رواية سجان الصعيد كاملة بقلم نور الشامي عبر مدونة كوكب الروايات
رواية سجان الصعيد الفصل السادس 6
انصدم عامر عندما وجد شريط الحبوب فصرخ بأسم نورسين وخرج من الغفه ليبحث عنها ووجدها تقف غي المطبخ فأشار للخدم ان يذهبوا ثم نظر الي نورسبن وتحدث بغضب شديد مردفا: اي دا
نظرت نروسين الي شريط الحبوب وتحدثت بتوتر مردفه: انا … انا ال باخدهم و
وفجأه اسكتتها صفعه قويه علي وجهها ثم سحبها من خصلات شعرها فركضت ناديه اليه وتحدثت بلهفه مردفه: سيبها يا عامر حرام عليك اكده
عامر بغضب شديد: ابعدي عني يا حجه محدش ليه علاجه بيا دي مرتي وانا حر معاعا
نورسين ببكاء: سيبني يا عامر
اقترب سيف منهم ثم سحب نورسين منه فاختبأت خلف ناديه فتحدث عامر بغضب شديد: سيييييف انت اتجننت
سيف بتوتر: هتموت يا اخوي في يدك حرام عليك
عامر بغضب: انتوا متعرفوش حااجه هي مش عايزه تخلف مني بتاخد حبوب منع الحمل
نظر سيف وناديه الي نورسين بصدمه فتحدثت ناديه مردفه: نورسين اي ال بيجوله عامر دا يا بنتي
نورسين ببكاء: مجدرش اخلف من واحد كل شويه ضرب وزعيج مجدرش اجيب ابن يتحمل عصبيه ابوه وتهوره مجدرش اجيب ابن يتربي بعيد عن امه او ابوه
عامر بغضب: اتجوزتيني لييه لما انتي مش عايزه تخلفي مني ومش واثقه فيا
نورسين بصراخ: علشان بحبك مكنتش عارفه اني هتجوز سجان الصعيد دا كان لقبك في الداخليه مش اهنيه مينفعش تبجي السجان هنا مينفعش كل حاجه توحصل تتعصب عليها مينفعش كل موقف دراعك يكون جبل تفكيرك احنا مش مساجين عندك يا حضرت المقدم
عامر بعصبيه: معناه يبجي مفيش عيشه معايا اذا مش عاجبك العيشه معايا يبجي تلمي هدومك وتروحي علي بذت اهلك وورجه طلاجك هتوصلك لحد عندك يلا
نورسين بصدمه: لع مستحيل
ناديه بفزع: انت بتجول اي يا عامر
عامر بحده: خلاص هي مش عايزه تخلف مني ومش جادره تعيش معايا يبجي كل واحد يروح لحاله
نورسين ببكاء: لع انا مش عايزه اطلج انا بحبك وال عملته دا علشان خايفه لو خلفت علي ابني بس انا بحبك والله
عامر بحده: سيف هتروح الشركه وبعدها المصنع علشان انا رايح المديريه وجبل ما تروح الشركه توصل نورسين علي بيت اهلها
القي عامر كلماته وصعد الي غرفته وارتدي بدلته العسكريه وذهب وسط انظار الجميع فتحدث سيف بحزن: يلا يا نورسين
نورسين ببكاء: حاضر
صعدت نورسين الي غرفتها وابدلت ملابسها وذهبت مع سيف اما في المديريه جلس عامر علي مكتبه وبدأ يباشر عمله وبعد مرور خمس ساعات دخل العسكري واخبره ان امرأه تريد مقابلته فأذن له بدخولها فدخلت الفتاه وتفاجئ عامر عندما وجد هدي امامه فأشار للعسكري بالخروج وتحدث بضيق مردفا: كنت حاسس انك هتيجي اهنيه
هدي بعصبيه: انت بتعمل اكده ليه اختي ذنبها اي تعاملها اكده انها بتحبك هو انت كل شخص بيحبك تأظيه اكده ليه
عامر بضيق: انا مأذيتش حد اختك مش عايزه تخلف متي وانا عايز وريث لعيلتي وانا مـأذيتش حد
هدي بصراخ: لع اذيت اذيتي جبل اكده لما ضحكت عليا وجولتلي انك بتحبني وبعدها اذيتني تاني لما سيبتني واكتشفت انك كنت بتعمل اكده علشان توصل لصاحبتي ال هي بنت اكبر مجرم في البلد علشان تعرف تقبض عليه وتكسب المهمه وبعدها اذيتني لما جتلت ادهم هو الوحيد ال كان هيخرجني من ال انا فيه وكان هيخطبني جتلته في اليوم ال كان رايح يتجدم لأبوي ودلوجتي اتجوزت اختي وبتعذبها انا عارفه انك مكنتش بتحبني بس انت عاايز توصل لأي بعد كل دا
عامر بغضب شديد: انا مجتلتش ادهم .. ادهم كان اعز صاحب ليا هو صديق طفولتي وانا اصابت ادهم بالغلط والله في المهمه ال كنا فيها انا مكنش جصدي اضرب عليه هو الرصاص .. ادهم كان اغلي حاجه عندي ودخل شرطي مخصوص لما اعرف اني كمان هدخل شرطي كنا بنعمل كل حاجه مع بعض وبعد ال حوصل انا جدمت استقالتي مش كل شويه تفكريني وانا عارف اني غلطت معاكي كتير بس انا مكنتش بحبك علشان عارف ان ادهم بيحبك ايووه اذيتك بس مجتلتش صاحبي بأردتي
هدي بحزن: نورسين بتحبك كفاايه انها مستحملاك بعد كل ال بتعمله فيها دا
عامر بغضب شديد: مش عااايز حد يحبني انا عارف ان محدش هيجدر يستحملني
هدي بضيق: انت رجعت الداخليه تاني حاول ترجع عامر ال كلنا نعرفه تاني ال بيضحك وبيهزر ومش بيتعصب من كل حاجه عامر ال عنده رحمه بالناس
عامر بدهشه: انتي بتكرهيني بتجولي اكده ليه عايزه تساعديني ولا تساعدي اختك
هدي بضيق: اساعدكم انتوا الاتنين عايزاك تبجي كويس علشان خاطر انا عارفه ان اختي هتبجي زينه طول ما انت زين
جاء عامر ليتحدث ولكن قاطعه دخول احدي العساكر وتحدث مردفا: حضرت المقدم سياده الرائد سليم بيجول انهم عرفوا معلومات عن الغول
انصدمت هدي عندما سمعت هذادالاسم فأشار عامر للعسكري بالانصراف وتحدث بحده مردفا : يلا اتفضلي امشي من اهنيه
هدي بعصبيه: بتدور علي الغول لييه مش دا ال دمر حياتنا كلنا وبعدين مش كان مسجون
عامر بغضب: وهرب وخلاص بجا امشي من اهنيه وملكيش صالح واختك انا لا كنت هطلجها ولا نيله انا كنت بضايجها بس وبليل هاجي اخدها بس هتخلف مني غصب عنها وعن عيلتها كلها حذري اختك يا هدي وجوليلها تتحاشي غضبي وبلاش خد يعرف خاجه عن كل ال حوصل دا
هدي بضيق: ماشي
عامر بحده: هدي اعتبريه طلب عايزك تبجي محاميه الشركه وتساعدي سيف انا مش فاضي الايامدي
هدي بأستغراب: تمام هروحله انهارده سلام
ذهبت هدي من مكتب عامر غجلس مره اخري علي مكتبه وبدأ في مباشره عمله والبحث عن المعلومات عن بعض المحرمين حتي انه لم يشعر بالوقت فنظر في ساعته ووجدها العاشره مساءا فنهض من علي مكتبه واخذ سلاحه وهاتفه ومفاتيح سيارته وذهب كان يقود سيارته بسرعه رهيبه فالمعروف عن عامر السرعه مهما كان الوضع اذا كان متأخر ام لا وانتبه عندما وجد صوت رنين هاتفه تبأه عن رساله فقرأها وجاء لينظر الي الطريق وانصدم عندما وجد شاحنه كبيره قادمه تجاهه حاول ان يتفاداها ولكن لم يستطع وووووو
يتبع…
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية سجان الصعيد ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق