Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت طفلتي الفصل الثامن 8 - بقلم ملك محمد مصطفى

 


رواية عشقت طفلتي الفصل الثامن 8




)احمد طلع لقي ليلي في حضن امه و نايمة من كتر العياط)
احمد:امي
عبير:انا جيا
(عبير سابت ليلي علي السرير وقامة وقفلت الباب)
عبير:مالها اختك يا احمد
احمد:مافيش يا امي بس عايزة اقولك علي حاجة
عبير:قول
احمد:في عريس جي لي ليلي وانا موافق عليه
عبير:طيب انت عارف مين دا و استني ناخد رقي ليلي
احمد:انا خدت القرار خلاص وكمان انا بعمل كدا عشان مصلحتها
عبير:طيب هو مين
احمد:استاذ اسد صاحب الشركة الي انا فيها
عبير:طيب اما اختك تصحي يبقا نشوف رقيها
احمد:لاء هي لزمن توافق غير كدا ها سيب البيت دا ومش هرجع تاني
عبير:انت عبيط يا احمد مش هينفع انك تجبر اختك علي حاجة وانت تسيب البيت ليه
احمد:هو كدا
(بعد فترة من الوقت صحيت ليلي وعبير كلمتها)
ليلي:انا مش عايزة اجوز هو با الاجبار اي دا
احمد:هتجوزي غصب عنك لو انتي فعلا عايزاني افضل معاكم هنا وفقي غير كدا انتي ولا اختي ولا اعرفك
(احمد نزل الشارع يتمشي)
احمد:انا اسف يا ليلي كله عشانك انا مش هقدر
احميكي من الناس دي اسد يعرف لانه عندو حراسه ويحمي كتير
(رجع البيت متاخر لقي ليلي صحيا شفها وكان داخل الاوضه بتاعته ولكن ليلي وقفته)
ليلي:انا موفقة يا احمد
احمد بفرحة:بجد الف مبروك ياقلبي
ليلي بحزن:الله يبارك فيك
احمد:طيب ادخلي يلا نامي عشان بكرة يومك يا عروسه
ليلي بحزن:تصبح على خير
احمد:وانت من اهله
(احمد اتصل علي اسد)
اسد:احمد بيتصل ليلي حصلها حاجة
اسد:الووو
احمد:الووو
اسد:ليلي حصلها حاجة
احمد:لاء يافندم محصلش حاجة بس حبيت اقولك اني موافق علي الجواز و اختي كمان موفقة
اسد:تمام يا احمد بكرة هجيب الشيخ نكتب الكتاب بس مش هنعمل فرح
احمد:تمام استناك سلام عليكم
اسد:وعليكم السلام
ليلي:يارب اختار لي ولا تخايرني انت حسبي وكيلي يارب انا وفقت عشان اخويا يارب انت اعلم بقلة حيلتي
(ليلة نامت علي المصلي بتاعتها )
(جية الصبح علي ابطالنا)
ليلي:الووو ياهمس
همس:اي ياليلي مش بتاجي الشغل ليه
ليلي:يبقا اجي ان شاء الله بس عايزاكي تاجي بسرعه ممكن وانتي جاية تشتري فستان كدا
همس:ليه
ليلي:اقولك بعدين بس بسرعه
همس:حاضر
(قفلت ليلي مع همس و همس راحت اشترت فستان و خمار وكمان ساندل لونة ابيض يليق مع الفستان السماوي وخمار ابيض )
همس:اتفضلي احكيلي بقا فيكي ايه
ليلي:هتعرفي شوية كدا
همس:يابت انتي بتخوفيني ليه حرام عليكي مالك
ليلي عيطت:مافيش
همس:فيه انتي ديما بتحكيلي مالك
احمد:خلصتي ياليلي اذيك ياهمس
همس:الحمدالله
ليلي:اه هلف الخمار خلاص
احمد:طيب بسرعه
(جيه اسد ومعاك حمزة وكمان فهد والشيخ وكام واحد من الحراس عشان يشهدوا علي الجوازة)
احمد:يلا ياليلي
ليلي:حاضر
(مسكتها همس وطلعت اتصدمة من ان استاذ اسد وحمزة موجودين برا)
همس:انا مش فهمه حاجة
الشيخ:تعالي امضي يا عروسة
ليلي:حاضر
همس:عروسة
(مضت ليلي والشيخ نها بجملة الشهيرة بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير)
ليلي في سرها:يارب انت اعلم بي حالي فكن بجاني دائما
عبير:الف مبروك يا قلبي متزعليش من اخوكي
ليلي: الله يبارك فيكي يا امي عمري ما هزعل من احمد
احمد:الف مبروك يا قلبي عايزك تعرفي انا عملت كدا عشانك مش عشان حد تاني
ليلي:الله يبارك فيك
همس:انا مش فهمه حاجة فهميني
ليلي:افهمك ايه اني اتجوزت غصب عني
همس:كنتي المفروض تقولي لاء
ليلي:انا قولت بس اخويا كان هيسيب البيت ويسافر ومش هيرجع تاني
همس:ما يمشي
ليلي:امي هتذعل وممكن تتعب مش كفاية عليها فراق بابا ويبقا كمان ابنها
همس:اسفة يا حبيبتي اني ماكنتش جمبك
ليلي:الحمدالله
احمد:يلا يا ليلي عشان تمشي
همس:تمشي فين
احمد:هتروح مع جوزها
همس:مش المفروض في فرح
ليلي:لاء مش هعمل
همس بغضب:يعني يجبروكي علي الجوازة وكمان مافيش فرح
ليلي:انا مش عايزة فرح
احمد:يلا يا ليلي
ليلي:حاضر
(قامت ليلي مع احمد عشان هتمشي مع اسد(
همس:هتوحشيني اوي
ليلي:وانتي كمان
اسد:تقدرو كلكم تاجوا في اي وقت
عبير:تشكر يابني
اسد:العفو يا امي
اسد:يلا
ليلي:حاضر
(سلمت لياي علي كل الي موجدين ومشيت )
(****************************************)
همس:عايزة حاجة يا خالتي همشي بقا
عبير:استني احمد يوصلك
همس:لاء شكرا هطلب اوبر هياجي بسرعه
عبير:ماشي يابنتي خلي بالك من نفسك
همس:حاضر
(همس نزلت وفتحت الابلكيشن لقت مافيش اوبر متاح فضلت تدور علي تكسي مافيش لقت حد بيشاور ليها)
همس:حمزة
همس:حضرتك مروحتش
حمزة:لاء يلا عشان اوصلك
همس:شكرا هستني تاكسي
حمزة:الوقت اتاخر و مافيش تكاسي تاجي دلوقتي يلا اركبي
همس:شكرا
حمزة:العفو
(ركبت همس مع حمزة و حمزة وصلها البيت)
جيهان :همس
همس:نعم يا ماما
جيهان:مين الي موصلك بالعربية دا
همس:دا مديري في الشركة وصلني عشان ماكنش في تكاسي خلاص
جيهان:بصي ياهمس انا وثقا فيكي ثقة عمياء بس الناس مش عرفاكي يابنتي
همس:فهماكي ياماما
جيهاء:ربنا يحفظك ياقلبي يلا ادخلي غيري عشان تكلي
همس:لاء مش جعانة يا امي كلت في كتب كتاب ليلي
جيهان بستغراب:ليلي مين
همس:عندي كام ليلي يا امي
جيهان: وحدة ومش مخطوبة
همس:لاء حاليا اتجوزة
جيهان: ازاي
(همس حكت لي جيهان)
جيهان:ياعيني يابنتي و ازاي اخوها يعمل كدا
همس:اهو الي حصل بقا
جيهان:ربنا معاها يابنتي ويفرح قلبها
همس:امين يارب يلا تصبحي علي خير ياقلبي
جيهان:وانتي من اهله
(*****”***************************»*****)
اسد:اتفضلي يا ليلي
ليلي:شكرا
بسملة :ابيه اسد
(بسملة اترمت في حضن اسد)
اسد:حبيبة ابيه اسد من جوا عامله ايه
بسملة: الحمدالله مين دا
(بسملة بتبص لي البنت المصدومة الي وقفة ورا اسد)
اسد:دي ليلي مراتي
بسملة:انت اتجوزت يا اسد
اسد:اه انهاردة
بسملة:اذيك يا ليلي عامله ايه انتي جميلة اوي
ليلي:الحمدالله انتي الاجمل والله
بسملة:شكرا خلاص انتي بقيتي صحبتي
اسد:يلا ياليلي عشان تنامي الوقت تاخر وانتي يا بسملة اطلعي يلا
بسملة:شوية بس اقعد مع ليلي
اسد:يلا اصبح اعملوا الي انتوا عايزينه
بسملة:وعد
اسد :وعد
(طلعت بسملة علي الاوضه وكمان اسد و ليلي)
ليلي:انا هنام فين
اسد:هنا
ليلي:هنا فين
اسد:علي السرير
ليلي:و انت
اسد :بردو علي السرير
ليلي:لاء حضرتك نام على السرير وانا هنام علي الكنبة
اسد:مش بعيد كلامي مرتين اتفضلي تقدري تغيري هدومك ليكي هدوم جوا
ليلي في نفسها:اي الراجل المتحول دا
(ليلي دخلت غيرت لبست بيجامة بكم وسيبت شعرها وطلعت)
ليلي:تصبح على خير
(اسد كان في ملكوت تاني من جمالها)
ليلي:استاذ اسد
اسد:نعم
ليلي:بقول لي حضرتك تصبح على خير
اسد:وانتي من اهل الخير
(ليلي نامت علي حرف السرير وكذلك اسد نام علي حرف السرير كانوا نيمين بعمق لان النهاردة كان متعب جدا من حزن بقلب ليلي ولكن هي عارفة ان ربنا جمبها ومن اجبار اخوها ليها)




reaction:

تعليقات