Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زوج للايجار الفصل الثاني عشر 12 - بقلم أميرة محمد

   رواية زوج للايجار كاملة  بقلم أميرة محمد   عبر مدونة كوكب الروايات 

رواية زوج للايجار الفصل الثاني عشر 12

 
تالي بألم : ااااه مش تفتح يا اعمي ليقول مؤمن بعصبيه : والله ما في اعمي غيرك يبومه
تالي بعصبيه: هو انت يبوذ الاخص صحيح جلاب مصايب مستنيه منه اي ولا هو قلت تخبطني وتفتح معايا كلام وتعصبني زي العاده
مؤمن بشهقه : حوش حوش البت نازله من السما عندي علطول الطهاره والبرائه بتنط من عينها اوعي تفكري نفسك مهمه للدرجادي يمحور الكون مش يمكن انتي اللي خبطتي فيا عشان تخليني اكلمك واحن عليكي
تالي بشهقه وهي تشير لنفسها : انا يمعفن اخبط فيك انت عشان افتح كلام معاك ليه اتعميت حصلي حاجه فنظري مش شايف عيون الشباب اللي بتدور حواليا ده انا الف مين يتمناني لو شاورت لواحد فيهم هيجيلي جري
مؤمن بسخريه وهو ينظر لها من اعلي لاسفل : علي اي يا عروسه المولد براحه شويه علي نفسك ليطقلك عرق بس
ليأتي شادي بأستغراب وهو يقول : في اي يجماعه هو ده وقت خناق يا مؤمن محبكتش يعني ليقول مؤمن بعصبيه: هي اللي انسانه مستفزه مش بقدر اتحكم فعصبيتي معاها
تالي بضيق: انسان معندوش زوق اصلا لما تزعق لليدي حلوه زيي ليقول مؤمن بأستغراب : هي مين دي اللي زعقتلها انا زعقتلك انتي انا مالي ومال ايدك انتي هتتبلي عليا
تالي بعصبيه : ليدي يا غبي يعني ست جميله يا جاهل ليقول مؤمن بسخريه وهو ينظر حوله : اه هي فين بقي الست دي لا مؤاخذه
تالي بعصبيه وهي تشير لنفسها : انا اهه يا اعمي البصر والبصيره مش شايفني
مؤمن بضيق : هو عشان لطختي وشك بشويه بوهيه ولبستي الحته اللي علي الحبل واستحميتي مفكره انك هتنضفي يبنت بارم ديله
تالي بأستغراب : بس انا بابا معندوش ديل عشان يبرمه ليقول شادي بهدوء: دي كلمه بتتقال بمعني انتي نفخاها علي الفاضي
تالي بأستغراب : هي اي دي اللي نفخاها ليكمل مؤمن بهدوء : دماغك ونافخه نفسك
تالي بهدوء مريب : اه قلتلي صح مش هرد عليك عشان انت اقل من احتمالاتي في الرد مؤمن وهو يحرك راسه بنفي: اولا مش بتتقال كده اسمها لانك مش لاقيه رد يا مدام نفيخه اما ثانيا غوري من وشي معدش غيرك يجادل مؤمن بيه
تالي بعصبيه : لا بقي سكتناله دخل بحماره بيه مين يعره يا اللي محدش يعرفك غيرك وشويه مهمشين
مؤمن بعصبيه: حوش حوش البت اللي صورها ماليه الجرايد والمجلات واقف مع كاترينا كابور وانا معرفش
شادي بعصبيه : بس اخرسوا كفايه بقي مش كل متتقابلوا تعملوا كده اي توم وجيري متتلموا واحترموا علي الاقل الفرح والناس لولا الملامه كنتوا ضربتوا بعضكوا
تالي ببرود : ايوه لو اتكلم كمان هضربه ليقول مؤمن بعصبيه وهو يحرك يده : تضربي مين يا شح…… امممم اممممم
ليبتسم شادي بسماجه وهو يضع يده علي فم مؤمن ليقول: شحروره يعني جميله اوي قصده كده عن اذنك بقي عشان لو فضلنا كمان شويه هنولع
لتنظر لهم تالي بغيظ وهي تنظر لمؤمن الذي يحرك يده علي رقبته بعلامه ذ’بح : ابو اللي جابوا ابوك عيل عسل يخربيت غمزاتك وانت مز كده
_______________
الياس بهمس : افردي وشك شكلي كأني غاصبك علي الجوازه دي لتنظر له نايا بشرود وهي تومئ له لتحاول تصنع الابتسامه لتقترب منها نونيا
نونيا بخوف : نرمين قالتلك اي غير وشك كده لتنظر له نايا وهي تنفي براسها : مفيش مقالتش
نونيا بسخريه : نرمين ومقالتش بذمتك لايقه علي بعضها اخلصي يا نايا قالتلك اي
نايا بدموع : نونيا لو مقفلتيش علي الموضوع مضمنش امسك نفسي انا بالعافيه بحاول اضحك اسكتي لغايه لما تخلص الليله دي خلينا نغور فأي داهيه
لتنظر لها نونيا بضيق لتغمض يديها بعصبيه وهي تذهب لنرمين وتسحبها بقسوه لتقول نرمين بألم وهي تحاول ازاله يديها : ابعدي ايدك عني يا حيوانه انتي ازاي تمسكيني كده
نونيا بعصبيه هامسه : وحياه امي لو ممشيتي معايا يا نرمين لعمل اللي فدماغي قدام كله وقتها فضيحتك هتبقي علي كل لسان امشي
لتذهب بها لغرفه في طابق علوي وهي تغلق الباب لتلتفت لها بحده : قولتي اي لنايا خلاها كده
نرمين بضيق : تؤتؤ هي حبوبه مامي الصغننه لحقت تشتكي لماما نونيا عليا بجد اتصدمت مكنتش اعرف انها قماصه اوي كده
لتقترب نونيا وهي تسحبها من يدها بعصبيه صارخه : انطقي يا بت قولتي ليها اي بدل معرفك شغلك لتقول نرمين بألم : ابعدي ايدك عني يا نونيا انا مش عيله معاكي بعدين اللي قلته يخصها ومظنش قلت غير الحقيقه
نونيا بسخريه : واي حقيقه دي ان شاء الله لتجلس نرمين وهي تضع قدم علي اخري لتقول بسخريه : حقيقه انها واحده مستهلكه سواء مشاعرها او حياتها كل اللي قلته اني اتمني اشوف رده فعلها لما تشوفني مكانها فنفس اليوم اللي كانت هتبقي هي فيه
نونيا بحقد : انتي اي الكره اللي جواكي ده نايا عمرها ما اذتك ابدا كلنا كنا بنحذرها منك دايما تقول انك أطيب من كده وتفكيرك طفولي عمري ما اتخدعت بوشك ابدا انتي حربايه
لتقفز نرمين بعصبيه وهي تقول بصراخ : لا اذتني اذتني يا نونيا وكتير واحده انانيه وحقيره انا بكرها بكرها من قلبي انا عمري مشوفتها صاحبتي انا كنت بحقد عليها من اول يوم شفت عيلتها وفلوسها واخوها اللي بيعاملها
زي الملكه مكانش ناقصها اي حاجه غير حاجه واحده جسمها اللي بغبائها دمرته او دمرته انا
لتنظر لها نونيا بأستغراب : قصدك اي بدمرتيه انتي لتبتسم نرمين بتشفي وهي تقول : مفكره اني بتقرب منها علي الفاضي لا نايا كانت أجمل بنت في الجامعه الكل بيحبها كله بيبص عليها كنت بمشي جمبها زي النكره هي الحلوه وانا الوحشه هي الغنيه وانا الفقيره
لتكمل وهي تلتفت بعصبيه : هي الكل بيجري وراها وانا محدش عبرني ليه ليه هي ليها كل حاجه وانا لا عشان كده بدات احطلها حبوب فاتح شهيه وبتزيد الوزن في الاكل والشرب خليتها تأكل كتير غصب عنها وتجوع بسرعه
لتضحك وهي تقول : فضلت تأكل زي الفيل وانا كل يوم اجبلها شوكولاته وأكل وامثل اني باكل معاها وغبيه صدقت لغايه لما بقت شكل الفيل ابو زلومه قربت من عاصم لاني عارفه انه نسوانجي الغبيه كله كان بيموت فيها وهي حبت عاصم
لتنظر لها وهي تقول : تخيلي عاصم اللي كله بيحذرها منه كانت بتعشقه الأول كان بيتقرب منها عشان مالها وجمالها بس لما تخنت وبقت وحشه وبشعه قرب منها عشان املاكها وبس وده كان دوري
نونيا بصدمه : انتي شيطان مستحيل تكوني انسانه يعني انتي السبب فكل حاجه حصلتلها ازاي قدرتي دي عمرها مأذتك ولا كانت بتقبل عليكي الهوا الطاير كانت تجيب كل حاجه اتنين عشان متحسيش انك اقل مننا عملت المستحيل وقفت جمبك فكل صغيره وكبيره
لتمسك بذراعها وهي تنظر لها : فاكره يوم ملقتيش تدفعي المصاريف عملت اي عشانك راحت ودفعتهم ليكي وقالتلي بالحرف مقبلش انها تتزل وانا موجوده او حد يمسها بسوء جالك قلب
نرمين بعصبيه وهي تنفض يديها : ايوه جالي كانت بتعطف عليا بشفقه كلامك بيزيد غلي وحقدي جوايا عليها انا بكرها فكل مره كانت بتقدملي حاجه كنت بشوف نظرات الشفقه فعنيها كانت بتديني لبسها وحاجتها كأنها مكسوفه تمشي جمبي بهدومي ليه ليه
نونيا بعصبيه : عشانك يا غبيه عمرها مكانت بتبصلك بشفقه هي كانت مفكراكي اختها بس ازاي حيه زيك تبقي اختها مشافتش الغل اللي فيكي غير لما شافتك بعنيها وانتي …. لتصمت وهي تتذكر ذلك اليوم
نرمين وهي تبتسم بتشفي : كملي لما شافتني انا وعاصم سوا في اليوم اللي كسر فيها اخر كرامه متبقيه منها تعرفي كرهي لعاصم ممنعنيش استخدمه عشان اكسرها ونجحت
لتصفعها نونيا بشده وهي تسحب شعرها بقوه : وحياتك لتندمي علي كل حاجه عملتيها انتي وهو واذا هي سكتت انا عمري مهسكت واحده قذره لتبصق عليها وهي تنظر لها بأستحقار لتخرج
نرمين بكره : ماشي يا نونيا عامله نفسك محامي ليها وعد لقلب صداقتكم دي لكره يحكي الناس ويتحاكي عنه اصبري عليا بس يمو قلب طيب
________________
تمارا بألم : يزن حاسه بوجع جامد لينظر لها يزن بأستغراب وهو يقول بخوف : في اي يتمارا مظنش ولاده صح مش هتعمليها خاصا النهارده
تمارا بألم وضيق : هو اي اللي مش هعملها هي طبخه بتتعمل بمزاجي يعني بقولك تعبانه الحقني بدل مصوت وافضحكوا
يزن سريعا وهو ينظر حوله بتوتر : طب مش يمكن مجرد مغص زي العاده اهدي بس كده وخدي نفسك لتمسك تمارا بطنها بوجع وهي تقول : اخلص بجد شكلي بولد
ليلتف يزن حول نفسه بخوف وهو لا يدي ماذا يفعل لتقول تمارا بصراخ : اخلص انت هتلف حوالين نفسك كتير اكون ولدت والعيى راح المدرسه
يزن بخوف : طيب طيب اهدي مش عايزين نحسس حد عشان ليلتهم متبوظش استني عدي يا عدي تعالي اقعد جمب امك
عدي ببرود : هعملها اي يعني هو انا اللي هولدها لتسحب تمارا عدي من قميصه بعصبيه وهي تصرخ به : عااا وحياه امك يخلص الوجع ده وافرج علي اهلك الشارع يحيوان
ليركض يزن سريعا وهو يجهز السياره ليقول عدي بضيق : مش قادره تمسكي نفسك بقي كل يوم نازله تنطيط وجري من هنا لهناك ومش راحمه نفسك ودلوقتي حبكت يعني في الفرح تولدي
تمارا بصراخ يغطيه صوت الاغاني : وحياه امك لعرفك وانا كنت بولد برمود كنترول يغبي اخرس انت بتخلي الوجع يزيد
عدي بغيظ : ليه كنت بعملك اي يعني المفروض اصلا حاليا تبصيلي عشان ينزل العيل شبهي وتحمدوا ربنا عليا
تمارا بصراخ والم : يارب لا آخر حاجه أتمناها ييجي شكل المعاق الذهني اللي مخلفاه ده اتنين كتير علي الكوكب مش هينفع
لينظر لها عدي بغيظ ويأتي يزن سريعا وهو يقول بلهفه : قومي معايا انا جهزت العربيه لتقول تمارا بصراخ: مش قادره الوجع هيموتني اااه
لتعض يد يزن الممدوده بألم ليصرخ الاخر وهو يقول: ابعدي يا عضاضه ايدي ايدي يا تمارا مش لحمه مش وقتك يخربيت سنانك
تمارا وهي تتركه بألم : اااه استني كده وقفني ليحاول الاخر سندها بألم في يده لتقول: هيييح لا استني خلاص الوجع راح
يزن بصدمه : راح يعني اي بعد كل البهدله دي راح والعربيه اللي جهزتها لتقول تمارا بغيظ : بقولك راح الله اعملك اي انت وابنك المتخلف هي خلفتك كلها كده اقوله انزل يعني عشان نريح سيادتك
يزن بعصبيه وغيظ : عارفه يا تمارا لو شفت وشك من هنا لاخر الحفله هعمل فيكي اي لتقول تمارا وهي تبتلع ريقها بخوف : لا مش عارفه يروحي هتعمل اي
يزن وهو يضم كف يده بغيظ : هاجي اولدك حتي لو مش عايزه اياكش نخلص انتي وكوره البولينج اللي شيلاها فبطنك ليتركها ويذهب بعصبيه
لتنظر تمارا بغيظ لعدي وهي تقول : اوف شكل ابوك جاب آخره مننا ليصحح لها عدي بأبتسامه : منك زهق منك انما انا ملاك مينفعش يزهق مني بعدين اولدي بقي قرفتي اهله كل شويه هولد هولد وفي الاخر مبتولديش اي مزهقتيش زهقت عن نفسي
لتقول تمارا بغيظ : طبعا ابن ابوك هتقول اي جتك نيله فيك وفأبوك بعد الشر عن حبيبي ليقول عدي بضيق وهو يرحل: اه بعد الشر عن حبيبها انما ابنها لا أصلها لقياه علي باب جامع والنعمه لو كسباني فكيس شيبسي مهتعملي فيا كده
______________
كانت تتمشي بشرود لا تعي اي شئ مازالت تتذكر حديثه المؤلم معها كلماته السامه والأهم نظرات الكره بعينيه لم تتوقف رؤيتها يوما وهي من اعتادت نظراته الدافئة لتشعر بشخص يقترب منها لتلتفت له
روجينا بأستغراب وهي تنظر حولها : اي اللي جابك هنا ليبتسم الاخر بخبث وهو يقول: جيت اشوف ملكه الجمال مش معبراني ليه شفتك ساحبه وماشيه قلت اجي اطمن
لتحاول روجينا الإبتعاد وهي تقول بعصبيه : معدش غيرك ييجي يطمن عليا هي الشغلانه هتلم ليمسك بها رامي بعصبيه وهو يقول : اسمعي سمحتلك تهينيني مره بس وحياتك لعرفك دلوقتي لعبتي مع مين
لتحاول روجينا سحب يديها بألم وصفعه ولكنه امسك بيديها بعصبيه وهو يقول : سمحتلك مره تمدي ايدك مش كل مره يحلوه متعرفيش بتلعبي مع مين ده انا رامي اللي عمر ما في بنت رفعت نظرها فيا
روجينا بعصبيه : ابعد عني يا حيوان ازاي تتجرأ وتمسكني كده ليحاول رامي الاقتراب منها وهو يقول بعصبيه : دلوقتي بقي هعرفك الحيوان ده هيعمل فيكي اي
ليسحبها الي غرفه كانت في الجوار وهو يغلق الباب خلفه لتنظر له روجينا برعب وهي تحاول الافلات منه وفتح الباب ليمسك بها لتقول وهي تحاول ضربه وابعاده : ابعد عني يا حيوان شيل ايدك الوسخه عني افتحلي الباب حد سامعني الحقوني
رامي بخبث وهو يكتفها: محدش هيسمعك لو صرختي من هنا لبكره كله مشغول في الفرح مين اللي هيلاحظ غيابك اصلا
ليقترب منها اكثر وهي تنظر له برعب لثواني وشعرت بالباب يكسر ويدخل منه شخص ما لتحاول روجينا الافلات منه وهي تركض لذلك الشخص لتقول برعب : حسام الحقني
لينظر لها حسام ببرود ليقترب رامي وهو يقول بسخريه : مفكراه هيقدر يبعدك عني اللي بداته هنهيه سواء برضاكوا او لا
لتنكمش روجينا برعب وهي تحتضن حسام الذي شعرت بجسده ينقبض أثر لمستها لتقول ببكاء : ساعدني ابعده عني هو اللي جابني هنا غصب عني
ليقترب رامي وهو يسحبها بعصبيه لينظر له وهو يقول : لو مخرجتش دلوقتي ونسيت اللي شفته وقتها هتشوف وش مش هيعجبك
لينظر له حسام ببرود وهو يجلس ليضع قدم علي اخري ليقول وهو يرفع يديه باستسلام : مجتش جمبك كمل لتنظر له روجينا بصدمه وهي تقول : حسام
رامي بسخريه : شوفتي حتي هو مش هيتكلم بالعكس شكله عايز يحضر العرض حصري مش يلا بقي ولا اي هنأخره معانا
لتحاول روجينا الافلات منه تحت نظرات حسام الهادئه والبارده لا تصدق انه يناظرها بهدوء دون حراك لتغمض عينيها بأستسلام لتستمع لصرخات في الغرفه
لتفتح عينيها وهي تري رامي يمسك راسه التي تنزف بألم ليبتسم حسام وهو يضع يده علي فمه بشهقه : يقطعني الكرسي فلت من ايدي علي راسك محستش بنفسي خالص
لينظر له بأسف مصطنع وهو يجلس بجانبه : وريني كده يحرام شكلك متعور خالص ليقول رامي بألم : انت مفكر هعدي اللي عملته بالساهل انت متعرفش انا مين وحياه امي لجرجرك في المحاكم
حسام برعب مصطنع : يمي يمي خاف يا عيد تصدق جسمي كله بيرتعش استني بجد روجي بصيلي كده تعالي نترجاه يعفو عني انا مش حمل السجن والاشرار اللي فيه
لتنظر له روجينا بصدمه وعدم استيعاب ليكمل بجديه وهو يمسك براسه ويضربها بقوه في الجدار : دماغك دي اللي فكرت توديك لحاجه مش ليك لازم تتكسر
 ليكمل وهو يثني ذراع الاخر ليصرخ بعد كسره ليكمل : وايدك اللي لمست حاجه مش ليك ويركل قدمه بشده عده مرات : ورجلك اللي خلتك تيجي هنا وتفكر تمد ايدك عليها
ليكمل بعصبيه واعين حمراء وهو يضربه بشده : ازاي جتلك الجرأه يا حيوان ده انا نفسي مش راضي أقرب منها غير لما تبقي حلالي عايز انت تيجي وتلمسها قدامي بقذاره يوسخ
لتصدم روجينا من حديثه وهي تنظر له بعدم استيعاب لتري رامي يكاد يموت بين يديه لتركض وهي تحاول ابعاده : حسام فوق ابعد عنه هيموت في ايدك ابعد
حسام بعصبيه : الحيوان ازاي اتجرأ ولمس حاجه تخصني انا نفسي مش راضي اقرب منها غبي غبي لتنجح روجينا بابعاده لتقول بدموع: عشان خاطري كفايه هيموت فأيدك ميسواش
لينظر لها حسام بعصبيه وهو يقول بتحذير : وحياتك لو لمحتك بس جمبها تاني ليكون موتك علي ايدي ليسحب روجينا بشده ويخرج لتحاول ايقافه بدموع وهي تقول بصراخ : حسام ابعد عني ايدك بتوجعني بطل تشدني كده
لينظر لها بعصبيه وهو يقول بصراخ : اخرسي خالص اي مشاكي لوحدك هناك غبيه قلتلك متبعديش مبتسمعيش الكلام ليه افرضي مكنتش شفتك كان هيحصل اي
روجينا بعصبيه وبكاء : انت بتزعقلي انا ليه واي ذنبي بعدين انت اي هامك للدرجادي ليقول حسام بعصبيه : اسمعي هروح دلوقتي لاخوكي واطلب منه حاجه واياكي يا روجينا تتحدي صبري فيكي اياكي ترفضي
لتنظر له روجينا بعدم فهم وهي تلحق به ليقف الاخر أمام الياس بوجه متجهم ليقول بهدوء: الياس انا عايزك فكلمه
مؤمن بأبتسامه : في اي يا حس بعدين احنا كمان موجودين حبكت يعني تسحبه من بينا ولا هو مميز للدرجادي
حسام بعصبيه : مؤمن اخرس مش وقتك لينظر لالياس وهو يقول سريعا : جوزني اختك لينظر له الياس وهو يضحك بشده : نعم مسمعتكش
لينظر حسام بشده لروجينا وهو يقول : بقولك جوزني روجينا انا عايز اتجوزها
ليصدم الجميع ليستمعوا لصوت وهو يقول سريعا بعصبيه : مستحيل انا مش موافق
reaction:

تعليقات