رواية احببت عمياء كاملة بقلم نورهان العطار عبر مدونة كوكب الروايات
رواية احببت عمياء الفصل الخامس عشر 15
سيف بابتسامة وهو يقبل يد ملاك بحب: انا قررت اني هسافر واعمل عملية لملاك علشان ترجع تشوف تاني
صافي بغ*ل: اممم اشمعنا يعني متسبها هي مرتاحة كدة
ملاك بفرحة: بجد يا سيف بجد انا هشوف تاني
سيف بابتسامة: ان شاءلله نسبة نجاح العملية كبيرة متخفيش
ملاك بابتسامة: مش خايفة طول مانت معايا
صافي بتع*ب مصطنع: ااااااااااة سا بطني الح*قني يا سيف
محمد بخضه: مالك يا بنتي في أي
جهاد بزعيق: سيف شيل مراتك واطلع بيها خليها تستريح
سيف بخبث: من عيوني بس كدة خليكي مكانك يا ملاكي وانا نازل علي طول
حمل سيف صافي وهي تميل علي كتفة وتقبل رقبتة يرغبة ولاكنة لم يهتز لة جفن ولا تتحرك اي مشاعر منة
وضعها علي السرير لتتاوة بتعب مصطنع كاد ان يخرج من الغرفة ولاكنها امسكت يدية
صافي: خليك جنبي شوية يا سوفي شوية
سيف بقرف وتقزز: شيلي ايدك كفاية رخص بقا
تركها وهبط الي الاسفل لترن صافي علي امها فترد
كريمة: هاا قرب منك
صافي بغضب: قرب اي وزفت اي دا هيسافر يعمل عملية للجربوعة علشان تفتح وتحط راسها براسي العامية دي
كريمة بابتسامة خبيثة: خليها تسافر علشان محضرالها مفجاة لما ترجع هخليها تتمني ترجع عامية تاني
صافي بغضب: تسافر اي انتي عاوزها تفتح علشان يتمسك بيها اكتر ويطلقني ويرميني في الشارع
كريمة بخبث: لا متقلقيش هي الي هتطلق لانها مش هتستحمل الي هتشوفة
صافي بعدم فهم: ازاي يعني
كريمة بخبث: مش وقتة المهم دلوقتي عمليها حلو عشان محدش يشك فيكي
صافي بتافف: اووووف حاضر حاضر سلام
اغلقت صافي الخط وهي تفكر في شئ ما يجعل سيف يثق بها
……………….
في غرفة ملاك تجلس ملاك بحزن وسيف في المرحاض خرج سيف وجد وجهة ملاك عابس
سيف: مالك مبوزة كدة لي
ملاك بحزن: مفيش حاجه يا سيف
سيف: هو انتي مش فرحانة انك هتفتحي
ملاك بابتسامة حزينه: لا فرحانة طبعا بس بعد اي
سيف: مالك بس فهميني يمكن اتصرف
ملاك بدموع: يعني انالو مكنتش عامية مكنتش اتجوزت عليا وكمان حامل منك وبكؤة تطلقني وترميني في الشارع
سيف بضحك: كل دا اي حيلك حيلك ثم مسح دموعها اولا كدة بلاش عياط علشان دا غلط عليكي ثانيا انتي صدقتي الي اتقال انا ملمستش صافي اصلا ولا لمست اي بنت في حياتي اة كان اخري اسهر معاهم بس مش لدرجة ازني
ملاك بفرحة لا تعرف سببها: بجد يعني انت ملمستهاش طيب هي ازاي حامل
سيف بضحك وهو ياخذها بين احضانة علي يرائتها: لا انتي محتاجة قعدة طويلة بكرة تشوفي وتفهمي كل حاجه يالا ننام شوية علشان ورانا معاد للدكتور بليل
ملاك بابتسامة: انا مش هنام
سيف بابتسامة: طيب عاوزة اي ونعملوا سوء
ملاك بجنان: نلعب سوء
سيف بضحك: تلعيي اي
ملاك: استغماية
سيف: طيب ثواني اجيب حاجه اغمي بيها عيني
ملاك بخبث: بس كدة اهي لتخرج طرحة من حول رقبتها ليضحك سيف بقوة عليها لتغمض عينة ويحاول امساكها وهي تضحك وتصرخ حتي امسكها ليقعان فوق السرير هي تحتة وهو فوقها ويخلع الطرحة من علي عينة ليراها تضحك ليقرب من شفيفها حتي تشعر هي بية وبانفاسة واقترابة
ملاك بتوتر وهي تزقة: سيف ابعد انت بتقرب لي
سيف بتغيب: انتي حلوة اوووي يا ملاكي
ملاك بابتسامة: بجد يعني احلي من صافي
سيف بضحك: فصيلة والله صافي اي دلوقتي وزفت اي دا وقتة
ملاك بضحك: بقولك اي انا تعبت من الجري واللعب انا عاوزة انام بقا علشان الدكتور بليل
ليحضتنها سيف بقوة لتنام لين يدية براحة وهي تريد فعل شئ بعد ان تفعل العملية لينام سيف وملاك بعد وقت قليل
………………
في الاسفل يجلس محمد وامام وحسام مع بعض يتناولون القهوة
حسام بتوتر: احمم احم كنت بعني سا عمي عاوز حضرتك في موضوع كدة
محمد بزهق: حرام عليك بقالك تلت ساعات تقول عاوزكم في موضوع انطق بقا عليت عليا الضغط
امام بضحك: هتموتنا والله انا قلت موتي هيكون علي ايد الواد دا محدش صدقني
حسام: بقا كدة طيب من الاخر كدة انا عاوزة اخطب
محمد بفرحة: الف ميروك يا بني مين هي سعيدة الحظ
امام بضحك: قصدك تعيسة الحظ
محمد بضحك: استني بس نشوف مين
حسام بغيظ: لا وعلي اي انا هثوم اشوف اي حد اتكلم معاةواهو يفهمنيبدل ما انتو عملين تقسموا عليا كدة
محمد بضحك: خلاص يا بني دي تريقة الفرحة
حسام بغضب: والله
امام: متخلص ياض وتقول مين هي دي عشان نكلم اهلها ونتقدم رسمي
حسام بتوتر: حياة قريبة ملاك
محمد: اممم البنت الحلوة دي الي هي بنت عمها
حسام بغيرة: اة هي وكفاية هااا كفايه
لضحك امام ومحمد علي غيرتة
محمد بجدية: خلاص انا هكلم حمدان وهشوف الموضوع ده مش تقلق ان شاءلله يوافق
حسام بتوتر: يارب يارب
……………..
في منزل حمدان
حمدان: انتي يا ولية حطي الاكل علشان اطفح
سمية في سرها: بالسم الهاري
حمدان بزعيق: اي اتخرستي مش بتردي لي
سمية: حاضر هحط اهو بس يعني دا مش ميعاد شغلك
حمدان: اة بس محمد بية عاوزني في موضوع مهم
سمية باستفسار: ملاك كويسة صح
حمدان بغضب: اة زفت كويسة سبيني اكل بقا
وضعت سمية الاكل واخذت صنية الطعام الي غرفة حياة وهي تغلق الباب خلفها
سمية بابتسامة: يالا يا حبيبتي عشان تاكلي
حياة بابتسامة: حاضر يا ماما
اخذت تاكل حياة لاكن توقفت فجاة وسالت سمية
حياة: هو لي يا ماما دايما بناكل لوحدينا وكدة وبتقفلي عليا وكل مقولك رايحة اشوف بابا عشان عاوزني تتخضي وتتوتري هو في اي
سمية بتوتر: لا يا حبيبتي مفيش حاجه هو بس عصبي وانا بخاف عليكي من العصبية وكدة
حياة وهي تحضتنها: ربنا يخليكي ليا يا احن ام في الدنيا كلها انا بحبك اوى اوى يا ماما
سمية بحب: وانا كمان بحبك يا قلب امك ربنا ميحرمنيش من وجودك جمبي دايما يالا كملي اكلك
اخدت تاكل حياة وسمية تنظر لها وتفكر ماذا تفعل اذا عرفت الحقيقة فهي بالتاكيد سوف تخسرها
…………………
في المساء
سيف: هااا خلصتي يا ملاك ولا اساعدك
ملاك: خلاص والله خلصت
لتخرج ملاك وهي ترتدي دريس زهري وطرحة بيضاء وشنطة زهري وكوتش ابيض
سيف باعجاب: واووووو اي الجمال دا
ملاك بكسوف: دا زوقك انت الي جايب اللبس
سيف: انا كان نفسي تكوني بتشوفي علشان تشوفي نفسك وانتي قمر كدة
ثواني خليكي واقفة لتقف باستغراب ليخرج هاتفة
سيف بابتسامة: اضحكي يا ملاكي
لتبتسم ملاك ويلتقط لها بعض الصور الجميلة وياخذها من يديها ويذهب لتنادي عليهم صافي
صافي: انتوا رايحين فين
سيف: للدكتور في حاجه
صافي بابتسامة: لا خالص انا بس عاوزة اقول لملاك تسمحني علي اي حاجه وحشة عملتها وتبدا من جديد وياريت تقبل اعتذاري
ملاك بابتسامة: انا موافقه وقابلة اعتذارك
صافي بفرحة مصطنعة: بجد شكرا اوي يا ملاك وان شاءلله ترجعي تشوفي زي زمان يالا علشان متتاخروش باي ملاك ولما تيجي طمنيني
صعدت صافي الغرفة وقد تحولت ملامحها الي الغل والغضب في ثواني
سيف في نفسه: ياتري وراكي اي يا صافي علشان انا مش واكل معايا جو الحنية دا
ملاك بابتسامة: يالا يا سيف واقف لي
صعد سيف الي السيارة بعد ان ربطحزام الامان لملاك وساق في طريقة الي الدكتور
في العيادة
سيف: في حجز باسم ملاك
الممرضة: اة الدكتور مستنيكم اتفضلوا
دخل سيف في يدية ملاك الخائفة من فشل العملية وفقد الامل مرة اخري
سيف وهو يصافح الطبيب: اهلا يا دكتور
الدكتور: اهلا بحضرتك اهلا يا مدام
ملاك بابتسامة: اهلا يا دكتور
سيف: دي الاشاعات والتحليل الي طلبتها
الدكتور: عال اوووي بس في مشكلة مفيش هنا اجهزة كافية للعملية وللاسف هتسافر برة
سيف: مش مهم بس حضرتك شوف دكتور حلو علي ضمانتك ويكون شاطر
الدكتور: انا شوفت الدكتور جاك كردون والعملية هتكون في المانيا هنا الطب احسن بكتير من مصر
سيف وهو يصافح الدكتور: في اقرب وقت هننزل المانيا شكرا يا دكتور
خرج سيف من العيادة وملاك معة وهو يركب السيارة ويعود الي القصر ويتحدث مع ملاك في امور السفر
………………….
في المكتب يجلس محمد وحسام وامامة حمدان
حمدان: اومر يا باشا
محمد: اقعد يا حمدان
حمدان: ميصحش يا باشا
محمد: اقعد اسمع الكلام
محمد: من غير لف ولا دوران يا حمدان احنا عاوزين نطلب اي حياة بنتك لابني حسام قلت اي
حمدان بفرحة: طبعا موافق بس بكام
حسام بصدمة: يعني اي بكام
حمدان: كل حاجه وليها تمن يا بية وانا علي قد حالي اضمن حق بنتي
محمد: انت عاوز كام
حمدان بطمع: ربع مليون حنية
محمد بزعيق: ربع اي يا حمدان انت اتجننت
حسام بتقزز وقرف: انا موافق امتي كتب الكتاب
حمدان بفرحة وطمع: بكرة يا باشا لو تحب
حسام: تمام بكرة كتب كتابي علي حياة
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت عمياء) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق