Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الحادي و الخمسون 51 - بقلم حبيبة محمد

           رواية احببت فارس الصعيد كاملة  بقلم حبيبة محمد   عبر مدونة كوكب الروايات


 رواية احببت فارس الصعيد الفصل الحادي و الخمسون 51

سليم: في جديد
سليم: مره واحده كانت المطو،ه دب،*حت فيروز وكان الفستان الابيض بقي بلون الاحمر د،*”مهاا
رعد: بصوت عالي لااااا
ريتال: اغمي عليها من المنظر
يزن: بزعيق وعدم. استيعاب فيروووزز
سليم: بعد عن فيروز الي كانت مربوطه من ايديها ومرميه علي الارض ود**مها غرق الارض
رعد: راح لسليم وفضل يضر”ب فيه بكل قوتو
يزن: جري علي فيروز
فيروز: كانت بتاخد. انفاسها بسرعه
يزن: فيروز اتنفسي براحه متسبنيش ونبي
فيروز: ضحكت زينو انا بحبك اووي قول لروح اني بحبها هي ورعد وريتال انا بحبكم كلكم وسحر متنسونيش
يزن: متسبنيش يفيروز ونبي انا محتاجك معايا مش هقدر لكل ده لوحدي


فيروز: خلاص ييزن معادي جه ابتسمت واتشاهدت وبعدها ارتفعت روحها ف السماء لخالقها
يزن: حضنها وكان بيعيط متقوليش كده هتعيشي وتكملي حياتك وتبقي احسن من الاول
يزن: بدموع ووجع فيروز متسبنيش انتي بنتي واختي وصحبتي ارجعيلي مش هقدر يفيروز انا محتاجك انتي الحاجه الوحيده الي بتهون عليا وبتسمعني ارجعي وكان بيعيط بحر،ق قلب
رعد: كان بيضرب فسليم والغضب عميه
سليم: بتعب بتوجع صح
رعد: بعصبيه اااسكتتت
سليم: ده كان احساسي لما خدت ريتال مني عرفت بقي بتوجع ازاي
رعد: فضل يضرب فيه بكل قوتو مش داري بالعالم الي حواليه
يزن: كان بيعيط وحاضن اختو فيروز بكسره وعمال يترجي ربنا انها ترجع


بعد ربع ساعه وكان الحال زي مهو يزن بيعيط ورعد بيضرب فسليم الي اغمي عليه وريتال مغمي عليها
رعد: ساب سليم الي اغمي عليه وراح لفيروز
يزن: بدموع راحت يرعد فيروزه راحت قبل متحقق اي حاجه بتحلمها قبل متتمتع ب الدنيا سابتني وراحت
رعد: بس لفيروز وحط ايدو علي وشها وكان بيعيط بضعف
رعد:لي سبتينا لي انا ملحقتش اشبعك من حناني لي سبتي رعد الي كان نفسك تقعدي معاه لي انا بحبك ولله عكس ما انتي فاكره بس مش عارف ابينلك حبي ازاي متسبنيش انتي فيروزتي الجميله مش كنتي بتجيبي حجات بتحبيها يلا قومي وهجبلك الي انتي عوزاه بس قومي وكان بيعيط
يزن: راحت يرعد قصاد انك متخسرش ريتال انا خسرت ابني واختي وكنت هخسر مراتي وكل ده عشان متخسرش ريتال انا مش عارف هي عملتلو اي عشان يعمل فيها كده
رعد: بضعف لازم عشان نحافظ علي حاجه نخسر حجات قصادها بس منخسرش بطريقة دي


يزن:سابتني لوحدي مش هتكلم مع حد تاني خلاص معدش هيبقي في فيروز تقولي مالك افضفضلها راحت معدش هيبقي ليا صاحبه وبنتي واختي انا خسرتها يرعد. خسرت بنتي واختي عشانك زي مخسرت صحبي برضو زمان انا مش عارف لي دايما بخسر الي بحبهم مبيكملوش معاياا للاخر ليي
رعد: مسح دموعو قوم ييزن
يزن: انا عاوز فيروز يرعد رجعهالي
رعد: قوم ييزن واتشاهد حرام كده
يزن: لااا يرعد مش حرام اني مش هشوفها تاني
رعد: كان بيدمع هي فمكان احسن ببزن قوم عشان نجيب حقها
يزن: قام وشال فيروز ورعد شال ريتال حطها جمب فيروز ف العربيه واخد سليم فشنطه العربيه ورن علي فؤاد
فؤاد: الو
رعد: فؤاد تعالا خد سليم اقبض عليه
فؤاد: بتسغراب اقبض عليه ازاي فين التهمه
رعد: بتهمه*** وحكالو الي سليم عملو
فؤاد: بصدمه انت بتقول اي
رعد: فؤاد انا مس قادر اتكلم تعالا وقفل
بعد شويه وصلو علي المستشفي ودخلو ب ريتال وفيروز والكل اتجمع من منظر فيروز وجابو سريرين ليهم
بعد شويه الدكتور خرج من عند ريتال وفيروز
الدكتور: للاسف المريضه جايه هنا متوفيه البقاء لله احنا عملنا الجرح وهتتغسل وان شاء الله تستلمو حثت،ها كمان نص ساعه اما المريضه التانيه ف هي فصدمه هي فاقت والحمدلله بس من صدمتها فثدت النطق وده الله واعلم هيكون مدي الحياه ولا فقدان مؤقت ويرجعلها بعد فتره
رعد: بحزن تمام يدكتور
الدكتور: البقاء لله ومشي
رعد: دخل هو ويزن لريتال
ريتال: كانت قاعده كل الي شيفاه هو منظر فيروز وهي بتتقت**ل قدام عنيها وكانت بتعيط
رعد: كان بيكلمها وهي ولا هنا
يزن: طقطق بصوابعو قدام عين ريتال
ريتال: بصتلو وكانت بتعيط
رعد:بحزن اهدي يريتال
ريتال: كانت بتعيط وكأنها بتقولو فين فيروز
رعد: عينه دمعت ما**تت يريتال
ريتال: اتصدمت وكانت بتحرك دمغها ب لا
رعد: اهدي
ريتال: كانت بتعيط جامد وتتحرك بعشوائيه
رعد: مسك ايدها الاتنين قلتلك اهدي يريتال
ريتال: بصتلو وكانت بتعيط وحركتها وقفت
رعد: الي بتعمليه مش هيفيد بحاجه ولا هيرجعها
ريتال: كانت بتعيط وبتشاور علي نفسها بمعني انها السبب
رعد: لا يريتال انتي مش السبب واهدي بقي انا مش قادر اهديكي
ريتال: بعدت عنو وقعدت ضمت نفسها وكانت بتعيط
رعد: قام وقال ليزن يخلص ورق المستشفي وفونه رن رد
فؤاد:انت فين يرعد
رعد: في مستشفي**
فؤاد: تمام دقايق واكون عندك
رعد: قفل ولقي ريتال ماسكه المشر*ط تبع الممرضين وهتجرح نفسها جري عليها
ريتال: بصتلو بدموع ووجع
رعد: اهدي يريتال مش بعد كل الي حصل وتخليني اخسرك ريتال: كانت بتعيط
رعد: مش كل ده واخسرك ف الاخر انتي كمان اهدي وهاتيه
ريتال: كانت بتهز راسها ب لا
رعد: صدقيني انا مفيش طاقه عشان اخسر حد تاني ويكون انتي ف بلاش انا معتش قادر
ريتال: بتبصلو وبس
رعد: مش انتي السبب ولله العظيم مش انتي
ريتال: هزت راسها ب لا وكانت بتعيط
رعد: اسمعيني ولله ما انتي السبب انا تعبت بجد عاوزه تسبيني انتي كمان
ريتال: كانت بتعيط وجرحت ايدها واغمي عليها ووقعت عالارض


رعد: جري عليها وحطها علي السرير ونادا للدكتور بزعيق
الناس اتجمعت قدام الاوضه والدكتور خرج رعد ودخل هو والممرضه
بعد شويه يزن جه و رعد قال ليزن ينزل يدي لفؤاد سليم لان فؤاد جه والدكتور خرج
الدكتور:خيطنلها الجرح وده شيئ طبيعي للحاله الي هي فيها لانها فصدمه وف الوقت ده المريض عقله بيصورله ان دي نهايه الطريق وان لو عمل كده هيرتاح والكل هيرتاح بس ده كلو غلط لانهم تحت تأثير الصدمه ودي حاله مدام حضرتك فحاول تبعد عنها اي حاجه ممكن تجرح نفسها بيها وابعدها عن العصبيه والراحه التامه
رعد:تمام يدكتور شكرا ودخل لريتال
ريتال: كانت نايمه ووشها باين عليه التعب والارهاق
رعد: قعد جمبها ومسك ايدها وعيط بضعف وقال
رعد: لاول مره احس اني ضعيف يريتال واخسر اختي الوحيده لا مش اختي بنتي انا مش عارف لي الي بيعملو خير وملهمش اي ذنب نهايتهم بتكون وحشه كده انا مش قادر اتخيل اني مش هشوفها تاني مش هتفضل تقولي انها بتحبني انا ويزن انا حاسس ان جوايا حاجه ناقصه وهي فيروز لي سابتني انا مكنتش بعرف ابينلها حبي بس ولله بحبها بطريقه متتوصف لي نهايتها تكون ب الوحشيه دي هي عملت اي ايه ذنبها فكل ده انها كانت بتحاول تدافع عنك ومخافتش بس عشان نخلص من سليم ضحت بنفسها انا عاوزها ترجع يريتال دي روحي وعيط بكسره معتش قادر اتحمل انا معرفتش احافظ علي اي حاجه معرفتش احافظ علي اختي الي عاشت طول عمرها وانا مش محسسها بحناني عليها ولا حافظت علي اخويا وصاحبو ولا حافظت علي روح وابنها ولا عليكي انا فعلاً فشلت ف اني احافظ علي اي حاجه بحبها بس الي واجعني ان اختي تم9ت قدام عيني ومقدرش الحقها وقبل متم9ت يحصل فيها كده مكفهوش الي عملو فيكي قال تم9ت بو،*ساختو واخد تنهيده طويله بتعب
الباب خبط
بقلم حبيبه محمد
رعد:مسح دموعو ادخل
يزن وفؤاد دخلو
فؤاد: سلم علي رعد الي كان باين انو معيط البقاء لله شد حيلك يرعد
رعد: بصلو وبس
فؤاد: انا اخدت الكل،*ب ده وحق فيروز هيرجع
رعد: انا مش عاوز حقها انا عاوزها يفؤاد
فؤاد: هي فمكان احسن وعند الي بيحبها ادعيلها يرعد انت ويزن هي بتحبكم اووي ومحتاجه الدعاء دلوقت ربنا يرحمها ويسكنها الفردوس الأعلى ويغفرلها يارب
رعد: عينه دمعت يارب
فؤاد: هروح انا ولو عوزت اي حاجه كلمني
رعد: ابتسم بحزن شكرا
يزن:بهدوء انا خلصت اجراءت المستشفي
رعد: روح ييزن غير الهدوم الي كلها د،*م دي
يزن: هروح اغير بس
رعد: بصلو
يزن: االحج والحجه
رعد: غمض عينو بحزن مش عارف ييزن هقولهم ازاي
يزن: لو عرفو هيجرالهم حاجه
رعد: رن عليهم وبلغهم ييزن مينفعش تدفن وهما مش موجودين
يزن: بس كده هتبات
رعد:بضيق مش عارف ييزن مش عارف
يزن: تمام هروح انا وحط ايدو علي كتفه
رعد: شال ايدو وابتسم بحزن
يزن بيمشي وريتال بدأت تفوق
ريتال: فتحت عنيها وبدأت تسترجع الاحداث وتعيط تاني
رعد: ريتال اهدي ينفع تجرحي نفسك كده حرام
ريتال: بصتلو وعنيها مليانه دموع
رعد: عارف يريتال انك بتحبيها بس هي عند ربنا فأحسن مكان
ريتال:بصتلو وهي عارفه ان جواه جرح بينز،ف ومفيش حد عارف يوقفه ريتال لمست وشه وهي بتعيط


رعد: شال ايدها وبص لبعيد وقال بصوت مكسور معرفتش اخد بالي منها
ريتال: كانت بتعيط علي فيروز الي راحت قدام عنيها وملهاش ذنب
رعد: مكنش ليها ذنب لا هي ولا روح ف الي حصلهم السبب فكل ده اني حبيتك واتجوزتك يارتني متجوزتك مكنتش هخسر اي حد وهعرف احافظ علي فيروز
ريتال: كانت بتبصلو بأسف
رعد: بس مش بأيدي الحب مش بإدينا ده بيجي من عند ربنا بس الحب وحش اووي عمري مكنت اتخيل ان رعد الي مكنش بيفكر ف الجواز تكون دي اخرتو ونهايه اختو بسببو
ريتال: كانت بتطبطب عليه
رعد:خدت روحي يريتال لي هي ليي
ريتال: حضنتو وسط عياطها
رعد: كان بيعيط فصمت
عند يزن
بقلم حبيبه محمد
يزن: وصل البيت ودخل براحه وطلع اوضتو كانت سحر وروح قاعدين يتكلمو لقو يزن دخل بمنظر لبسو الي غرقان د،*م
روح: قامت بسرعه بخضه وخوف وكانت بتلمس جسم يزن بتشوف جراله اي
سحر: اي ده ييزن مالك اي الي حصل
روح: يزن طمني فيك اي اي الي حصل رد عليا
يزن: انا كويس ده مش د*مي
روح: براحه امال د،*م مين ده ومال شكلك عامل كده لي
سحر:اتنهدت براحه الحمدلله انك بخير يحبيبي هنزل اسيبكم انا ونزلت
يزن: ابتسملها بس
روح:بسرعه يزن في اي الي حصل مالك عامل كده لي
يزن: حضنها وكأنو غرقان وهي طوق النجاه الي هينقذو من كل ده
روح: بقلق يزن انت كويس
يزن:فيروز
روح: مالها فيروز ييزن وبصتلو
يزن: دموعو نزلت تعبانه
روح: بقلق اكتر ازاي
يزن: ف المستشفي يروح
روح: حطت ايدها علي قلبها انت بتهزر صح
يزن: بصلها بنظره الي هو ههزر ف اي
روح: وونبي انت بتضحك عليا
يزن: هز راسه ب لا
روح: ييعني ده د،*م فيروز ييزن
يزن: اه
روح: عيطت جامد لااا انت بتضحك عليا فيروز راحت مع ريتال يشترو حجات وجاين ماما قالتلي كده
يزن: روح انا مبضحكش عليكي بس ممكن تطلعيلي لبس علي ما اعمل كام تليفون


روح: لا ييزن لبس ل اي انت مش هتمشي عشان مفيش حاجه حصلت اصلا
يزن: بتعب روح ولله مقادر صدقيني حاسس اني روحي مش فيا انا حاسس اني مش موجود
روح: بدموع يزن طمني علي فيروز
يزن: مسح علي شعرها مكنش عارف يهون عليها ولا يهون علي نفسو البسي ونروح نشوفها
روح: كانت بتعيط حاضر
يزن: بس دلوقت لازم اروح اعمل كام تليفون معلش
روح: بصتلو بس
يزن:راح البلكونه ورن علي رقم ابوه (ايهاب القط)
ايهاب: كان قاعد هو ونجوي وبيتكلمو وبيضحكو لقي رقم يزن بيرن الو
يزن: اهلا كيفك
ايهاب: بخير يولدي كيفك انت واخوك ومَرتك ومَرت اخوك
يزن: كلنا بخير يبوي وامي كيفها
ايهاب: الحمدلله ولله فيروز اختك عامله اي بقالكم كتير يولدي مكلمتوناش ليه
يزن: معلهش ولله يبوي شغل وكده
ايهاب: طيب يولدي خير
يزن: بتوتر ككنت عاوزك تيجي انت والحجه
ايهاب: بستغراب لي يولدي
يزن: ااصل فيروز تعبانه وعاوزه تشوفكم
ايهاب: وقف مالها يولدي اختك فيها اي
نجوي: بقلق في اي يا ايهاب
يزن: كويسه يبوي بس هي كانت عاوزه تشوفكم وش الوش (يزن قال كده عشان ابوه ميقولش تكلمهم)
ايهاب: مسافه الطريق ونكون عنديكم يولدي خد بالك من اختك متهملهاش واصل ييزن
يزن: متقلقش يبوي اني جمبيها
نجوي: في اي يا ايهاب في اي
يزن: تعوز حاجه
ايهاب: فرعايه الله يولدي وقفلو
نجوي: في اي
ايهاب: فيروز بتك
نجوي: مالها خير
ايهاب: تعبانه شويه وعاوزه تشوفك
نجوي: بقلق خير يارب استر قلبي مش مطمن
ايهاب: خير متقلقيش قومي عشان ننزل مصر
نجوي: يارب استر وكانت قلقانه
بعدين مشيو والساعه كانت 7 بليل
يزن خرج من الاوضه لقي روح لبست
روح: يلا ييزن يلا
يزن: هغير يروح
روح: اللبس اهو ونبي بسرعه ييزن يا اما اروح وتيجي ورايا
يزن: اهدي يروح هلبس بس
روح: قعدت استنيتو بتوتر طيب بسرعه ييزن بسرعه
تسريع الاحداث يزن خلص وقال لسحر انهم هيروحو المستشفي اسرِت انها تروح معاهم بس هو رفض وراحو
يزن وروح راحو عند ريتال وخبطو
رعد: ادخل
دخلو وروح جريت علي ريتال بخضه
روح: ريتال فيكي اي انتي كويسه ايدك مالها فيكي ايي
ريتال: كانت بتبصلها وبتعيط بس
روح: يريتال متقلقنيش في اي
يزن: روح ريتال تعبانه وعندها صدمه ف مش هتعرف تتكلم
روح: ضحكت بسخريه صدمه اي معلش ومين دي الي مش هتعرف تتكلم
يزن: ريتال يروح
روح: حطت ايدها علي وش ريتال براحه ريتال يحبيبتي حاولي تتكلمي وتفهميني ونبي اي حصل
ريتال: كانت بتعيط وعماله تعملها لا
روح: طب حاولي ونبي
ريتال: هزت راسها ب لا
روح: طيب اي الجرح ده
رعد: هي حاولت تجرح نفسها
روح: بصدمه اييي ليي وانتو كنتو فين وهي بتعمل كده وحضنت ريتال بخوف ريتال اهدي يحبيبتي مفيش حاجه مستاهلها اهدي
ريتال: حضنتها وكانت بتعيط
روح: يزن فين فيروز مش شيفاها
يزن: روح
روح: نعم ييزن
يزن: ممكن نتكلم
روح: سابت ريتال دلوقت ييزن خير في اي
يزن: اخدها ووقفو فجمب
روح: ففي اي
يزن: بصي يروح انتي مؤمنه وعارفه ان اي حاجه ربنا بيعتها لينا سواء خير او شر نقول الحمدلله ونصبر صح
روح: بقلق صح بس لي بتقول كده دلوقت
يزن: عشان عاوز اقولك ان فيروز ممش تعبانه
روح: يعني اي مش فاهمه امال هي فين وهدومك كانت عامله كده لي
يزن: بصلها بحزن واضح فيروز ما،*تت
روح: ضحكت بهزار يعني اي
يزن: يعني ما،*تت يروح
روح:راحت لريتال ورعد الحقي يريتال يزن بيقول فيروز ما،*تت وضحكت بسخريه
رعد: بصلها بحزن وريتال عيطت
رزح: في اي يرعد انت كمان هتقول زيو حرام عليكم دي اختكم
يزن: حط ايدو علي كتفاها روح صدقيني مش هزار ولله العظيم


روح: بعصبيه وشالت ايدو فهمني يعني اي ما،*تت يعني اي وانت قايل انها تعبانه انت بتكدب عليا ييزن انا عاوزههه افهمم ومتهزروش
يزن: اهدي يروح ولله العظيم مبكدب عليكي بس كنت خايف من رده فعلك ف البيت وانتي تعبانه
روح:بعصبيه اه فقولت تهزر هنا عشان لو حصلي حاجه صح
يزن:بخنقه يوووه قلتلك مبهزرش ههزر فم9ت اختي يروح افهمي بقي
روح: بصتلو وراحت لريتال رريتال انتي مش بتكدبي عليا فيروز فين
ريتال: بصتلهاا وعيطت اكتر وبتتخيل شكل فيروز تاني
روح:بعياط لا لا لا مما،، تت اازاي
يزن: اهدي يروح ده قضاء ربنا
روح: بعصبيه قضاء ربنا اي ان هي تم9ت وابني يم9ت ده قضاء ربنا انا عاوزه اشوفها مليشش فيهه
يزن: اهدي ولله هي فمكان احسن
روح: بصتلو وعيطت ييزن بقي ونبي متهزر
يزن: حضنها وكانت عينو بتدمع
ورعد وريتال كانت بتعيط وكانو بيبصو لمنظر روح بحزن
روح:بعياط يزن ونبي متضحك عليا
يزن:ولله مبضحك عليكي يروح اهدي بقي
روح:كانت بتعيط جامد
يزن: كان بيطبطب عليها حس بجسم”ها ارتخي (ساب) وصوت عياطها وقف
رعد: بصلو اغمي عليها
يزن: بعدها عنو وحطها علي السرير الي جمب ريتال وكان بيضربها بخفه روح فوقي
روح: مكنتش بترد
ريتال: قامت وكانت مش قادره تقف
رعد: اقعدي يريتال انتي قادره
يزن: جاب الدكتور
الدكتور كشف عليها وقال: هي عندها انهيار عصبي ده غير كسر ايدها وهي كانت عامله عمليه قريب بتاع الاجها**ض
يزن: اه
الدكتور: ف كل ده غلط عليها لانها تعبانه وبدل متخف بتزيد التعب وده غلط ارجو العنايه ب االاتنين والراحه التامه ليهم والف سلامه ومشي
يزن: شكرا وراح لروح
رعد: حط ايدو علي كتف يزن معلش ييزن
يزن: لي كل ده بيحصل انا عملت اي لكل ده
رعد: طبطب عليه معلش ييزن ابتلاء من ربنا شد حيلك
يزن: بصلو بنظره الي هو ما انت متنيل اكتر مني
تسريع الاحداث الوقت بيمر وروح بتكون نايمه لان الدكتور ادالها مهدأ وفي نسبه مخدر وريتال كانت قاعده تعيط طول الوقت ورعد بيهديها وايهاب ونجوي كانو وصلو محطه القاهره ورنو علي يزن
يزن: الو
ايهاب: ايوا يولدي احنا ف المحطه اهو
يزن: حاضر يبوي جاي اخدكم اهو
ايهاب: ماشي يولدي
يزن: رعد هروح اجيب ابوك وامك
رعد: تمام
يزن بيمشي يروح يجيبهم ورعد بيفضل قاعد مع روح وريتال
يزن: حمدلله بسلامه يبوي وسلم عليه
ايهاب: الله يسلمك يولدي
نجوي: يزن يحبيبي اختك مالها وجايبينا مخصوص لي
يزن: هي كويسه بس عاوزه تشوفكم
نجوي: مكنتش مطمنه ويزن كان باين انو حزين
يزن: يلا وركبو العربيه وراحو ع المستشفي
نجوي:كانت قلقانه ودخلو
عند رعد
بقلم حبيبه محمد
روح: بدأت تفوق
رعد: بص لريتال هي بتفوق لو عملت حاجه هديها انتي (هو قال كده عشان مش هيعرف يهديها)
ريتال: مسحت دموعها وهزت دماغها بحاضر
رعد: بحزن اهدي بقي يريتال هي فمكان احسن ولله
ريتال: بصتلو بس وكانت بتعيط
يزن: فتح ودخلو
نجوي: فيرو… اي ده ريتال مالك يحبيبتي في اي
ريتال: بصتلها وكانت بتعيط بس
نجوي: اهدي يحبيبي مالك
روح:اهههه دماغي
نجوي: مالهم يرعد وروح ايدها مالها
روح: بدأت تسترجع الاحداث وماسكه دماغها فيروزز
نجوي: وقفت مالها هي كويسه وانتي مالك يروح فيكي اي انتي وريتال
روح:عيطت طنط يزن ورعد وريتال بيضحكو عليا
نجوي+ايهاب: في اي وبصم لرعد ويزن
روح: بعياط بيقلولي ان فيروز ما،*تت وهي حلوه ولله
نجوي: اه يحبيبتي هما بيهزرو فين اختك ييزن
يزن: مردش
ايهاب: بعصبيه بسيطه رد علي امك
رعد: يا امي فيروز عند الي خلقاها
نجوي: مش فاهمه حاجه بنتي انا عند الي خلقاها لي وازاي انتو بتقولو اي
رعد: اهدي يا امي وهفهمك بس اهدي
نجوي: زقتو وسع كده انا عاوزه بنتي انت بتهزر يرعد
ايهاب: انت بتخترف تقول اي علي اختك يواد انت
يزن: يبوي رعد مبيخترفش(بيهزر) ولا حاجه
ايهاب: يعني اختك الي مديهالكم امانه تاخدو بالكم منها محفظتوش عليها لي جايب حريم اني
يزن: يبوي ولله ده قضاء ربنا
نجوي: بعصبيه اخرس اياك تقول علي اختك كده انت فاهم
رعد: يا امي ولله ده قضاء ربنا
روح: بعياط عشان اقولك ان هما بيهزرو انا عاوزه فيروز
نجوي: هي كويسه يحبيبتي متعيطيش صح ييزن دي فيروز حبيبتك ازاي تقول عليها كده


يزن: بعصبيه افهمو بقاا فيروز ما،*تت ما،*تت احنا مبتهزرش ولا بنخرف
نجوي: بدموع يعني اي بنتي ما،*تت انا عاوزه بنتي هاتولي بنتيييي بصويت
رعد:بحزن حرام كده يا امي ادعيلها
نجوي: بعياط انا عاوزه بنتي يا ايهاب هاتلي بنتي
ايهاب: مكنش مصدق للان ان بنتو ما،،تت
رعد:يا امي اهدي
نجوي: عاوزه بنتي اشوف بنتي يرعد ومسكت ايد رعد ونبي يرعد هاتلي فيروز لو بتحب امك هات اختك ونبي
رعد: بحزن علي منظر امو هي فمكان احسن وعند ربنا
نجوي: بعياط ططب وروهاني
يزن: راح لابوه انا اسف اني محفظتش علي اختي بس ولله غصب عني ولله العظيم
ايهاب: دمعه منو نزلت يعني خلاص راحت
يزن: بسرعه لا لا ومسح دموعو هي محتاجه الدعاء دلوقت
رعد: مسح دموع امو اهدي وهخليكي تشوفيها ولله بس اهدي
نجوي: عيطت بقي كده يرعد متاخدش بالك من اختك مش مسمحاك يبن بطني لا انت ولا اخوك
رعد: ولله العظيم ده قضاء ربنا
نجوي: وديني لاختك يرعد
رعد:حاضر
روح: بدموع وانا عاوزه اشوفها ونبي
رعد:حاضر
ريتال: وقفت وراحتلو وهي بتعيط وشاورت علي نفسها
رعد: بصلها بحزن علي الي فيه وطلع قال للدكتور ممكن يشوفو المتوفيه
الدكتور: بس من غير صويت او زعيق لان لو حصل اي حاجه من دي مش هتستلمو الج،،ثه غير لما تتشر،*ح
رعد: تمام واول واحده دخلت نجوي
نجوي: شافت فيروز كانو مغطين وشها شالت الغطي وفضلت تعيط
نجوي: بقي كده يفيروز تسيبي امك كده تروحي قبل مني بدل ما انا الي اروح انتي الي روحتي معدتش هشوفك بقي كده تسيبيني انا زعلانه منك مش انتي بتقولي انك عمرك مهتسبينا لي مشيتي يفيروز كده تسيبي ماما لوحدها مين هيتكلم معايا ويرن علي كل يوم يطمن عليا هاا كده تمشي من غير مفرح بيكي ولا تحققي احلامك وفضلت تعيط
رعد: دخل وقال لامو كفايا كده
نجوي:بدموع سيبني معاها يرعد مش هشوفها تاني
رعد: غطي وش فيروز يلا عشان خاطري وادعيلها واخد ايدها وطلعو
ايهاب: دخل وفضل يكلمها برضو وودعها وخرج
روح: انا ونبي واخدت يزن معاها ودخلو لفيروز
روح: بصت لفيروز بتوتر وشالت الغطي من علي وشها براحه لانها اول مره تشوف حاجه زي كده وتكون لحد غالي عليها
روح: عيطت فيرو كده هتمشي قبل ما اجبلك نونو ومش هتقعدي معايا وعيطت لي كده انا بحبك اووي لي سبتيني يفيروز مش هنشوفك تاني وتهزري معانا انا زعلانه منك مشيتي وسبتيني هنا انتي وابني مش كنتي بتقوليلي اصبري يروح ربنا هيعوضك بغيرو بس ربنا خدك مني انا عوزاكي يفيروز وعيطت
يزن: حرام تقولي كده يفيروز
روح: بصي حتي يزن بيحبك وبيقولي يفيروز مش انتي بتحبي يزن ده زينو حبيبك قومي بقي عشان خاطري متروحيش
يزن: طبطب عليها خلاص يروح
روح:بعياط خليها ترجع ونبي ييزن ونبي
يزن: ربنا بيحبها عشان كده عاوزها حرام نقول كده ادعيلها يروح
روح: وانا بحبها اووي ييزن اووي
يزن: وهي بتحبك ولله كفايا بقي يلا
روح: باست فيروز من خدها وهي بتعيط وغطو وشها وطلعو وكان الكل منهار
يزن:بلاش ريتال كفايا انها شافت فيروز وهي ميت،،ه والمنظر مش سهل
ريتال: دخلت لوحدها ورعد ساب يزن ودخل وراها
ريتال: وقفت بعيد عنها وبصتلها وكانت بتعيط جامد قربتلها وشالت الغطي من علي وشها بخوف
ريتال: بصت لفيروز وشافت شكلها وهي بتتق،،ل حطت ايدها كل دماغها وعيطت
رعد: اطلعي يريتال
ريتال: سابتو وطلعت وكانت بتعيط وكل الي شيفاه شكل فيروز وهي بتم9ت قدامها
رعد: بص لفيروز بحزن وفضل يتكلم معاها وكان بيعيط وخرج
ريتال: اول مخرجت وقفت فجمب وكان تفكيرها وعقلها مش معاها كل الي شيفاه شكل فيروز وبس وكانت بتعيط وبتضغط علي دماغها
يزن: راحلها ريتال اهدي ومتفكريش اهدي
ريتال:كانت بتعيط وبس
رعد: راحلها ريتال اهدي ومتفكريش فحاجه اهدي
نجوي: مسحت دموعها اهدي يحبيبتي مالك
روح: مالك يريتال اهدي معلش
رعد:عشان خاطر فيروز متفكري فحاجه
ىيتال: كانت بتعيط بس
رعد: راح قرص ايديها عشان تتكلم او تفكيرها يبقي معاه
ريتال: بصتلو ومسكت ايدها
تسريع الاحداث عشان زهقت بيمر الوقت وبياخدو فيروز وبيعرفوهم ف البلد وجد ريتال هو وناس بيركبو عشان ينظلو مصر ورعد اصحابو ويزن عرفو واصحاب فيروز الي معاها ف الكليه عرفو والكل عرف يعني ودفنو فيروز وسحر عرفت وانهارت هي التانيه
رعد:كان بيسلم علي الناس وحزن الدنيا كلو علي ملامحو هو ويزن وريتال وسحر ونجوي وروح كانو قاعدين مع الحريم وبيعيطو
بعد مرور يومين ومحمد كان جه هو وابو سليم و….

يتبع…

reaction:

تعليقات