رواية غيرتني صعيدية الفصل الثاني و الثلاثون 32
أستغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو عدد خلقة ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته
رد كارم واخذو هو وشادى وقص عليه ما حدث ونظر أمير الي حازم وقال :
خيتي لو جرلها حاجه مش هسامحك خليك فاكر الا عجولة
رد أدهم وقال له :
يبجا مش هتسامحنا كليتنا ولا هتسامح نفسك علي الأجل هو رفض الجوازة من الول بس أبوي بجا هجول ايه
رد أمير وقال :
جدى فين ياابوي
رد أدهم وقال له :
جدك نايم عيرتاح ياولدى متجلجش هو بجا زين
طلعت الممرضة وقالت :
وقفتكم هنا غلط تقدرو تمشو لان وجودكم ملوش لازوم تقدرو تيجو بكرة تطمنه عليها واي حاجه هنبلغكم
ردت حورية وقالت :
لا مسبش بتي واصل اني هجعد اهنية لحد ما تجوم
رد أدهم وقال لها :
حورية جومي روحي وجودك ميعملش حاجه واصل ومش هجول جومي تاني اني مجادرش اناهد امعاكي
ربطت سعاد وجميلة علي ضهرها وقالت سعاد :
قومي ياحبيبتي لازم ترتاحي علشان تيجي الصبح فايقة
بدأ الجميع في الرحيل وذهب حازم الي الدكتور وجلس معه وقال :
هي هتبقي كويسة صح
نظر له الدكتور بحزن وقال :
انا مقدر خوفكم بس هي الا مش عاوزة تقوم بس هنعرف بعد ٢٤ ساعه حالتها وادعيلها ولازم تروح ترتاح وجودكم هنا ملهوش لازمة
رد حازم وقال :
لا مش هسيبها وامشي
رد الدكتور بهدوء :
وجودك هنا هيبقي ملوش لازمه هي في غيبوبة بكرة تعالي اطمن عليها
وذهب حازم وذهب الي سيارته وذهب الي البحر وجلس ورفع يده الي السماء وقال :
يارب احفظها والله ما هجرحها تاني انا بحاول احميها وظل حازم جالس
الووو انتي قولتي ايه ل حازم
ردت هايدى وقالت :
الحيوان عاوز يسبني بعد كل دة وقصت له ما حدث في الشركة
رد حسام بعصبية وقال لها :
انتي حيوانه انتي خلتيي يشك فيه وتقوليلو اني مقضيها مع رهف ياغبية وهو متأكد من احترامها يبقي انا الا حكتلك طول عمرك غبية ومتسرعه غورى في داهية ضيعتي كل الخطة اهي رهف في المستشفي بين الحياة والموت وقص عليها ما حدث وقال انتي هتفضلي غبية ومش هتتغيري وقفل السكة في وشها
انصدمت من كلامة وقالت :
انا اغور ماشي ياحسام هوريك وشكلك كدة مخبي عليه حاجه في حاجه غامضة في كلامك ومسيري اعرف واي سبب تغيرك معايا شكلك بترسم لكبير ومن ورايا هوريك هايدى هتعمل ايه
هاتف حازم رن ونظر وقال :
انا كويس ياشادى
رد شادى وقال له :
انت فين علشان عاوزك ضروري
رد حازم وقال له :
انا في المكان المفضل بتاعي البحر
رد شادى وقال له :
متتحركش جايلك
ذهب إليه شادى وجلس بجانبة وقال :
حازم ليه رافض حسام ومش بتحبه
رد حازم بعصبية وقال :
متجبش سيرة الحيوان دة
رد شادى وقال له :
انت بتحبها صح
نظر له حازم بحزن وقال :
هتروح مني ياشادى بعد ما فهمت اني بعشقها انا مستهلهاش
رد شادى وقال له :
ان شاء الله هتكون بخير بس اهدى أنت بس وتعالي ارتاح
رد حازم وقال له :
الكل بيكرهني حتي رهف
رد شادى وقال له :
كله بيحبك ياحازم بس اذا كانوا غلطته وانت بردو غلط المجروح في الموضوع دة كله هي رهف وبس
نظر له حازم بوجع وقال :
عمرها ما هتحبني ياشادى
رد شادى وقال له :
ياله بس ونتكلم بعدين
وذهبه الي المنزل ونظر الي أمير وقال :
انا غلط بس مقدرش اذيها لو هي متفرقش معايا مكنتش منعت الجوازة دى
رد أمير وقال :
المهم عندى تجوم خيتي بسلامه
رد حازم وقال له :
هتقوم ان شاء الله
وذهب حازم لينعم بدش دافئ وغير ملابسة وجلس علي السرير حتي غط في ثابت عميق
هايدى انتي مال وشك ليه أصفر كدة
ردت هايدى بتعب وقالت :
حاسة اني دايخة ومش عارفة مالي كدة والله
ردت نرمين صديقة هايدى وقالت :
لازم تكشفي طيب
لسه هترود هايدى حتي وقعت فاقدة الوعي انصدمت نرمين واتصلت علي الدكتور وبعد انتهاء الكشف قال :
ملوش لازمه القلق
ردت نرمين وقالت :
خير يادكتور مالها
رد الدكتور ب ابتسامة وقال :
الف مبروك المدام حامل وانا هكتبالها علي فيتامينات تقويها شوية
انصدمت نرمين وقالت :
حاضر يادكتور ذهب الدكتور حتي فاقت هايدى وقالت :
في ايه انا دايخة
ردت نرمين بحزم وقالت :
ابدا جبت الدكتور وقال انك حامل بس
انصدمت هايدى وقالت :
يالهووووى طيب اعمل ايه في المصيبة دى يانرمين
ردت نرمين وقالت :
مين بابا البيبي دة
ردت هايدى وقالت لها :
حسام
ردت نرمين وقالت :
خلاص كلمية يتصرف في المصيبة دى وبعدين انتي مخطوبة لحازم هتهببي ايه في القصة دى
ردت هايدى وقالت :
انا هروح لحسام
عند حسام وهو يجلس في شقته ومعه فتاة لليل طرقت هايدي الباب وفتح حسام انصدم عندما رأها انصدم وقالت هايدى :
مالك مصدوم ليه
رد حسام بعصبية وقال :
عاوزة ايه
ردت هايدى وقالت :
بلاش قلبت وشك دى يابيبي انا جاية ابشرك بس أنا حامل
انصدم حسام وقال :
من مين بقا
ردت هايدى بعصبية وقالت :
انت هتستهبل ياحسام منك طبعا
رد حسام ببرود وقال :
وايه الا يثبت ما ممكن حازم
ردت هايدى بعصبية وقالت له :
انت عارف ان حازم مستحيل يعمل كدة
لمعت فكرة في دماغ حسام وقال :
نخلي حازم ابوة البيبي دة بس دى عاوزة خطه كبيرة
ردت هايدى وقالت :
انت هتتخلي عني ياحسام
رد حسام وقال :
اسمعي كله برضاكي ومتعملهمش عليه وبعدين دى الخطة الصح نخدر حازم ويضحا تاني يوم تكوني جمبة في السرير واوعدك هيقوم مش فاكر حاجه اصلا وكام صورة حلوة كدة نهدده بيها علشان يوافق يتجوزك
ردت هايدى بخبث وقالت :
موافقة شوف هتنفذ امتا وعرفني
رد حسام وقال :
تعجبيني وانتي بتسمعي كلامي بس اوعي تتسرعي تاني
ردت هايدى بمكر وقالت :
حاضر يابيبي الا تشوفه انت عارف اني بحبك ويهمني ناخد كل الفلوس ونعيش مع بعض
رد حسام بمكر وقال :
ايوة دة الا انا بفكر في
وتركته هايدى وهي تقول في سرها هندمك ياحسام بتخوني وبتخوني حسابك تقل وهوريك اخد الفلوس بس وهتبقي خاتم في صباعي
تأفف حسام وقال :
ياساتر دى رخمه ومتتحبش
ردت تلك الفتاة وقالت :
امال ليه بتخليها تجيلك وانت عارف اني هنا
رد حسام وقال :
ياقلبي هي الا جات هي متلزمنيش ولا طايقها اصلا بس أكوش علي الفلوس وهاخدها وأهرب
نظرت له وقالت :
وتهرب ونهرب ايه نستني ولا ايه دة أنا الا مقدمالك هايدى علي طبق من دهب
رد حسام وقال :
انتي ليكي كل حاجه ياقلبي انت الا جوايا يابت
نظرت له وهي تحدث نفسها وقالت تلك الفتاة :
ملكش أمان ياحسام ولازم أرقبك
في صباح يوم جديد ذهب الجميع الي المستشفي ونظرو علي رهف من الخارج فهي نائمة كالملاك وعلي وجهها علامة الوجع وخرج الدكتور وسأله حازم :
طمني يادكتور
رد الدكتور مازن وقال :
هي مفقتش للأسف بس محتاجين مساعدتكم مين أقرب حد ليها
رد أمير سريعا وقال :
اني يادكتور عاوز اشوفها
رد الدكتور وقال :
جهزو يدخل يعمل محاولة ويتكلم معاها بس تتكلم معاها وتفكرها بحاجه بتحبها
رد أمير ب لهفة وقال :
حاضر يادكتور تجهز أمير ودخل الي رهف وجلس وقال :
اوحشتك جوى ياخيتي جومي علشان وكل مهجة مرضياش تاكل ولا تشرب جومي ياخيتي عنروح الأرض اني وأنتي وورد فاكرة ياخيتي الأغنية الا كنتي عتغنيها وتجولي غايب بعيد بعيد عني والبعد طال واصل كنتي عتغنيها كتير بصوتك الزين لما كنت عغيب عنك او ورد كل الا يغيب كنتي عتغنيها ونسألك لمين الغنوة دى عتجولي لفارس أحلامي كنتي عندك ١٥ سنه عتذكر زين جومي ياخيتي
فاق علي صوت الممرضة وهي تقول كفاية كدة اتفضل
خرج أمير وهو يمسح دموعه ونظر لجدو وقال :
رهف مردتش علية ياجدى عجولها اتوحشتك جوى ومردتش واصل
نظر له قاسم وبكا واخذ أمير في حضنه وظلو يبكو وقال :
عتفوج ياولدى جلبي حاسس بجدة هي حاسة بيك أكيد
خرج الدكتور وقال :
للأسف مش استجابت بس مش هنفقد الأمل هتفوق ان شاء الله
ذهب حازم للدكتور وقص علية ما حدث وقال :
انا ممكن ادخلها
رد الدكتور بأسف وقال :
علشان كدة هي مش عاوزة تفوق شايفه ان الكل وجعها بس سيبها لان اخوها اتكلم كتير علشان متتعبش
رد حازم وقال له :
يعني في أمل يادكتور
رد مازن وقال :
ان شاء الله خير
ذهبة الجميع وبعد ساعات ذهبت فتاة الي الممرضة وقالت لها دى صحبتي ولازم اشوفها علشان خاطري نظرت لها الممرضة وقالت :
الزيارة ممنوعه عليها وشرحت لها حالتها ثم اضافة الفتاة واخرجت مالآ للمرضة وأعطتها لها وقالت :
علشان خاطري ومش هعرف حد خالص
وافقت الممرضة وقالت بلاش تتكلمي معاها عن حاجه تزعلها فكريها باايام هي حبتها
ردت الفتاة وقالت :
حاضر متقلقيش ودخلت الفتاة ووقفت بجانب رهف وقالت :
الكل بيتخانق عليكي واخدتي حازم وحسام بس عاوزة اقولك حسام مش بيحبك ولا حاجه ولا هو ابن خالي دة عشيقي وانا مع حازم بس علشان اخد فلوسة وههرب انا وحسام وأنتي كنا عاملين خطة ل أغتصابك علشان حازم حبك ودة ظاهر في عيونه بس عارفه لسانك الطويل معايا هو الا خلاني انتقم منك انتي ولا حاجه واقولك كمان انا حامل من حسام بس هلبسها في حازم علشان حازم سبني علشانك وبكدة انتي مش هتحبي تبصي في وشة انا عارفه انك بتحبية وهو كمان بس مينفعش حبكم ينتصر لازم انتصر انا بتمنا انك متقوميش علشان وجودك بوظلي حياتي وتركتها هايدى وذهبت
الووووو
رد حازم وقال :
الوووو مين
ردت وقالت :
نسيتني يازومي أنا بحبك وندمانه لو عاوز تنقذني من الموت انا في شقتنا القديمة لو سبتني يبقي هموت نفسي لو لسه بتخاف علية تعالي انقذني وقفلت السكة
نظر لها حسام بمكر وقال :
ممثلة هايلة دموعك فظيعه مكذبتش رهف لما قالت انك عقربة
ردت هايدى بعصبية وقالت :
متجبش سيرتها تاني يارب تموت
ساق سيارتة بسرعه وطرق الباب ولا أحد يفتح حتي كسر الباب ودخل وظل يدور عليها في حتي دخل الغرفة انصدم مما رأه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية غيرتني صعيدية ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق