رواية نبض سليم الفصل الخامس 5
*في الجامعه نبض وسليم بيوزعوا شوكلت بمناسبه الخطوبه*
مؤمن:طب اي يعني معزمتونيش ولا حتي ادتوني شوكولاته الخطوبه دا ينفع
سليم هيتنرفز
نبض مسكته من ايدو:والنبي بلاش خلينا مبسوطين وحياتي
سليم بصلها وبص لمؤمن:معلش مجاش في دمغنا نعزمك اتفضل
مؤمن وهوه بياكل الشوكلت :ممم لا مبروك يلا هسبكم تتهنوا يومين كدا علشان انا هعمل الي عاوزه تشاااو يشباب
سليم:روح الهي تو*لع
نبض:ههه خلاص اهدي انا مبسوطه وانت كمان سيبك منو
سليم:نكد عليا
نبض:ههه خلاص بقا يحبيبي
سليم:يا اي
نبض:يحبيبي
سليم:هموت وابو*س ايدك بس هيأفشونا فعل فاضح في الحرم الجامعي
نبض:هههههه بس يسليم بس
سليم:الي مصبرني عليكي
*علي الجانب الاخر في عيون بتراقبهم*
منال:انت هتسبهم كدا يمؤمن
مؤمن:لا طبعا انا هاخد نبض منو مهما حصل
منال:وانا عايزا سليم
مؤمن:مصلحتنا واحده
منال:انا مستعده اقت*لها بس اخد سليم منها
مؤمن:يبقا اتفقنا انا نبض وانتي سليم
منال:اتفقنا هنعمل اي بقا
مؤمن:بسي ………………………….اتفقنا
منال:اتفقنا
*نرجع تاني لسليم ونبض قعدوا علي سلم الجامعه*
نبض:يااني خلاص رجلي تعبت
سليم:سلامه رجل قلبي انشاله البت منه
منه:وانت مالك بمنه يكنج
نبض:مال وشك قالب لي
سليم:لا دا وشها طبيعي
منه:هاها دمك خفيف انا متنرفوه جدا علي فكرا
نبض:مالك بس
سليم:سيبك منها تلاقي بسكوتيك بتاعتها دي تعبانه
منه:بسكولونيا بسكولونيا ياجاهل ثم لا مش فيها حاجه وزي الفل انشاله انت
سليم بوش القطه لنبض:شوفتي بتدعي عليا ازاي
نبض:لا يقلبي متزعلش بت ملكيش دعوه بحبييي
منه:حبيبي انت وهيا دي هيا مراره الي حيلتي خفوا بجد علشان مدايقه جدا
نبض:منا بقولك مالك مش بتردي
منه:اصلي قابلت واد رخم قدام الجامعه
سليم:معانا هنا
منه:تؤ ظابط
نبض:عمل اي يعني
منه:هوه…….
Flashback……..
منه بتعدي الطريق وجت عربيه بسرعه وكانت هتخبطها
منه:مش تحاسب يخربيت الي ركبكوا عربيات
الشخص:علي فكرا انا كنت نازل اطمن عليكي بس طلعتي متستهليش ولسانك طويل
منه:ممم منتا الي كنت هتخبطني
الشخص:منتي الي غبيه حد يعدي وميبصش علي العربيات جايه اذاي
منه:مخدتش بالي
الشخص:حصل خير جاسر سلام ظابط وانتي
منه:منه موسي طالبه في الجامعه
جاسر:مممم بس فرسه
منه:افندم
جاسر:بُسي خدي دا رقمي كلميني بعد يومين
منه:اي دا انت قليل الأدب جدا
جاسر:كل دا علشان قولتلك بعد يومين هههه خلاص كلميني في اي وقت انا بس كنت عايز وقت اعرف افركش بي البت الي معايا
منه بصدمه:افندم
جاسر:اي يفرس مالك بس عجبتيني فحابب نتعرف
منه:انت شخص حيوان جدا وبتلعب ببنات الناس
جاسر وهوه بيبصلها:وماله يغزال
منه قطعت الكرت ورمته في وشه:اشكال زباله علي الصبح
جاسر بعد ممشيت:الله يسامحني
Back……
سليم:وانتي مدايقه علشان طلع زبا*له
منه:اكيد انت مشوفتش بصلي اذاي
نبض:انتي غلطانه اصلا انك وقفتي اتكلمتي معاه انسان زبا*له الرجاله كلها كدا
سليم: اتعدلي يبت منا راجل بدل مقوم اعدلك
منه:هههههههه
نبض:ههه سورس يسولي مش قصدي انت قصدي علي الرجاله
سليم:انتي هبله يبت انتي بتقولي اي
نبض:ههههههه يبني مش قصدت والله انا قصدي انك احلي من الرجاله كلهم
سليم:بعد اي بقا
نبض:والله مقصدي يسيد الرجاله كلهم
سليم:بعد اي بقا
منه:بس يبابا انا قعده متتخنقوش
نبض:يشيخه اتنيلي كدا كان شكله اي كان موز
سليم:اي يمااااا كيس جوافه انا ولا غير مرئ ولا اي
نبض:هههههههههه يسليم بقا
منه:هوه بصراحه موز السنين
نبض:يخساره مشفتوش
سليم وهوه بيقلع الجز*مه:بلج*زمه في الحرم الجامعي
نبض قامت جريت:ههههههه خلاص وحياتي خلاص
سليم:وحياتي اي بتاعكسي الواد قدامي
نبض:سليم
سليم:اي
نبض:غنيلي
سليم:تؤ
منه:غني حزين
سليم:تؤ
بسنت:مسا شباب
منه:مسا
سليم:اترزعي
بسنت:اي يبني داخل شمال لي
منه:اصلهم لسه متخنقين
بسنت:اهلا انتوا بدأتو
سليم:ششش مش عايز صوت جزمه منكم
نبض:علي فكري انت رخم جدا
سليم:انتي تاني
نبض:غني بقااا يسليم بقاااااااا وحياه نبضك غني
سليم:تؤ خلي الواد الموز يغنيلك
بسنت:اي الحوار
نبض:يبنتي………..
بسنت:اها طب يسليم مهما بيقولولك موز
سليم:يبقا جزمه الي صحابه بنات زيكو
نبض و منه وبسنت:ههههههههههههه
ندي:ضحكوني معاااااكو
سليم:انا هاخد سمرا ونمشي من هنا
ندي:قلب سمرا مين مزعلك
سليم:البت دي
ندي:انتي لحقتي ينبض
نبض بغيره:لا عادي يسليم غنيلي بقا
ندي:اه يلا غني كان صوتك حلو اوي
سليم:بجد عجبك اغنيلك اي
نبض:والله
سليم:شوفتي بقا تزعل ولا لا
نبض:سوري
سليم:اغنيلك اي يقلبي
نبض:بتصالحني وكدا
سليم:ميهونش عليا زعلك هغنيلك بس قوليلي بحبك يحبيبي
نبض:بحبك يحبيبي بحبك يقلب نبض
سليم بدأ يغني خليك معايا لعمرو دياب
والبنات والولاد جم عليهم وسليم فضل يغني ويبوس ايد نبض ويبصلها ولما خلص كله سقف
سليم:انا بحبك يا اغلي حاجه في عمري كله
نبض:بحبك بجد بحبك
ادم:هوه الجو حلو ورمانسي وكل حاجه بس هطر اخد منك حببتي علشان هنمشي
نبض:ادم حبيبي
سليم:بلجزمه في الحرم الجامعي
ادم شد نبض لحضنو :بس يبابا يلا يندي
وندي راحت عليه وحضنها
ادم:انا الي اكسب بلقمرين الي في حضني دول
نبض ضحكت علي منظر سليم
سليم:وماله لينا كلام تاني
ادم خدهم وهما في حضنو ومشي وسليم هيموت
ادم:خطيبك كان هيموت
نبض:اسمو سليم يا ادم
ندي:غيور انت اوي
ادم:اه طبعا اغير عليكوا انتوا الاتنين دا لسه هطلع عين اهله
نبض:حرام والله كدا
ادم:ششش اسكتي بقا انا جعان تعالو نروح نتغدي
ندي:اشطا يلا
نبض:راشقه
راحوا اتغدو واخدوا سيلفي ونبض نزلته وامجد اول مشافه اتنرفز جدا واقسم ان نبض مش هتكون غير لي
رجعوا وعبير قبلتهم
عبير:يا اهلا بلهانم الي واخده ولادي مني
نبض:ابدا يطنط والله
ادم:اي يا امي محنا اهو
ندي:يست الكل انتي يعثل
عبير:ولادي حبايبي يحبايب ماما هقولك اي ينبض الام بتفرح بلمه ولادها والعيال بيحبوني امهم بقا
نبض بدموع:صح معاكوا حق ربنا يخليكوا لبعض وجريت علي الاوضه بتاعتها وقفلت علي نفسها
ادم:اي يماما دا بس لي لازم تنكدي عليها وتفكريها انها يتيمه لي بتكرهيها اوي كدا
ندي:زعلتيها جدا يماما
عبير:علي طول كلكم كدا جاين عليا اي انا بقولها احساسي بيكوا هيا الي حساسه زياده علي اللزوم
ادم:انا هطلع اشوفها
طلع ولقي نبض بتعيط وقافله علي نفسها
ادم:طب وحياه ادم عندك افتحي الباب وبطلي عياط
………
ينبضي والنبي متعيطيش
………
طب يرب امو*ت لو مفتحتيش
نبض فتحت الباب واترمت في حضنوا وفضلت تضربه
نبض ببكاء:متقولي كدا تاني متجبش سيره المو*ت انا بكره الكلمه دي هتاخد مني كل الناس الي بحبهم
ادم وهوه هيمو*ت علشان دموعها دخلها الاوضه وقعد وقعدها في حضنوا وفضل يمسح علي شعرها:اهدي يقلب ادم وبعدين مش انا بابا مفيش بابا بيحب يشوف دموع بنته ابدا دموعك بتحرق قلبي والله ينبض متعيطيش
نبض:انا مش عملت ليها حاجه هيا بتكرهني وبتقصد تفكرني اني يتيمه انا مش بنسي بس انت وندي وامجد وسليم وبسنت ومنه مالين عليا حياتي ومش بتخلوني احس بحاجه نقصاني لاكن هيا علي طول كدا
ادم:امسحيها فيا انا وحياتي مش عايز اشوف دموعك ينبض وحياتي عندك امسحي دموعك بقا
نبض:حا حاضر مش هعيط تاني
ادم:شطره يقلب بابي
نبض:انا بحبك اوي يا ادم
ادم:وانا كمان بحبك يقلب ادم يلا بقا امسحي دموعك دانا حتي جايبلك مرشملوا الي بتحبيه
نبض بفرحه:بجد
ادم:بجد خدي كلي براحتك بقا
نبض :احلي بابي دا ولا اي
ادم:احلي بنوته دي ولا اي يلا كلي المرشملوا وخدي شور ونامي
نبض:حاضر
ادم:شطوره يقلبي يلا اسيبك انا
نبض:باي يحبييي
ادم:باي يعمري
وخرج وسليم اتصل
نبض:حبيبي حبيبي جيت في وقتك
سليم :بتاكلي اي ولا حضن ادم والاكل الي اكلهولك مش حلوين
نبض:ممم دي غيره بقا
سليم:اه بغير ملكيش دعوه بيا
نبض:طب علي العموم انا باكل مرشملوا
سليم:مال صوتك حاسك مش كويسه اصلا كنت هخصمك بس قلبي وجعني فكلمتك اطمن عليكي
نبض:بجد انا فعلا كنت بعيط
سليم:لي يقلب سليم مالك
نبض حكتله…
سليم بنرفزه: اي دا حد يقول كدا
نبض:سليم عيب
سليم:طب البسي اخرجك
نبض:بجد هنروح فين
سليم:مم اي حته اقولك في باند جماعه صحابي عاملين حفله النهاردا تعالي نحضرها
نبض:الله ماشي هقول لادم والبس واستناك
سليم :تمم مسافه السكه
نبض فعلا قالت لادم ووافق بعد عذاب وسليم اخدها وراح الباند وطلع غنالها اغاني رومنسيه وهيا كانت فرحانه جدا واتعشوا وروحها
سليم:مش عايزك تزعلي تاني يقلب سليم الوش الجميل دا اتخلق علشان الضحك وبس بحبك اوي ينبضي
نبض:انا الي ربنا عوضني بيك في حياتي يكل حياتي بحبك يسليمي بحبك اووووي
………….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية نبض سليم ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق