Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل السابع عشر 17 - بقلم أميرة محمد

     رواية احببتها رغم صغر سنها كاملة    بقلم أميرة محمد    عبر مدونة كوكب الروايات 

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل السابع  عشر 17

دنيا بصدمه والدموع اتجمعت في عنيها: مراته مراته ازاييي ازاي محدش منعه انو يتجوز ازاييييي
دعاء: اهدي ي دنيا والله احنا مكناش موافقين بس هو…..
دنيا بزعيق: بس بس مش عاوزه اسمع صوت حد منكم
محمد بعصبيه: هيا مين الحيوانه دي وانتي ماالك اتجوز ولا متجوزش
دنيا بعصبيه: حيوانه؟! لا ماالي علشان انا مراتك و دول ولادك افتكر بقا ي اخي
محمد بعصبيه: مراتي لا لا انا لا يمكن اني اتجوز الاشكال دي انتي هتلقيقي غلطي مع حد من الاشكال ال زيك و جايه ترميها عليا
دنيا بعياط و صدمه ضربته بل القلم محمد مسك ايديها جاامد
محمد بعصبيه: محدش عمره مد ايده عليا و تيجي واحده زيك تمد ايديها عليا وكمان بتقولي مراتك طب مدام انتي مراتي انتي طالق بل التلاته ي حلوه و سابها ومشي
دنيا بصدمه والدموع اتجمعت في عنيها: ده طلقني ي ماما طلقني محمد حبيبي طلقني
ام محمد حضنتها: هو ي حبيبتي مش في وعيه و كان متعصب
دنيا خرجت من حضنها: مااالك ندي مريم يلاااااا
دعاء: انتي راحه فين
دنيا بصتلها و مشيت
**********
بعد مرور شهر علي ابطالنا دنيا اطلقت من محمد و نزلت اشتغلت في مطعم ادهم منعها بس هيا نزلت برضو كل حاجه اتأجلت فرح ادهم و دعاء بس دنيا مصممه انهم يعملو الفرح
**********
يوم فرح دعاء و ادهم
ادهم بيلبس و دنيا بتساعده هيا و اميره وعبد الكريم و العيله كلها اتجمعت
ادهم: كدا حلو صح
دنيا بصتله وعيطت
ادهم خدها في حضنه: طب لي العياط بقا
دنيا: علشان انتا قمر اووي
ادهم: يبت
دنيا ضحكت: اه والله
مريم بتجري: خالو خالو و حضنته
ادهم حضنها: اي قلب خالو
مريم: علي فكره انتا قمر ي خالو
ادهم ضحك: مفيش غير هنا قمر
ماالك جه: خالتو خلي مكه تبطل ضحك مع العيال البرا دول
(اه نسيت اقولكم اميره ولدت و جابت بنت اسمها مكه زي القمر)
اميره: ي روح خالتو هيا صغيره لسه و العيال بيلعبو معاها
مالك: برضو ي خالتو
دنيا ضحكت: الواد بيغير ي بت عليها
اميره ضحكت
دنيا: امال فين مازن
مالك: مع ندي
ادهم: يلا علشان هنتاخر كدا
كلهم مشيو و دنيا ركبت في عربيه ادهم و ادهم ال كان سايق اميره و عبد الكريم و عيال دنيا وبنت اميره في عربيه والباقي في عربيات تانيه
وصلو الكوافير
ادهم دخل ل دعاء اول ما شفها انبهر بجمالها فضل حضنها دنيا دخلت بعدته وحضنت دعاء: الف مبروك ي حبيبتي
دعاء بفرحه: الله يبارك فيكي ي حبيبتي
ادهم خد دعاء وخرجو دنيا جت تركب لقت محمد ال هيسوق العربيه
دنيا: طب بعد ازنك ي ادهم انا هركب مع عبد الكريم و اميره
ادهم: طب ما ده مكانك تعالي اركبي
دنيا بصت ل محمد ال بيبصلها: لا ميشرفنيش اني اركب مع واحد قال كلام وحش قبل كدا عن اذنكم
دنيا مشيت راحت ركبت مع عبد الكريم و اميره
*****
في القاعه
العريس و العروسه دخلو دنيا فضلت ماسكه فستان دعاء طول ما هيا ماشيه
بتاع الديجي: استأذن العريس والعروسه ان هما يتفضلو علي الاستدج علشان نبداء اول فقراتنا وياريت اي كبلز او اي اتنين مخطوبين او متجوزين يشاركو العريس والعروسه الفقره دي
كلهم طلعو علي الاستدج حتي محمد و مهاا و فضلو يرقصو دنيا خرجت وراحت الحمام و فضلت تعيط بعد شويه ظبطت الميكب وخرجت وراحت ل دعاء
دعاء شدتها: كنتي فين
دنيا: في الحمام
دعاء: بتعيطي صح
دنيا: علي طول فهماني
دعاء: لينا كلام مع بعض بس في البيت بقا
هنا محمد جه هو و مها
دنيا جت تمشي دعاء مسكت ايديها
محمد: الف مبروك ي حبيبتي
دعاء بصتله: شكرا
محمد: هتفضلي كدا كتير
دعاء: انا قولتلك هتخسرني لو اتجوزت الاستاذه ال جنبك دي
مهااا: مالها الاستاذه ال جنبه و بعدين مش تبركيلي مش انا حاامل
دنيا سابت ايد دعاء و مشيت
*****************
بعد مرور 8شهور علي ابطالنا دنيا سافرت علشان امتحاناتها و سابت العيال مع اميره و مها قربت تولد محمد لسه مفتكرش حاجه دعاء و ادهم حبو بعض اكتر واكتر
***********
عند محمد كان بيدور علي حاجه في شقته القديمه و هو بيدور لقي صندوق مرسوم عليه قلب و حرف M و حرف D فتحه لق فيه رسايل كتير وصور كتير فضل يقلب في الصور لحد ماجت صوره ليه هو و دنيا وندي و صوره ليه هو و مالك و مريم و ندي و دنيا و قراء الرسايل كلها دماغه وجعته: اااااه قد اي انا غبي انا ضيعت كل حاجه من ايدي ااااه وبعدين رن علي عبد الكريم
محمد: عاوزك حاالااا انا في شقتي القديمه
وقفل السكه
بعد نص ساعه عبد الكريم راح عند محمد
محمد: لي لي ي عبد الكريم خليتو دنيا تعمل كدا
عبد الكريم بفرحه: انتا رجعتلك الذاكره
محمد بعياط: لي خلتوني اطلق دنيا ليييي
عبد الكريم حكاله كل حاجه
محمد: انا كدا ضيعتها تاني
عبد الكريم: دنيا قلبها طيب و بتحبك بس انتا حاول معاها بقا لانها عناديه اوووي
محمد: ادعيلي ي صحبي
*****************
دنيا امتاحناتها خلصت
ياسمينه: اخيرا اخيرا خلصنا انا فرحانه اوووي
دنيا بفرحه:انا فرحانه اوووي انا هحجز وانزل مصر و هاجي بقا علي التخرج
مهاب: مبروك ياسمينتي
ياسمينه: الله يبارك فيك ي نور عيني وحضنته
دنيا: ربنا يخليكم لبعض ي حبايبي
مهاب: بصي وراكي كدا ي دنيا
دنيا بصت ورها لقت محمد واقف و في ايده ورد دنيا كانت هتجري عليه و تحضنه بس افتكرت انها خلاص اطلقت منه
دنيا: اي ال جابك هنا
محمد: في حد يقابل جوزه المستقبلي كدا
دنيا ابتسمت بسخريه: ومين قال كدا سبني في حالي بقا
و مشيت و سابته
مهاب: معلش ي صحبي بس هيا عندها حق
محمد مشي وراح الفندق و قعد يفكر يعمل اي علشان يصلحها
محمد فكر في فكر و قال لازمن ينفزها بعد ما ينزل مصر
تلفون محمد رن
عبد الكريم: احنا لقينا زين
محمد: طب حلو خليه عندك في المخرن لحد ما انزل مصر
محمد قفل مع عبد الكريم
وبعدين رن علي دنيا من رقمه الجديد
دنيا ردت
محمد: اي ي جميل مش هتحن بقا
دنيا: انسا ي محمد وقفلت في وشه
محمد: ماشي ي دنيا هتشوفي هتخليني تسمحيني ازاي

يتبع…
reaction:

تعليقات