رواية عشقت ملاكي كاملة بقلم فرح محمد عبر مدونة كوكب الروايات
رواية عشقت ملاكي الفصل الرابع و العشرون 24
فهد : عاوزه تعرفي المفاجاه
ليلى : اه
فهد : ماشي بس بشرط
ليلى : ايه
فهد شاور على خده
ليلى : ايه لا انا عملتها مره وانت خدعتني وغير كدا انا دايتهالك مره علشان تقول ومقولتش
فهد : لا المره اللي فاتت محمد اخوكي قاطعنا ومخليناش نكمل
ليلى : لا والله
فهد : احنا في دلوقتي هتديهالي ولا لاء
ليلى : لا
فهد : يبقى مفيش مفاجأت
ليلى : ايه
فهد : دا اللي عندي
ليلى والدموع تتجمع في عينها : ماشي خلاص انا هروح انام وتركته وذهبت وجلست على السرير
فهد بندم : ليلي
ليلى :……
فهد وهو يلفها اليه : انا اسف
ليلى : ابعد عاوزه انام
فهد : خلاص بقى انا اسف وتعالي هقولك على المفاجاه
ليلى : بجد
فهد : اه بجد بس مش عاوز اشوف الدموع اللي في عنيكي دي تاني
ليلى : ماشي بس ايه المفاجاه
فهد طلع ظرف واديهولها
ليلى : ايه ده
فهد : افتحي وشوفي بنفسك
ليلى وهي تفتحه : ايه ده تذاكر لاستراليا
فهد :اه علشان نسافر انا وانتي
ليلى : ليه
فهد : انتي هبله يابنتي احنا لسه عرسان يعني المفروض في شهر عسل وعلشان عارف انك بتحبي الأجواء البارده ذي الشتاء قولت نروح أستراليا
ليلى : انتي بتكلم جد
فهد : اه
ليلى وهي تقفز على السرير : هيييييه هييييييييييه
فهد : اقعدي يا هبله
ليلى : انا مش مصدقه شكرا يا فهودي شكرا
فهد : انتي قولتي ايه
ليلى : قولت شكرا
فهد : لا اللي بعدها
ليلى : فهوديييي
فهد : هو انت سبتي فيها فهودي دا انتي ليلتك عنب
ليلى : ايه
فهد : تعالي اقولك على كلمه سر
ليلى : ايه لا
فهد : تعالي بس اقولك وبعدين في حد يشكر حد كدا
ليلى : امال هاوزني اشكر ازاي
فهد وهو يسحبها اليه : كدا اهو وسحبها في قبله طويله
ليلى : انت قليل الادب
فهد بزعل متصنع : انا قليل الادب ماشي
ليلى : فهد انت زعلت
فهد :….
ليلى : فهد مكنش قصدي
فهد : خلاص يا ليلي ويلا نامي
ليلى : طب بصلي كدا
فهد وهو ينظر لها : نعم في… وقاطعته ليلى في قبله وعندما حاولت أن تبعد قربها منه أكثر حتى غرق في بحور عشقهم
___________________
ملاك :أسد
أسد : نعم
ملاك : ايه رايك تيجي نتفرج على فيلم
أسد : ماشي
ملاك : عاوز تتفرج على فيلم ايه
أسد : اي فيلم
ملاك : ما انا مش عارفه خلاص اشغل فيلم ايه
فهد : اي واحد شوفي اي اسطوانه وحطيها
ملاك : حاضر وأخذت ملاك اسطوانه وشغلتها
ملاك : ايه ده
أسد : اممم استنى نشوف
وبعد فتره قليله
أسد : دا الفيديو بتاع الفرح بتاع محمد وفهد
ملاك : اه بس هو بيعمل معاك ايه
أسد : كان فهد مديه لي اعشيله معايا ونسيت اديهولو
ملاك : ماشي بص كدا البنات كان شكلهم حلو اوي وكان كل اتنين ليقين على بعض شكلهم حلو وهما مع بعض
أسد : اه
ملاك : خلاص هشغل اسطوانه تانيه
أسد : ماشي وظل أسد يفكر هل ظلم محبوبته هل حرمها من ذلك اليوم الذي تحلم بيه جميع الفتيات وقرر ان يعوضها
أسد : هروح اعمل تلفون واجي
ملاك : ماشي
أسد اتصل بمحمد
محمد : الووو
أسد :ايوه يا محمد
محمد : أسد ايه في حاجه
أسد : لا معلشا انا اسف لو اتصلت في وفت مش مناسب
محمد : عادي ولا يهمك احنا اخوات
أسد : الله يخليك كنت عاوز مساعدتك
محمد : انا ليه
أسد : عاوز اعمل مفاجاه لملاك وهحتاج مساعدتك
محمد : طالما لملاك فانا موافق
أسد : طيب ماشي…… ( وأخبره ماذا سيفعل)
محمد : حاضر بكره كل حاجه هتكون جاهزه وهبعت لسن علشان تكون مع ملاك
أسد : ماشي سلام
محمد : سلام
لين : في ايه يا محمد
محمد أخبر لين بكل شئ
لين بفرحه : بجد ربنا يخليهم لبعض
محمد : يارب يلا ننام بقى علشان ورانا مجهود كبير بكره
لين : ماشي يلا
اما أسد اتصل بفهد
ليلى : فهد تلفونك بيرن
فهد : مش مهم سيبيه
ليلى : فهد بطل بقى وشوف مين بيرن ليكون في حاجه مهمه
فهد بتنهيده : حاضر
أسد : ألوو
فهد بعصبيه : الو ايه في ايه بتتصل ليه
أسد : مالك متعصب ليه اهدي كدا
فهد : علشان دا مش وقت ترن فيه
أسد : الظاهر ان انا عطلتلك عن حاجه مهمه
فهد وهو بنظر ليلى : اه مهمه اوي
أسد بضحك : ماشي يعم انا اسف
فهد : عادي كنت بتتصل ليه
أسد : محتاج مساعدتك انت وليلى
فهد باستغراب : انا وليلى
أسد : اه
فهد وهو يفتح الاسبيكر : عاوزنا نساعدك في ايه
أسد : عامل مفاجأه لملاك بكره وعاوز مساعدتكم فيها
ليلى : قول واحنا نساعدك
أسد :….. ( شرح كل شئ)
ليلي بفرحه : ايه بجد ربنا يخليكوا لبعض
أسد : يارب
ليلى : دي ملاك هتفرح اوي
أسد وهو ينظر لملاك : عارف
فهد : ماشي سلام وبكره هنكون عندكم
أسد : ماشي سلام واسف ان انا اتصلت بوقت مش مناسب
ليلى : لا عادي ولا يهمك
أسد : ماشي سلام
فهد : سلام
ليلى بفرحه : اخيرا يا فهد هشوف ملاك بالأبيض دا كانت بتحلم بيه من زمان
فهد : الحمد لله
ليلى : طب يلا ننام علشان نصحى بكره بدري واروح لملاك
فهد : حاضر بس لما نخلص كلامنا
ليلى : كلام ايه
فهد بغمزه : كلمه السر اللي كنت بقولهالك
ليلى : بطل قله ادب بقى ويلا ننام
فهد : طيب ماشي بس تعالي نامي في حضني
ليلى : حاضر بس من غير شقاوه
فهد : حاضر يلا بقي
_____________________
ملاك : أسد كنت بتكلم مين
أسد : كنت بكلم فهد علشان الشغل بتاع بكره
ملاك : اه ماشي يلا تعالا نتفرج على الفيلم
أسد : نتفرج عليه في يوم تاني علشان انا تعبان وعاوز انام واليوم بكره هيكون متعب
ملاك : ماشي يلا ننام
________________________
ماكس : دارين انتي سامحتي ملاك
دارين : اه خلاص وبعدين انا اترفدت من الكليه كفايه انا كدا بدمر مستقبلي وانت كمان انسى ملاك دا من رايي
َماكس : حاضر هنساها
دارين : ماشي اش… وقطعها رنين هاتفها
دارين : الوو
المجهول : ايوه يا قلبي انتي فين احنا مش كنا هناقابل في المكان***** ده مجتيش ليه
دارين : نص ساعه واكون عندك
المجهول : مستنيكي
واغلقت دارين الهاتف
ماكس : مين ده
دارين : دا الشخص اللي فبرك الصور
ماكس : انتي هتروحيله
دارين : اه وهديله ضعف المبلغ علشان يسيبني
ماكس : ماشي
دارين : خلاص اشوفك بعدين
وذهبت دارين الي الشخص المجهول
المجهول : اهلا اهلا اخيرا شرفتي
دارين : خد فلوسك اهي ودا ضعف المبلغ علشان اتاخرت
المجهول : انتي نسيتي اتفاقنا ولا ايه
دارين : لا منتش بس خد ضعف المبلغ اهو وسيبني في حالي
المجهول : تؤ تؤ ما بحبش الغدر
دارين : دا اللي عندي سلام ولسه هتخرج مسكها المجهول
المجهول : انتي راحه فين
دارين : سيبني امشي
المجهول وهو يغلق الباب : مش اما اخد حق احنا لسه مخلصناش اتفاقنا
دارين : لا مستحيل
المجهول وهو ينظر لها بوقاحه : لا محبتش كدا خليكي ساهله والا
دارين : والا ايه
المجهول : ماما الحلوه اللي في المستشفى ممكن يحصل معاها حاجه وتموت فاجه واختي الصغيره اللي بص ف عليها دي بقا ايه
المجهول : يبقى خلاص نكمل اتفقنا براحه
دارين : حرام عليك انت ليه بتعمل كدا انا عملتلك ايه
المجهول : ولا اي حاجه بس انتي دخلتي دماغي وغير كدا خلاص أسد طار يعني عادي مبقتش فارقه معاكي
دارين : علشان خاطري سيبني
المجهول بشر : يلا ادخلي غيري
دارين : مش معايا هدوم
المجهول : في جوه انا عامل حسابي
دارين : والنبي سيبني
المجهول : يلا يا شاطره والا اللي هتعمل فيكي هتعمل في اختك
دارين بخوف على اختها : لا لا خلاص
المجهول : يبقى يلا غيري
دارين بخوف : حاضر
وفعلت دارين ما يريد ورمت نفسها في الجحيم واعتبر دارين ان هذا عقاب الله لها على أعمالها
ونام جميع أبطالنا منهم السعيد ومنهم الحزين ولا يعرف ماذا يخبئ له القدر
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشقت ملاكي) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق