Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زوجي معاق الفصل السابع 7 - بقلم مريم محمد

 


 رواية زوجي معاق الفصل السابع 7

منى دخلت المطبخ وجهزت اكل ومراد كان واقف بيتابعها وبعد كده قال لها ان هو عايز يساعدها وهي وافقت وفعلا مراد ساعد منى وجهزوا الاكل على السفره وقعدوا اكلوا مع بعض وبعد كده منى قالت له منى : ممكن تنام معايا النهارده في الاوضه يا مراد لو سمحت انا خايفه جدا وقلقانه ومش عارفه انام لوحدي
مراد: ما ترددش طبعا عشان هو شاف الخوف في عينيها نام منى مراد في نفس الاوضه على نفس السرير مشاعر متلخبطه بينهم هم الاثنين منى قامت كانت الساعه 2:00 الظهر دخلت الحمام اخذ شاور واتوضت وبعد كده صلت الظهر وجهزت فطار وبعد كده دخلت صحه( بقلم مريم محمد )
مراد من النوم هو كمان دخل الحمام اتوضا الظهر وبعد كده فطر مع منى وقال لها
مراد :احنا عندنا النهارده تجمع بيتجمعوا كل سنه بين العرب منى فرحت جدا ان هيكون في مصريين وعرب وناس عشان هي محبوسه في البيت ومش بتشوف حد غير مراد منى جهزت نفسها ولبست فستان جميل جدا وخرجت ومراد كان مبهور بيها وبجمالها💖 مراد راح الحفله وبالصدفه قابل احمد صاحبه الا اول ما شافه هو ومنى ما صدق وراح يسلم على منى امنا ما كانتش طايقاها اصلا مراد شاف نظره الاعجاب في عينين مراد وكان مش طايقه وعارف ان هو معجب بمراته بس هو مش عايز يضايق منى عشان هي كان نفسها تخرج من الحبسه اللي هي فيها وعارف ان هي من امبارح وهي كانت زعلانه جدا ومتضايقه قعدت منى واتعرفت على ناس كثيره جدا مصريين وعرب بس وهو قاعد على الترابيزه سمع ناس في الترابيزه اللي جنبه بيتكلموا عليه بطريقه مش كويسه واحد منهم بيقول شفت الواد اللي قاعد هناك ده الاعرج اللي اتجوز بنت جميله جدا الواد ده مصري ومهندس وعنده شركه هنا بس اعرج ومش حلو متجوز بنت جميله جدا رد عليه الطرف :التاني بنت جميله فعلا وصغيره مش عارفه اتجوزت وعلى ايه
مراد راح لمنى والغيره كانت بتاكلوا وكان حاسس بالعجز وقال لها لو سمحت يلا عشان نمشي بس منى رفضت قالت له ان هي لسه ان هي ما لحقتش تقعد وتتعرف عليهم مراد زعق في منى قدامهم ومنى اتحرجت جدا وقامت مشيت معايا وبعد كده دخل البيت مراد انت عاجبك ايه اللي حصل انت عاجبك نظرات الرجاله ليكي
منى :انت بتقول ايه انت واعي اللي انت بتقوله
مراد : انت فاكره نفسك ايه فاكره نفسك مين انت عاجبك اللي كانوا بيقولوه عليك
منى: بيقولوا عليا ايه مراد زقها جامد واتخبطت في الحيطه وبعد كده
مراد: انت تتحبسي في البيت انت مش هتطلعي
منى :انت فاكرني ايه انت فاكرني جاريه عندك لا طبعا مراد راح ضربها بالقلم وزقها وشدها من شعرها وبعد كده منى وقعت في الارض ومراد سابها وطلع قعد في الصاله بعد وقت طويل مراد مراد هدي ورجع الاوضه كانت منى اغمى عليها مراد فضل يعيط وكان منهار حرفيا فضل يفوق في منى وحاول يشيلها كثير بس ما كانش قادر عشان عجزه جاب الميه وفوقها وبعد كده منى قامت معايا بس ما كانش قادره وحطها على السرير وبعد كده طلع لها هدوم بعد هدومها قله مرمطت ووشها اللي كان متبهدل من الكدمات وقام حضر الفطار وجهزوا على السفره وقال لها اسف على
الج ري م ه اللي حصلت في المطبخ منى فضل الساكته ومش بترد وبعد كده مراد فضل يانب في نفسه على اللي عمله مع منى منى قامت لما تبقى اطباق وروقت المطبخ وكانت متضايقه جدا من منظر المطبخ بس ما رضيتش تجرح مراد قد ايه هي انسانه جميله وهو دخل وراها المطبخ وهي بصت له بعتاب وهو اتضايق من نفسه جدا ان هي ما رضيتش تجرحه رغم هو جرحها كتير
مراد: ممكن اتكلم معاكي شويه
منى: انا مش قادره اتكلم ممكن تسيبني لوحدي مراد طبعا اداها الحريه المطلقه وسابها وخرج يتمشى شويه وبعد كده منى كلمت مامه مراد وحكيت لها على كل اللي حصل ومامته اتضايقت جدا وتاسفت لها كتير وقالت لها ان هي تستحمله عشان هو بيحس بالعجز واتلاقي ان هي ما تسامحوش بسهوله عشان ما يرجعش يعمل معاها نفس اللي عمله امبارح وبعد كده مراد رجع من الشغل كانت منى قاعده قدام التلفزيون بتتفرج على فيلم كرتون مراد انا عايزه اتكلم معاكي لو سمحت ما ترفضيش منى 😥
على فكره يا جماعه مراد ده بيستهبل بعد ما بوظ للبنت وشها عايز يكلمها عادي بمنتهى البرود🤨🤔

يتبع…


reaction:

تعليقات