رواية العشق الممنوع كاملة بقلم مارلي إيهاب عبر مدونة كوكب الروايات
رواية العشق الممنوع الفصل الرابع 4
.،.،.،.،..،..،.،.،.،..،،.،.،.،..،.،.،.
ودخلت ريهام الي المحاضرة اما هو اتجه الي الكافتيريا
وجلس ولسه هيطلب مشروب ليه لقي واحدة بتقوله
اهلا بالبيه اخيراً ظهرت ولا كنت خايف مني لاني مستحيل اسيبك بعد اللي عملته
ايهم ببرود…. عايزة اية يا سلمي
سلمي بغل…. عايزة اية بعد كل اللي عملته معايا بتقول عايزة اية انا مش هسيبك
ايهم ببرود…. اسمعي يا بت انتي انتي هتعملي فيها المجني عليها كل اللي حصل كان برضاكي انا مغصبتكيش علي حاجه ولا اخدتك الشقة معايا غصب متعشيش دور الضحية مش لايق عليكي يا سلمي ويلا غوري من هنا ولو خايفة علي سمعة ابوكي وسط الناس واسهم شركته متنزلش الاحسن انك متسمعنيش صوتك تمام يلا
سلمي بغل… ماشي يا ايهم ماشي الشاطر اللي يضحك في الاخر
مشيت بغل وغضب اما هو طلب بكل برود…. واحد كولا
الجرسون…. تحت امرك
ايهم شاف كذا واحد من صحابه قام علشان يروح ليهم و يتكلموا سوا
،.،.،.،.،.،.،.،.،..،.،..،..،.،.،.،.
عند عمار كان يجلس في سيارته بعدها الثلاث رجال ضربوه بمنتهي الشدة والقسوة ووجه كان وارم وكله كدمات ده غير كدمات جسمه
عمار بوجع…. اه ياماما بقي تعمل فيا كدة اما اشوفك هروح اقولهم اية انا مش عارف اضربت تاني يوم جامعة ليا يا شماته امي فيا
انا احسن حل اروح استريح شوية ومخرجش من اوضتي انهاردة احسن ماما تفتح موال اما انتي اما اشوفك في الجامعة لينا لقاء تاني ماشي
وطلع علي الفيلا بتاعتهم ووصل وشاف الحراس و بتاعهم… عمر اهلي مش موجودين مش كدة
عمر… لا يافندم سلمتك خرجوا من الصبح
عمار بوجع… طيب شكرا
ودخل باسيارة وركنها وطلع متسحب علي اصابعه علشان اخته متحسش بيه
ولكن فجاة شافها قدامه وهي ماسكه كوب كابتشينو
نور بسخرية…. اية يا عمار يا حبيبي علموا عليك من تاني يوم اخص
عمار بغضب… اصلا مش العيال اللي في الكلية دول ناس في الشارع اتخنقت معاهم
نور بسخرية…. اه ما انا عارفة يا حبيبي انت هتقولي
عمار اتخنق من اخته وسابها وطلع اوضته اما هي مشت ببرود وهي لبسه شورت قصير جدا و بادي كات ومسكت هاتفها وقالت… اية مش. هنخرج النهارده انا زهقت
….. هنخرج بس اصبري شوية كمان لان انا وماما بنعمل شوبنج
نور بضيق… خلاص بس متتأخريش يا مي
مي… متقلقيش باي
نور.. باي
وقفلت الخط
نور بنت متعجرفة جدا و دايما بتشوف الناس اللي اقل منها ناس متستحقش انها تعيش واتخلقوا علشان يخدموهم مش اكتر من كدة عندها 18 سنه علمي علوم. ودايما تنجح بالمقبول فقط
في غرفة عمار كان يجلس ببنطلون فقط وهو يدهن المرهم علي دراعه وكان متوجع بسبب الضرب المفرط اللي اخده
عمار نام علي السرير بوجع شديد وقال… ليه كدة بس يارب انا عملت اية استغفر الله العظيم نام واخرس يا عمار
بعد مرور ساعة دخلت سهر ام عمار وشافت بنتها قاعدة سرحانة
سهر بهدوء… صباح الخير يا حبيبتي
نور… صباح النور يا مامي
سهر بهدوء… جهزي نفسك علشان معزومين علي بارتي و هنروحه و هكلم عمار لما يجي.
نور ضحكت بسخرية… معتقدش انه يقدر يجي
سهر باستغراب… ليه بقي
نور بضحك…. اصله جاي مضروب علقة موت باين في الكلية علموا عليه
سهر بغضب طلعت علي غرفة ابنها ودخلت بدون اي استأذن و كان عمار نايم علي السرير وشافت الكدمات اللي في وجهه وجسمه
سهر بغضب… قوم يا استاذ عجبتك الكلية و روحت علشان تسمح لشوية ناس ملهاش قيمة يضربوك
عمار بفزع…. ياماما يا حبيبتي انا اصلا مروحتش الكلية انهاردة و اتخنقت مع ناس في الشارع
سهر بغضب… مهما كان انت روحت الاماكن البيئة دي وسبت الاماكن الراقية المخصصة لينا
عمار بزهق….. ماما انا تعبان ومش ناقص بعد اذنك اتفضلي عشان عايز استريح شوية
سهر بغضب… بقي كدة ماشي يا عمار.
وخرجت و قفلت الباب بعنف شديد
عمار بضيق…… اهي كملت اهو
ورجع افتكر شكل حورية وهي بتضحك عليه وهو بيضرب
عمار بمشاكسة… ولله بكرة طلع كل اللي عملتيه فيا عليكي اصبري انا بس عايز اعرف اسمها الاول بنت الاية لعبتها
،..،،،.،..،،.،.،،.،،،.،،،.،.،.،،،،،،،،.،،..،.،.،،.،،،..،.،..،.،
في الكلية عند حورية كانت تجلس وتتذكر كل ما حدث لعمار بسببها وبعدين قالت بحزن… بس هو كمان مايصحش اللي عمله والناس فكرته متحرش بس هو فعلا متحرش لانه كان بيعاكسني
الفون رن وكانت انجي مامتها….. الو
انجي بهدوء…. عاملة اية يا حورية
حورية بهدوء ….. الحمدلله بخير
انجي بهدوء… يارب دايما
حورية بهدوء…..انتي عاملة اية
انجي بهدوء….. الحمدلله انتي جاية امتي
حورية بهدوء…… يعني نص ساعه و هاجي انا اصلا خلصت المحاضرات
انجي. بهدوء… طيب تعالي علشان عايزكي في موضوع مهم
حورية بقلق… هو في حاجه ولا اية
انجي بهدوء…. لما تيجي هتعرفي
حورية بقلق…. طيب انا جاية اهو مع السلامه
انجي… مع السلامه
وقفلت وهي قامت من الكافتيريا بقلق
و راحت علي الموقف علشان تركب وتروح علي بيتها
.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،..،.،،..،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،.،..،
عند ايهم كان يجلس في الكافتيريا مع ريهام و اصدقائها و اصدقائه
ريهام بتكبر وهي تمسك ايد ايهم…. انا و ايهم يا حبيبتي معروف ان اخر علاقتنا جواز مش زيك يعني
البنت و اسمها هدي بضيق…. هو انا قولت اية يا ريهام بقولك بقالكوا كتير مرتبطين مش هتتخطبوا
وبعدين اية زيك دي وضحي كلامك
ايهم بهدوء… خلاص يا هدي هي متقصدش حاجه
هدي بضيق… لا تقصد يا ايهم وانا عارفة انها تقصد انا ماشية
ايهم مسك ايديها وقال….. اقعدي ومتبقيش مجنونة هي متقصدش مش كدة يا ريهام
ايهم قالها ونظر ليها بتحذير
ريهام بضيق…. طبعا مقصدش يا هدي اقعدي مايبقاش قلبك اسود
هدي قعدت بضيق…. تمام
ريهام بضيق…. طيب احنا هنعمل اية في الدكتور الرزل اللي بيقول ان لو موظبناش علي الحضور هنسقط السنه
شذا….. انا عن نفسي هاجي بابا لو عرف اني سقطت السنه دي كمان هيموتني
هدي…. وانا كمان
احمد بضيق… انا كمان القرار ده ماشي علي الجامعة كلها وفي كل الاقسام هنعمل اية
ايهم بهدوء……. خلاص مش مهم انا عن نفسي مش فارق معايا
سليم… ياعم انا دماغك في عالم تاني ويكون في علمك لو سقطت السنه دي ملكش اعادة تاني شوف مستقبلك يا ايهم
ايهم بهدوء… ياعم فكك هي ناقصة دكاترة وقرف انا مش ههتم بالموضوع ده
احمد بهدوء…. براحتك
ريهام بضيق… يلا يا ايهم نمشي علشان الحق اروح لاني رايحة بارتي مهم
ايهم بهدوء… تمام يلا
ايهم اخذ ريهام وركبوا العربيه بتاعته وقالها… بارتي اية اللي انتي رايحه
ريهام بغرور… بارتي بنت راجل الاعمال محمد رضي اكيد عارفه بينه وبين باباك شغل كتير وبما ان الناس كلها عارفه ان بنا مشروع خطوبة عزمتني واكيد انا مش هضيع حاجة زي دي
مش هتيجي معاك وبعدين طنط شاهندا جاية كمان
ايهم بهدوء…. معرفش هشوف ولو جاي هتشوفني في البارتي
ريهام بضيق… طب ما تقولي وتعدي ونروح سوا علشان البرستيج بتاعنا
ايهم بضيق… قولتلك لوجيت هتشوفيني في البارتي
ايهم بضيق… تمام
وصلها ايهم علي البيت
ريهام نزلت بضيق منه
ايهم مشي بالعربية بضيق علي بيته
،.،.،..،.،،..،،.،.،،.،.،.،.،.،.،.،..،،..،.،،..،.،.،.،.،.،.
اما حورية روحت علي بيتها وشافت امها عيونها حمراء جدا بسبب البكاء الشديد
حورية بقلق…. ماما في اية اتكلمي
انجي بدموع…… هنطرد من الشقة يا حورية لو مدفعناش الايجار
حورية بصدمه……. اية
..،..،..،..،. ر.،.
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية العشق الممنوع ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق