رواية فاز القلب كاملة بقلم يارا عبدالعزيز عبر مدونة كوكب الروايات
رواية فاز القلب الفصل الحادي و العشرون 21
سارة بصتلها بأنتباه:- انتي عايزينا نقـ..تل ابن نوح اللي لسه مجاش الدنيا دا ممكن يخـ..لص علينا فيها
صفاء :- و هو ايه اللي هيعرفه هنز…له من غير ما نعرفه
سارة:- انتي بتفكري في أييه
صفاء ببأبتسامة شر:- لسه يا عين امك بفكر بس و الله العظيم ما هسمحلها تبقى موجود تاني البت ديي بنت محمود و عزة و انتيي و بس اللي هتبقي مرات نوح
بصوا لبعض و ابتسموا بشـ..ر
اروى :- و اخيرا فتحت انت فيين يا خالد
خالد بضيق :- في الشغل يا اروى بت في الشغل و طمني بابا و ماما و انا جايي باليليل باذن الله
اروى :- طب ما تتأخرش يحبيبى انت وحشتني اوي انا و ابنك هو احنا موحشنكش و لا ايه
بص خالد لداليا اللي قاعدة جانبه و اللي كانت سامعة صوت اروى بسبب قربها من خالد ، جت تقوم مسكها خالد و قربها منه اكتر
خالد :- اقفليي دلوقتي يا اروى عنديي شغل و انا جايي بليل متنسيش تطمني ماما عليا
اروى بضيق :- تمام
خالد :- بتبعدي ليه يا داليا
داليا بغضب :- و المفروض كنت اقعد و اشوفك بتتغزل في مراتك يعني قولت اسيبك عشان تتكلم براحتك معاها برضوا
خالد بضيق :- يواه يا داليا هو اللي هنعيده نزيده كل شوية ما انا قولتلك اللي فيها
داليا بدموع :- انت ليه مش عايزني اخلف منك هو انت لدرجة دي مستعر مني
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎
خالد و هو بيمسح دموعها:- يحبيبتى و الله لا بس عشان دلوقتي بس مش هينفع عشان انتي عارفه انا لسه لحد دلوقتي مش عارف هعمل ايه مع اروى متنسيش انها حامل بابني ارجوكي افهمني
داليا ببكاء:- انت اللي مش عايز تفهمني انا اللي بمـ…وت يا خالد من احساسي اني واحدة زبا…لة خدت راجل من مراته وابنه و من قلبي حبك و بيتقـ..طع مليون مرة بأحساسي ان واحدة تانية بتشاركني فيك انا بمـ..وت يا خالد و الله
خالد خدها في حضنه و فضل يطبطب عليها:- هششش اهديي كل دا هنعديها في الوقت المناسب
فضلت تبكي بشدة و بعدين بعدت عنه و مسحت دموعها
:- قوم روحلها يا خالد و خليك معاها هيي هيي اللي تستاهل دلوقتي تكون معاها عشان هي في بطنها ابنك و خليني انا هناا لوحدي ما انا اصلا طول عمري لوحدي مش هتفرق يعني
خالد :- مش هسيبك يا داليا و الله العظيم كل ديي اوهام في دماغك انا مقدر اللي انتي فيه بس غصبن عني اني مش عارف اعمل ايي حاجه عشان اثبتلك انك انتي اللي في قلبي دلوقتي
بصتله و ابتسمت بحب
عائشة صحيت و لاقيت نوح قاعد في الاوضة على كرسي جنب السرير و ماسك ايديها
نوح بجمود :- حاسة بي ايه دلوقتي
عائشة:- هتفرق معاك يعنيي اه صحيح اختارت الدبل مع كتكوتك و انا نايمة و لا لسه ابقى شيل دبلتي بقى عشان تلاقي مكان لدبلتها
نوح بجمود عكس اللي جواه من ناحيتها:- هطلقك يا عائشة بس مش دلوقتي ادام ديي رغبتك بس مش دلوقتي لما تخلفي ابني الاول و بعدين هنطلق….
عائشة :- تمام اطلع برا بقى مش عايزة اشوفك لو سمحت
نوح :- حاضر بس اهدي
عائشة بدموع :- امشي يا نوح امشي بقى
نوح بصلها بألم… و خرج من الاوضة و قعد في الصالة على الكنبة و هو بيفرد ضهره و بيرجع راسه لورا
نوح بدموع :- انا السبب انا اللي وصلتنا للمرحلة دي بس خلاص حدوتنا لازم تنتهي و انا لازم احاول انساكي لازم اطلعك من قلبي بقى لانك عمرك ما حبتيني مكنش ينفع اتجوزك من الاول
مسك الكوباية الازاز…. اللي جانبه و ضغط عليها بكل قوته و انكسرت…. في ايديه فضل ايديه تنزف…. و هو مش حاسس بي اي الم اد ما كان احساسه بألم في قلبه طاغيي عن كل حاجه ، قام من على الكنبة و دخل الحمام اللي برا الاوضة و غسلها و عقمها و نزل شقة عمته
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎
صفاء:- نوح تعال يحبيبى اتفضل
نوح بجمود و هو بيبص لسارة:- غيري هدومك عشان نروح نجيب الشبكة
سارة بفرحة شديدة:- بجددد يا نوح
نوح :- اه و هنكتب الكتاب الاسبوع الجاي
صفاء بفرحة:- عين العقل يحبيبى عين العقل و طب و اللي فوق
نوح :- هتفضل هناا لحد اما تولد و بعدين هطلقها كأنها مش موجودة
دخلت سارة تلبس هي و صفاء و هم في قمة فرحتهم
خرجوا و صفاء وقفت على باب العمارة و هي في قمة فرحتها و زغرطت و هي قاصدة تسمع عائشة ، عائشة اول اما سمعت صوت الزغاريط خرجت وقفت على السلم ، صفاء بصتلها و اتكلمت بفرحة
:- و أخيراً ابن اخويا هيخطب بنتي اللي تستحقه يلا يحبايبي عشان نلحق نلف براحتنا على محلات الدهب
نوح بص لعائشة اللي كنت واقفة و كاتمة دموعها بالعافية ، مشي بسرعة و سارة و صفاء وراه
قعدت على السلم و هي بتسند راسها على التربزين و حطيت ايديها على بطنها و اتكلمت ببكاء:- انت السبب في اني اقعد هنااا و استحمل كل دااا انا عملت اييه في حياتي عشان اتعاقب….. كدا انا بكره ابوك بكره عشان هو السبب هو السبب في اللي انا فيه و هو السبب في انك تبقى موجود
كملت و هي بتمسح دموعها:- بس لأ انا مش هقدر استحمل اللي انا فيه اكتر من كدا خلاص مش هقدر حتى لو اهلي مش قابلين اني اقعد معاهم خلاص انا هعتمد على نفسي
قامت من على السلم و دخلت اوضتها و لاميت هدومها في الشنطة و مشيت من البيت كله
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎
مازن :- الدكتور دا كويس جدا على فكرة و إن شاء الله ترجعي تشوفي تانيي
حياة بتفكير:- مازن
مازن :- عيونه
حياة :- ممكن تروح تجبلي عصير عشان حاسة اني مهبطة شوية معلش
مازن بخوف:- مالك يحبيبتى تعالي ندخل لاي دكتور هنا في المستشفى يشوفك
حياة :- لا مفيش داعيي بس انا عايزة عصير و هبقى كويسة
مازن :- حاضر اقعدي هنا و انا مش هتأخر تمام
حياة :- تمام
مازن مشي و حياة قعدت على الكرسي حسيت بحركة جانبها
حياة :- فيه حد هنااا
الممرضه:- ايوا انا اساعدك فيي حاجه
حياة :- ايوا لو سمحتى انا مخطوفة….. ساعديني
الممرضه:- انا هتصل بالشرطة فوراً
حياة :- لا مش الشرطة انا هقولك رقم رني عليه بس لو سمحتي انا مش هعرف لاني مش بشوف بس بسرعة لو سمحتى
الممرضه:- ماشي قوليه
حياة بدات تقولها رقم ابوها و رنيت الممرضة عليه حطيت حياة الفون على ودنها
حياة :- ردد يا بابا رد بسرعة
يتبع…..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية فاز القلب) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق