رواية عشق الفهد الفصل التاسع 9
الـتـاسـع
فهد بيسمع صوت انوثي رقيق بينادي عليه وبتجري عليه تحضنو
فهد بيشوفها وبيفرح
فهد. كيندرا انتي رجعتي امتي
كيندرا. انا جيت مع الوفد الايطالي
فهد وحشتيني اوي اوي ي كوكو
كيندرا. وانت اكتر ي فهودي
« كيندرا تبقي بنت عم فهد التاني وهي كانت عايشه ف ايطاليا وتعتبر صديقه فهد المقربه»
فهد. انتي روحتي علي القصر ولا جيتي هنا فهد كيندرا لا انا جيت على هنا حبيت اشوفك اول واحد ومروحتش فهد طيب نحضر الاجتماع ونروح مع بعض
ف الوقت ده بيدخل شاب ف اوئل الثلاثينات
فهد. اووه ده عمر كمان معاكي
عمر. اي ي فهود موحشتكش ولا ايه
فهد. لا طبعاً وحشتيني ي جدع وبياخدو بالحضن
فهد. انتو جيتو مع بعض
عمر. بياخد كيندرا ف حضنو ايوه امال اسيب اختي حبيبتي تيجي لوحدها
فهد. والله وكبرت وبقيت راجل
عمر. مش هتبطل هزارك التقيل ي جدع
فهد. ولا اسكت احنا ف الشركه نبقي نتكلم ف الموضوع ده لما نروح
وبيدخلوا اوضه الاجتماع عند الوفد الايطالي فهد بيقعد على راس الطاوله وبيبدا الاجتماع وبعد شويه الاجتماع بيخلص
فهد. يديكم العافيه ي شباب شغلكم ممتاز
وبيطلعوا من اوضه الاجتماعات
فهد. يلا ي كيندرا انتي وعمر نرجع القصر
كيندرا. ايوه دا انا اتوحشت رنا وماما نعمه اوييي
فهد. طيب دقيقه اجيب مراد معانا
ـــــــــــــــــــــــــ
بعد شويه بيوصلوا القصر
رنا وعشق بيكونوا نازلين من فوق
رنا بتجري وتقول
كوكو حبيبتي وحشتيني وبتجري تحضنها
كيندرا. وانت اكتر ي رنون
رنا. انتي جيتي امتي
كيندرا. من شويه
رنا. اهاا
كيندرا بتنتبه لعشق
كيندرا. مين دي ي رناا
رنا. دي…..
فهد. مراتي
كيندرا بصدمه مراتك انت اتجوزت امتي وهي دي مش كانت معاك ف الاخب..
فهد بمقاطعه. ده موضوع طويل ابقي احكيهولك
كيندرا. بتتقدم علي عشق وبتمد ايدها
كيندرا. اهلا انا كيندرا بنت عم فهد ورنا
عشق بتسلم عليها بإبتسامه
اهلا وانا عشق
ف الوقت ده بينزل باقي افراد العيله علي صوتهم
كيندرا. ماما نعمه وحشتيني وبتجري تحضنها
نعمه. كيندرا حبيبتي
وبيحضنوا بعض
ف الوقت ده بيدخل عمر
عمر. ايه ي جدعان انا ماليش نصيب ولا ايه
نور بتنزل وتسلم علي اخواتها
نعمه. تعال ي عمر يحبيبي
وبعد شويه بيبقوا قاعدين كلهم
فهد. ام ابراهيم ام ابراهيم
ام ابراهيم «الداده». نعم ي فهد بيه
فهد. طلعي كيندرا وعمر علي اوضهم عشان يرتاحوا
ام ابراهيم. حاضر
كيندرا بتقوم وبتقعد جمب فهد تحت نظرات عشق
كيندرا. فهودي انا عاوزه اقعد معاك
فهد. انتي اكيد تعبانه عاوزه ترتاحي نبقي نتكلم بالليل
فهد. يلا ي عشق
ـــــــــــــــــــــــــ
عند عشق وفهد
فهد. مامتك وحنين هيجوا كمان شويه
عشق. تمام
فهد. تعالي قربي
عشق. بتقرب وبتقعد جمبه علي الكنبه
فهد. انتي كنتي بتدرسي ف ايه
عشق. انا كنت جايبه ف الثانويه 98 بس للأسف مدخلتش كليه عشان الظروف واضطريت انزل اشتغل
فهد. ده مجموعك يدخل طب ليه مدخلتيش
عشق بحزن وبتنزل راسها. الظروف ي فهد
فهد بيرفع راسها بإيده. من بكره انا هقدملك ف احسن كليه طب ف مصر
عشق. انت مش مضطر
فهد. لا ي عشق انا عاوز اعمل كده
عشق. شكرا
فهد. مسمعش الكلمه دي تاني
عشق بتوتر. هو انا ممكن اسألك سؤال
فهد. امممم
عشق. هي مين كيندرا وعمر دول اولاد عمك يعني اخوات نور
فهد. اه كيندرا وعمر اخوات نور من كام سنه لما عمي ومراته ماتو ف حادث كيندرا دخلت ف اكتئاب شديد ومحدش قدر يطلعها منه ف امي عرضت علينا اننا نسفرها
واحنا سفرناها وعمر اخوها مرضيش يسيبها وسافر معاها ونور مرضيتش تسافر وقعدت
عشق بتوهان. اه شكلها بتحبك
فهد. بتغيري ولا ايه
عشق. مين انا لا واصلا اغير ليه
فهد. بضحك خلاص يبنتي وبالنسبه لكيندرا هي اه بتحبني
بس مش الحب اللي انتي فهماه ده حب اخوي وكمان هي مخطوبه
عشق. بجد
فهد. اه
فهد. انا هدخل اخد شاور وننزل عشان نستقبل اهلك
عشق. اوك
ـــــــــــــــــــــــــ
بعد شويه
حنين وامها بيوصلوا القصر
حنين بصدمه. ايه ده متأكده يماما ان ده بيت عشق
صابره. ايوه ومتنسيش ان فهد اكبر رجل اعمال فالشرق الاوسط فأكيد هيعيش هنا
الحارس بيطلع
اتفضلوا فهد بيه مستنيكم جوه
حنين وامها بيدخلو
وبيلاقوا عشق وفهد والعيله قاعدين
عشق بتقوم تسلم علي اهلها
عشق بتاخد حنين وامها بالحضن
عشق. وحشتوني اوي
حنين. وانتي كمان
وبيقعدوا
بعد شويه بيدخل كيندرا وعمر ومراد
حنين بتشوف مراد وبتتصدم
حنين. انت
مراد. ايه اللي جابك هنا يبت كمان بتراقبيني
حنين. لا شكلك انت بتراقبني
العيله كلهم بيبصوا لبعض
عشق. حنين ده مراد صاحب فهد وشريكو
مراد. عشق انتي بتكلميها ليه وايه جابها هنا
فهد. دي اختها ي ظريف
مراد. والله اللي يشوفهم ميقولش اخوات وبيضحك
ـــــــــــــــــــــــــ
بعد شويه
حنين ومامتها بيمشو
وفهد وعشق بيطلعوا اوضتهم
فهد. استعدي ي عشق بكره اول يوم ليكي ف الجامعه
عشق. بتجري وتحضن فهد
عشق. بجد شكرا جدا ا ي فهد
فهد. بيتصدم من فعلتها وقلبه بيدق جامد
عشق بتحس بنفسها وتبعد عنو
عشق بخجل. اسفه
فهد. ولا يهمك
فهد. يلا نامي عشان تصحي بدري
عشق. اوك
فهد بيروح ينام علي الكنبه
عشق. فهد
فهد. اممم
عشق. تعالي نام جمبي علي السرير عشان ضهرك ميوجعكش
فهد. لا عادي انا مرتاح
عشق. عادي مش هضايق انت ف جنب وانا ف جنب
فهد. تمام وبيقوم ينام جمبها
ـــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم ف الصباح
عشق بتصحي قبل فهد
جايه تقوم لقيت ايدين محاوطينها بتملك
بصت جمبها لقيت فهد حاضنها اوي
عشق. اتكسفت وحاولت تقوم ومش قادره
عشق. فهد فهد
فهد. اممم
عشق. ممكن تشيل ايدك عاوزه اقوم
فهد. انا اسف منتبهتش بالغلط
عشق. بتقوم بكسوف وبتدخل تاخد شاور
بتخلص وتطلع
بتلاقي فهد قاعد علي السرير وسرحان
عشق. انا خلصت ادخل خد شاور
فهد. تمام
بيدخل فهد وبيطلع
بيلاقي عشق جاهزه
بيبص عليها اوي
كانت لابسه دريس باللون السماوي وخمار ابيض وكوتشي ابيض
فهد. تعالي نفطر واوصلك الجامعه
عشق تمام
بينزلوا بيلاقو
كيندرا وعمر ونور ورنا ونعمه وعامر
قاعدين علي السفره
عشق. صباح الخير
الكل. صباح النور
عشق بتقعد جمب فهد وبتبدأ تاكل
كيندرا. فهودي انا عاوزه اجي معاك الشركه
فهد. طيب روحي مع عمر انا هوصل عشق الكليه
كيندرا. اوك
نور. انا هاجي معاكم كليتي جمب كليتها
فهد. بيهز راسو
نور ف نفسها انتو مفكارين اني هسيبكم تتهنوا ماشي
بعد وقت فهد بيقوم
فهد يلا ي عشق
عشق. دقيقه اجيب حاجه
فهد بيطلع يركب ف العربيه
نور جايه تقعد جمبو
فهد. ده مكان عشق اقعدي ورا
نور بغضب. حاضر
عشق بتيجي وبتركب جمب فهد
بيوصلوا قدام الكليه وكل وحده بتنزل تروح كليتها
فهد. استني ي عشق روحي انتي ي نور
نور. بقا بتمشيني ي فهد والله لتشوفو هندمكم وبتمشي
فهد. خدي دول ي عشق
وبيطلع فلوس من جيبو
عشق. لا انا معايا
فهد. انا مش همد ايدي كتير وبعد كده طول م انتي علي زمتي مسؤله مني
عشق. بتاخدهم شكرا
فهد. انا قولت ايه امبارح
عشق بكسوف. نسيت
فهد. طيب ادخلي احسن متتأخري ولما تخلصي هاجي اخدك
عشق اوك وبتدخل
ـــــــــــــــــــــــــ
عشق جوه الجامعه ومش عارفه محاضرتها فين
وبتخبط ف بنت
عشق. اسفه
البنت ولا يهمك ي قمر شكلك جديده هنا
عشق. اه
البنت انتي ف سنه كام
عشق. اولي
البنت. زيي
عشق. ممكن تدلوني علي قسم A
البنت ده نفس قسمي اتفضلي نعايا ي
عشق. اسمي عشق
البنت. اسمك جميل ي عشق انا اسمي منار وبتمد ايدها
عشق. تشرفت فيكي ي منار
منار. شكانا هنبقي صحاب
عشق بإبتسامه. ان شاء الله
منار طيب يلا نمشي عشان منتأخرش
عشق. يلا
وبيروحوا علي المحاضره
ـــــــــــــــــــــــــ
عند فهد ف الشركه
فهد. هدي هدي
هدي بتدخل وبتكون لابسه فستان اخضر ضيق جدا جدا وقصير
فهد بيبص عليها بشمئزاز
فهد. ابعتيلي ملفات مشروع القاهره
هدي. اوك ي فهد بيه
هدي بتكون طالعه
فهد. استني
هدي. اكيد الصناره مسكت ف الطعم
فهد. احنا مش ف با”ر احنا ف شركه تاني مره متجيش بلبس كده لإما اعتبري نفسك مطروده
هدي بتوتر. حاضر
اسفه يجماعه علي التأخير بس النت كان فاصل عندي من الصبح
اديني عوضتكم ببارت كبير
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشق الفهد ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق