Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية العشق المحرم الفصل السادس 6 - بقلم رنا أحمد

  رواية العشق المحرم كاملة  بقلم رنا أحمد   عبر مدونة  كوكب الروايات 

رواية العشق المحرم الفصل السادس 6


في شقه عيون ….
كانت تقف بقلق بالغ لتسير اسيا الي الداخل بغرور. غيظ .
/كويس انك لسه فكراني بس انتي معاكي حق انا متنسيش بسهوله .
عيون بجديه /خير حضرتك جايه ليه .
اسيا بحده وغيظ/جايه علشان اربيكي من اول وجديد إذا كان نفسك في حد غني يخرجكم من الفقر الي انتوا فيه ماشي نشوفلك حد لكن خيالك ميبقاس واسع كده وتلعبي لعبتك الوسخه دي علي ايان الحديدي .
عيون بحده وغيظ/اظن كفايه اوي لحد كده انا مش هقبل باي اهانت انا محترمه حضرتك بس انك في بيتي .
اسيا بغيظ واستفزاز /بيتك انتي بتسمي الخرابه دي بيت اسمعي ي بت انتي تاخدي كام وتسيبي ايان أصله هو قلبه حنين دايما يحب يعطف علي الغلابه وكمان لاني عندي مشاكل في الخلفه ي عني اكيد انتي مجرد واحده هياخد مزاجه منها وتخلف وبعدين يرميها بلاش تحدديني أنا ادفنك بالحياه انتي واهلك.
عيون بحده وغيظ/انا مش عايزه حاجه فلوس الدنيا كلها متعوضنيش عن ايان .
ايان بابتسامه وسعاده/ولا حاجه تعوضني عنك ي روح ايان .
اسيا بصدمه /ايان .
ايان بحده /انتي ايه الي جابك هنا ي اسيا أنني اتجننتي ولا ايه.
اسيا بغضب شديد/مانا لازم اتجنن ي ايان لما تتجوز عليا دي لازم اتجنن.
 

عيون بغيظ وغضب /اظن كفايه اوي كده إهانات بقا واتفضلي بقا من بيتي .
اسيا بصدمه وغيظ /انتي بتطرديني انا انتي مش عارفه انتي بتتكلمي مع مين ما تتكلم ي ايان شايف مرائتك عماله تتبهدل وساكت كده .
ايان وهو يكتم ضحكاته بصعوبه ليتحدث ببرود /والله انا ماليش دخل انتي واحده طولت لسانك علي واحده في بيتها وهنيتيها يبقا طبيعي أنها ترميكي من هنا رميه الكلاب وتتطردك ده طبيعي .
اسيا بغضب جحيمي/ماشي ي ايان وانتي والله لخليكي تكرهي عيشتك واعرفك ازي تتحدي سما الحديدي .
ايان بابتسامه وسعاده/ايه ي وحش الجبروت ده انا خفت منك ايوه كده ي عيون عايزك قويه .
عيون بدموع ووجع/الي قالته صح ي ايان بيه انت متجوزني بس علشان تخلف مني ارجوك صارحني انا مش حمل كسره ووجع .
ايان بابتسامه وحنان /بعد الشر عليكي من اي كسره ي عيون صدقيني والله العظيم مش ده السبب انا ارتحتلك وبعدين انا قولتلك انك بتفكرني بوالدتي الله يرحمها شايفك فيها انا اتحرمت منها وانا صغير خالص حاسي انك ممكن تعوضني عنها وبعدين اطمني اي حاجه في حياتنا هتكون برضاكي ولو حبيتي تبعدي وننفصل صدقني هنفذلك رغبتك علطول.
عيون بابتسامه ومشاعر قد بدأت في اختراق قلبها نحو ذلك الذي أصبح الامان الذي ظلت طوال حياتها محرومه منه .
/اطمن ي ايان انت عملت علشاني كتير اوي كبرتني قدام الكل وخلتني رافعه راسي وانا هعمل كل الي اقدر عليه علشان اعوضك خير واسعدك .
ايان وهو يمسك يدها بحنان وسعاده /طب يلا بقا ي اجمل عروسه في الدنيا علشان نختار الفستان وانا حجزتلك في افخم بيوتي سنتر في مصر كلها وافخم قاعه في مصر .
عيون بابتسامه ورجاء /طب معلش عندي طلب ياريت توافق عليه علشان خاطري.
ايان بابتسامه وحنان /تحت امرك.
عيون بابتسامه/عايزه الكوافير والفرح وكل حاجه في الحاره هنا ده اليوم الي كل جيرانا واصحابنا مستنينه وامي كمان صدقني ي ايان كلنا هنفرح وسط اهلنا في الحاره انا عارفه انك هتتحرج قدام اهلك وأصحابك الي اكيد ناس علوي .
ايان بابتسامه وسعاده/انا موافق وعمري ماستعر منك ابدا ي عيون انتي خلاص هتكوني حته مني .
عيون بسعاده لا توصف /ربنا يخليك ليا ي يارب .


 

 

ايان بابتسامه وسعاده/ويخليكي ليا يلا بقا نختار الفستان .
من امام شركه ايان …
كانت تقف وعد بخبث أمام الشركه في نفس اللحظه التي خرج بها صقر بعربيته لترمي ذاتها أمام السياره بخبث ومكر ليسرع إليها صقر بقلق .
/وعد انتي كويسه انا اوي مشوفتكيش .
وعد بخبث ومكر/ولا يهمك ي صقر بيه مفيش حاجه انا كويسه .
صقر وهو يحملها بتصميم تحت نظراتها الماكره /لا لازم اوديكي المستشفي .
وعد وهي تحدث ذاتها بخبث /برافوا عليكي ي بت ي وعد شكل اللعب هيحلو وهخليكي تندمي ي عيون .
في شقه احمد صديق سما ….
كانت تجلس في أحضانه يغيظ شديد وتوعد .
احمد وهو يشعل سيجارته /ايه مالك عماله تأكلي في نفسك كده ليه .
سما بغيظ شديد/ايان هيتجوز عليا ويريتها قيمه دي بنت جربوعه فضلها عليا انا .
احمد بجديه /متسبيه يغور ولا انتي بتحبيه ولا ايه.
سما بغيظ شديد/بحبه ايه انت كمان انا ببص الفلوس كده ممكن يخلف واطلع انا من المولد بلا حمص .
احمد بطمع وجشع /لا ي يروحي مش بعد كل الي ضحيتي بيه ده واتجوزتيه السنين دي كلها وانتي مش طيقاه تتطلعي كده من غير حاجه.
احمد وهو يعتليها ليقبلها/تعالي في حضني الاول وبعدين اقولك هنعمل ايه بالظبط .
في أحدا محلات فساتين الزفاف الفاخمه …
كانت تقف عيون وهي تنظر إليهم بإعجاب شديد فكانت دايما ترا تلك الفساتين الفاخمه في الصور فقط .
ايان بابتسامه/ايه الي عجبك ي عيون .
عيون بابتسامه/بصراحه كلهم عجبني اوي بس ده اكتر حشمه كده .
ايان بابتسامه وهمس /هو بصراحه حلو ولما يتلف علي الجسم الجميل ده هيكون احلا واحلا .
عيون بكسوف وخجل شديد/ايان .
ايان بضحك /هههه خلاص انا اسف والله مش قصدي ايه رايك ناخد الفستان ونروح نتغداء بره .
عيون بابتسامه/ازي بس ده احنا ورانا حاجات كتير اوي نعملها .
ايان بابتسامه/ي ستي مش هنتاخر ساعه واحده بس أن شاء الله يلا .


 

 

في المستشفي…
في غرفه وعد ….
صقر بخبث ومكر/شويه كدمات بسيطه بس ممكن اعرف بقا ايه الي خلاكي ترمي نفسك قدام عربيتي .
وعد بدلع ودلال مصتنع /ي عني خدت بالك اني قاصده الفت نظرك ليا .
صقر بابتسامه وغمزه /طبعا خدت بالي ي قمر انك واقعه فيا اوي وانا بصراحه بقدر الجنس الناعم اوي .
وعد بخبث ومكر/تمام ي صقر بيه امشي انا بقا انا احسن .
صقر بنظره خبيثه/تمشي تروحي فين ده لسه مشوارنا طويل وآخره عسل ي عسل انتي .
وعد بخبث ومكر/ههههه شكلك شقي اوي ي صقر بيه وانا مش قدك .
صقر وهو ينظر إلي جسدها بوقاحة/ده انتي قدي وقدود ي بطل وشكلنا كده هنتفق .
وعد بغيظ شديد/احنا الاتنين عايزن ننتقم من ايان الحديدي .
صقر باستغراب /الي اعرفه انك سكرتيره ايان ليه عايزه نتقمي منه .
وعد بخبث ومكر/أصله معندوش ضمير شايف نفسه علشان معاه فلوس وبيستقوي بيها علي الغلابه وهيتجوز اختي بالعافيه وانا بصراحه اختي ده عندي اغلا حاجه من حياتي .
صقر بخبث ومكر/تمام واكيد عندك الخطه لكل ده .
وعد بخبث ومكر/طبعا هنتخطب قدام الناس بحيس أن محدش يشك في حاجه كل العملاء الي تخص ايان وكل الصفقات هخليك تاخدها هنضرب ايان في شغله الضربه الصح .
صقر بنظره خبيثه /كده تمام وانا معاكي في كل الي جاي .
ليلا ….
في الحاره …..
كانت تقف عيون وهي تنظر إلي شارعهم بانبهار وسعاده لكل ذلك التحضيرات الفاخمه التي أعدها ايان لتلك الليله الهامه كانت دموع فرحه عيون تنزل بلا توقف وهي ترا أهل الحاره وهم يصفقون ويزغرطون بفرحه وسعاده لياخذوها الي الكوافير لتنظر بسعاده التي تلك الذي ينظر إليها بابتسامه جعلتها تشعر بأن القادم معه سيكون في غايه الجمال ليسرع ايان الي الفيلا ..
من امام الدكان التي يعمل به شريف ..
كان يقف شريف وهو يغلق الدكان سريعا لكي يلحق ب ايان ليتوقف بفزع وهو يرا تلك الفتاه الصغيره وهي تجلس أرضا بدموع وعي ترتدي فستان زفاف ليقترب منها بقلق .
/ايه ي شاطره انتي كنتي في فرح وتوهتي ولا ايه .
سندس بدموع وحزن /لا انا هربت لأن ابوي كان عايز يجوزني غصبن عني .
شريف باستغراب شديد وفزع /يجوزك ازي ده انتي صغيره اوي .
سندس بدموع وهي تمسك يده /ابوس ايدك ي عمو خبيني في أي مكان انا مش عايز اتجوز.
شريف بابتسامه وحنان /متقلقيش ي روحي تعالي معايا .
في فيلا ايان …
في جناحه لينظر بابتسامه وسعاده إليه ليعلم جيدا من زينه بذلك الشكل ليمسك يدها وهو يقبلها بحنان .
/الف مبروك ي ضنايا ربنا يجعلها ليك زوجه صالحه يارب وتعوضك كل الي فات .
ايان بابتسامه/الله يبارك فيكي ي داده سميه ربنا يخليكي يا امي.
جلال بغيظ شديد/ها ي ايان باشا خلصت علشان نحضر الفرح في الحاره .


 

 

سما بغيظ شديد/ماهو ده مستواهم ي بابا .
ايان وهو ينظر إليهم بخبث/والله في ناس عايشه في قصور وميفرقوش حاجه عن ولاد الشوارع .
جلال بغيظ شديد/بذمتك مش مكسوف من نفسك لما كل رجال الأعمال دول يحضروا الفرح في الحاره .
ايان وهو يرتدي ساعته ببرود /والله انا عازمتهم جم اهلا وسهلا مجوش يبقا احسن يلا ي داده .
سما بخبث ومكر/متقلقش ي بابا الي جاي هيعجبك اوي .
في شقه وعد وعيون….
كانت تسير السيدات والفتيات بابتسامه ومرح وضحك لتسير وعد بنظره ماكره الي غرفه عيون لتمسك المقص وهي تنظر إلي الفستان بقهر شديد .
/انا الي كنت المفروض ابقا لابساه ي عيون مش انتي علشان كده مش هخليكي تتهني بيه لحظه واحده …

يتبع…


reaction:

تعليقات