Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هوس اربعيني الفصل الرابع و العشرون 24 - بقلم نورة عبدالرحمن

         رواية هوس اربعيني كاملة  بقلم نورة عبدالرحمن   عبر مدونة كوكب الروايات


رواية هوس اربعيني الفصل الرابع و العشرون 24


 
شروق بنتي فين يا ادهم خدت مريم فين..
ادهم ااركبي العربيه الاول
شروق بغضب مش عايزه اركب عايزه بنتي … بنتي فين..مريم فين..ياادهم وبدأت تضربه على صدره دمرت حياتي زمان مش هسمحلك تاخد بنتي وتدمرني تاني..
امسك ادهم كتفيها اهدي مريم معايا وبخير..
شروق برجاء هي فين هي كويسه عايزاه اشوفها ارجوك ياادهم ارجوك وكل حاجه انت عايزها هتحصل..
ادهم اطلعي العربيه هخدك عندها.
صعدت شروق معه دون تفكير ووو
*******
طرق عمر باب غرفة حسام بقلق حسام ..حسام افتح الباب..حسام
كانت صراخات ندا تملأ المنزل واستنجادها ..
زين دي هتموت بايده ياعمر ..
عمر هعمل ايه يازين هكسر الباب ..مفيش حل تاني..
هم بكسر الباب ليتدخل الحج حسن سيبوه..
عمر ياجدي دي هتموت بايده ..
الحج حسن راجل وبيربي مراته..
عمر بشك انت قلتله حاجه..
الحج حسن شايفني عيل قدامك انا اديتك وعد ..
عمر العفو ياحج بس
.
زين مش وقت الكلام هنعمل ايه ده هيودي نفسه بداهيه…
الحج حسن انا قلت للشغالين يجيبوا نسخت المفتاح..
عمر طرق الباب حسام افتح عشان خاطري..
اتت احدى العاملات في المزرعه وبيدها مفتاح الغرفه .همو بفتحه لكن في تلك اللحظه خرج حسام من غرفته وهو يجذبها من شعرها…
نجيه..برجاء سيب الغلبانه يابني انت بتعمل ايه..ايه اللي جرالكم
حسام دفعها لتسقط ارضا اسرعت اليها نجيه واحتضنتها بقلق في ايه ياولاد مالكم عين وصابتكم ..
حسام انتي طالق طالق طالق مش عايز اشوف خلقتك تاني.
ونظر حسام الى عمر وقال مرتك مع ادهم في ******
عمر بصدمه ايه مع ادهم وانت ايه اللي عرفك..
حسام وهو ياخذ انفاسه بصعوبها الست هانم كانت متفقه معاه روح شوف مراتك ليغادر حسام المزرعه ويترك الجميع بصدمته ..
ندا كانت شبه مغمى عليها من شدة الضرب لااحد يعلم مالذي حدث بينهما…
الحج حسن ..خديها يانجيه مع حد من السواقين وديها اي مستشفى عشان تتعالج..وابعتيها بيت اهلها..
نجيه بس يابابا..
الحج حسن اعملي زي مابقولك..
نجيه حاضر .
اما عمر فور معرفته بمكان شروق لم يستطيع التفكير بشيء اخرى سوى بها اسرع ومعه زين للحاق بها..
******
عند شروق…
كانت شروق تحتضن مريم وتقبلها بخوف ..
ادهم انا بحبك ياشروق وعملت كل ده عشان نتلم كلنا مع بعض انتي مش بتحبيني ..مش كده انتي مش بتحبي عمر. مش كده ياشروق ..انا خلاص عرفت غلطي واني جيت عليكي اوووي وندمان والله اديني فرصه فرصه وحيده بس
شروق مسحت دموعها واومأت براسها وقالت انا مش ع.. ليقاطعهم طرقات عنيفه على الباب لتنتفض شروق بخوف واحتضنت ابنتها حتى كسر عمر وزين الباب واقتحما المكان…
شاهد عمر شروق وهي تجلس على الارض عيونها حمراء من شدة البكاء وهي تحتضن ابنتها ..لم يستطيع تمالك نفسه لينهال على ادهم بالضرب حتى اصبح جثة هامده ليوقفه زين..
زين كفايه ياعمر كفايه..
لكن عمر لم يستمع له بل شدد بضربه حتى تدخلت شروق ..سيبه ياعمر ارجوك سيبه..
لكن عمر لا يرى سوى دموعها وخوفها وجسدها المرتعش..
لتصرخ بوجهه بقهر بقولك سيبه ..سيبه ياعمر..
وقف عمر بصدمه ..انتي بتدافعي عنه بتدافعي عن ال***** ده بعد كل اللي عمله..
وقفت شروق بوجهه بتحدي ايوااا بدافع عنه ياعمر بدافع عنه عشان بحبه..
وقف عمر بصدمه وزين امسكه لكي لا يتهور وهو الاخر مصدوم.مما سمعه..
عمر كدابه ده مهددك بحاجه..
عمر بتحبي المدمن الشمام ده عايزه ترجعيله و تدمري حياتك وحياة بنتك…
شروق وعدني يتعالج وانا مصدقاه انا بحبه وبحبه اووي حاولت حاولت كتير احبك بس معرفتش احبك حاولت يااخي حاولت بس معرفتش..
صفعها صفعة قويه لتصرخ بألم اهه انت اتجننت.بتضربني عمر عمري بيحاتي ما تخيلتك بالبجاحه دي بتقوليها بوشي وانتي على ذمتي..
شروق ببكاء طلقني ياعمر طلقني عشان انا قرفة منك و من العيشه معاك..طلقني عشان ترتاح وتريحني..
امسك عمر ذراعها بعنف اطلقك دي نجوم السما اقرباك ياهانم فاهمه نجوم السما اقربلك ليجذبها معه ووووو..
اما زين فقد حمل مريم وحاول تهدئتها بسبب المواقف التي تعرضت لها اليوم…
وتركوا ادهم ملقى على الارض بتعب ولكنه يشعر بالانتصار بعد سماعه لكلمات شروق…
reaction:

تعليقات