رواية مخادعة في قبضة النمر كاملة بقلم أسيل باسم عبر مدونة كوكب الروايات
رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني الفصل السادس 6
نظرت لنفسهاا برضاا وضعت احمر شفااه باللون الأحمر الماائل للسوااد
سمعت صوت طرقات على البااب ذهبت لكي تفتح له بكل ثقة كيف وحبه يسيطر عليهااا يجعلهاا تشعر بالغرور
نظر لهاا بتوهااان عندماا فتحت االبااب ينظر لهاا من الاعلى الي اخمص قدمهاا فااتنة هذاا م كان يدور في باله فااق على صوتهاا الرقيق وهي تنااديه بااسمه اغمض عينه بلذة وشعور جديد يسيطر على كل قلبه….
جااسر ” المااذون تحت وبنده عليكي
ميرااا وهي تحاول التمااسك ” حااضر
ساار بهدوء امااامهاا وهي خلفه تصبر قلبهاا انه سياااتى كي يخرجهااا من هذاا السجن
كان ينظر لهاا بذهول االم تكون هي التى رفضت رفضاا قااطعاا الزواج به ماذاا يحدث لهاا الاان تجلس تستمع لاجرااءت الزواج بهدوء ااام هل يعقل اانهاا تخطط لشي
ميرا أحمد الاالفي هل توافقين الزواج من جااسر يحي الصياااد على الصداق المتفق بينكماا.
مراااد برفض ” لاااا مش موااافقة
جاسر بغضب ” مراااد اانت بتقول ااااي متنساش نفسك اانت فين وعند مين
جلس مرااد بثقة وهو يضع رجل على رجل ” ااناا عاارف نفسي بقول اااي متقلقش ملحقتش اتجنن
الماذون. ” هو في مشكلة ي بنى
مرااد. ” ااختى مينفعش تتجوز وهي ااساس متجوزة ي شيخناا
نظر لهم كل من ميرا وجاسر بصدمة غمز لهاا مراد بخفة
جاسر بغضب ” اناا جبت اخري منك اانت بتقول اااي
مرااد ” بقولك الحقيقة اختى متجوزة من شهرين و جوزهاا حي يرزق اانت بقى عاايز تتجوزهاا بتااع اااي
فلاااااش بااااااااااااااااااااااااااك
ايهاااب. ” تجوزهااالي وانااا اوعدك احطها في عيني
مرااد ” ااي ال يضمني انهااا هتكون سعيدة معااك
ايهااب. ” الضمان ااكيد اانت شفت حبهاا لياا واناا كمان بحبهااا وهعمل المستحيل حتى ااخرجهاا من ال هي فيه حتى لو هضطر ااقت….ل جاااسر مواافق بس تبقى ليااا
مرااد ” حاضر ي ايهااب مواافق بس خذ بالك ميرا لو اشتكتلتي منك بيوم هطلقهاا منك علطول
ايهاااب بفرح ” مش هزعلهاا بحياتي وعد
مرااد. ” طب على البركة الله
بااااااااااااااااااااااااااك
جاسر ” اانت بتكذب عليااا عشاان متجوزهاش بس اانت نااسى اناا مين واناا ااقدر اعمل اااي فيكوا دلوقتي
مرااد. ” جاسر الصياااد ااكبر رجل أعمال في العاالم بس ال محدش لساا بيعرفوه اانه من تجاار المخدراارت والاسلحة وتشتغل في غسيل الأموال ده كل كوم والباقي كوم تاااني
تتخيل لو انااا فتحت فمي بالغلط بالغلط هاا وقولت حاجات مينفعش تتقاال قداام ااي حد هيحصلك ااي
اخرج مسد..سه وصوبه نااحية مراااد. ” مش لماا تطلع وعااايش االاول
مرااد بحزن مصطنع ” وانا ال كنت فاكرك ذكي ي جاسر
طب مفكرتش في تاالاا هيحصل فيهاا ااي لو اخوهاا حبيب قلبهاا قتل زوجهاا ال هي بتحبه وبتعشقه .. االاا صحيح فين تاالاا ي جااسر
نظر حوله بخووف كاانه ادرك للتو المصيبة التى هوو به
جااسر بقلق. ” تاااالااا فين ي مرااد عملت اااي في ااختي اانطق قبل م ااخل.. ص عليك
مرااد ” في حد ياذيه مراااته معقول ي اابو نسب
وعشااان انااا بعزك ااوي ي اخو مراااتي هنطمن عليهاا سواا ثوااني بس
فتح هاااتفه واتصل مكالمة فيديو مع ايهااااب انصعق جااسر عندمااا رااى ااخته مربوطة وعلى فمهاا لااصق وتبكي
ايهاااب بشمااتة. ” على قولي ي جااسر كيف لقيتلي المفااجااءة دي
جااسر ” ااختى ملهاش دعوة بال بينااا
ايهااب ” معك حق عندك ١٥ دقيقة مرااد وميرااا يكونوا في بيتي ساالمين من اااي خدش وااالاا تترحم على ااختك.. سلاام
شهاب ” تفتكر هيوااافق
ايهاااب. ” معندوش خياار غير كده
ولو ااتجرااء و مس شعرة من رااس مراااتي لااندمه واخليه معدتش ينفع لحاااجة
نظر لتاالاا بااسف. ” اناا ااسف ي تااالاا
كل ال بيحصلك من عمايل ااخوكي واالاا مكنتش جبتك بالطريقه دي انااا لاا يمكن ااذيكي اابداا
فلااااش بااااااك
فتح مرااد الباااب وكان ايهاااب نظرت له تاالا بصدمة وماكاادت تصرخ حتى ضربهاا مرااد بقوة على رااسهاا
فقدت الوعي بين يديه اعطااءه لاايهااب وهو يشعر بالااسف تجاهااا ” خلي باالك منهااا
هز ايهااب رااسه بنعم وهو يرى تردد مرااد الظاهر في اخذها ااام تبقى بين احضاانه
بااااااااااااااااااااااااااك
تااالاا ببكااء ” اناا لااا يمكن اسااامح حد فيكوا اابدا وبالاخص مرااد هو ضحك عليااا وجرحني ااوي
شهااب. ” اانتي وااخوكي ااقتحمتواا حيااتنااا وخربتوهاا محدش فيكوا ساال مرااد اذاا كان عايز يتجوزك ولااا لاا
اخوكي خطف مراات اخويااا وحالف ليقت..لهاا ي يتجوزهاااا
المفروض مين يسااامح مين ي تااالاا
ايهاااب ” انتي مش هتصدقني بس اخوكي مش ذي مااا هو بظهر للنااس
ثوااني وسمع بووق السيااارة بالاااسفل نظر الي الأسفل وجده جااسر ركض الي الأسفل بلهفة للقااء محبوبته تبعه شهااب بسرعة
ماان رااته حتى ركضت لاحضاانه استقبلها بلهفة يدور بهااا بااشتيااااق ااعتصرها بين يديه ااخرجهاا من احضاانه يقبلهااا بعنف امااام الجميع لااايااابه لااحد نظر لهم جااسر بغضب وكاانه ادرك للتو ماكاان يحدث وهو غااافل نظر لمرااد وجده يبتسم له بشمااتة ادرك انهااا زوجته ولهذا يقبلهاا بجراءة اماام الجميع
اابعدته عنها بخجل وهو يبتسم لهااا بحب شديد
قطع سحر اللحظة ” لو خلصت وصلة العشق دي عاايز اااختى
ذهب مرااد االي الداخل كي ياااتى بهااا امااا ايهااب ذهب اليه ووقف اماامه
ايهاااب ” دلوقتي ااكيد عرفت اانه ميرااا مرااتي
جاسر بغضب ” متفرحش ااوي كده ي ايهااب احنااا لسااا في level one يمكن تكون ربحت بس انااا ال هربح في نهاية اللعبة
ايهاااب ” هنشوف ي صيااااد
المرة الفاااتت سبتك تروح من غير هدية بس المراادي هعطيك ايااهاا هتفرح بيهاا صدقني
اامسك يد جااسر بقوة ووضع بيده قرص صلب نظر له جاسر باستغرااب فاكمل اايهااب” كل النااس شاافته ابقى شوفه انت كماان لاانه يهمك اااوي
مدت يدهاا تريد صفعه لكنه اامسك يدهاا بعنف
تاالا بغضب ” ااانت تعمل فياا كده ي مرااد والله مش مساامحك
مرااد بضحك. ” واناا عملت ااي غير ااني اخترت حريتي ي بت الصياااد ولاا كنتي عايزني افضل في سجنكوا للأبد
تاالا بغضب ” ال انت بتسميه سجن ده قصر لو بعت نفسك مش هتعرف تشتري ذيه لاانك وااحد…ااااه
مرااد وهو ممسك فكهاا بعنف ” ااشتم..يني ي تااالاا وهخليكي تندمي على اليوم ال شوفتيني فيه
تنظر له بغضب شديد يجعلهاا فتنة في نظره ينقض على شفتيهااا يقبلهاا بعنف وقوة فمنذ اان ذااق طعم شفت..يهاا ااصبح اادمااان بالنسبة اااليه تعضه بقوة لكي يبتعد عنهااا لكنه يااثر شفتيهاا باسناانه يقضمه بقوة حتى ااحس بطعم الدماااء في فمه
نزل يقبل عنقهاا بعنف شديد .
مراااد ” ااخوكي تحت مستنيكي ي تااالااا
نظرت له وقلبها ينزف بشدة ” ااهو اتحررت من سجني ورجعت لحيااتك الطبيعية هتطلقني ااامتي
ابتعد عنهااا بجمود اامسك يدهاا وااخرجهاا للخارج رمااه لاخيهااا ليلتقطهاا جاسر بلهفة وهو ينظر لمراد بغضب
جاسر بغضب ” طلقهااا
ضحك كل من شهااب و اايهااب نظر لهم مرااد بغيظ
مرااد ببرود ” مش هطلق هخليهاا كده معلقة لاا طاايلة زواج ولاا طلاق
جاسر بغضب ” يبقى المحاكم بيناا وهطلقهاا ي مرااد بالذوق بالعاافية هطلقهاا
مراد ” لما تشوف حلمة ودنك بعدهاا هبقى اطلقهاا
سحبهاا جااسر الي سيارته وهو ينظر لهاا ويغمز لهاا مراد باستفزاز ” مع السلااامة ي مراااتي
ضحكوا كلهم على منظر جااسر المغتااظ ذهب بااخته وهو يتوعد لهم بالندم
جاسر وهو يحيط كتف تالا ” هتخلعي وتطلقي منه واناا اوعدك ي حبيبتي
هزت تاالا رااسهاا بنعم وهي صااامتة
كانواا يجلسون يضحكون وايهااب في حضنه ميراا الخجلة كاانت ياراا تختلس النظر لشهاااب بحزن وفي حضنهاا ماالك
كان مرااد يتابع اخته بعدم رضااا وحزين على ماا تمر به مع زوجهااا ..
نظرواا كلهم لتلك التى ااتت للتو وتنادي بشهااااب ___
نظر لهااا شهااب وذهب واحتضنهاا تحت صدمت الجميع ابتعد عنهااا شبك اايدهم مع بعضهم البعض وهو ينظر لهاا بحب
نظرت لهم ياارا بنظراات زاائغة وتكاد تمو..ت قهراا وهي ترى زوجهااا يمسك بيد تلك الجميلة
شهاب بابتسامة ” ااحب ااعرفكواا ب نور … مراااتي …
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية مخادعة في قبضة النمر ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق