Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنت الملك ثروان الفصل الثامن 8 - بقلم نورهان ثروت ي

 


رواية بنت الملك ثروان الفصل الثامن 8


ابتسم الملك رئبال بغموض وقال:انا عندي فكره
نظر له نبراسئيل بلهفه :اي هي
الملك رئبال:انك تكون ديما جنبها حتي لما تيجي تنام تكون في مكان قريب جداا من اوضتها متسبهش لحظه انت هتقدر تحميها وكمان ممكن تساعدها تحمي نفسها أو تعلمها تحمي نفسها ازاي فاهمني
نظر له نبراسئيل بتفكير :فهمت أنا فعلا هعمل كد
…………………..
تجلس روفان علي الفراش وهي تنظر لملك ثروان بتركيز وتقول بفضول :ها كمل عرفت تروح ليها تاني ازاي وامتي
ابتسم الملك ثروان بهدوء وقال :طب براحه هفهمك ياستي
Flashback
تجلس يارا علي الفراش وهي تفكر لماذا لم يأتي الملك ثروان ؟لقد مر شهور علي غيابه
واقف الملك ثروان امام يارا وقال:بتفكري في أي
نظرت له يارا بصدمه:يخربيتك خضتني في حد يظهر مره واحده مفيش احم دستور اي نيله علي دماغك
ابتسم الملك ثروان بسخريه وقال :انتي بتتكلمي معايا كاني عيل بلعب معاكي في الشارع مش ملك في عالم الجان
نظرت له يارا وقالت بسخريه:ياعم اتنيل ثم قالت بفضول يلا قولي بقي كل دا كنت فين انا قولت انك مش هترجع تاني بسبب غيابك دا
نظر لها الملك ثروان بستغراب وقال :وليه مش هرجع تاني انا اهو واقف قدامك
نظرت له يارا بفضول:هو انت كنت في عالم البشر ولا في العالم بتاعك في الفتره دي
الملك ثروان بهدوء:كنت في العالم بتاعي لان كان عندي شغل شديد جداا مع مملكه تانيه وكان لازم افضل هناك
نظرت له يارا بهدوء وقالت بتساؤل :هو انت بتشتغل طب بتشتغل اي
تنهد الملك ثروان بتعب وقال :بيقولوا اني بشتغل ملك هو يعني اي انت بتشتغل ما اكيد بشتغل المهم قوليلي انتي عامله اي وعملتي اي في الفتره اللي مكنتش موجود فيها
ابتسمت يارا وقالت بحماس :بص يا سيدي انا كنت بروح الدروس وارجع علي البيت اذاكر واساعد ماما في كم حاجه في البيت وارجع اذاكر بعدهه اقاعد استنى يمكن تيجي بس مكنتش بتيجي نهائي
ابتسم الملك ثروان وقال:انا اهو جيت تحبي نعمل حاجه انتي نفسك نعملها
اؤمات له يارا وقالت بحماس :نفسي اكون فوق السحاب تقدر تعمل كد
الملك ثروان بتفكير:اقدر بس دا هيكون خطر عليكي
يارا :مش مهم المهم انك تعرف تخليني فوق السحاب يلا بس لحظه ماما اكيد هتستغرب اني مش موجوده
نظر لها الملك ثروان بتفكير وقال:متقلقيش انا هخليها طول الفتره دي فاكره انك نائمه
يارا بفرحه :كويس جداا يلا
الملك ثروان بهدوء:بصي ركزي خليكي قريبه مني جداا وامسكي ايدي وخليكي مركزه مع عيوني
يارا بحماس :ماشي يلا
وقف الملك ثروان في منتصف الغرفه وقام بركل الارض بقدميه ثلاثه ركلات ثم اقترب من النافذه وقفز
يارا بصدمه وهي تغمض عينيها :يخربيت اهلك هنموت يامتخلف انت بتعمل اي يالهوي
قهقهة الملك ثروان بقوه عليها وقال:انتي مسخره هنموت اي يابنتي انتي كل شويه بتنسي اني من الجن دا كمان انا الملك بتاعهم
اغلقت يارا عيونها بقوه وقالت :اتنيل بالله عليك رجعني الاوضه انا متخلفه اني طلبت منك حاجه
قهقه الملك ثروان وقال بهدوء:طب فتحي عيونك ياجبانه احنا بقينا فوق السحاب
امسكت يارا يد الملك بخوف وقالت بخوف :حلوه اوووي بس تخوف بجد انا خايفه اقع خلينا نرجع
الملك ثروان:متخافيش انا معاكي مش هيحصل حاجه قوليلي عايزه تعملي اي تاني
يارا بخوف :انا عايزه افضل هنا لان المنظر حلو اووووي بس خايفه اقع انا يعتبر واقفه علي سحابه
الملك ثروان بقلق :احنا لازم نرجع اوضتك دلوقتي
نظرت له يارا بستغراب:ليه احنا لسه خرجين من الاوضه
الملك ثروان :ابوكي رجع ولو دخل اوضتك هيعرف انك مش موجوده
نظرت له يارا بضيق وقالت :اي ابوكي دي اسمها بابا
نظر لها الملك ثروان بغيظ وقال :شوف انا بقول اي وانتي بتقولي أي يلا احنا لازم نرجع
بعد مرور ١٠ دقائق دخلت يارا غرفتها وقالت بحزن :اهو رجعنا انت هتمشي
الملك ثروان:لازم امشي ابوكي هيدخل في اي لح
قطع حديث الملك ثروان صوت دق علي الباب
نظرت يارا لباب بتوتر :م مين
والد يارا : انا يابنتي تعالي يلا اقاعدي معايا انا وأمك
يارا :حاضر يابابا دقيقه وهجي
الملك ثروان :هرجع تاني متقلقيش
يارا : هستناك متتاخرش عليا تاني
………………………
روفان بحزن مزيف :هو انا ليه معنديش حد يخليني فوق السحاب كد
الملك ثروان:قريب هيكون عندك شخص يعمل ليكي كل حاجه عايزها المهم قوليلي روحتي النهر
تنهدت روفان بضيق :اه والخريطة التانيه في الغابة السوداء
نظر لها الملك ثروان بصدمه وقال بخوف :مستحيل تروحي المكان دا لوحدك انتي ممكن تموتي هناك المكان خطر جداا
نظرت له روفان بهدوء:هو انا معرفش اي الخطر اللي هناك ولا عارفه الغابة دي فين بس متخافش عليا نبراسئيل هيكون معايا
تنهد الملك ثروان براحه وقال :ماشي ياروفان يلا نامي انا هخرج
روفان :ماشي خد الباب في ايدك وانت خارج ياحج
الملك ثروان بصدمه:حج طب عملتيها ازي في حد يقول لي جن ياحج
روفان بمرح :وفي حد بيكلم جن اصلا ياعم خد الباب في ايدك عايزه انام
الملك ثروان بقتنع:عندك حق حاضر هقفل الباب
…………………………
استيقظت روفان وهي تنظر في الغرفه بتركيز إلي أن نظرت جانبها بصدمه كان يجلس نبراسئيل بهدوء ينظر لها وهو يبتسم ابتسام دافئة لتبتسم روفان لا اراديا ببلاها وتقول بنعاس:انا بقيت بهلوس بانبراسئيل ولا اي مش كفايه بيجي ليا في الاحلام
ابتسم نبراسئيل بهمس وحب:واي هي الاحلام اللي انا موجود فيها
لتعي روفان علي نفسها وتختفي ابتسامتها البلهاء و لتنهض بسرعه وتقول بصدمه:انت موجود هنا بجد نهار اسود بتعمل اي هنا ودخلت هنا ازاي الناس هتقول عليا اي يخرابي ياختي يافضحتك ياروفان بين الناس
ابتسم نبراسئيل بمرح:يامصيبتك ياروفان ابوكي هيجي يق*تلك ويقول الطار ولا العار
نظرت له روفان بصدمه :صح هيمو*تني ياختتتي انا صغيره علي المو*ت منك لله انت بتعمل اي هنا
نبراسئيل بهدوء: انا بعمل اي هنا جيت اصاحيكي لكن انتي مكنتش عايزه حتي تفتحي عينك
روفان :انت دخلت هنا ازاي
نبراسئيل:بصي بعيد عن اني ملك الجان واقدر ادخل اي مكان لكن الملك ثروان هو اللي دخلني هنا
نظرت له روفان بهدوء وقالت بجديه مزيفه:يعني مش هيق*تلني ويقولي انتي اللي جبتي لينا العا*ر ياروفان الكل*ب
نبراسئيل:عار اي يامنيله قومي يابت انتي فين عقلك هو بجد موجود
روفان :أه ياخويا موجود المهم جاي تصحيني ليه هو احنا هنروح دلوقتي لغابة السوده
نبراسئيل بهدوء:اول اسمها الغابة السوداء بس احنا مش هنروح دلوقتي احتمال نروح بليل
نظرت له روفان وقالت بضيق:يعني لو هو احتمال بليل بتصحيني دلوقتي ليه يامهز*ق
نبراسئيل :عشان عايزك تيجي معايا للمملكة بتاعتي
نظرت له روفان بستغراب وقالت :ليه هو في حاجه ولا اي
نظر لها نبراسئيل وقال بجديه :يعني لو في حاجه خط*ر هجي ليكي ليه المهم مفيش حاجه بس الملك رئبال والملكه قالوا انهم عايزينك
نظرت له روفان وقالت بفضول :والملكه دي تكون مين ياخويا والملك رئبال عايزني في أي
نبراسئيل :الملكه تكون امي والملك رئبال عايزك تيجي تقاعدي معاهم انهارده وتتعرفي علي المملكه فهمتي
ابتسمت روفان بغرور :طبعا فهمت دا انا بفهمها وهي طايرة
نظر له نبراسئيل وقال بسخريه :ما بلاش الغرور دا انتي فضلتي ربع ساعه عشان تفهمي اللي بيحصل
نظرت له روفان بتوتر مزيف وقالت :اي دا انت اخدت بالك
ابتسم نبراسئيل بمرح وقال:صراحه اه شكلك كان وحش اوووي
نظرت له روفان بضيق مزيف وقالت:ماشي ياخويا ياابو شكلي وحش اووي اخرج خليني البس
نبراسئيل بهدوء :ماشي انا هتنيل اخرج هتلقيني قاعد مع الملك ثروان تحت بقولك صح البسي الهدوم اللي موجوده علي السرير
نظرت له روفان بستغراب :ليه منا عندي هدوم الحج ثروان جيب ليا هدوم كتير في الدولاب الله يبارك له
قهقهة نبراسئيل بقوه وقال :حج يخربيت عقلك اي الدماغ دي بجد المهم معلش هنسيب الهدوم اللي جيبها الحج ليكي انهارده والبسي الهدوم دي ضروري
اقتربت روفان منه وقالت وهي ترتب على كتفه :حاضر يلا بقي خد الباب في ايدك متعطلنش بقي
فتح نبراسئيل باب الغرفه وقال:ياست انا اهو هنزل متتاخريش
ابتسمت روفان وقالت بمرح :اشطا يلا انزل بقي
غادر نبراسئيل الغرفه وهو يقهقة علي تصرفات روفان الطفوليه نظرت روفان لفراش وجدت ملابس ثم جلست علي الفراش بهدوء وهي تنظر لملابس لكن في لحظه نهضت روفان وهي تصر*خ وتبعد عن الفراش وتنظر له بر*عب
#اي اللي روفان شافته
#اي اللي هيحصل في المملكه


reaction:

تعليقات