رواية تزوجت اميري كاملة بقلم اوشا مصطفى عبر مدونة كوكب الروايات
رواية تزوجت اميري الفصل الثالث 3
عدا أسبوع من آخر الأحداث الي حصلت واسيل جهزت
علشان تنزل الكليه
أسيل راحت الكليه وكانت متأخره وبتجري وفجأه خبطت ف شخص
أسيل:انا اسفه
حسام:اسفه اي يابتاع انتي عاميه!!
اسيل:اللهم طولك ياروح وضر’بته با’لبوكس
أسيل قالت سوري مش شيفاك أصلي عاميه ومشيت
الكل كان مصدوم من جرأه البنت دي
اسيل دخلت المحاضره ولحسن حظها مكنش لسه المعيد دخل
أسيل اخدت نفس عميق وارتاحت
سها :اتأخرتي لي
اسيل:راحت عليا نومه مش مهم لسه المعيد م جاش
دخل شاب طويل وجسمه رياضي شعره لونه بني وعيونه لونها عسلي وبشرته قمحويه
احب اعرفكم بنفسي المعيد حسام الاباصيري دكتور ماده المحاسبه وجز علي سنانه وهو بيبص ل أسيل
اسيل:احييه دكتور الماده!!!
اما عند أمير ف الشركه
امير اتصل بفهد
فهد:نعم
أمير:مفيش نعم انا محتاج سكرتيره اخر سكرتيره كانت بتعاكسني وانا بتكسف يافهودي
فهد:يابني انا دكتور دكتووور وربنا
أمير:ولاا أنجز ياض حاول تشوفلي واحده بنت حلال متربيه مش رقا’صه وقفل ف وشه السكه
فهد:غبي والله غبي وبص للشغل الي قصاده
فهد انزل بوست وابعتله البنات الشركه هو ينقي بقا احنا لسه هندور
اما عند البطلين الجداد ف مسلم دور علي شغل وبقي
يشتغل ف سوبر ماركت وحد ساعده وجبله اوضه فوق
السطح يعيش فيها هو وآسيا ومفهم الناس انها اخته
ولحسن حظهم ان سهام سابت الشقه وجت تسكن ف العماره دي وآسيا اتعرفت علي إيلا وبقوا صحاب جداً
سهام:إيلا طلعي الاكل دا ل اسيا علشان زمانها جعانه
إيلا:هقعد معاها ياماما شويه مسلم لسه ف الشغل
سهام؛متأخريش طيب
إيلا؛حاضر ياماما واخدت الاكل وطلعت بفرح
أسيل كانت قاعده ف الكافتيريا هي وصحبتها سها وقامت تنط من الفرحه
سها؛في اي يامجنونه الناس كلها بتتفرج علينا
اسيل؛أمير منزل بوست انه عاوز سكرتيرة تكون محترمه ومؤدبه ومتعلمه تشتغل عنده
سها:اوعي تقولي
أسيل؛من يريد يجتهد ان لم تكن معي وقت كفاحي لن تكن معي وقت نجاحي
سها ضحكت وقالت يمجنونه
جه صوت من وراها وقال:وان لم تكن معي وقت سقوطي ستكن معي قريبا ف السمر كورس
لفت أسيل وشها ولقته المعيد
حسام وقف وربع ايديه واسيل بصتله
أسيل؛مبدأيا اسفه
حسام:واسفك مرفوض
اسيل؛اما المبدأ التاني ف انا مش اسفه اني اسفه وشيلني الماده انا كدا كدا هسبهالكم وامشي قال عايزه ابقت استرونج قال ومشيت
حسام بصلها وضحك وقال لسها مين الهبله دي
سها بضحك؛متبريه منها ياباشا
حسام سرح ف ضحكتها وسها اتكسفت
ومن هنا قصه حب جديده بين حسام وسوسو
أسيل خلصت محاضرتها وفتحت التلفون لقت ان فهد قبل السيفي بتاعها….
أسيل بقا وشها من الخد دا للخد دا وقررت انها تروح علي الشركه
أسيل كلمت سهام
سهام:انتي فين يا أسيل
اسيل:معلش ياماما تلفوني كان مغلق بسبب المحاضرات
سهام:طب يله تعالي البيت
أسيل حكت لمامتها ان السيفي بتاعها اتقبل ف شركه
أمير الجرحي وسهام فرحت جدا واسيل قالتلها انها
هتطلع من الكليه علي هناك
سهام :طيب ياقلبي يله سلام
أسيل:سلام
فهد كلم أمير وقال مش هتصدق
أمير:اي ياتري
فهد:لقيت سكرتيره بنفس المواصفات الي انت طلبها وهي جايه دلوقتي تعمل انترفيو
أمير:كويس دا يله متشكرين عن خدماتك وقفل السكه ف وشه
فهد:اومال او بيكرهني هيعاملني ازاي ؟
أسيل اخدت تاكس ووصلت وأول م وصلت دخلت الشركه واتصلت بفهد
اسيل؛مستر فهد انا وصلت
فهد:تمام هوصلك ب الاستاذ أمير واقولك تدخلي دلوقتي
فهد اتصل ب أمير وأمير قاله يقولها تدخل المكتب
وفعلا
أسيل خبطت ودخلت وأمير كان قاعد وضهر الكرسي كان ل أسيل
أمير:اتفضلي اقعدي
أسيل قعدت
أمير:اسمك أي
أسيل:أسمي اسيل عمران الج..
أمير:مش مهم الاسم الثالت سنك اي
أسيل:23 سنه
امير:قسم اي ف الكليه
اسيل:قسم إدارة أعمال
أمير:بتعرفي تستخدمي الكومبيوتر
أسيل:ايوا
أمير:معاكي لغات
اسيل:انجليزي وفرنساوي وألماني وبعرف اتكلم شويه إيطالي
أمير؛تمام من بكره تقدري تيجي ومعادك الساعه الصبح
اما ايام الكليه تقدري تنزليها ومفيش حاجه هتتخصم
من مرتبك بس اول م تخلصي الكليه تيجي الشغل
أسيل:طيب تمام
وكانت زعلانه جوا نفسها انه كان بيكلمها وحتي ملفش
يشوف هي مين وهي زعلت انها مقدرتش تشوفه لتاني مره مع انها قصاده لكنه بكلمها بضهر الكرسي
أسيل خرجت وأمير كان قاعد بيلعب بابجي🙂
أمير:ايوا هو دا وشك حلو عليا يا أسيل وضحك
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية تزوجت اميري ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق