Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نبض سليم الفصل السابع 7 - بقلم نور أحمد

  

رواية نبض سليم الفصل السابع 7



فجأه رن الجرس وكلهم راحوا علي الباب واتفجأو بي
جمال:السلام علكم مشاء الله انتوا ادم وامجد كبرتوا يولاد
Stop..
جمال:خال نبض عايش برا ولسه راجع ظروفه كانت جبراه انو يسافر ومعرفش ياخد نبص معاه وسابها مع عمها وسافر
Back….
ادم:احم حضرتك استاذ جمال صح
جمال:هه اه انا يسيدي انت بقا ادم ولا امجد
ادم:لا انا ادم
سليم:مين دا
ادم:احم خال نبض
جمال:اي يا امجد مش فاكرني ولا اي
سليم:لا انا مش امجد انا سليم وابقي اااااااا
ادم:احم صاحبي
سليم بص لادم بستغراب :اا اتفضل اتفضل جوا
جمال دخل
جمال:اومال فين نبض مش ظاهره يعني وحشتني اووي اخر ذكري ليا من امها
ادم وسليم سكتوا
ابراهيم وهوه جي عليهم:اي يا ادم عرفت حاجه عن نب….اي دا جمال جيت امتي
جمال:ههه امشي يعني ولا اي
ابراهيم:ودي تيجي عامل اي وحشني والله
جمال:والله انت اكتر يلا يا ادم اطلع هات نبض وحشتني جدا
ندي:لقيتوا حاجه
جمال بستغراب:لا اكيد انتي مش نبض
ندي:لا انا ندي حضرتك مين
ابراهيم:ندي بنتي جبتها بعد منتا سافرت
جمال:اه اذيك يحببتي انا عمك جمال خال نبض
ندي:بجد اذاي حضرتك
جمال:كويس والنبي اطلعي اندهي نبض عايز اشوفها هوه انا هشحتها منكوا ولا اي
ندي:اا لا بس اصل
ادم:هيا مع امجد كانو في المول
جمال:لحد دلوقتي دي الساعه داخله علي11
سليم:والنبي متفكرني
جمال:افندم
ادم:لا هوه ميقصدش حاجه
سليم نفخ وفضل يكلمهم ومش لقي اي استجاابه
سليم:لا بقا انا مش هسكت يا ادم متعمل حاجه انت مش قلقان
ادم:اكيد متزفت يا سليم
جمال:متفهموني يجماعه
سليم بنرفزه:افهمك انا بقا انا سليم خطيب نبض وهنتجوز اما بقا امجد فهو اكيد عمل حاجه في نبض وانا مش هسكت
ادم بنرفزه:سليم متنساش نفسك انت في بيتي وبتتكلم علي اخويا ونبض دي اختي وبنتي فاهم كلنا قلقانين عليها وكمان قلقانين علي امجد فنهدي كدا
ندي:صح يسليم هما اخوتنا وحنا كلنا قلقانين عليهم
جمال:كلام اي دا يبراهيم ازاي يعني مش عارفين توصللهم
ابراهيم:ان شاء الله هيظهروا
رن جرس الباب وادم جري يفتح شاف جواب ادم فتحه واتصدم
سليم:في اي
ادم:……….
سليم شد الورقه منوا واخد نفس الصدمه اضعاااف اضعاااف اضعاااف
سليم:اي اي دا مين الي اداك البتاعه دا
ادم بنفص الصدمه :معرفش فتحته لقيته
سليم بضياع:لا لا الكلام دا مش حقيقي لا لا نبض بتحبني ادم رد
ابراهيم:في اي
ادم بصدمه:نبض وامجد اتجوزاو وبعتين ورقه الجواز
جمال:نعم ازاي هيا مش خطبتك بنت اختي ابنك وداها فين يبراهيم دانا اهد البيت دا علي راسكوا
عبير:تلاقيها لفت عليه الحربايه وخلته يقطعنا
ابراهيم:بس يعبير مش عايز اسمع صوتك
سليم بصدمه ماسك الورقه وحاسس بضياع راح علي ندي
سليم:ندي بسي انا مش مصدق طب خدي شوفي قوليلي دا مش صح وان مش نبض والنبي
ندي :معرفش انا مش مستوعبه ازاي يعملوا كدا
سليم بصراخ:لا لا مش حقيقي لا نبض بتحبني انا فاهمين نبض بتحبني انا
ادم لقي جواب مع الورقه وقرأه
ادم بتوهان:مُستحيل
سليم شد الورقه منو وقرأها ولقي خط نبض مكتوب ونفس امضتها
سليم:مُستحيل نبض متعملش كدا لا حد يرد عليا يجدعان
نبض نبض بتحبني اتخطبنا وهيا بتحبني ه هتتجوز امجد لي دي بتعبره اخوها حد يرد عليا
ابراهيم:احنا لازم نعرف منهم الي حصل انتو متاكدين انها امدتهم
ندي:اه امضتهم بس دا شيئ مستحيل نبض بتحب سليم ازاي يتجوزوا
سليم وهوه خلاص هيعيط:انا زعلتها النهاردا ودا من غرتي عليها والله بس تعمل فيا كدا
ادم:اهدي بس انا مش مستوعب اصلا
سليم:اهدي اي اهدي اي وانا خطبتي مُختفيه ويوم ميظهر ليها حاجه تكون ورقه جوزها انا عملت اي مكل الناس بيحصل مبنها مشاكل حد يرد عليا
جمال:انا عايز بنت اختي انتوا عملتوا اي فيها
ابراهيم:بس احنا لازم نجبهم هنا الاول ونفهم منهم
ادم بنرفزه:نفهم منهم اي يبابا دي امدتهم انا متاكد وكمان كاتبين رساله انهم اتجوزوا وهيبعده فتره وهيرجعوا نفهم اي انا الي مش قادر استوعبه ان نبض تعمل كدا ازاي
سليم بضياع:انا كنت بحبها وكنت بعمل كل حاجه علشنها لي تعمل فيا كدا
ندي بدموع:سليم بليز اهدي كلنا اتصدمنا
سليم:اتصدمتوا اي انا خطبتي اتجوزت هههههه نبض نبض لا لا لا نبض بتحبني اوعي اوعي تلاقيها مستخبيه مني كام يوم علشان زعلتها بس انا هروح انام والصبح هاجي هنا هتكون جت هههه قال تتجوز قال
ندي:سليم بعد اذنك اهدي وفوق
سليم:افوق اي افوق من اي نبض يندي نبض *ودمع* نبض بتحبني يندا ازاي تتجوز امجد ازاي يندا
ندا بعياط:طب اهدي اهدي بس وفوق علشان نعرف نفكر
سليم بنرفزه :متقوليش اهدي انا نبض قتلتني بسكينه تلمه يندا
ادم:سليم اهدي انا حاسس ان نبض متعملش كدا
سليم:بعتين الورقه وكمان جواب معاه وتقولي حاجه غلط كل دا علشان زعلتها النهاردا منا صلحتها بعدها لي تعمل كدا فيا لي
وخرج وسبهم
ندي:الحقه يا ادم
ادم:ازاي نبض تعمل كدا ازاي وفضل يكسر في الحاجه
جمال:انا ماشي بس الله في سماه لهتندم يبراهيم انت وابنك الي اخد بنت اختي هتندم
ابراهيم:ادم دور علي الزفت اخوك وهاته من تحت الارض
عبير:منها لله
ادم بنرفزه:ماما مش عايز اسمع صوت
عبير:لسه بدافع عنها وهيا هربت مع اخوك
ادم:ولحد مفهم اي الي حصل
وطلع الاوضه وفضل يكسر في الحاجه
اما سليم فركب عربيته وهوه منهار وضايع لقي رساله من فون نبض فحتها بسرعه ولقي
*سليم انا عارفه انك دلوقتي عرفت ان انا وامجد اتجوزنا متزعلش مني بس مكنش قدامي حل تاني غير دا امجد طول عمره بيحبني والي انت عملته النهاردا انا مستحملتوش انا عارفه انك هتزعل زي منا زعلانه بس انا اخترت الحاجه الصح انساني يسليم انساني وعيش حياتك وانا فتره وهظهر تاني انا وامجد بس لما دا يحصل مش عايزاك تكون مستنيني لاني مش هرجع ليك تاني سامحني يسليم وشكرا علي كل حاجه حلوه عملتها ليا شكرا علي كل الوقت الي قضناه مع بعض باي*
سليم ضحك ضحك هستيري بوجع ودموع وعياط مش مصدق مش مستوعب اي الي بيحصل نبضه تعمل كدا في تتجوز غيره تعمل كدا في
سليم بعياط:هههههه اسامحك اسامحك ينبض اااااااااه اسامحك اسامحك بعد متجوزتي عليا ههه لا وبتطلوبيها بثقه اوي كمل بعياط هستيري انا عملتلك اي انا معملتش حاجه انا متجوزتش زي منتي عملتي انا بس كنت عايزك تغيري شويه وتدايقي زي منا ادايقت كدا يرب يكون حلم يرب اصحي مش عايز دا يكون حقيقه لا لا وكمل عياط ومشي بلعربيه وشغل اغنيه سلمتلك وراح علي النيل للمكان الي كان بيقعد في هوه نبض
*علي النحيه التانيه في شقه امجد*
امجد:انا مش فاهم انا سمعت كلامك ازاي واي غرضك من الموضوع دا
منال بخبث:غرضي سليم انا بقا انت رضيت لي لاني سمعت نبض قبل كدا بتقول لصحبها انك بتحبها مصلحتنا واحده يعني
Flashback…….
منال بعد مسليم مشي وسبها
منال:ماشي يسليم والله لهتكون ليا غصب عنك اما ست نبض بقا فنا هعرف ازاي ابعدها عنك وفي اسرع وقت لعب مؤمن بطيئ انا لازم العب اسرع منو مقدمايش غير امجد اما نشوف هتلحقها ازاي
بعتت لامجد رساله وكتبتله تمم وهوه رد عليها
وافتكرت بخبث
Flashback…….
امجد نمره غريبه اتصل بي
امجد:الو
منال:الو انت امجد ابن عم نبض
امجد:اه انا في حاجه
منال:في مصلحه مُشتركه مبنا
امجد:انا معرفكيش اصلا
منال:انا منال صاحبه نبض وسليم معاهم في الجامعه
امجد:افندم يعني
منال:من غير لف ودوران كدا انا عارفه انك بتحب نبض
امجد:وعرفتي منين هيا الي قالتلك
منال:تؤ سمعتها بتقول كدا المهم انا بحب سليم وعايزا ابعد نبض عنو وانت الي هتساعدني
امجد:وانا هستفاد اي
منال:تعجبني انت هتاخد نبض وانا هاخد سليم
امجد:وانا اي الي يضمنلي كلامك
منال:مفيش ضمنات هقدر ادهالك غير ان انت هتمشي علي الخطه الي هنعملها ولو عملناها صح انت هتكسب نبض وانا هخلي سليم يتجوزني ويبقا كدا احنا الاتنين كسبانين
امجد:…………….
منال:ها معايا
امجد:معاكي هنعمل اي بس اهم حاجه نبض مفيش حاجه تمسها
مناال:متقلقش انت هتبقي معاها خطوه بخطوه الي هيحصل انو انت هتقولها تعالي معايا في اي حته بس في وقت تشغلها في علشان متلحقش تقول لسليم وانا هتكون مهمتي اني لما اشوفهم ادايقها واشغل سليم عنها انت هتاخدها معاك وشرحتله بقيت الخطه
امجد:وافرضي محصلش كل التخطيت دا
منال:لو مشيت علي الخطه تمم هنكسب صدقني
امجد:وهنعنل كدا امتي
منال:بكرا
امجد:تمم
منال:بس لازم نكون ماشين مع بعض خطوه بخطوه
امجد:اتفقنا
بعد مقفل معاها
امجد: اسف ينبض بس انتي مش هتكوني غير ليا انا بس ودي فُرصه وجات لحد عندي ومش هضيعها وكدا هضمن ان سليم يبعد عنك ومش هتلاقي غيري الي هيبقا جمبك بعد مهيا هتتجوز سليم اااااه بكرا تبقي في حُضني للابد يا قلب امجد بكرا كل حاجه هتتصلح يحببني
وفعلا خطتهم مشيت زي مهما خطتووا وامجد قدر انو ياخد نبض
Back………
امجد:وانتي هتعملي اي وهتخلي سليم يتجوزك ازي
منال:دي بقا مُهمتي متقلقش لازم امشي دلوقتي ومن بكرا هبدا اللعب
مشيت وامجد دخل الاوضه عند نبض
امجد:انا اسف بس انا بحبك من وانتي عيله صغيره وانا بحبك وكبرت وحبك في قلبي زاد مكنش ينفع حد يجي يخدك مني بسهوله كدا ودي فرصه وجاتلي لحد عندي عارفه هتزعلي شويه بس صدقيني مش هتلاقي حد بيحبك زي ولا هيكون عايزك جمبوا زي انا بحبك ونفسي تحسي بيا كل مرا كنت بشوف معملتك ليا ومعملتك لادم رفضك ليا وانتي عارفه اني بحبك وحُبك لسليم مكنش ينفع اقف اتفرج عليكي سمحيني ينض سامحيني
…………



reaction:

تعليقات