Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبي من البدايه الفصل السادس عشر 16 - بقلم شروق خالد

     رواية حبي من البدايه كاملة   بقلم شروق خالد    عبر مدونة كوكب الروايات 

رواية حبي من البدايه الفصل السادس عشر 16



 
عمر وهو اتصل على منير وهو يصرف فيه بصوت عالي انت فين يا حيوان مراتك بتموت تعالى ده كله في الطريق ده الطريق ما تاخدش نص ساعه من الفلل المستشفى يا حيوان
منير وهو متلخبط ما عرفش يروح فين بس بيكفي كفايه كفايه انا تعبت انا مش قادر انا مش مستحمل انا في المستشفى نفسها بس مش عارف اعمل ايه انا تايه انا في مصيبه الحقن يا عمر
عمر … قلبه يدق بسرعه بسبب صوت صاحبه مالك يا منير ايه فيك ما انت في المستشفى اطلع فض على فوق على الدور الخامس
منير … يقع على الارض انا عملت حادثه يا زياد انا في مصيبه انا قتلت واحده والواحده دي بين الحياه والموت وانا مش عارفه اعمل ايه
عمر …انت في انه دور وانا نازل لك قول لي بسرعه
منير يقوم ويجلس علي الكرسي انا في الاستقبال تحت مع الممرضين مش عارف اعمل ايه وطالبين دم وانا محتار والنصيبه ان انا قلت لهم ان هي مراتي
عمر … يصرف فيه انت هببت ايه انا جاي لك اصبر عليا
وينزل بسرعه الى صاحبه على السلالم وهو يتفادى وكان هيوقع اكثر من مره ويلاقي صاحبه مرمي على الكرسي وشعره منكوش وهدومه كلها مدعوكه دم وبيترعش مع الخوف
بجري عليه عمر ويمسكه من يده ايه فيه احكي لي ايه اللي حصل
منير…مش عارف مش عارف ازاي ده حصل فجاه طلعت بوشي وما قدرتش طلعت في وشي وانا انا محتار دلوقتي اما هروح هي في 60 داهيه
تاتي اليه ممرضه بسرعه الحق يده الحق يا دكتور عمر المريضه اللي فوق حالتها خطره جدا
عمر … وهو يطلع بسرعه الى الاعلى عند شاهنده
في الفيلا عند زياد وهو نايم في الجنينه يا ربي هعمل ايه مع ريم ومع نيفين
الام والاب وهم ينزلوا تحت على السفره وينادوا على الداده ممكن تطلعي تقولي لريم خليها تنزل اخرت ليه كده
يدخل محسن من الجنينه وهو يفرق في عينه ويلعب في شعره وينظر الى ابوه وامه ويترككم ويطلع للاعلى دون كلام
الام والاب وهم يضحكون على منظره احسن خليه يتربى قاعد اليوم كله بره في جنينه نايم دي اقل عقاب ليه
تدخل الداده على الاوضه عند ريم وتنده عليها وتلاقي الاوضه فاضيه تذهب الى الحمام وتدق علي ولم تلقى اي صوت منها تخرج وتضرب في في
محسن وهو داخل على الغرفه النوم ينظر اليها ولا يتكلم
الداده قول لريم هانم ان البه والمدام مستنينها على الفطار تحت
زياد تمام روحي
انت هانم انت يا هم اخلصي خلينا نتكلم ونحل المشكله اللي بينا دي عشان كل واحد يعرف هيعمل ايه في حياته بدق الباب الحمام عليها عشان ما لقيت صوت منها فجاه الباب يتفتح
ينظر في للحمام ولقي فاضي
يدور عليها ولم يلاقي اتار ليها ويلاقي التليفون مرمي على السرير وجنب منه جواب يمسك الجواب بخوف وهيجلس على السرير بخواف ويمسك الجواب ويقول بصوت مرعوش
اوعي اوعي يا ريم تكوني عملتي اللي في ببالي عملتيه كده كده هتدمريني وتدمري نفسك وتدمر كل احلامك ويفتح الجواب
ريم… محسن ابن عمي واخويا الغالي وقبل ما تكون اخويا وابن عمي حبيبي وحب وطفولتي انا كنت بتمنى اللحظه اللي تكون فيها معايا وتحبني زي ما انا بحبك بس للاسف انت دمرت كل حاجه ودمرت حبي ليك ما فيش حاجه بيني وما بينك دلوقتي كل واحد فينا يروح يا ابن الناس لحاله وانسى ان كان ليك بنت عمي في يوم من الايام سامحني على كل حاجه حصلت مني بدون قصد
محسن..يصرخ ويرمي جميع الاغراض اللي في الاوضه لا مش هسيبك يا ريم لا وينزل بسرعه
الام.والاب يقومه من علي السفره وهم يسمعو صراخ محسن
نفين …تدخل الي الفلاه بدلع
محسن…يخرج بسرعه من الفلاه
نفين..حبييبي
محسن..بصوت عالي ابعدي عندي واطلعي من حياتي بقا
الام. والاب يخرجو خلفه مالك يا محسن
محسن..بصوت خزين ريم هربت
نفين..ما تهرب انت مالك بيها
محسن…بصوت عالي ريم مراتي مراتي
ويفتح السياره وينطلق بيها
reaction:

تعليقات