رواية من الجاني كاملة بقلم مريم محمد عبر مدونة كوكب الروايات
رواية من الجاني الفصل التاسع 9
عند جوري
تليفون اسيا رن من رقم غريب
جوري: اسيا تليفونك بيرن
اسيا: مين يا جوري
جوري: رقم غريب
طلعت اسيا من المطبخ مسكت تليفونها.
اسيا: الو مين
هو: لو كنتي فاكره انك كدا هر*بتي من الي عملتيه ف تبقي غل*طانه مرات ابوكي قبل ما تروح تسلم نفسها حكتلي كل حاجه و قالتلي ابلغ عنك لو مش خليتي بالك منها انتي و جوري
اسيا بخو*ف: ب ب بس انا بخلي بالي منها و كمان انت مين
هو: انا واحد انتي مش عرفاه
اسيا: و معاك دليل بقا اني عملت حاجه
هو: فيديو بكل حاجه اسمعي الكلام يا حلوه و طبعا انا مش متصل بيكي عشان اقولك خلي بالك من اختك انتي لو مش عايزه اسلمك للبوليس و معايا الدليل تعالي علي العنوان الي هبعته ليكي علي واتس سلام يا قطه و ضحك بش*ر
جوري: مالك في اي و دليل اي
اسيا بد*موع: ا ا ا نا في ور*طه
جوري بق*لق: في اي
اسيا بدم*وع: انا بجد ند*مانه والله مش عارفه عملت كدا ليه
جوري: في اي انط*قي
اسيا بخو*ف: انتي بذات مينفعش اقولك
اسيا في نفسها: معقول اقولها انا اشتركت في قت*ل ابويا و عشان اي عشان خا*يفه
جوري: قولي و متقلقيش مش هعملك حاجه انتي اختي
اسيا بخو*ف: ا ا اااا انا هقولك كل حاجه
جوري: قولي متخا*فيش
اسيا: انا كنت مشتركه مع مرات ابويا في ق*تل بابا
جوري بصد*مه: انتي بتقولي اي متهزريش قولي بجد بقا في اي
اسيا بب*كاء: ولله العظيم ده الي حصل
جوري بعدم تصد*يق: انتي بتقولي اي انتي مجنو*نه فهميني الي حصل باظبط
اسيا بب*كاء: الخوف عماني
جوري: م م مش فا ه م ه
flash back
ليلي: بت يا اسيا تعالي عايزاكي في حوار
اسيا: نعم يا مرات ابويا
ليلي: انا عايزاكي في مصلحه ليكي فيها 500الف جنيه
اسيا: 500الف و انتي هتجبيهم ازاي
ليلي: ملكيش دعوه المهم تعملي الي هقولك عليه و هتاخدي 500الف
اسيا: هعمل اي
ليلي: هنق*تل ابوكي
اسيا: بتكلم بجد هعمل اي
ليلي: زي ما قولتلك هنق*تل ابوكي
اسيا بب*كاء: انتي واحده زب*اله مستحيل اعمل كدا لو هتديني فلوس الدنيا
ليلي: متخلنيش استعمل الع*نف معاكي احنا لازم نخلص عليه انهارده
اسيا: ده مستحيل
ليلي: يبقا انتي الي حابه اتعامل معاكي بالعن*ف بصي بقا يا حبيبتي احنا هنعمل كدا و هنلبس اختك جوري في الحوار
اسيا بر*عب: انتي بتقولي اي
ليلي: زي ما سمعتي يا عسل و من غير فلوس كمان محدش قالك تعترضي من الاول
اسيا بجم*ود: وانا مش هعمل كدا و هفض*حك كمان
ليلي بضحكة ش*ر: يبقا تتشهدي علي رو*حك مع ابوكي انتي كمان و ابقا خلصت منكم انتو الاتنين
اسيا بخو*ف: انتي بتقولي اي
ليلي: تنفذي معايا بهدوء
اسيا بر*عب: ح ح ا ضر بس مش تعملي فيا حاجه مش عايزه امو*ت
ليلي: هدخل اعمل اي مشكله مع ابوكي و هجيب السكي*نه و اقت*لو
اسيا: طب و انا هعمل اي
ليلي بضحكة ش*ر: ما انا مش هكون حابه اكون في مص*يبه لوحدي افردي اتكشفت خ*طتنا مش هحب تكون رجلي في الموضوع لوحدي و اختك تطلع و تعيشه انتو كويس لا لازم تكون رجلك في الموضوع
اسيا: انتي زب*اله بجد يعني انا هعمل اي
ليلي: انا هط*عنه ط*عنه و انتي ط*عنه
اسيا: ما كفايه انتي بس
ليلي: تؤ تؤ اصل هيكون في فيديو بيتصور في كل ده عشان اي لحظة غد*ر تكوني معايا في حبل المش*نقه
اسيا: طب و لي نعمل كل ده
ليلي: انتي ملكيش دعوه……. ليلي هدخل اصنع اي مشكله ولما اديلو طع*نه انتي كمان تديلو ط*عنه
اسيا: وانتي صح هتصوري الجر*يمه الز*باله بتاعتك دي ازاي
ليلي: لا يختي ملكيش دعوه واحد تبعي هيكون بيصور من عند الشباك بتاع الصالون
دخلت ليلي وقت*لته بنفس الطريقه الي انتو عرفينها الي هيا حكتها بس الزياده انها خلت اسيا هيا كمان طت*عن ابوها عشان يبان في الفيديو ان اسيا مشتركه معاها
Back
جوري: ازاي تعملي كدا مهما كان حتي لو خو*فتك انها هتق*تلك
اسيا ببك*اء: مش عارفه ازاي طوعتها بس خو*في منها
جوري: طب والي كلمك ده الي معاه الفيديو
اسيا: اه
جوري: لازم نقعد معاه و نعرف هما كانو عايزين يقت*لو بابا ليه و لي صوره فيديو
اسيا: ارن عليه و اقولو نتقابل نفهم حصل ده كلو ليه
جوري: اه يلا رني
رنت اسيا و اتفقت معاه يجي ليهم الشقه و يعرفه لي حصل كل ده بعد شويه وصل الرجل
اسيا: ممكن تفهمنا انت و مرات ابويا كنته عايزين تق*تلو بابا ليه
جمال: ولله ابوكي السبب مرات ابوكي كانت بتشتغل معايا في بيع المخد*رات وانا راجل غني وكانت بتاخد مبلغ كويس و بعد فتره من شغلها معايا هو عرف سمعها و هيا بتكلمني و عرف كل حاجه ساعتها قالتلو طلق*ني قال لها لا قالتلو لو مش طلق*تني هرفع قضية خلع قال لها هيروح يقول للبوليس كل حاجه قالتلو عايز يفضل مع واحده زيها ليه قال لها عشان بيحبها و لو سبته هيبلغ عنها و لو كملت في الشغل هيروح يقول للبوليس طبعا الفلوس كانت مخلياها معميا و فكرت في فكرة الق*تل و لما دخلت اسيا في الموضوع كان عشان خايفه علي بنتها الصغيره عشان لو حاجه اتكشفت انته تخلو بالكو من بنتها و هيا مش هتقول عن حاجه اسيا عملتها معاها
جوري: وهيا قالتلك تصور عشان كدا
جمال: اه
اسيا: وانت وافقت علي كل ده ليه
جمال: عشان امك كانت شاطره في الشغل
اسيا: وعايز اي و تمسح الفيديو ده
جمال بضحكة خ*بث: عايزك انتي يا قمر ليله واحده في بيتي و همسح الفيديو
اسيا: وانا الي يضمن ليا انك هتمسحه
جمال: معيش غير النسخه الي علي تليفون
اسيا بخ*بث: وانا موافقه
جمال: هستناكي بكرا و انا بعتلك عنوان البيت علي واتس
بعد ما مشي جمال
جوري: ناويه تعملي اي
اسيا: هروح
جوري: انتي اتجن*نتي
اسيا: هروح يا جوري و متقلقيش مش هيحصل حاجه و هفتح تليفونه امسح الفيديو
جوري: واي يضمنلك
اسيا: انا عارفه هعمل اي كويس
تاني يوم راحت اسيا بيت جمال
طق طق طق
جمال: ثانيه يا لي بتخبط
جمال و هو بيفتح الباب ادخلي يا قمر
اسيا و هيا بتدخل: همسح الفيديو الاول
جمال: مفيش حاجه هتتمسح قبل ما اخد الي عايزه و بداء يقرب منها
اسيا بخو*ف: لا ابعد و فضلت ترجع لورا لحد ما خبطت في الحيطه و كان جنبيها ترابيزه عليها فازه مسكت الفازه و كسر*تها علي دماغه و فقد وع*يه جريت فضلت تدور علي التليفون بتاعه و خدت التليفون و جريت نزلت من البيت روحت
في البيت
جوري: عملتي اي
اسيا بخو*ف: كسر*ت الفازه علي دماغه و خدت التليفون و نزلت
جوري: هاتي التليفون
اسيا: لا
جوري: ليه
اسيا بد*موع: انا همسحه مش عايزاكي تشوفي قزارت اختك
بصت لها جوري بحز*ن و سكتت
فتحت اسيا التليفون و مسحت الفيديو بس شافت فيديو تاني للراجل و هو بيسلم مخدر*ات لحد خدته علي تليفونها و مسحته من عنده
بعد ساعتين رقم غريب رن عليها
اسيا: الو
جمال بو*جع: انا هوريكي بقت كدا تسر*قي الفون
اسيا: و مسحت الفيديو كمان
جمال: تمام اوي كدا هتز*علي من الي هعمله
اسيا بخب*ث: وكمان معايا فيديو بتاعك و انت بتسلم مخدر*ات الاحسن تبعد عني عشان مش ابلغ عنك
جمال بخو*ف: خلاص خلاص هبعد بس بلاش تأذيني و قفل السكه بخو*ف
اسيا بصت لجوري بحز*ن
اسيا: انا نفسي تسمح*يني
جوري بحز*ن: خلاص يا اسيا انتي عملتي كدا غصب*ن عنك
اسيا بو*جع: ولله لو عايزه اروح اعترف هروح اهم حاجه تكوني مش ز*علانه مني
جوري بحب: لا يا حبيبتي مش ز*علانه منك خلاص و ننسا الي فات بقا
اسيا: طب ما تتجوزي اوجاستو ده بيحبك
جوري: ماينفعش
اسيا: طب مانتي كمان بتحبيه
جوري: ماينفعش نكون مع بعض ده مش مصري
اسيا: هو مفيش حاجه اسمها مش مصري في حاجه اسمها حب مش بنلقيه بسهوله
جوري بحز*ن: عندك حق بس هو خلاص راح
اسيا: حاولي تجيبي رقمو و كلميه
جوري بفرحه: صح عندك حق انا نازله بقا اجيب الرقم
اسيا بضحك علي اختها: استني يا مجنونه
اسيا: تؤ تؤ
و نزلت راحت المقر
جوري للعسكري: ممكن ادخل لاياد باشا
العسكري: ثانيه واحده
بعد دقايق دخلت جوري عند اياد
إياد بص*دمه: جوري
جوري بخجل: اه
إياد و هو مشتاق لها: محتاجه حاجه
جوري: كنت عايزه رقم اوجاستو
إياد بو*جع: اه تمام اتفضلي و اداها رقم اوجاستو و مشيت روحت بيتها
في البيت دخلت غرفتها و بدأت ترن علي اوجاستو
اوجاستو بالغه الامريكيه: مين
جوري بالغه العربيه و هيا مش فاهمه هو بيقول اي: انا جوري
اوجاستو بفرحه: ايها الجميله
جوري: بعدت عني ليه
اوحاستو بحب: عشان انتي تريدي هيك ايها الجميله
جوري: بس انا بحبك و عايزاك
اوجاستو بعدم تصديق: انتي بتتحدثي جد
جوري: اه
اوجاستو: وانا اعشقك ايها الجميله
جوري: بس انا عندي شرط
اوجاستو: تحدثي ايها الجميله
جوري: لما نتجوز هنعيش في القاهره
اوجاستو: موافق ايها الجميله
اوجاستو: اعشقك ايها الجميله
تمت
(اوجاستو امريكي مسلم)
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية من الجاني) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق