رواية نبض سليم الفصل الرابع عشر 14
الحلقه الرابعه عشر ….
امنه ببكاء:هما الي قالولي ابعت المسدج دي
احمد:ايوا هما مين بقا
امنه:استاذ امجد واستاذه مني
احمد: نعم ..امجد ازاي يعني .. ومين مني!!
امنه:مُديره مكتب استاذ ادم
علم:وقالتلك اي بظبط
امنه:اا…….
Flashback…..يوم الحدثه الصبح
مني:امنه عايزاكي شويه
امنه:خير يا استاذه
مني:حاجه صغننه خالص وامجد باشا هوه الي طالبها منك
امنه:اؤموريني يهانم
مني:بسي يستي الورقه دي فيها عنوان مكان انتي هتمسكي الفون بتاع ادم باشا من غير مهوا يعرف اصلا ومتقلقيش الفون الباسورد مكتوب في نفس الورقه المهم هتفتحي الفون وهتلاقي علي الواتس اب رقم متسجل بي BN هتدخلي عليه وتكتبي العنوان دا وتحت العنوان هتكتبي وتقولي تعالي علي العنوان دا دلوقتي يا نبض تمم
امنه:لا حضرتك انا مليش دعوه لادم باشا يعرف هيطردني وانا بجري علي مرض امي واخواتي والشغل محتاجه
مني بشر:مهو يحلوه انتي لو معملتيش كدا انا الي هطردك ومش بس كدا مع توصيه مني صغيره انك متشتغليش في حته تاني وبعدين احنا عاملين لادم باشا surpris party وعايزين نبض معانا
امنه:اخاف يشوفني
مني:يستي متخافيش انا هكون معاه وهشغله بلورق بعيد عن المكتب والفون وانتي هتعملي دا بسرعه
الفون بيرن
مني:اهو شوفتي امجد بيتصل
مني:الو امجد
امجد:خلصتي
مني:بقولها بس بينها هترفض
امجد:ادهاني
مني:خدي امجد باشا
امنه:الو
امجد:الو امنه بصي انا عامل حفله لنبض وادم وعايزهم يجوا هما الاتنين من غير ميعرفوا اني عامل حفله فاهمه مفيهاش حاجه وهبقي مُتشكر ليكي جدا
امنه:ايوا بس
امجد:مني هتديكي هديه حلوه لما تخلصي
امنه:حاضر يباشا
امجد :تمم وقفل
مني :شاطرا يلا انتي دلوقتي تنزلي تجيبي كوبايه قهوه وتجيلي يلا
وفعلا نزلت جابت كوبايه ااقهوه وطلعت
مني :جاهزه
امنه:اه ربنا يستر
مني دخلت المكتب:مستر ادم طلبت لحضرتك القهوه وجبت الملفات ممكن تتفضل هنا
ادم:طب متجبيهم هنا
مني:امنه هتحط القهوه وتظبط المكتب ونكون احنا خلصنا
ادم:متشليش حاجه من مكنها لو سمحت رتبي بس اما نشوف اخرتها
وفعلا قام ادم وراح لمني وامنه فعلا عملت الي مطلوب منها وخرجت
مني:تمم يمستر ادم ممكن استأذن دلوقتي علشان بابا تعبان هروح اخده للدكتور
ادم:تمم يمني الف سلامه عليه بس بكرا تخلصي شغل النهاردا وبكرا
مني:تمم يفندم وفعلا خرجت وادت الظرف لامنه
والباقي هعرفه
Back…….
