رواية لم تكن اختياري كاملة بقلم حياة عبر مدونة كوكب الروايات
رواية لم تكن اختياري الفصل الرابع 4
الكل بصدمه : حنيييييييييييييييييين!!!
الجد بعصبيه : انتي ازاي تتجرائي تدخلي هنا بعد اللي عملتيه؟!!
سامر بيحاوط حنين من كتفها وبيبص لأسر عشان يقهروا : مش تباركلنا يا أسر؟؟!
أسر بابتسامه استفزت سامر : مبروك عقبال ما اشوف أولادكم!!!
سامر بيستغرب وبيدايق كان فاكر اخوه هيجي يضربه ولا يشت'موا بس حصل العكس وأسر هوا اللي استفز سامر
حنين بتروح ناحيه مريم و بتبص لها بغل وشماته وهي بتلف خصله شعرها بصباعها : وانتي يا مريم مش تباركيلي؟؟!
مريم : اه صح اباركلك..... تعالي هنا....... ده انا ماصدقت لقيتك وبتمسكها من شعرها وبتنزل فيها ضرب
حنين بصريخ : ابعدي عني!!!......... ابعدوها عني!!!
أسر وهو بيشد مريم : خلاص يا مريم ابعدي عنها
مريم : سيبني يا اسر اخلص عليها دلوقتي وبتشد ايديها منه وبتكمل على حنين
سامر بيستغل الوضع وبيروح جنب أسر
سامر بهمس لاسر : ههههه اللي بتعملوا مراتك دلوقتي بيدل على أنها بتحبني وشايطه من اختها عشان اتجوزتني
أسر : مش محتاج ابررلك وانا عارف مراتي...... هههههههه بس شكلك خرو-ف اوي ومراتك بتضرب قدامك وانت قاعد بترغي معايا
ولتاني مره أسر بيقدر يستفز سامر
أسر : خلاص يا مريم البنت هتمو-ت في ايدك
أسر بحده : قولتلك خلاص يا مريمممم!!!
مريم بتبعد عنها وأسر بيشدها من ايديها وبيطلعوا فوق
أسر : هوا سؤال واحد بس وتجاوبيني عليه بصراحه انتي لسه بتحبي سامرررر؟؟!
مريم بخوف : بصراحة.........
أسر بصدمه : اييييييييييييييييييييه؟؟!
مريم بخوف : بصراحة انا اصلا مكنتش بحب سامر ومش عدم حب بس كنت رافضاه نهائي ولما عرفت ان حنين بتحبوا قولت يا سلام كده اخلع انا ومتجوزهوش بس أهلي رفضوا كلامي وخطبونا وانا عشان مصغرش كلمه بابا اضطريت اوافق
أسر بصدمه : اييييييييييييييييييييه؟؟!
مريم بصدق : اه والله واسأل ماما وبابا لو مش مصدق وو...
أسر بجمود : بس اللي عملتيه تحت دلوقتي بيدل على انك بتحبيه
مريم : انا مكنتش اقصد تفهموا كده بس لما شوفتها وافتكرت الكسره اللي شوفتها في عيون اهلي لما هربت وجدك وهو خايف وبيدور على حل ما لقيتش نفسي الا وانا ماسكاها
أسر : اكيد يا مريم ومفيش حاجه تانيه؟؟!
مريم بتوتر : الا في بس حاجه مش مهمه اعتبرها مفيش أساساً
أسر : برضو ايه هي؟؟!
مريم : انا اقترحت على جدك انوا يجوزنا بعد ما حنين هربت
أسر بعصبيه : اييييييييييييييييييييه ودي حاجة صغيره انتي اتجننتي انتي ازاي تقترحي عليه حاجه زي كده وانتي عارفه انك مخطوبه لاخويا
مريم بدموع : اضطريت يا أسر اعمل كده انت مشوفتش شكل ماما ولا بابا ولا جدو لما عرفوا انها هربت والماذون بيقول العروسه اتاخرت لو منزلتش حضطر انزل
أسر بحده وعصبيه : ولو برضو ده مش مبررر انتي السبب وانا فاكرها حنين وبقولك لا يا مريم انتي ملكيش ذنب وكل ده عشان مش عايزه تتجوزي اخويا ده انتي طلعتي الحربا-ييييييه!!!
مريم بدموع وترجي : يا أسر افهمني ارجوك.
أسر بجمود وعصبيه : افهم اييييييييييييييييييييه انك سبب المشاكل دلوقتي اللي بيني وبين اخويا بعد الكلام ده استحاله اعيش مع واحده زيك
مريم بصدمه : يعني ايه؟؟؟
أسر بجمود : يعني كلها 6 شهور وهطلقك!!!
مريم بصدمه : هتطلقني!!!
أسر بجمود : ايوه
مريم : وليه نستنى 6 شهور يبقى تطلقني دلوقتي!!!
أسر :
سامر وهو بيشد حنين من الأرض : يا بت قومي بقالك ساعه ممده على الأرض شبه الامو-ات
حنين بوجع : مش قادره يا سامر شيلني
سامر : لا بصي بقى الحركات اللي بتعمليها دي مش عليا قومي
حنين بدموع : حركات حركات ايه يا سامر وانت شوفتها وهي بتضربني وانت واقف معملتش حاجه ده حتى أسر اللي المفروض بيكرهني هوا اللي بعدها وانت ولا دافعت عني ولا اتكلمت معاها
سامر بلا مبالاه : مريم تعمل اللي عايزاه!!!
حنين بصدمه : تعمل اللي عايزاه لسه بتحبها؟؟!
سامر : وهفضل احبها!!!
حنين بعصبيه : امال متجوزني ليييييييييه؟؟!
سامر : لا بصي انتي صدقتي الموضوع بسرعه ده حتى ممرتش ساعتين من ما اتجوزتك ونسيتي الاتفاق اللي بينا
حنين : منستش بس برضو بما اني بقيت مراتك واتكتبت على اسمك المفروض تدافع عني وانا بتضرب حتى لو غلطانه ده حتى عي-ب على رجولتك !!!
سامر وهو بيضربها بالقلم : مش واحده أهلها معرفوش يربوها زيك خطافه رجاله تتكلم عن رجولتي!!!
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية لم تكن اختياري) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق