رواية ملكت الحمزه كاملة بقلم سندس أحمد عبر مدونة كوكب الروايات
رواية ملكت الحمزه الفصل الثالث 3
حمزه ببرود وقف وحط ايدو فجيبو وقال ببرود تام: ايي اللي فكرك بيا
حمزاوي بتنهيده: جاي اشوف ابني ايي عندك مانه
حمزه حك طرف دقنه وقال بسخريه: ابنك اه دلوقتي افتكرت نو ليك ابن يحمزاوي بيه
حمزاوي بهدوء: طيب ايي م هتقول لابوك اتفضل ولا اي
حمزه وسع عن الباب وقال ببرود: لا ازاي نا صاحب واجب متخافش اتفضل
حمزاوي دخل وقعد عالانتريه وحمزه راح ناحيه المطبخ وبق يعمل قهوه
حمزه بهدوء تام: خير يحمزاوي م بعاده يعني سؤالك ده
حمزاوي بتعب: تعبت وعايزك جمبي
حمزه ضحك بسخريه: هههه عايزني جمبك امال يامن راح فين وحازم وعلي و محمد راحو فين كل دول
حمزاوي بزعل: كل واحد ملهي فحياتو ونسي نو ليهم اب حته نتا يحمزه
حمزه راح ناحيتو وعطالو القهوه وراح قعد قصاد عالكنبه التانيه
حمزه بتنهيده: يعني حضرتك عايز ايي من الاخر
حمزاوي بامل: عايزك جمبي وترجع نتا واخواتك تتلمو وتبقو ايد واحده نتا الوحيد اللي تقدر تعمل كد يحمزه ونا واثق فكده كويس اوي
حمزه ببرود: تمم ناا هجمعلك عيالك كلهم ويبقو ايد واحده بس تنساني
حمزاوي بوجع: ليه يبني كد ليه بتعمل حاجز مبينا دايما
عارف ني غلطان بس نا بحاول اكفر عن ذنوبي واخطاءي ودي كفيله تنسيك اللي حصل
حمزه بعصبيه: مستحيل نتا ليه محسسني نك ضربتني وجاي تعتذر اللي نتا عملتو مستحيل انساه فاهم نتا تحمد ربنا ني بعملك اصلا كد وني بصل دايما رحمي بيك ع نتا والدي وع لما اقف قدام ربنا متحاسبش عليك
م اكتر ولا اقل ويريت يحمزاوي تنساني لانو المحاوله معايا نا بذات بتفشل
حمزاوي بتعب شديد: يبني ع خاطري طب بلاش عشاني نا ع خاطر امك طيب واخواتك البنات
حمزه بوجع باين: تمم يحمزاوي هرجع وهلملك عيالك كلهم بس شرطي نك تبعد عن سكتي وتحاول ترجعني
حمزاوي بزعل: بس نا محتاجك اوي وم بس نا يحمزه اخواتك كلهم كمان محتجينك اوي علي حالو بق وحش اوي نتا من ساعت مبعدت وسبتنا واخوك مشي فسكه ملهاش راجعه
حمزه ببرود: عارف وانشاء الله هصلح كل حاجه حاجه تانيه
حمزاوي بياس: يعني م هتيجي تشوف امك واخواتك البنات طيب
حمزه بهدوء: هاجي انشاء الله
حمزاوي قام وقال: مستنيك
حمزه ببرود: تمم
وراح ناحيه الباب وقبل ميفتح ويمشي حمزاوي بصلو باصه حمزه مكنش عارف يفسرها
حمزاوي مشي وحمزه قفل وراه الباب ووقف سند عالباب وغمض عنيه
حمزه راح اوضتو لاقه ملك فالحمام بتستحمى قعد عالسرير وولع سجاره وبق بيتنفس بعصبيه شديده
خرجت ملك من الحمام لاقتو قاعد كد راحت ناحيتو
ووقفت جمبه
ملك بهدوء: ح حمزه
حمزه ببرود: عايزه ايي
ملك قعدت جمبه ورفعت وشو وبصت فعنيه لاقتها مدمعه والدموع متحجره فعيونو
ملك بخضه: حمزه في ايي ليه الدموع دي حصل ايي
حمزه دعك عينو ومسح وشو وقال بهدوء: مفيش حاجه
ملك بزعل: يعني ايي مفيش حاجه مال مالك قولي ع خاطري
حمزه بعصبيه: مقولت مفيش زفت نتي مبتفهميش ولا ايي
ملك بدموع: لا في ومتزعقش
حمزه مسكها من شعرها وقرب وشها لوشو وقال بعصبيه مكتومه: هو نا قولت ايي وقولتلك ميت مره متعنديش معايا وبلاش عناد ولسانك دهه قولت ولا مقولتش
ملك بعناد: اعند براحتي فاهم وكمان اطول لساني زي منا عايزه ملكش دعوه
حمزه بزعيق وعصبيه: قسم بالله يملك لو مسكتي وبطلتي اللي نتي بتعمليه ده لامد ايدي عليكي
ملك ادركت اللي هيا بتعملو وحست نو حمزه حصل معاه حاجه وهيا م لازم تعصبو ع ميحصلش حاجه وحشه
ملك بهدوء: حاضر نا اسفه هسكت وم هعند حاضر
حمزه ساب شعرها بقوه وزاحها بعصبيه
ملك اتغاظت بس حاولت متتكلمش ع ميتعفرتش عليها
وراحت عند التسريحه ودهنت شعرها وبقت تسرحو
(شعرها طويل اوي لحد ركبتها وتقيل ولونو اصفر غامق ف اسود وعيونها لونها عسلي فاتح وبشرتها قمحيه سيكه وجسمها مظبوط اوي زي عارضات الازياء وعيونها مدوره وواسعه جدا)
بقت تسرح شعرها وتبرطم بكلام م مفهوم
حمزه قام من مكانو وراح ناحيتها
ملك بخوف: معملتش حاجه والله
حمزه ببرود: بتبرطمي تقولي ايي
ملك بخوف: مقولتش نا بغني وبعدين يحمزه نتا بتدور على ايي حاجه ع تتخانق عليه وخلاص م فاهمه ايدا
حمزه رجع مكانو وقعد وحط ايدو بين راسو ملك استغربتو اوي فكرتو هيتكلم ويزعق بس ده سكت
راحت مسكت المشطه والتوك بتاعتها وراحت عندو قعدت عالارض بين رجليه وبقت رافعه راسها وشايفاه وهو باصصلها
حمزه مسك وشها وباسها فخدها وقال بتعب: ملك م عايز مناهده ع نا فيا اللي مكفيني
ملك بهدوء: حاضر بس خود سرحلي يلا
خد من المشطه وبق يسرحلها وفالاخر عملها كعكه فوضويه وسبلها خصل نازله على وشها وربط شعرها بالتوكه
ملك قامت وحط المشطه وباقي التوك مكانها ورجعت قعدت على رجلو وحاوطت رقبتو بايديها
حمزه مسكها من وسطها وحضنها
ملك بحنيه: مالك يحمزه هو مين اللي كان بره
حمزه بتنهيده طويله: م لازم تعرفي فكك بقلك ايي
ملك بهدوء: قول
حمزه بحب: قومي نصلي المغرب ع هياذن وهقلك هنعمل ايي
ملك بطاعه: حاضر
وبالفعل قامت اتوضت وجهزت المصليه والمغرب اذن وحمزه صلى بيها المغرب
خلصو وفون حمزه رن
حمزه قام خد فونو وطلع البلكونة
وقعد شويه كتير اوي
وملك قعدت عالسرير وكانت بتكتب حاجه في مذاكرتها
حمزه دخل عليها وقعد جمبها وهو لسه بيكلم فالفون
حمزه بهدوء: طيب خلاص نا هكون هناك عالساعه عشره بالليل كد تمم
وقفل معاه
ملك بتساؤل: هتروح فين كد
حمزه ملس على شعرها وقال بحنيه: عندي مشوار كد بس هيطول يعمري
ملك قربت منو وقال: هتسافر ولا هتبات بره
حمزه بهدوء: هروح عند اهلي اشوفهم واقعد شهر كد
ملك بفزع: ش شهر وهتسبني
حمزه بحنيه: يحبيبي لازم اروح وم هينفع تخرجي ونتي عارفه
ملك بدموع: ونا هقعد لوحدي نتة بتهزر يحمزه حرام
حمزه حضنها وبق يمشي ايدو على ضهرها بحنيه
ملك بعياط: حمزه رد هتسبني
حمزه بهدوء: طيب قوليلي اعمل ايي
ملك بعصبيه: يعني تعمل ايي هما اهم مني يعني بتحبهم اكتر مني يعني هتفضلهم عليا
حمزه بعدها عن حضنو وقال بحده: ملك وطي صوتك وبعدين افضل ايي بس واحبهم هما ايي نتي عبيطه
ملك بوجع: تمم يحمزه روح عند اهلك
وسابتو ودخلت اوضه الاطفال.
حمزه شد شعرو بحيره وتعب
وقام وراها يشوفها
لاقها قافله الباب من جوه
حمزه بيكره الحركه دي اوي وبرغم كد ملك بتعملها
حمزه خبك عالباب جامد لدرجه نو ملك اتخضت وقامت من مكانها من خضتها
حمزه بعصبيه: ملك تفتحي بدل مكسرو على اهلك افتحي
ملك راحت فتحت من خوفها منو
دخل ووقف قصادها ومسكها من شعرها اوي
ملك بدموع ووجع: حمزه شعري بتوجعني اه
حمزه بعصبيه شديده: يعني نتي بترتاحي لما اضربك وامد ايدي عليكي بتتبسطي يعني بتحبي كد حلو ونا م هحرمك من حاجه
وزقها جامد عالسرير وشد الحزام من بنطلونو ولفو على ايدو
ملك برعب ودموع: ح حمزه نتا هتعمل ايي
وووووو.
يتبع….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ملكت الحمزه ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق