رواية حب بعد عذاب كاملة بقلم بسمة محمد عبر مدونة كوكب الروايات
رواية حب بعد عذاب الفصل الخامس 5
مريم: انت غبي مش تفتح ياعمي انت
الشخص بغضب: تصدقي انك بت لسانك طويل وخساره فيكي اني اعتذرلك اصلا
مريم: انت اللي بارد ومش محترم انا مش عارفه ازاي بيدخلو الاشكال دي الكليه ازاي… ومشيت
الشخص: ماااشي انا بت مفعوصه زيك تقولي كده والله لوريكي
.
.
مريم: انتي فين ي زفته.. برن عليكي منن الصبح ومش بتردي
هنا: قدامك اهو معلش بس صحيت متأخر اصلا
مريم: نموسيتك كحلي ياختي
هنا: طب يلا بقاا عشان لو اتأخرنا الدكتور الجديد هيعمل مننا بسطرمه
مريم: هي فيها دكتور جديد كمان
هنا: تخيلي قال يعني هي ناقصه وبيقولو انو وحش اوووي
مريم: ربنا يستر
.
.
بعد شويه الدكتور بيدخل»»»
الدكتور: انا دكتور زين وهديكم اداره اعمل بدل دكتور محمد اتمني تكون سنه لطيفه علي الجميع ونلتزم.. مجرد م انا ادخل مش هدخل حد بعدي ومش هسمح بأي تقصير ياريت الكلام يكون مفهوم يلا نبدأ
مريم بصدمه: احييييه. يلهوي يلهوي خبوني ونبي
هنا بأستغراب: فيه اي يبت
مريم: المز ده قصدي الدكتور ده اللي انا بهدلتو الصبح
هنا: هههههه احسن تساهلي
مريم بحسره: منك لله يشيخه ضاعت السنه
الدكتور: اتفضلي ي انسه قومي قولي انا كنت بقول اي
مريم: احمم اسفه ي دكتور مكنتش مركزه مع حضرتك
الدكتور بغضب: طبعا م عشان قعده ترغي هتركزي ازااي.اتفضلي اطلعي بره
مريم: بس ي…
الدكتور: ولا كلمه قولت اطلعي بره
مريم بدموع: حاضر
.
.
(في شقه عبدالله)
سما: هااااا ي ماما بابا قالك اي
حنان: يبت اتهدي بقا
سما: ونبي قولي هموت واعرف يلا بقا.
حنان: موافق وقالي خليه يجي بكره الساعه 8
سما: ايوااا بقا ي حنون ي جامده
حنان: ههههه دلوقتي بقيت حنون والله انتي مجنونه
سما: مش مهم المهم اني هتجوز قره عيني
حنان: الف مبروك يحبيبتي عقبال م اشوفك بالفستان يروح قلب ماما
سما: يااارب ي ماما اما اروح افرح الواد زياد بقا سلام..
وطلعت فوق جري
سما وهي بترن: زيزو افتح عندي ليك خبر جااامد
زياد: اي يبت في اي شيلي ايدك من علي ام الجرس والله بفكر اشيلو عشانك انتي بذات
سما: اخس عليك ي زيزو ده انا نسمه
زياد: اومااااال طبعا طبعا.. وبعدين اي زيزو دي
سما: اي مش عجباك ولا اي
زياد: عاجبني يحبيبتي اي حاجه تيجي منك حلوه
سما: ايوه كده ناس مش بتيجي غير بالعين الحمرا
زياد: طب ننجز بقا وقولي كنتي طالعه لي
سما: تدفع كام
زياد وهو بيقفل الباب: يلاا يبت من هنا شوفي انتي راحه فين
سما: كده.طيب ماااشي انزل اقول ل بابا بقا اني مش موافقه علي الجوازه دي
زياد بسرعه: استني بس انتي مصدقتي ولا اي.. الا هو ابوكي وافق بجد
سما: اه وقالي اقولك تيجي بكره الساعه 8
زياد: مينفعش انهارده
سما: لا مش فاضيين
زياد بغيظ: مااشي ي سما
سما: ماشي يقلب سما ونزلت بسرعه
زياد: ههههههه حبيبت قلبي والله
.
.
سما وهي داخله:مااااما
حنان: اي يبت بتزعقي كده لي
سما: هو كلو بت كده هو انا مليش اسم ولا اي
حنان: عارفه لو مسكتيش وجيتي تساعديني هتلاقي ابو ورده ف وشك
سما: فيه اي بس ي نبع الحنان هو انا اقدر ازعلك بردو
حنان: ايوه يأختي ده اللي بخدو منك.. يلا تعالي خرجي الاكل علي السفره
سما: تؤموريني ي ست الكل
.
فارس: صباح الخير
سما: صباح الخير اي بقا احنا الساعه 3 قول مساء الخير
فارس: بس ي لمضه
حنان: سيبك منها ي حبيبي الاكل جهز اهو وهنتغدي كلنا
سما: خلاااص اسكت انا يعني
فارس: والله ياريت
سما: ماشي ماشي
.
بعد م اتغدو
.
فارس: انا عاوز اقولكم حاجه
عبدالله: خير ي فارس يحبيبي اتكلم
فارس: خير ي بابا ان شاءلله.. انا فكرت وموافق اني اتجوز مريم وقررت كمان اني اعمل مشروع واستقر هنا
حنان: يابني انت عاوز تجنني معاك.. انت لسه امبارح كنت بتقول لا
فارس: انا منمتش طول الليل اصلا وفضلت افكر لقيت انكم عندكو حق انا اه مش بحب مريم بس مش كل حاجه الحب وانا خلاص عاوز استقر هنا هااا اي رايكم
حنان: يبني انا مش عارفه اقولك اي.. ده جواز مش لعبه واختيار اي حد وخلاص
سما: ي فارس انت متأكد من القرار ده
فارس: انا فكرت كويس وهو ده اللي انا هعملو.. اي ي بابا م قولتليش رأيك يعني
عبدالله بهدوء:…….
يتبع……
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حب بعد عذاب ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق