رواية جنون حمزة كاملة بقلم روما جمعة عبر مدونة كوكب الروايات
رواية جنون حمزة الفصل السابع 7
بعد مرور عدت سنوات
فتي بصراخ وجري…: ” حمزززززززه
حمزه بضييق وهوا نازل علي السلم…: ” ابو حمزه علي اليوم الي اتجوز فيه حمزه
وقف الفتي بصله بشمااته…: ” البس علشان خارجين ياحزوووومي
حمزه كان وصل لأخر السلم وبصله برعب..: ” وراياا صح
الفتي بصله ببرود وهز رأسه بالموافقه
حمزه بضييق…: ” ابو خلفتك الهباب
حمزه بص للي واقفه وراه ببراءه وقال..: ” حبيبتي تعرفي انك وحشتيني
رحمه بنظرات ناريه ونبره ساخره..: ” ابو اليوم الي اتجوزت فيه هااا
حمزه بصلها بحب وقرب منها طبع بوسه علي خدها بحنيه..: ” طب وهوا انا اقدر اعيش من غيرك يارحومتي
رحمه بكسوف…: ” حمززه مش قدام الولد
حمزه بسخريه…؛ ” هوا ده طفل زي الاطفال ده شبه العوواااجييز ده انا محترم عنه
رحمه بضحك..: ” حاسه انو اتبدل مع حد في المستشفى دي مش اخلاقك لا انت ولا حازم اخوك
حازم وهوا نازل من علي السلم وحامل طفله صغيره بين ايديه بحنيه…: ” انا قولت كده من ساعه مشوفت خلقته دي مش تبعنا الواد ده
الفتي بحنق..: ” هوا اي جلد الزاااات ده اماااال عيوني دي اي يازوووومي دي اكبر دليل اني ابن اخووووك ياجدع
حازم بسخريه..: ” غووور يااض من وشي
الفتي وهوا بيقرب منه…: ” ابعد ازاي والمُزه بتاعتي معاك يجدع دي تبقا عيبه في حقي
حازم بحنق ونظرات باارده..: ” ابعد ابنك عن بنتي ياحمزه بدل مقتله
حمزه بضحك..: ” الله مش احنا هناخدها لـ ريان تبقا مُزته زي مقال
ريان قطم قطمه من التفاحه ببرود وقال…: ” اظن المعلومه وصلت ياحازم بيه
حازم بص لحمزه بضيق..: ” انت متأكد ان ابنك ده عنده 6 سنين زي الاطفال العاديه
حمزه قرب قعد جمب اخوه بمرح..: ” مبعدش ياجيمي
فتاه جميله بتدخل من باب الڤيلا بهدوء..: ” اظاااهر ان مرشح كل يوم هيبتدي
كل الانظار بتتوجه ناحية الصووت
ريان بغمزه..: ” مراات عمي المزه حضرت
حازم بشر..: ” الصبر يااارب _ بص لمراته الي بتقرب عليهم بحب وقال..: ” اتأخرتي كده ليه ياشرووق
شرووق بحب..: ” كنت بجيب كل الحاجات الي ناقصه للمطبخ
حازم بصلها بحب…: ” تمام ياحبيبتي
رحمه بضييق لحمزه..: ” شااايف يبني النظراااات
شروق بصتلها بضحك..: ” ايه ياست رحمه ده انتو كنتم مولعنها نظراات قبل متجيبي العجوزز الي قاعد هناك ده
ريان بحزن مصطنع..: ” حتي انتي ياشروق انط من فوق الكنبه دي واتعور يرضيكي
شروق بحنق…: ” يرضيني
رحمه بضحك..: ” قووم ياقلب امك قوم اطلع صحي القتيل الي فوق علشان الفطار
بصلهم بنعااس وهوا نازل علي السلم بخفه..: ” القتيل صحي هوا حد يعرف يناام في ام البيت ده _ قرب منهم واترمي علي الكنبه جانب رياان وحط راسه علي رجل ريان وغمض عينيه
حمزه بتشفي..: ” اتفضل ابنك
حازم بضييق…؛: ” مش عارف العيال دي جنس ملتهاا اييي
ريان مهتمش بكلامهم وقرب ايديه من شعر مروان بحب وملس عليه وهمسله بخفوت…: ” نام يامارو ياقلبي ملكش دعوه بحد
مروان بصله بحب ورجع غمض عينيه براحه
حازم بضحك..: ” ولا كأننا موجودين
حمزه بحنيه…: ” سيبهم
رحمه وشروق دخلو المطبخ يحضرو الفطار وبعد شويه الفطار اتحط علي طربيزة السفره واتلمو حواليها
اقعدو يفطرو في جو اسري جميل بين مرح ريان ومروان وضييق حازم وحمزه بضحك ورحمه وشروق قاعدين يتفرجو عليهم
حمزه بحب مسك اديها بحنيه وباسها وهمسلها بخفوت..: ” بحبك يارحمتي
رحمه بحنيه..: ” بعشقك ياعيون رحمتك
ريااان مسك تليفون ابووه وقام وقف علي كرسي السفره وفتح الكاميرااا علي السلفي
رياان بمرح..: ” يلا كلوووو يقووول بطيييييخ
كلهم بصوله بحب الجميع في صوت واحد..: ” بطييييخ
♡”النهااايه”♡
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
وبكده تكون خلصت قصه رحمه وحمزه ياحلوين
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جنون حمزة ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق