رواية فاز القلب كاملة بقلم يارا عبدالعزيز عبر مدونة كوكب الروايات
رواية فاز القلب الفصل التاسع عشر 19
حسيت انها اتشـ…لت من صدمتها بكلامه ، بعدت ايديها من ايديه بقوة… و اتكلمت بعصبية
:- انتتت ايييه بجددددد ؟!!!!! حرام عليك يا اخيي مش كفاية اللي انا فيه دلوقتي بسببك جايي تكملها عليا و تقولي هتجوز عليكي يا بجاحتك بجد
نوح بسخرية :- بسبببي اللي انتي فيه دلوقتي بسببي ليه بقى هو انا اللي كنت قولتلك خدي برشام و نـ..زلي اللي في بطنك و لا انتي اللي معندكيش قلب و كنتي عايزة تمـ..وتي ابني من غير ما تعرفني انه موجود
عائشة بدموع :- و هو جيه ازايي جيه بأكتر حاجه كانت صعبة في حياتي جيه بالذكرى اللي انت سبتها محفورة جوايا و واجعة قلبي و مش قادرة اتخطاها هخلف منك ازاييي و انا مبقتش طايقة انك حتى تقـ..رب منيي
نوح مسك ايديها بكل قوته و اتكلم بغضب جحيمي:- انتي فاااهمة انتي بتعملي فيااا ايييه بدل ما تعتذري عن اللي انتي عاملتيه جاية تقولي مش طايقني لييه حرام عليكي كل اللي بيحصلي بسببك دا انا قلبي اتكـ…سر مليون حتة و ادم بيقولي مراتك بتاخد برشام اجـ…هاض و الله العظيم ما فرق معايا ابني اد ما كان فارق معايا انتييي جبتي قسوة قلبك دييي منين جالك قلب تعمليها ازايي
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎
عائشة بأنهيار:- عشان بكرهك عشان مش عايزة اعيش معاك لو لسه عندك ذرة رجـ…ولة طلقني بقى
مسـ..ك شعرها بقوة :- انا راجل غصبن عنك و مش هطلقك هسيبك مزلولة كدا هسيبك تدوقي شوية من وجـ..ع قلبي اللي بسببك دلوقتي
عائشة بصتله و فضلت تعيط ساب شعرها بسرعة و قام من قدامه قبل ما يأذيـ..ها بعصبيته ، حاولت تقوم عشان كانت عايزة تدخل الحمام بس مقدرتش ، حاولت لحد ما قامت بس كانت هتقـ..ع لولا ايديه اللي مسكتها
نوح بخوف و جدية:- حاااسبي عايزة تروحي فين
عائشة بألم :- الحمام
سندها و صلها لحد باب الحمام و دخل معاها ، وقفت قدام المرايا و بصتله بخجل
:- عايزة اخاد شاور ممكن
نوح :- احمممم هتعرفي لوحدك
عائشة :- اها اتفضل لو سمحت اطلع
خرج من الحمام و قفلت الباب وراه ، قعدت على البانيو و فضلت تبكي بشدة
عائشة بهمس و هي بتمنع صوت شهقاتها:- لا هو اكيد بيقول كدا عشان يعاقبني بس هو مش هيتجوزها
قامت من على البانيو و حسيت بدوخة سندت بضهرها على الحيطة و خبطت في حنفية الدوش و كسرتها و اتفتحت ، حاولت تقفلها بس معرفتش لاقيت نفسها استسلمت منها و قعدت تحت الدوش بهدومها على الارض و فضلت تبكي بشدة و هي بتفتكر كلام ابوها و خالد و نوح جملة انا اتقدمت لسارة بتترددد في دماغها
كان برا و سمع صوت شهقاتها اللي مبطلش و اللي كان طاغي على صوت المية ، دخل و هو قلبه بيتـ..قطع عليها و قلبه اتمـ..زق اكتر اما شاف حالتها ، راح قعد جانبها و خدها في حضنه….
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎
عائشة بغضب و هي بتبعد بس هو ماسك فيها و مش عايز يسيبها ، فضلت تضـ..رب في صدره و هي بتبكي بشدة
:- ليييه وصلتنا للمرحلة دييي ليه ليييه حولت كل حاجه حلوة في حياتي لجحـ..يم كل داااا عشان ايييه عشان اوهااام في دماغك خليت اليوم اللي بستناه كل بنت هو اسوء يوم في حياتي و انت بتقولي مش عايزك حتى المرة اللي قربت مني فيها كانت غصبن عني و ساابت وجـ..ع جوايا لسه لحد دلوقتي مش عارفه اتخطاه خلتني احاول اقـ..تل حتة منيي
نوح كان بيسمعها و هو بيحاول ميتكلمش عشان كلامه هيوجعها سابها تخرج كل اللي جواها من كلام و ألـ….م في حضنه…. بدأت تسكن و شهقاتها تقل و حس بأنتظام انفاسها بصلها لاقها راحت في النوم ، شالها برفق و حاطها على السرير و بدل ملابسها عشان متتعبش من الميه
قاعدة على السرير بعد ما بعدت عنه و فضلت تبكي بشدة ، خالد و هو بيمسك ايديها بصتله و بعدتها بخوف و زادت شهقاتها اكتر
خالد بحنية :- اييه يحبيبتى
داليا ببكاء و هي بتوطي وشها :- احنا غلطنا انا مكنش ينفع اعمل كدا انا واحدة زباا..لة و خدتك منها
خالد بحنية و هو بيرفع وشها ليه :- اييه الغلط في اللي احنا عملناه هو مش انتي مراتي و دا طبيعي بيحصل ما بينا اي اتنين متجوزين هو مش انتي دلوقتي حلالي
داليا ببكاء:- الكلام دا لو انت مش متجوز لكن انت متجوز و كمان مراتك حامل انا ازايي عملت كدا ازايي خلينا نطلق احسن يلا نروح عند المأذون و يطلقنا دلوقتي
خالد بغضب :- انتيي اتجـ..ننتي يا داليا ايه اللي بتقوليه دا انتي مبعدتنيش عن مراتي انا كدا كدا كنت بعيد انا من ساعة ما اتجوزت اروى و انا مشوفتش يوم حلو انا و اروى بيكي أو من غيرك مننفعش لبعض و الله العظيم و الله العظيم لولا انها حامل لكنت طلقتها انا بس مش عايز أطلقها فترة حملها و كمان مش عايز ابني يبعد عن حضني
داليا:- يعني هتعمل ايه
خالد :- لسه مش عارف المهم اني مش عايز غيرك
كمل و هو بياخدها في حضنه :- يا ريت لو ابني دا كان منك انتي مش منها
مسكت فيه بقوة و اتكلمت في وسط بكائها:- انا بحبك اوي انت الوحيد اللي كنت حنين عليا من بعد ما بابا و ماما اتوفوا…. و مش هقدر استحمل بعدك عني بس في نفس الوقت مش عايزاك تبعد عن مراتك و ابنك بسببي
خالد بحنية :- هششش بطلي عياط هتصدقي لو قولتلك أن ديي احسن ليلة قضيتها في حياتي انتي كنتي فين من زمان اياام مبداتش تحلو غير لما دخلتي حياتي
داليا ابتسمت بحب :- انا بحبك اوي يا خالد
خالد :- عيون و روح خالد انتي
اروى:- بابا هو خالد هيبات عند عائشة
محمود :- هو قال هيوصلها بس و يجيي
اروى:- اوماال هو فين انا برن عليه موبايله مقفول
محمود :- انا برضوا رنيت عشان اقوله أن داليا سابت البيت و مشيت يروح يشوفها راحت فين البنت ملهاش حد على حسب ما اعرف بس ممكن يبقى ليها حد راحت عنده
اروى بتوتر:- هي مقالتش حاجه انا مرة واحدة لاقيتها خديت هدومها و مشيت مسكت فيها بس هي اصرت المهم دلوقتي خالد فين
محمود :- هتلاقيه جاله شغل ما امتي عارفة شغله ملوش مواعيد
اروى في نفسها:- مش عارفه لييه قلبي مقبوض كدا ربنا يستر
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎
في الصباح صحيت عائشة و هي حاسة انها مصدعة افتكرت اللي حصل و بصيت على هدومها و شهقت بخجل و خرجت من الاوضة بعصبية لاقيت نوح قاعد و حاطط اللاب على رجله
عائشة بغضب :- انت استغلالي اوي على فكرة
نوح بمكر:- ليه
عائشة بخجل :- عشان عشان ما انت عارف لييه
نوح :- كنت المفروض اسيبك تبردي يعني
عائشة بغضب :- يعم كنت سابني هو انا كنت اشتكتلك
نوح :- دا كان زمان دلوقتي انتي حامل بأبني فاهمة يعني اييه و انا مش هطيق ايي حاجه تأ…ذيه
كانت لسه هتتكلم بس سمعوا صوت جرس الباب فتح نوح لاقها سارة ، دخلت سارة و قعدت على الكنبة
سارة و هي بتبص لنوح و بتتكلم بدلع :- تعال يحبيبي نشوف القاعات اللي هنعمل فيها الخطوبة
يتبع…..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية فاز القلب) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق