Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببتك بعد كرهي لك الفصل العاشر 10 - بقلم يارا علاء

   

 رواية احببتك بعد كرهي لك الفصل العاشر 10



في صباح يوم جديد صحي عمير ونادا بصوت علي وقال:جني .
مسمعش رد ف نادا تاني بس مجاش رد ف راح الأوضاع وهو بيقول:مش بنادي عليكي ولا (قبل ما يكمل وقف مصدوم وقال:جنه.
عمير جري علي جنه اول ما شاف منظرها وهي مريومه علي الارض وحوليها دم ف صرخ بجنون:جنههه لا متسبنيش فوقي يا جنه .(عمير فضل يصرخ بجنون ويحاول يفوقها بس مش بترد ف شالها وراح بيها للمستشفي )
(في المستشفي)
دخل عمير من باب المستشفي وهو بيزعق ويقول:دكتوررر بسرعه.
الممرضات جربوا وجابوا ترولي وتم نقلها للعمليات وكان الدكتور جه وقبل ما يدخل وقفه عمير وهو بيقول:ارجوك أنقذها انا مش عاوز أفقدها هي اكيد مش هتسبني صح.
الدكتور:اهدي يا استاذ أن شاء الله مش هيحصل حاجه قال كده ودخل اوضة العمليات وعمير فضل واقف وهو مرعوب عليها ف افتكر عامر واتصل بيه .
جارا الرد......
عامر بنعاس:الو مين.
عمير:عامر الحقني.
عامر بفزع:عمير في اي مال صوتك.
عمير بدموع:جنه يا عامر دخلت عليها الأوضاع لقتها غرقانه في دمها انا اخدتها علي المستشفي ودلوقتي هي في العمليات انا خايف يحصل ليها  حاجه .
عمار بحزن:طب اهدي وان شاء الله خير انا هتصل ب ماما وهجيلك.
عمير:متتاخرش انا محتاجك جنبي يا عامر .
عامر:مش هتاخر سلام.
عمير:سلام.
عمير قعد علي الكرسي وفضل يدعي ربنا أن جني تكون كويسه بعد شويه جه عامر وحنان ومليكه وميرا عمير اول ما شاف أمه جري عليها وقال:جنه يا ماما انا خايف اخسرها.
أمه بحزن: اهدي يا حبيبي أن شاء الله هتكون كويسه .
عامر بغضب: اكيد حصل معاها كده بسببك .
عمير :انا معملتش حاجه.
عامر بزعيق:لا عملت يا استاذ لما كنت تشبها لوحدها ومتسالش عليها يبقي عملت لما هي تتصل تسال عليك عشان تطمن وانا ال ارد لما كانت تبات عند اهلها بالتالي وانت متسالش عليها ومكبر دماغك حتي لما بقت حامل بقت تعاملها وحش لي كل ده عشان رفضتك مره قبل كده وانت كرمتك نقحت عليك ف قولت تنتقم صح ارتاح اهو بسبب عمايلك هي بين الحيا والموت هي وبنتك.
حنان بغضب:عامر انت بتقول اي انت مش شايف حالته.
عامر :هو ال عمل في نفسه كده هو ال دمر حياته بايده ولو هي حصلها حاجه هكون بسببه (عامر قال كده ومشي وميرا ومليكه واقفين ومش بيتكلموا وعمير راح قعد من غير كلام.)
عمير قعد يفكر في كلام عامر و عدي ساعتين والدكتور خرج وباين علي وشه الحزن.
ف عمير قال:خير يا دكتور طمني هي كويسه هي وبنتي صح رد عليا.
الدكتور بحزن:البنت كويسه والحمدلله بس المدام دخلت في غيبوبه لأن الولاده مكنتش سهله وخسرنا دم كتير.
عمير بصدمه:غيبوبه ط طب هي هتفوق امتي.
الدكتور:احنا منعرفش هتفوق امتي ممكن بعد اسبوع او شهر او سنه الله اعلم عموما احنا هننقلها لاوضه عاديه .
حنان بحزن:تمام يا دكتور شكرا.
الدكتور:العفو بالاذن انا.
حنان:اتفضل.
الدكتور مشي وعمير لسه مصدومه ومش مستوعب ال اتقال ف حنان طبطبت عليه بحزن:اهدي يا بني أن شاء الله هتفوق وهتبقي كويسه.
عمير بدموع:ه هو انا ممكن اخسرها انا بحبها بس كنت عاوز ارجع كرامتي واجيب حقي منها.
حنان:لا مش هتخسرها بس يابني انك تكابر أو تدمر حيات حد بيحبك دي مش حاجه سهله مش ما انت مفكر جنه كانت بتحبك بس انت ال كنت بتبعدها عنك .
عمير بندم:انا عارف اني غلطان بس خليها ترجع وانا هعوضها والله.
حنان:باذن الله هتفوق .
عمير:يارب .
أما ميرا ومليكه بصوا لبعض وميرا قالت بهمس:اصعب حاجه انك تحب شخص وهو يقسي عليك .
مليكه بحزن:معاكي حق .
ميرا: عارفه عمير مشي ورا عقله وانا مشيت ورا قلبي واتجوزة ياسين ال دمر حياتي وندمانه علي ال عملته أما عمير بسبب أنه عاوز يرجع كرامته دمر حياتها بايده.
مليكه: انا زعلانه علي بنت جنه يا عيني مش هتشوف امها.
ميرا:امم اي رايك نروح نشوفها.
مليكه:ماش يلا.(وراحوا الحضانه وشافوا البنت وبعدين راحوا يشربوا حاجه)
(بعد مرور ست شهور )
كان عمير في شقته وماسك صورة جنه ودموعه نازله:وحشتيني قوي يا جنه انا وفيروز فيروز كل يوم تعيط انا بسبها عند ماما عارفه مش بقدر اشوف فيروز لأنها شبهك ارجعيلي بق بقالك ست شهور في غيبوبه ارجعي بق.(قال كده ورجع ضهره لورا وغمض عينه عشان يحلم بيها بس حاله موبايل)
عمير :الو يا ماما.
حنان:فينك يا بنتي بنتك بتعيط ومش راضيه تسكت  تعالي يا بني شلها وضمها لحضنك مش كفايه امها مش موجوده وانت كمان هترحمها منك لي كده يابني.
عمير بحزن ووجع:مش قادر يا امي فيروز شبه جنه اوي .
حنان:معلش يا بني تعالي بالله عليك البت مفتروه من العياط..
عمير بحزن:حاضر يا امي جاي اهو.(قفل السكه وقام راح عند أمه)
_______
عند تميم فضل يدور علي مليكه بس مش لاقها ف قرر يسافر وينسها بس مكنش عارف ف مره راح مع صاحبه المستشفي  ف صاحبه دخل الكشف وهو راح يدفع الفلوس بس وهو ماشي خيط في حد وسمع صوت بيقول:انا اسفه 
اول ما سمع الصوت بص علي صاحبة الصوت واتصدم وقال.....
يتبع........

reaction:

تعليقات