رواية انتقام عاشق كاملة بقلم تبارك سليم عبر مدونة كو كب الروايات
رواية انتقام عاشق الفصل الرابع 4
بطه بفزع: اعاااااا.. انت مش روحت ايه جابك
ناديه: بتتت احترمي نفسك ايه جابك دي
بطه: يماما قصدي انه كان ماشي
محمد: جه معايا عشان نحدد كتب الكتاب
بطه: بالسرعه دي
اسر: ده احسن وقت اظن قبل ما حد يتكلم
بطه بهدوء: تمم
ناديه: اما انا بقي عامله شويه محشي انما ايه لازم تتغدي معانا يا اسر يابني
اسر: كتر خيرك بس انا مستعجل..
ناديه: والله ما يحصل.. ولا ايه يا محمد
محمد: الحاجه عندها حق يابني يلا بينا ع ما يجهزو الاكل نقعد في البلكونه
………………………….
البلكونه
محمد: طبعا انا وافقت عشان الكلام الي قولته… عن ان ثقتها مهزوزه وانها بتتعرض للتنمر في الجامعه بس انا يابني خايف علي بنتي
اسر: مقدر خوفك بس صدقني هي محتاجه داعم غيركم لان عارفه انكم اهلها وحتي لو شايفين فيها عيب مش هتقولو… بطه ياحاج زي ما قولتلك التنمر اللي كانت بتتعرض ليه في الجامعه وقبل كده في مختلف مراحل عمرها خلاها تبقي فاقده الثقه في نفسها… واثر التنمر كبير علي نفسيه الشخص ممكن يوصله للانتحار
محمد بشك: بس متزعلش مني ما في غيرها كتير.. وبصراحه موضوع مشروعك ده مش سبب رائسي صح
اسر: عندك حق ياحج… انا كان عندي اخت تؤامي كانت بتعاني من مشكله زي فاطمه لحد ما انتحرت ولما شفت فاطمه حسيت فيها اختي ف حبيت اساعدها لاني اتمنيت ان اختي كانت تلاقي مساعده
محمد بهدوء بس قلبه مش مرتاح بس قال في نفسه المهم ان بنته تكون كويسه هو عارف ان بطه كتومه وده كان بيخوفه ساعات انها تعمل في نفسها حاجه بس هو مش مرتاح للموضوع بس بيحاول يتخطي خوفه ده : ربنا يرحمها….
ابتسم اسر بشرود وهو ينظر لنقطه فراغ
…………………………
نزلت حياه من العربيه بعصبيه: خير يا بلال…
بلال ببتسامه وهو يخلع نظارته ويستند علي السياره
بلال ببتسامه : خير ياقلب بلال ان شاء الله
حياه بستفزاز: وهو انت بياجي من وراك خير بردو
بلال: بتاكلي وتنكري زي القطط… صنف نمرود
حياه بعصبيه: انت بارد ومستفزززز
اقترب بلال منها : وعسول وجميل وبحب مراتي.. ويلا عشان منتمسكش وضع مخل في الطريق العام
حياه: يلا.؟ يلاا فيين
بلال: علي بيتنا يا ماما مش كفايه كده ولا ناويه تخللي عند امك
حياه: امك… بقيت بيه اوييي
بلال واقتربه منها ذاد وغمز لها : اووي اوييي
حياه بصدمه: احترم نفسك
بلال: قدامي يا بتتت
حياه بهدوء : مش هاجي معاك يابلال
بلال بعصبيه : ليه يا حياه ليه مصممه تنهي علاقتنا قولتلك كانت زفت مهمه كان لازم اعمل كده
حياه بدموع: مفيش مبرر للخيانه
بلال بهدوء وهو يسحبها بين يديه محتضن ايها: شش… حياتي انتي عارفه ان مفيش في القلب غيرك صدقيني والله يا حياه انتي حب ابتدائي وحب المراهقه وحب الجامعه دا انت خللت جمبك لحد ما خلصتي جامعه….. واذا كان علي العمليات دي معتش طالعها كله الا زعلك يا حياه مرضيه كده يا ستي
حياه ببتسامه: اممم بس عاوزه شكولاته
بلال: عيونه.. متجيبي وحده مشبك وانتي قمر كده
_انا اللي هديك مشبك يا حبيبي
حياه بصدمه: يفضيحتيي
بلال: هتباتي في الحجز يانوغه
……………………..
بطه بسخط وهي تنظر الي طبق السلطه بينما امامهم كل ما لذ وطاب: والله… متهزروش انا جعانه…
ناديه: اسكتي يابت وكلي السلطه
بطه: طب مش واكله بقي
علي: احسن وفرتي
بطه: باااباا خليه يسكت
محمد: اسكت يا علي.. عيب اختك
علي: هو انا قولت ايه الله
ناديه: مبتاكلش ليه يا ابني… شكل اكلنا مش عاجبك
اسر: بالعكس تسلم ايديكي الاكل جميل
ناديه: بالف هنا
بطه بسخط وهي تنظر الي علي وهو يضع المحشي بفمه وينظر اليها بخبث
بطه بصوت خافض: ااه يعلي الكلب.. اما وريتك
اسر: كلي السلطه يا بطه عشان مسافه ما الساعه تاجي 8 مفيش اكل
بطه: هو ينفع اخس من غير رجيم يا دكتور
اسر بإصفرار: لا مينفعش
بعد الغداء
محمد: اعملي اتنين قهوه مظبوط يا حاجه
ناديه: حاضر
ثم دلفت الي المطبخ ونادت عليه
بينما في غرفه الصالون يجلس اسر وبطه
بطه: ممكن بلاش هيصه في كتب الكتاب نكون احنا بس
اسر: ليه
بطه بإرتباك: عادي يعني
اسر: لا
بطه: بس انا مش عاوزه هيصه.. اسر قصدي دكتور اسر
اسر: بلاش دكتور قولي اسر عادي… وبعدين لازم الكل يعرف عشان محدش يضايقك بالكلام وخصوصا الجامعه
بطه: بس انا
اقترب اسر وامسك يدها: بطه انتي بنت جميله ولطيفه اه احنا لسه متعرفين بس انتي جواكي حلو..ف تاكدي ديما انك مميزه الشكل مش كل حاجه وبعدين انتي في نظري جميله احمم قصدي يعني
ولكن علي دخل وقطع سحر اللحظه
علي: انتو قريبين ليه كده
اسر: احمم كنت بشوف اديها اصلها بتقول انها بتوجعها
علي: اممم
محمد: علي روح شوف ماما
اسر: هستأذن بقي عشان جالي مكالمه مهمه من الشغل وان شاء الله هاجي معا ولدي والماذون بكره بالليل
محمد: تمم ياابني
………………………….
في منزل اخر
-نفذت اللي قولتلك عليه
_حددت كل حاجه وبكره التنفيذ..بس انا مش موافق علي اللعبه الوسخه دي
-مش مهم توافق او لا المهم تنفذ
مين دول؟؟
وخطه ايه؟؟
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية انتقام عاشق ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق