Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الثاني 2 - بقلم دنيا فادي

   رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة كاملة  بقلم دنيا فادي   عبر مدونة كوكب الروايات 

 رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الثاني 2



 
وليد ويبتسم لزينه : زينه يا بنتي ادم طالب ايدك رأيك اي
زينه و ملامحها كلها فرح وعدم تصديق : بجددد يا ادم !! انا موافقه طبعا
ادم وينظر ل كوثر بصدمه : هي دي الي هتجوزهاا دي مشلوله!!!!!
زينه و ملامحها تتحول للحزن
كوثر وتنظر لي بعدم علم
حنين برفع حاجب : قصدك اي
كوثر : مش قصدو حاجه صح يا ادم
ادم وهو متنح ل زينه : ايوا
كوثر : زي ما اتفقنا يا وليد بكرا يلا يا ادم ياحبيبي
ادم ويمشي معاها وهو لسه مصدوم
_:.
زينه بحزن : ماما هو نسيني
حنين : لا يحبيبتي منسكيش
زينه : اومال قال لي كد
حنين بتبرير : مقصدش يا بنتي هو بس عشان مشافكيش مكنش يعرف وهو لو ناسيكي كان طلب ايديك
زينه وتبتسم : لا
حنين : طب اي مش ننام بقا عشان عايزين نصحى بدري
زينه : ماشي
حنين وترفعها على السرير بشويش
حنين : عايزه حاجه
زينه : لا
حنين وتخرج من الاوضه
زينه بإبتسامه وتسرح بتفكيرها : معقوله طلبت ايدي كل الي كنت بتخيلو هيتحقق مش مصدقه نفسي بس غريبه عايز تتجوزتي بكرا لدرجادي مش قادر تستنا وملهوف عليا زي ما انا كنت حاسه ااه يا قلبي خايفه اكون بحلم وانام واصحى على كابوس
____________________________________
ادم بزعيق : وانا ذنبى اي اتجوز واحده زي ديي
كوثر : ادم فوق لو مجوزتهاش مش هناخد حاجه من حقنا في ابوك
ادم : وانا مش عايز حاجه منو
كوثر : انت اتجننت هو اي الي مش عايز دده حقك هتسيبو كده؟؟ و ياخدو اخواتو وانت الاحق
ادم بتجاهل : مش هاممني
كوثر بعصبيه : بُصلي هنااا هو اي الي مش هامك هنطلع من المولد بلا حمصك عشان البنت مش عجباك انت لو مجوزتهاش هنعيش باقي حياتنا فقر انا مش بقولك حبها اتجوزها وناخد حقنا و طلقها لو عايز
ادم : وانتي فاكره الموضوع بالسهوله دي
كوثر : اه بالسهوله دي و انا مقبلش ان دي تبقي مراتك انت تستاهل احسن منها مليون مره بس انت لو مجوزتهاش لا انت ابني ولا اعرفك
___________________________________________
يوم الخميس الساعه 7:09 بتوقيت القاهره
” بارك الله لكم وجمع بينكم في خير ”
ادم بيقوم ويمشي من قدامهم
وليد : ادم رايح على فين
ادم ميردش
كوثر بتوتر : مبروك يا زينه اي مش يلا بينا يا حبيبتي
زينه : هو ادم راح فين
كوثر : هتلاقيه مستنيكي في العربيه
حنين بدموع : يعني هو كان لازم تتجوزو بدري كده
زينه : يا ماما والله هعيط ومش همشي معاهم
حنين : لا لا خلاص
وتمسح دموعها
كوثر بإبتسامه : يلا يا حبيبتي؟
زينه وتبتسم ليها وتهز راسها بمعنى ماشي
وليد لسه هيمسك الكرسي
كوثر : عنك ارتاحو انتو انا هاخدها بنفسي وتمسك الكرسي وتحركها
كوثر : ارتاحو انتو متقلقوش عليها
وتخرج من بيتهم وتركبها العربيه
ادم وينظر لها بندم وعدم قبول
______________________________________
حنين : ربنا يستر
وليد : على اي
حنين : على بنتي مش مطمنه لجوازتهم الي جت بسرعه دي بس هي بتحبو وموافقه
وليد بتفكير : اه ربنا يسعدهم
_______________________________________
وبعد نص ساعه ويكونو وصلو بيتهم
زينه بإبتسامه : ياااه اخر مره دخلت ييتكو من 18 سنه كان عندك 8سنين يا ادم فاكر
ادم وهو ماسكها وماشي وراها
ادم بزهق : مم
ادم ويدخلها اقرب اوضه ويخرج
ادم وينظر لها
زينه : رايح فين
ادم بلامبالاه : اوضتي
زينه : انت مش هتنام هنا وبعدين انت لي بتتكلم معايا عادي كده وكأنك كنت معايا امبارح هو انا مش وحشاك مش عايز تتكلم معايا ونحكي لبعض كل واحد حصلو اي طول الوقت ده انا عندي كلام كتير عايزه اقولهولك واكيد انت كمان عندك كلام عايزني اسمعو
ادم : اه انا عندي كلام عايزك تسمعي مسألتيش نفسك لي اتجوزتك بالسرعه دي؟
زينه : عشان بتحبني
ادم وينظر لها من أعلى ل أسفل : هحبك امتي ولا ازاي
زينه و ضحكتها تبدء تختفي : اومال لي
ادم بعصبيه وخنقه : انا مجبور عليكي و دي وصيه ابويا عشان نبقى من اولها كده انسي ان انا ممكن الم’سك او ان يبقى في بينا حاجه انا متجوزك بس مصلحه فا بلاش العشم ياخدك لبعيد
ويقرب ليها و وشو في وشها : متنسيش نفسك ده انتي معاقه
زينه بدموع وكسره : ادم !!
reaction:

تعليقات