امنه ببكاء:هوه دا كل الي حصل
احمد:تمم يعسكري خدها علي الحبس وانت يعلم يلا معايا بسرعه
علم:بقولك احنا نقسم نفسنا حد يروح الشركه والتاني علي البيت بسرعه
يوسف:اي بتجروا لي اي حصل
علم:لقينا القاتل
يوسف :بجد مين
احمد:في السكه هنقولك يلا بسرعه
فعلا مشيو احمد ويوسف راحو الشركه وجاسر راح بيتها
احمد ويوسف دخلوا الشركه وطلعوا مش لقوها وسألوا عليها وعرفوا انها مجتش الشركه من يوم الحاد*ثه وجابوا مشرف الكاميرات
يوسف:انت يبني مني مجتش لي
محمد برتباك:اا حضرتك هيا بقالها كتير مجتش انا لسه متصل بيها امبارح
يوسف:لي وكانت فين
محمد:كانت فين معرفش لاكن لي علشان هيا مديره مكتب ادم باشا وابراهيم باشا كان بيسأل عليها وكمان علشان في محاميه جت وفرغت الكاميرات فقولتلها
احمد ضرب المكتب:غبي غبي وشاور للعساكر:خدو الغبي دا علي البوكس
محمد:يباشا وانا مالي انا يباشا يباشااا
يوسف:هنعمل اي
احمد وهوه بيطلع الفون اتصل بجاسر
احمد:اما نشوف جاسر
الوا يجاسر لقيت حاجه
جاسر:البواب بيقول بقالها ساعه خدت الشنطه وخدت تاكسي ومشيت وبفرغ الكاميرا وهجيب نمره التاكس ولو حاولتوا تعملوا اي حاجه اسرع
احمد :تمم
يوسف:ها
احمد:مشيت بتاكسي وجاسر بيجيب نمرته
يوسف:طب بقولك اي فاكر الواد فارس ممكن نخليه يدور علي اسمها ونجبها
احمد:فكرا كلموا كدا
يوسف:الو اذيك يفارس
فارس:اذيك يا يوسف عامل اي
يوسف:عايزك في خدمه مستعجله حياه او موت
فارس:خير
يوسف:في واحده اسمها منى••••••••••••• عايزك تجيب قررها والاماكن الي فيها
فارس:تمم هشوف واقولك
يوسف:تمم يحبيبي تسلم وانا لو لقتها هقولك
فارس:تمم
احمد:ها هيجبها
يوسف:اه
احمد:هنعمل اي دلوقتي
يوسف:معرفش بس الي عايز افهمه دلوقتي هيا قتلت امجد لي
احمد بتفكير:بقولك اي تعالي نروح القسم نشوف ادم
يوسف:تمم يلا
*فعلا راحوا القسم*
احمد:بس يا ادم احنا عرفنا مين الي قت*ل امجد وكمان الي بعت المسدج من فونك
ادم:مين
يوسف:هما اتنين واخوك تالتهم
ادم:مش فاهم
احمد:في واحده بتشتغل عندك في الشركه اسمها امنه في البوفيه
ادم:اه عرفها بس دي بت غلبانه اي علاقتها بم*وت امجد
يوسف:مش هي هيا اضحك عليها
ادم:مين يعني ممكن توضح
احمد:مني مديره مكتبك
ادم بصدمه:مني ومني هتعمل كدا لي
جاسر وهوه داخل ومني داخله متكلبشه وراه
جاسر:هيا الي هتقولنا بقا
ادم قام وضربها بلقلم ومسكها من شعرها:انتي الي قتلتي اخويا يا ******
جاسر وهوه بيحوشه:بس اصبر بس انت يكنج كدا احمد بقولك خد ادم وخلص اجرأت خروجه
ادم بنرفزه:مش خارج من هنا غير لما تتكلم ال******دي
احمد وهوه بيشده:يلا بس يا ادم يلا ملكش لزمه هنا خلاص وفعلا خرجوا
يوسف:عسكري
العسكري:افندم
يوسف:خدها الانفرادي
العسكري اخد مني الي كانت بتعيط
جاسر:لي كدا
يوسف:مش فايق ليها دلوقتي خليها بكرا الصبح
جاسر:تمم ماشي
يوسف:تعالي بس نروح لادم عايز اسأله حاجه الاول
وفعلا راحوا الاوضه التانيه عند ادم
يوسف:ادم هيا مني وامجد كانو في حاجه مبنهم
ادم:لا منا هتجنن
احمد:اصل امنه لما حققنا معاها قالت انو امجد اتصل علي مني وهوه الي قالها تدخل تبعت المسدج من فونك
ادم وهوه بيفتكر:اه ساعتها هيا دخلت المكتب ومني اخدتني بعيد وبعد مهيا خرجت استأذنت بسرعه ومشيت
احمد:يبقا كدا كلام امنه صح بس لازم نعرف علاقه امجد بمني ولي كانو عاوزين يودوا نبض المكان دا ولي قالولها من فونك انت
ادم وهوه بيمسح وشه:انا هتجنن خلاص
يوسف:مين سمعك يلا هنسيبك لحد بكرا المكتب مكتبك عقبال ما انسه ملك تيجي بكرا وتخلص باقي الاجرأت بما انها المحاميه بتاعتك
ادم بتوتر:هيا جت تاني
احمد:يوووه دي كانت قاعده في القسم طول النهار وهيا الي جابت تفريغ الكاميرات اصلا
ادم:يعني هيا الي جابت دليل البرأه
يوسف:الصراحه اه مش هننكر
ادم فضل مُبتسم شويه وهما سابوا خرجوا
كل واحد فيهم يرغي مع حببته احمد اتصل بمنه و
احمد:يا احلي مسااا يغزالي
منه:مساء النور
احمد:يبنتي خُدي وادي كدا معايا في الكلام فكي يبيبي
منه:عاايز اي يحمد
احمد:مفيش بعد يوم طويل عايز ارغي معاكي حبتين تلاته
منه:اه بس الوقت متاخر اوي دلوقتي
احمد:واي الي مصحيكي لحد دلوقتي
منه بحزن:كنت بفكر في نبض
احمد:اه صح انتوا ازاي مش جيتوا ليها واذاي متعرفوش انها خرجت
منه:حكايه طويله اوي
احمد:احب اسمع
منه:الحكايه هيا …….وحكتله من اول اختفأها لحد مشكله سليم مع منال لحد يوم الفرح والي حصل
احمد:بُسي بصراحه كدا معاها حق
منه:عارف والله بس كان غصب عننا سليم صحبنا زي مهيا صحبتنا
احمد:خلاص اتصلي واعتزري او روحيلها البيت
منه:خايفه ترفضني
احمد:ترفضك وانتي بتحاولي احسن من انك بعيده عنها كدا هيا هتفضل زعلانه منك وهتزعل اكتر لو فضلتي بعيده عنها
منه:تفتكر
احمد:اه طبعا نبض كانت نفسيتها وحشه جدا وهيا هنا
منه:اكيد لسه نفسيتها زي مهيا وخصوصا وادم بعيد عنها موت امجد بعدنا عنها وكمان سليم ربنا يكون في عونها كل حاجه وحشه بتحصل ليها ورا بعض
احمد:طب يبقا لازم تروحلها يحببتي
منه:عندك حق هروح ليها بكرا انا وبسنت
احمد:تمم يحببتي
منه:ويترا قولتها لقد اي غيري الكلمه دي
احمد:بتعرفي تعدي لحد كام
منه:احمد
احمد:عيونه والله مش عارف فيكي اي زياده يعني دانا كنت اعرف بنات يحلو من علي حبل المشنأه
منه:مش كل حاجه الشكل اهم حااجه الروح يحبيبي
احمد:ياا اي
منه:اي مقولتش حاجه علي فكرا اصبر كدا دي بسنت ويتنج
احمد:******** كدا يشيخه
منه:اي دا عيب كدا سلام دلوقتي
احمد:لا متأفليش ضفيها في المكالمه انا هطيرها.
منه:هههه اصبر
احمد:تمم حطيها ومتتكلميش
بسنت:اي يبنتي بترغي مع مين الساعه دي
احمد:انا عندك اعتراض
بسنت:بسم الله الرحمن الرحيم انت مين مش دا رقم منه
احمد:اه هوه واحنا مع بعض دلوقتي وانتي قطعتينا
بسنت بصدمه:هوه انت احمد
احمد:ايووون هوه انا بظبط
بسنت بصدمه:اه ينسونجي يحيوان عملت اي في صحبتي دي كانت بتتكسف من خيلها بتعملوا اي مع بعض الساعه دي دانا هخرب بيتك
منه:ههههههههههههه
بسنت:يخربيتك يمنه بتضحكي لي
احمد:اصلي بزغزغها عندك اعتراض اقفلي بقا فصلتينا في وقت مينفعش تتصلي بي
بسنت:اقفل اقفل اي دانا هخرب بيتك يزباله بوظت اخلاق صحبتي وانتي يمنه يمحترمه ابوكي وامك
و
منه:اي يبنتي بس بس في اي يخربيتك فصلتيني ضحك هوه كان بيكلمني في الفون وانا دخلتلك في المكالمه
بسنت:تصدقي انك تربيه زب*اله
احمد:انا قولتلك تشتميها
بسنت:لا
احمد:يبقا تسكتي واقفلي يلا عايز ارغي معاها شويه
بسنت:مممم بقت كدا ماشي
احمد:يلا يماما عايزين نرش مايه
منه:ههه خلاص قفلت اي الي انت عملته دا بقا كدا سمعتي قصاد البت تتهز
احمد:معاش الي يهز سمعتك يقلبي
وفضلوا يتكلموا حبه كبيره اما في نفس الوقت يوسف ونبض كانو بيتكلمه
يوسف:وبس وجاسر جبها
نبض ببكاء:منها لله بس اي علاقتها بأمجد
يوسف:لسه هنعرف دا منها
نبض:منها لله
يوسف :المهم انا عايزك تكوني قويه كدا وتنزلي الكليه كفايه دلع لحد كدا انتي داخله علي امتحانات
نبض:عندك حق حاضر هنزل من اول الاسبوع واخد المحاضرات
يوسف:تمم
نبض: انا كُل حاجه وحشه بتحصلي ورا بعضها بجد تعبت اوووووي يا يوسف
يوسف قلبه دق بسرعه من اسمه الي اتنده منها
يوسف بدون وعي:يعيون يوسف
نبض:احم مع السلامه
يوسف:نبض نبض الو الو
قفلت منتا غبي حد يقول كدا اووف
ودخل الواتس اب وكتب ليها
*انا اسف والله مقصدتش*
*انا قولتلك ميه مرا انا مش عايزا كدا لما بتكلم معاك بحس اني مرتاحه اه بس مش عايزا اسمع الكلام دا وكل مرا بتقولي كدا*
*والله اسف ينبض بجد بس انا مش عارف انا معاكي والله بنسي نفسي وبحس اني عايز اقولك كلام كتير*
*وانا مش عايزا اسمع الكلام دا يا يوسف بجد مش عايزا انا لسه طالعه من علاقه فشله ومش عايزا اخوض التجربه تاني علي الأقل دلوقتي فلو سمحت مش عايزا اقفل منك*
*اسف ينبض حاضر مش هقول كدا تاني بس نفضل نتكلم علشان خاطري نبض انا حاسس اني حبيتك علشان خاطري نفضل نتكلم*
*سبها بظروفها*
وقفلت الواتس اب ويوسف قعد مكانه وهوه عمال يفكر فيها وبيفكر في المجهود الي لازم يعمله علشنها وجي جاسر عليه
جاسر:يگين بتعمل اي
يوسف مدايق:انا حبتها يجاسر
جاسر:كنت عارف
يوسف:بس هتعب اوووي معاها
جاسر:لو بتحبها فعلا هتتعب معاها وهتستحمل متنساش انها اتغدر بيها وكل الناس الي حواليها خذلوها انت محتاج تبني الثقه دي من تاني
يوسف:انا مخنوق اوووي كل مشوفها اتخنق من فكرا انعا تكون لسه بتحبوا علشان كدا رفضاني
جاسر:حتي لو انت لازم تقدر دا لو هما فعلا بيحبوا بعض انت لازم تختفي من حياتها
يوسف بصله وقام
جاسر:رايح فين
يوسف:هلف شويه بلعربيه مخنوق
جاسر:يبني داحنا شويه والفجر هيأذن
يوسف:عارف
ومشي فعلا وشغل اغنيه *سبها بظروفها* وفضل يلف بلعربيه كتير وهوه مخنوق ومش عارف هيا فعلا كرهت سليم ولا لسه بتحبه طب يبعد عنها ولا يفضل جمبها بقا تايه ومش عارف يعمل اي فكر كتير يكلمها بس رجع في كلامه وكمل مشي لحد ما الفجر اذن ودخل صلي وفضل يدعي انها تكون لي وانها لو فعلا نصيبه يحصل اي حاجه تعرفه انها هتكون لي وخرج رجع علي القسم
*الصبح في القسم*
ملك:مبروك يا ادم البرأه
ادم:شكرا ليكي انتي يملك
ملك:دا وجبي
ادم فضل باصص ليها وبعدها خرجوا
ملك وهيا بتسلم عليه:مبسوطه اني شوفتك بعد كُل المده دي يا ادم
ادم بصلها كتير في الاخر شدها لحضنوا وحضنها جااامد اوووي
وهيا اتصدمت من الي حصل بس سابت نفسها بين ايدو وفضلت تعيط تعيط جااامد جدا
ادم كان مستغرب عيطتها دي بس استني لما هديت وخرجها من حضنوا
ادم:اسف يملك بس انا
ملك:انا اسفه
ادم:طب بطلي عياط
ملك مسحت دموعها واخدوا تاكسي ومشيوا
*اما في بيت عم نبض*
نبض داخله اوضه ندي:بتكلمي مين
ندي بتشاور ليها تسكت:ميرسي لحضرتك يدكتور علي سؤالك
…………الدوام لله يدكتور…………حاضر ان شاء الله …….ميرسي لحضرتك تاني يدكتور ……….مع السلامه
نبض:مين دا
ندي:دا دكتور نادر بيتصل يعزيني علشان امجد ولاحظ غيابي وكدا وقالي انزل وكدا
نبض بحزن:الله يرحمه والله انا قلبي واجعني عليه جدا
ندي بدموع:الله يرحمه الله يرحمه واحشني اووي
نبض:وانا كمان والله
عبير:انتي يهانم
نبض:نعم يطنط
عبير:صحابك تحت وعايزين يشوفوكي
نبض بحزن:حاضر يطنط ميرسي
وبصت لندي
نبض:ممكن تنزلي تقوللهم اني نايمه
ندي:علي فكرا كانو قلقانين عليكي جدا
نبض:اه بأماره فرح سليم
ندي:اصل الي عرفتوا منهم ان حاله سليم كانت صعبه اوووي
نبض:……
ندي:يلا ننزل يلا وشدتها ونزلوا
ندي:اذيكوا يبنات محدش بيشوفكم يعني
منه:اسفين معرفناش نيجي نعزيكي يندي والله لسه عارفين من قريب
ندي:حصل خير ربنا يرحمه
بسنت:امين
منه:اذيك ينبض
نبض:كويسه
بسنت:طب مش بتنزلي الكليه لي
نبض:لما اعوز انزل هنزل محدش لو دعوه
منه بدموع:نبض احنا
نبض:بس بس خااالص مش عايزا اعرف حاجه
منه:لا لازم تسمعينا
نبض بدموع:اسمع اي ها اسمع ان صحابي الوحيدين يحضروا فرح خطيبي علي اكتر واحده بكرها في حياتي وانا مخطوفه وكانو واقفين ولا هاممهم اصلا ولا كأن صحبتهم مُختفيه ولا حاجه واخرهم لما امجد الله يرحمه مات محدش جالي وروحتوا لسليم القسم ولا كلمتوني لما قعدت في الحبس وشوفت ايام سوده ورحتوا لسليم انا موجوعه منكم جدا
بسنت بدموع:والله ينبض احنا كل منقرر نكلمك نتردد علشان عارفين انك زعلانه مننا بس قولنا لا كفايا كدا ولازم نيجي علشان متفضليش زعلانه مننا احنا اسفين
منه:والله ينبض احنا اول معرفنا روحنا الاقسم وقبلنا احمد الظابط هنا وطلبنا اننا نشوفك قالنا انو سليم هوه الي موجود وانتي خرجتي
نبض:اه هبله انا هصدق
بسنت:تصدقينا طبعا ينبض والله احنا كُنا قلقانين عليكي جدا بس سليم كان واقع في مُشكله كبيره جدا وكان لازم نبقي جمبه
نبض:وانا مين وقف جمبي ثم اي مشكله سليم باشا العظيمه
منه:اصلوا اضطر انو يتجوز منال
نبض:اذاي
منه:اصلوا ااا اص اصل
نبض:متتكلمي علي طول
منه:اصلوهم كانو شربين وكانو مع بعض يعني وكدا وهوه اضطر انو يتجوزها
نبض بصدمه:اي سليم كان مع منال مُستحيل
بسنت:دا كلام يمنه
منه:مهي لازم تعرف انو غصب عنو وانو بيحبها دا طلقها بعد منتي مشيتي
نبض:وانتي فكرا انك كدا هتخليني ارجعله دانا كرهتوا اكتر
ندي وهيا بتجيب العصير:هيا يبنات اتصالحتوا
منه وبسنت قاموا وقعدو جمب نبض وحضنوها
منه:والله اسفين ملناش غيرك
بسنت:بنحبك جدا والله
ندي:يااااي كيوت خالص سمحيهم ينبض
نبض:ممممم مش عارفه بسوا علشان تبقوا عارفين انا هبقي شايله منكم
منه:يستي المهم اننا نرجع زي الاول
بسنت:اه يريت تعالو نخرج نغير مود
نبض:لا لازم امشي دلوقتي انا وندي هنروح القسم ادم طالع
ندي:بجد خارج النهاردا
نبض:اه
ندي :تمم هطلع البس
ادم وهوه بيخبط
نبض:هقوم افتح
منه:وحنا هنمشي ونشوفك وقت تاني بس هنكلمك فون
نبض:تمم
وفتحت الباب وشافت ادم
نبض بفرح:اندووووومي وحشتني وحضنتوا وفضلت تعيط ومنه وبسنت شايفين المنظر دا ومبتسمين
ادم:وانتي كمان وحشتيني يقلب ادم عامله اي
نبض:وحشه من غيرك
ادم:اااه تعبان اوي ينبض
نبض بعدت عنو :بعد الشر يقلب نبض
منه:احمد حمدلله علي سلامتك
ادم الله يسلمك
بسنت:حمدلله علي السلامه
ادم:شكرا الله يسلمك
منه:هنمشي بقا باي
نبض:اوكي باي مشيوا وقفلت الباب ودخلوا قابلوا عبير
عبير:ادم يحيبيبي انت جيت شوفت الي حصل يا ادم وفضلت تعيط
ادم:الله يرحمه يا امي ويسامحه
عبير:الحربايه دي وخطبها السبب
ادم:لا يا امي ولا هيا ولا خطبها دا حد تاني
عبير:مدافعش عنها يا ادم منها لله منها لله بحق حرقه قلبي علي ابني
ادم:يماما انا جاي تعبان والنبي وهموت وانام
عبير:اطلع يحبيبي اطلع
نبض سنداه وطالعه بي
عبير من تحت:والله لهخليهم يطردوكي ويرموكي رميه الك*لاب وانا اهو وانتي اهو يبنت رؤف
عرفتوا مين الي قتل .. مطلعش منال ومؤمن .. بس هما فين بقاا؟؟🫣
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية نبض سليم ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق