رواية احببت فارس الصعيد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة كوكب الروايات
رواية احببت فارس الصعيد الفصل الخمسون 50
روح: سليم السبب اني اس*قط
ريتال: بصتلها بصدمه
روح: وجالي امبارح المستشفي يريتال و… حكتلها كل الي حصل
ريتال: طبطبت عليها معلش يقلبي انتي دلوقت كويسه
روح: الحمدلله
ريتال: روح ثواني
روح: اي
ريتال: لما كان سليم هنا انا حلمت ان يزن كان بيعيط وسليم كان بيقولي انو هيحرق قلبها كلنا
روح: اهه يعني هو حرق قلبنا علي ابننا
ريتال: اه
روح: حسبي الله فيه
ريتال: معلش يقلبي ارتاحي
عند يزن
بقلم حبيبه محمد
يزن نزل راح لرعد ف المكتب ودخل
رعد: اي
يزن: اي
رعد: سبتها لي
يزن: مش وقتو انا حاي عشان افهم الي قلتلي هتفهمهولي بليل
رعد: اقعد كده بس
يزن: قعد هاا فهمني
رعد: دلوقت السبب انا يعني انت وروح ملكوش ذنب ولا ابنكو الي لسه مشافش الدنيا ليه ذنب
يزن: يعني اي برضو
رعد: يعني ملكش دخل انت بقي وحق روح هيجيلك
يزن: ضحك بسخريه لا ونبي
رعد: مبهزرش
يزن: رعد انت اخويا يعني الي يحصلك يحصلي رجلي علي رجلك ومتحاولش تقنعني فاهم
رعد: يزن مبحبش العناد والي عندي قلتو
يزن: وانا كمان الي عندي قلتو مش هسيبك يرعد وشوف هتعمل اي نعملو سوا
رعد: ييزن..
يزن: قول يرعد ومتحاولش ف بلاش نضيع وقت
رعد: طيب بص هو عاوز ريتال
يزن: اه
رعد: في خطه بس
يزن: بس اي
رعد: هخاف علي ريتال
يزن: لي واي هي
رعد: …. وقالو
يزن: حلوه
رعد: بس وكده هنخلص منو من غير ما حد فينا يتأذي
يزن: طب يالا نفهمهم الخطه
رعد: يلا وخرجو بره المكتب
سحر: احضر الاكل يحبايبي
رعد: اه علي ما نطلع لروح ونيجي
سحر: ماشي يحبايبي وراحت تحضر الاكل
بعدين يزن ورعد بيطلعو لروح وريتال
يزن: خبط
روح: ادخل
يزن+رعد دخلو
روح: اي
يزن: جاين نطمن عليكي
روح: الله يخليكو ليا
رعد: بصو انتو الاتنين
ريتال وروح بصو ب انتباه وتركيز هاا
رعد: انا قررت تحط خطه ان نخلص من سليم
ريتال: ازاي
رعد:يعني نخلص منو يبقي مفيش سليم فحياتنا
ريتال: بس
الكل بصلها بستغراب
ريتال: جدو بيحبو اووي ومعتمد عليه فكل حاجه وهيزعل وممكن يتعب
رعد: بخنقه يعني مش هيزعل ولا يتعب كل ميلاقيكي بتتعذبي ووانتي وروح مش هتتهنو بأي حاجه حتي لو خلفتو
روح: لا يعني اي يعني مش هعرف اخلف طول عمري وبسبب سليم لا ييزن مليش دعوه
يزن: اهدي واسمعي للاخر
رعد: لو عملنا الخطه هنخلص منو ونعيش مرتاحين
ريتال: وجدو
رعد: متخنقنيش لان لما بتقولي ان مش عاوزين يحصلو حاجه بتعصب ماشي
ريتال: مقصدش يرعد بس جدو بيحبو ده ابن ابنو برضو الوحيد
رعد: وانتي بنت بنتو الوحيده يريتال وانا مش هعيش لا يزن ولا روح ف الخوف والحزن ده انتي فاهمه
يزن: اهدا يرعد هي قصدها ان عمي محمد بيعتمد علي الكل،ب ده فكل حاجه ف هيتصدم ويتعب لما يخسرو
رعد: وانت مش هتتعب لو خسرت روح وروح مش هتتعب لما كل متبقي حامل ميحصلش نصيب وريتال مش هتتعب لما تخسرني مهو سليم عاوز يوصلنا لكده عاوزك تخسريني يريتال يا تخسريني يتخسريه
ريتال: بصتلو انت بتقول اي يرعد عمري مقدر اخسر حد. فيكو
رعد: خلاص يبقي تسمعي الكلام بقي
ريتال: قول يرعد
رعد: فهمهم الخطه وعرفهم هيعملو اي
رعد: فهمتو
الكل: اه
رعد: يلا عشان تاكلو
يزن:اشيلك يروح
روح: انا مش عاوزه اكل ييزن عاوزه انام وابقي لوحدي
يزن: طب يرعد خد ريتال وانزلو وقول لفيروز تجيب الاكل لروح هنا معلش
رعد: حاضر الف سلامه يروح
روح: الله يسلمك
بعدين بينزل رعد وريتال وقال لفيروز تطلع اكل لروح
عند يزن
بقلم حبيبه محمد
يزن: مالك يروح
روح: بحزن كل مفتكر ان خلاص كنت هبقي ام وكان جوايا حاجه منك ييزن بمو،ت
يزن: بعد الشر ان شاء الله ربنا يعوضنا بغيرو
روح: غيرو ازاي بس ييزن طول ما سليم موجود
يزن: هنعمل الخطه خلاص
روح: طيب ييزن انزل كل
يزن: انا مش عاوز حاجه غير انك تكوني كويسه
روح: ابتسمت انا كويسه ييزن الحمدلله انزل كل
يزن: الحمدلله
الباب خبط
يزن: تعالي
فيروز: دخلت الله انت عرفت ان انا منين
يزن:اصلي خارق
فيروز: يجدع ماشي
يزن: ضحك هاتي يهبله
فيروز: طلعت لسانها فعلمك بقي الهبله دي متقدرش تعيش من غيرها
يزن: ضحك علي رأيك
فيروز: عامله اي يروح
روح: الحمدلله
فيروز: يلا كلو اسيبكم. انا عشان جعانه مش هفضل سايبه بطني كده
يزن: روحي يطفسه
فيروز:غلس ومشيت
يزن: من غير عناد ولا كلي يروح حتي لو حبه صغيرين عشان العلاج
روح: يزن ونبي متضغط عليا
يزن: مبضغطش ولله دا انا بقولك كلي حتي لو حبه صغيرين فين الضغط
روح: صدقني مش عاوزه
يزن: عشان خاطري
روح: حاضر ييزن
يزن: اكلها
بعد شويه
روح: خلاص ييزن
يزن: دي
روح: وحياتي عندك انا مش عاوزه حاجه
يزن: طيب يروح وجاب العلاج والعصير خدي يروح
روح: اخدت العلاج ويزن وشربت العصير
يزن: بشفا
روح: كل انت بقي
يزن: صدقيني. ولله انا مش عاوز حاجه غير انك تكوني مرتاحه طول ما انتي مرتاحه وكلتي كده خلاص انا تمام
روح: معلش ييزن حبه صغيرين بس
يزن: مش عاوز ولله
روح: ييزن مش قادره اتكلم بقي متتعبنيش
يزن: خلاص يروح واكل
بعد شويه يزن قام ونادا علي فيروز
فيروز: في اي يعم الواحد ميعرفش يتفرج علي المسلسل بروقان
يزن: طب خدي يرايقه الاكل
فيروز: هات يخويا اصل الجاريه(الخدامه) الي بابا جبهالك انا عارفه
يزن: يلا يبت بطلي كلام وانتي لمضه
فيروز: اخدت الاكل روح هاتيلي حقي من الواد ده بعد اذنك
روح: ضحكت حاضر تعالا ييزن
فيروز: تسلمي يقمري ومشيت
يزن: نعم
روح: اقعد ييزن ربنا يهديكو
يزن: اي ده عقلتي امتي
روح: لا خد. بالك انا طول عمري عاقله انا بقولك اهو
يزن: ايوا ايوا انا عارف
روح: اتريق يخويا اتريق ده الي فالح فيه
يزن:نامي يروح نامي نوم الظالم عباده نامي يختي
روح: بصتلو ماشي يخويا
يزن: نام جمبها انا جمبك متخفيش
روح: فضلت بصالو لغايت ما نامت في ثبات
يزن: كان بيمسح علي شعرها براحه
تحت بعد. ما كلو
بقلم حبيبه محمد
ريتال: رعد
رعد: نعم
ريتال: انا وفيروز هنروح نجيب حجات
رعد: هاجي انا معاكي
ريتال: يرعد انا وهي هنروح مالك انت بينا
رعد: بصلها انتي بتطرديني ولا بتقولي اي
ريتال: لا بس انا وهي رايحين نجيب هدوم ونجيب لروح حاجه تفرحها بدل الي هي فيه انت هتيجي تعمل اي
رعد: عادي يعني اجي وخلاص
ريتال: هو فرح يحبيبي مينفعش اقعد انت وماام هنا ونص ساعه بظبط نكون هنا
رعد: نص ساعه نص ساعه
ريتال: نص ساعه نص ساعه ولله
رعد: الساعه دلوقتي اربعه ونص
ريتال: اييي لسه هلبس
رعد: ماشي يريتال اما نشوف اخرتها معاكي
ريتال: با،ستو من خده اخرتها عسل ان شاءلله وطلعت تلبس وقالت لفيروز
بعد شويه ريتال وفيروز نزلو وكانت ريتال لابسه فستان باللون الازرق وعليه رسومات صغيره وفيروز لابسه فستان ابيض
رعد: ملوش لزوم الشياكه دي كلها
ريتال: هي دي كده شياكه
رعد: امال
ريتال: ده اي حاجه ف اي حاجه
رعد: بصلها بس وسكت
ريتال: هات فلوس
رعد: خدي دي الڤيزا بتاعي متخلصيش الفلوس الي فيها يحبيبتي انتي فاهمه
ريتال: وانا الي مفكره هتقولي هاتي الي عوزاه اصرفي زي ما انتي عاوزه يحبيبتي
رعد: ههه لا يختي دي فلوس جابه بتعب مبلاقيهمش انا اصل عارف انكو هايفين وهتضيعو الفلوس
ريتال: خد يرعد انا الي هبله عشان مش عاوزه اصرف فلوسي
رعد: قولي كده انك عاوزه تخلصي فلوسي وتسيبي فلوسك اه يطما،عه
ريتال: خلاص خلاص خد اهي لا طما،عه ولا مش طما،عه
رعد: ضحك بس يريتال وهاتو الي عاوزينه بس مش حاجه هايفه ونبي عشان متحصرش
فيروز: خلاص يرعد مكنوش حبت فلوس يعني
رعد: ابقي هاتيهم يختي الحبه الي مستقلياهم دول
فيروز:ضحكت بخبث خلاص بقي يحبيبي بقولك
رعد: فهم حبيبي امم قولي يحبيبتي
فيروز: ضحكت بخبث هاخد كام ميايه كده
رعد: ايوا لي
فيروز: انت عارف بقي اختك بتحب الحجات التافها
رعد: بصلها والمقابل
فيروز: شهقت ده انا اختك من دمك بقي في بينا مقابل لا كده ازعل وازعل كمان
رعد: ايوا فيه
فيروز: حضنتو جامد اهو يخويا هتوافق ولا لا
رعد: ضحك ايوا كده
ريتال: وسعي كده عن جوزي
فيروز: ده اخويا يماما
ريتال: غمزتلها وسعي بقي
فيروز: بعدت
ريتال: حبيبعيوني انت عارف
رعد: هاتي يريتال الي عوزاه بس ونبي مش هايفه للدرجه الي تحصر،ني
ريتال: حضنتو مش بحبك من فرااغ
رعد: ضحك عليهم خدو بالكم من نفسكو تليفوناتكم متتقفلش اول متوصلو وتخلصو وتعملو اي حاجه تكونو مكلمني
ريتال: طيب طيب ايي
بعدين ريتال وفيروز بيمشو
عند سليم
بقلم حبيبه محمد
لقي فونه بيرن
سليم: هاا في جديد
شخص: لسه خارجه هي والبنت تانيه يباشا
سليم: حلو ده انت عارف هتعمل اي
الشخص: بس يباشا افرد حد مسكنا
سليم: بزعيق لي مشغل معايا حريم الي قلتو يتنفذ انت فاهم
الشخص: حاضر حاضر
ريتال وفيروز وصلو المول ودخلو
بعد شويه كانو خلصو وجابو كل الي عاوزينه وكانو كلمو رعد وماشين ف الشارع
فيروز: يووه مفيش عربيات
ريتال: معرفش اي ده….
بتقف عربيه وبينزل منها اربع رجاله وبياخدو ريتال وفيروز تحت ضربهم ليهم بس كانو خدروهم
الشخص: الو ايوا يسليم بيه
سليم: عملت اي
الشخص: الاتنين معانا
سليم: مخزن مصنع*** علي هناك
الشخص: امرك وقفل
بعد شويه وصلو ونزلو فيروز وريتال ف المخزن المصنع وربطو ايديهم ورجلهم
رعد: كان مش مطمن انهم اتاخرو وكان بيرن عليهم محدش بيرد شك ان في حاجه طلع خبط علي يزن كتير
يزن: فتح بنوم اييي في ايي
رعد: ريتال وفيروز خرجو المفروض يكونو هنا الساعه سته والساعه بقت 6:45 ولسه مجوش
يزن: اهدا تلاقي العربيه عطلت ولا مش لاقين مواصلات انت مروحتش معاهم لي
رعد: مرضيوش ييزن وانا عمال ارن عليهم محدش بيرد
يزن: كده في حاجه
رعد: اكيد انا عارف هوصلهم ازاي
يزن: بستغراب ازاي
رعد: يزن فتح مخك مش وقتو فاكر الكابلز الي جبناها سوا بتتلبس ف الايد دي وورا بتاعتو ليزن اااه صح
رعد: لما قلنا انها بتسجل وتحدد الموقع وكل ده من غير محد. يعرف لما كان فيه زيها بس مفيهاش المميزات دي
يزن: ايوا ايوا افتكرت طب يلا نروح كان في اول الروايه
رعد:اه وروح هتعمل معاها اي
يزن: هخلي امها تقعد معاها يلا يرعد ونزلو وقالو لسحر تقعد مع روح لانهم رايحين الشغل ضروري ومشيو
رعد: حدد موقعهم بس كان بعيد
يزن: هاا يرعد عرفت
رعد: ايوا بس بعيد اووي
يزن: زود السرعه جامد
رعد: اكيد سليم بوظ الخطه
يزن: اكيد
عند ريتال وفيروز وبدأ المخدر يروح وسليم وصل ودخل لقاهم مربوطين
ريتال: كان وشها فالارض وشعرها مداريه اههه دماغي وبدأت تفوق
سليم: اهلا يريتاا
ريتال: اول مسمعت الصوت اتخضت سس. سليم
سليم: اه يقلب سليم
ريتال: سكتت حاسه انها بتحلم زي عادتها بس ازاي وفيروز قدامها مربوطه وهي مربوطه يعني مش حلم
فيروز: بدأت تفوق اه يدماغي
سليم: اهلاً بالسنيوره
فيروز: اانا فين وبصت حواليها وبدات تستوعب ااحي
سليم: تؤ عيب كده يسنيوره
فيروز: بصتلو بقرف بس يكل،ب من امتي الكلا،ب بيتكلمو ويقولو عيب ولله الكل،ب يزعل لو شبهتك بيه (الي ميعرفش فيروز عرفت سليم ازاي اقرأو الروايه من الاول)
سليم: ضربها ب القلم تاني مره يسنيوره تتكلمي معايا بأدب بدل معمل حاجه هتعجبك اووي وبصلها من فوق لتحت
فيروز: بصتلو بقرف لعلمك انا مش خايفه منك ولا عمري هخاف لان انت لا شيئ يسليم جبا،ن وحقي،ر وعمرك مكونت راجل ولله الرجوله دي غلط فحقك الي يقولهالك
سليم: شد شعرها لا لا كده ذادت منك يسنيوره
فيروز: شعري يكل،ب
سليم: بس حلو الابيض عليكي وشد حماله الفستان جامد لانو كان بقط وقطعها
فيروز: ابعد عني يحيوا،ن
ريتال: بسرعه لا لا سليم فيروز ملهاش ذنب حرام عليك
سليم: اي ده مش كنتي مبتخافيش يسنيوره
فيروز: تفت فوشه ولا عمري هخاف من الي زيك ولا من غيرك
سليم: بصلها بغضب شكلك متفرجه علي فيلم اكشن وعجبك وحابه تجربي مهراتك الي فيه بس مش هنا يسنيوره وقطع الفستان
فيروز: بزعيق ابببعد عنييي
سليم: انتي الي جبتيه لنفسك يسنيوره
ريتال: ابوس ايدك يسليم سيب فيروز حرام عليك هي ملهاش دعوه مش مش انت بتحبني صح
سليم: راحلها ورجع شعرها لورا انا مش بحبك يريتال انتي النفس الي بتنفسو واتكلم بعصبيه كلو بيقول اني مش بحبك وهدا بس انا بحبك ولله متصدقيش حد فيهم انا بحبك عمري مهأذيكي سيبي رعد يريتال
ريتال: كانت خايفه وبتعيط
سليم: اشش متعيطيش مش هعملك حاجه بس اديني فرصه انا بدمنك مش بحبك
ريتال: بعياط طيب هعمل الي هتقولي عليه بس بشرط
سليم: بصلها وهو باين انو مريض بحبها موافق علي اي حاجه
ريتال: بدموع سيب فيروز ونبي هي ملهاش ذنب انت عاوزني انا لي تأذيهم
سليم: بعصبيه عشان كلهم اذوني كلهم بيبعدوني عنك كلهم بيحبو رعد ومش عاوزينك تسبيه وتحبيني
ريتال: بخوف هحبك ولله هحبك بس سيبهم هما
سليم: كان بيلمس خدها بهوس انا ببحبك يريتال هتبقي ليا لوحدي حتي لو اضطريت اقت،ل مين هعمل كده بس تكوني ليا وانا ليكي
فيروز: لا يريتال سيبك منو متخفيش ولله ده مريض صدقيني ده اسمو هوس حب ولله متسمعيش كلامو مش بيحبك ده كدا،ب ومريض
سليم: بعد. ما كان هادي قام راح لفيروز وشد. شعرها
ريتال: بصت لفيروز بعياط وعتاب علي الي قالتو
سليم: بعصبيه انا بحبها وهي هتبقي ليا انا وبس انتي فاهمه وضربها
فيروز: لا مس فاهمه
سليم: بغضب انا لغايت دلوقت مش عاوز اعمل معاكي حاجه بس انتي الي جنيتي علي نفسك
ريتال: يسليم ونبي سيبها
سليم:طنش ريتال وكان بيتعد،،ي (بيتحرش) علي فيروز وهي بتصوت وبتعيط
ريتال: بعياط وزعيق يسلييييم
سليم: بصلها
ريتال: ابوس ايدك لو بتحبني بجد كفايا
سليم: ساب فيروز الي كانت بتعيط وراح لريتال
ريتال: بعياط ونبي كفايا انت كده مش هتخليني احبك هتكرهني فيك
سليم: هي الي عصبتني وقال بتملك انتي لو مش هتحبيني برضاكي ومش هتكوني ليا هيكون غصبن عنك يا كده يا مش هتكوني لحد تاني يريتال
ريتال: بعياط ححاضر
سليم: با،سها
عند يزن ورعد كانو وصلو علي االمكان وكان مصنع مهجور
رعد:يزن هتحمي ضهري
يزن: تمام ودخلو براحه وضرب اول واحد واخد سلا،،حو وضرب التاني واخد سلا،،حو اداه ليزن بعد. ما خلصو عليهم كانو بيدورو علي ريتال وفيروز
رعد: من هنا ومشيو دخلو مخزن المصنع
سليم: كان بيبص لريتال بعشق وماسك وشها مبين ايدو لقي رعد داخل ومعاه سلا،،ح هو ويزن
رعد: بص لفيروز الي كانت هدومها مقطعه وباين ان سليم قربلها وبص لريتال الي بتبصلو بعياط وضعف
سليم: طلع المطو،،ه وراح لفيروز وحطها علي رقبتها لو فكرت تقرب صدقني هقت،لها
فيروز: ابعد. عني
سليم: حطو سلا،،حكو علي الارض
رعد+يزن: بصو لبعض وحطو الاسلح،ه علي الارض
سليم: انت السبب يرعد سبب كل حاجه باظت وسبب ان يزن يدخل ف الحوار انا مكنتس هأذي حد. غيرك بس يزن الي دخل نفسو وانت دخلتو هو وروح روح كانت بنسبالي لعبه هي وفيروز انتو الي دخلتوهم انت الي خدت ريتال مني يرعد وهي ليا انا وبس ومش هتكون لحد غيري فااهمم
ريتال: بدموع مش اتفقنا انك تسيب فيروز يسليم وهاجي معاك واعملك الي عاوزو ووافقت لي هتأذي فيروز تاني
فيروز: بس يريتال متروحيش معاه وكان في دموع علي خدها
رعد: بص لريتال
سليم: ضحك بهستريا ريتال لو مكنتش ليا برضاكو هتكون ليا غصبن عنكو وانا هحر،ق قلبك يرعد زي محر،قت قلبي وخدتها هدمر،،ك يرعد وقال اخر كلامو بعصبيه
رعد: طيب انا قدامك اهو خلي الكلام بيني وبينك وخرجهم كلهم
ريتال: بزعيق لااااا رعد لا سليم اانت عاوزني انا وبتحبني صح سيبهم ونبي
رعد: اسكتي انتي الحوار بيني وبينه
ريتال: بعياط لا لا يرعد
يزن: مكنش عارف يعمل اي وهو شايف اختو بلمنظر ده ومصدوم وريتال مش عاوزه تخسر رعد
سليم: بزعيق باااس اسكتو وكان بيقرب المطو،ه من فيروز الي هيفتح بقو هقتل،ها فاهمين
ريتال: يسليم انت اتفقت معايا صح
سليم: صدقني يرعد هدمر،ك
رعد: بعصبيه قلتلك انا قدامك اهو اعمل فيا الي عاوزو بس سيبهم
سليم: تؤتؤ هحر،ق قلبك علي اغلي حد فيه
رعد: سليم متتهورش واعمل فيا انا اي حاجه ابعد عنهم
سليم: ضحك بخبث بص يرعد عاوزك تتفرج علي المشهد الي هعملو وتستمتع زي
رعد: قلبو وقف وكان خايف من الي سليم هيعملو ويزن كذالك هو وريتال
سليم: مره واحده كانت المطو،ه دب،*حت فيروز وكان الفستان الابيض بقي بلون الاحمر د،*”مهاا و…..
يتبع…
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت فارس الصعيد ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق