رواية خفايا القدر كاملة بقلم دعاء تهامي عبر مدونة كوكب الروايات
رواية خفايا القدر الفصل الثالث عشر 13
مشي خلف وبعدها طلعت غزل من المطار كان عاصف مستنيها بالعربية بعيد شوية راحت عنده وركبت معاه
عاصف بس ليها شكلك حلو اوي بالنقاب
غزل: بجد انا نفسي البسه من زمان
عاصف: خلاص خليكي لابساه
غزل: اشطاا موافقه بس تفتكر محدش هيشك فينا
عاصف: متخافيش اهم حاجه مفيش حد يكون شافك وانتي خارجة
غزل: لا ما انا عملت زي ما قولتلي لبست نقاب وانا خارجة
عاصف: بس وانا لغيت الحجز باسمك وسافرت واحده تاني مكانك ودفعت فلوس ليهم عشان محدش يقول انك مسافرتيش يعني اسمك هيبقا مكتوب ف الناس اللي سافرت
غزل: بس انا دلوقتي هقعد فين
عاصف: متخافيش انا عامل حسابي لكل حاجه
غزل: 🥺طب هتلي غزل بنات الراجل بيبيع اهوو
عاصف: هو انا واخد بنت اختي افسحها ولا اي
غزل: عشان خاطري
عاصف: ماشي ي ستي بس متنزليش من العربية
غزل: 🤫حاضر هقعد ساكته
نزل جبلها غزل البنات ورجع
عاصف: اهو ي ستي
غزل: ستك مين ي عم بتهزر معايا
عاصف: اه باين علي شكلك انك كبيره
غزل: شكلي دانا بيقولولي شكلك اصغر من سنك
عاصف: ما انتي طفلة
غزل: متقولش طفلة دي تاني
عاصف: طب خلاص فكي بوظ البطة ده اللي عامله
غزل: ماشي هنروح فين
عاصف: هاخدك على البيت وانا هروح الشركة
غزل: تمام
عده وقت كانوا وصلوا قدام عمارة كبيرة
غزل: احنا جينا فين
عاصف: عندي شقة ف العمارة ده مجبتش فيها غير مراتي وبابا ميعرفش عنها حاجه كنا بنيجي اوقات نقعد فيهاا
غزل: هاا 🥺
عاصف: بس دلوقتي بقت شقتك
غزل: لا مينفعش اقعد فيها وهيا فيها ذكريات ليك
عاصف: متزعليش ده كله كان ف الماضي دلوقتي انا بحبك انتي
غزل: بس
عاصف: واثقة فيا
غزل: اكتر من نفسي
عاصف: يبقا تقعدي فيها لحد ما الامور تهدا
غزل: تمام
عاصف: انزلي يلا
نزلت وطلب من البواب يطلع الشنط اول ما فتحت الباب وبصت علي الشقة لقت فيها صور كتير ل عاصف ومراته وباين فيها انهم بيحبوا بعض اوي
عاصف: الشقة بقالها كتير محدش دخلها عشان كده الغبرة ف كل مكان غزل انتي معايا بص عليها لقاها بتبص علي صورة هو ومراته
عاصف: انا اسف ي حبيبتي مكنش قصدي ازعلك بس هشيل كل الصور ده متزعليش
غزل: لا مش زعلانه خليهم عادي
عاصف: لا هشيلهم دلوقتي
غزل: مفيش مشكله ده كان ماضي وانا يهمني دلوقتي
عاصف: المستقبل كله انتي
غزل: بس محتاجة تنضيف كتير
عاصف: هكلم البواب يشوف واحده تيجي تنضفها
غزل: لا متكلمش حد انا هنضفهاا
عاصف: مش عايزك تتعبي
غزل: لا امال هقعد ف الشقة اعمل اي طول اليوم
عاصف: معلش فترة وهتعدي وكل حاجه هتبقا تمام
غزل: ان شاءلله
عاصف: لولا اني مضر اروح على الشركة كنت قعدت ساعدتك
غزل: ولا يهمك بس خلي حد يطلع يساعدني عشان السجاد
عاصف: ما انا قولت كده من الاول
غزل: فكرت فيها مفيش حاجه لو غيرت ترتيبها صح
عاصف: لا زي ما ترتاحي فيها همشي انا بقاا
غزل: خلي بالك من نفسك
عاصف: وانتي كمان واه قبل ماا انسي خلي التلفون ده معاكي ومتستخدميش تلفونك تاني ولو احتاجتي اي حاجه رني عليا
غزل: تمام
مشي عاصف وبعتها واحده تساعدها
هنبتدي من فين ي هانم
غزل: هانم مين بس انتي اسمك اي
اسمي صفاء
غزل: طب تقوليلي ي غزل اعتبريني اختك الصغيرة
صفاء: ماشي ي
غزل: ي اي
صفاء: ربنا يحفظك ي بنتي
غزل: هاا قوليلي نبدا منين
صفاء: تعالي نبدا من الاوض الاول
غزل: ماشي يالا
عند عاصف وصل الشركة ودخل بهيبته المعتادة كل الموظفين كانوا بيرحبوا بيه بعد غياب دخل على مكتبه والسكرتيرة دخلت وراه
السكرتيرة واسمها هيام
هيام: نورت الشركة ي عاصف باشا من ساعة مغبت وانا دايما بخليهم ينضفوا مكتبك عشان لما ترجع تلاقيه زي ما هو
عاصف: متشكر ليكي ابعتي ل محمد وقوليله ييجي المكتب
هيام: تحت امرك وحمدلله على سلامتك تاني
عاصف: الله يسلمك
طلعت هيام من عنده وبعتتلوا محمد زي ما طلب
محمد: عاصف حمدلله على سلامتك كده متقولش ي ثحبي انك خفيت
عاصف: وعلي اساس سالت
محمد: معلش قصرت معاك اخر فترة بي والله ضغط الشغل
عاصف: ولا يهمك كنت عايز اتكلم معاك ف موضوع بس ميطلعش بره الاوضة دي
محمد: اكيد مش محتاج تقولي
عاصف: هو *******
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية خفايا القدر ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق