي_الكاتبة_الصغيرة
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية من نظرة حب ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق