Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هربت لتسكن قلبي الفصل الرابع 4 - بقلم رحمة محمد

    رواية هربت لتسكن قلبي كاملة بقلم رحمة محمد   عبر مدونة كوكب الروايات


 رواية هربت لتسكن قلبي  الفصل الرابع 4

 
قاسم لسه هيمشي ويسيب ليله سمع اصوات برا كتير.. منهم صوت معروف ليه اوي وهو صوت معتز بينادي علي ليله
قاسم ببرو.د: شكل اليوم مش هيخلص
ليله قامت بسرعه تقرب منه متجاهله ا.لم رجليها: د.. دا معتز
قاسم: بجد؟! صدقي مكنتش اعرف
ليله بلعت ريقها بصعوبه وخو.ف ظهر علي ملامحها: احنا اتفقنا اني هشتغل هنا يعني مش هتخلي يخدني صح
قاطهم صوت معتز: انا عارف انك هنا ي ليله اطلعي
قاسم بصلها بض.يق وسابها ومشي.. ليله بصتله بتو.تر وجريت وراه: مبتردش عليا لي؟!
قاسم كان ماشي ومش باصص ليها
ليله دمو.عها نزلت: معني كدا انك هتخلي ياخدني و…
قاطعها قاسم وهو بيجز علي سنانه: قاسم الراوي بيقول كلمته مره واحده بس.. مش مشكلتي انك رغايه وبتحبني تتكلمي كتير
ليله بصت في الارض ودمو.عها نازله: يعني مش هتخلي يخدني ولا لا
قاسم حاول يتحكم في غ.ضبه: لا وطول ما انتي في القصر دا محدش يقدر يقرب منك هااا حلو كدا ارتحتي ولا اخدك بإيدي واوديكي ليه
ليله بسرعه: لا لا خلاص
قاسم سابها ومشي وطلع لمعتز الي كان واقف بيعافر مع الحرس بتوع قاسم عشان يدخل وحاول الحارسين الي معاه يض..ربو حراس قاسم بس طبعا حراس قاسم كان عددهم اكتر وضربو.هم ورموهم قدام القصر وفضل هيثم ومعتز
قاسم وهو بيقرب من معتز : هوووش اي كل الصوت دا هو عاصم الهلالي(والد معتز) معلمكش انك مينفعش تيجي في وقت متاخر كدا عند حد وتفضل تز.عق
معتز بغ.يظ: فين ليله ي قاسم
قاسم: اممم ليله.. ليله مين دي
معتز جز علي سنانه: ليله مراتي الي انت حبسها جوا ومش عايز تطلعها
فجاه طلعت ليله من القصر وتكلمت بغ.ضب: انا مش مراتك ي معتز ولا عمري هكون وكمان انا مش محبوسه هنا
قاسم فضل باصص ليه ببتسامه عشان يضا.يقه اكتر: وكمان كد.اب دا مفيش تربيه خالص ما شاء الله
معتز بغ.يظ: يلا ي ليله تعالي معايا مش هسيبك معاه انتي متعرفيش قاسم الراوي دا مين
ليله: اين كان دا مين بس هيبقا ارحم منك وانا مصدقت هربت منك اصلا ومستحيل ارجعلك امشي بقا
معتز بص لقاسم الي باصصله ببرو.د ولا فارق معاه الي بيحصل اصلا: بس انا مش هسيبك هنا وهرجعك ليا انتي ملكي وبس.. انا ماشي دلوقتي ي بنت عمي بس هرجع تاني يلا ي هيثم
وفعلا مشيو الاتنين
قاسم بكل برو.د: اقفل البوابه دي ومش عايز اسمع اي ازعاج تاني من العيله دي
كبير الحرس: اوامرك ي قاسم بيه
ومشي قاسم وليله فضلت واقفه لدقايق وهي خا.يفه… هي عارفه ان معتز مش هيبعد عنها بالسهوله دي وفعلا هيعمل اي حاجه عشان يرجعها ليه وبعدها دخلت القصر وداده فاطمه عرفتها اوضتها
فضلت طول الليل تحاول تنام بس معرفتش.. طول الوقت بتفكر في حياتها الجديده لغايت ما اخيرا غلبها النوم
_____في صباح يوم جديد
صحيت ليله علي صوت تخبيط حرفيا كان هيكسر الباب بتبص لساعه الي متعلقه علي الحيطه لقاتها 6 الاربع الصبح
نفخت بض.يق وبصوت عالي نسبياً: نعم
سماح: ليله قومي بسرعه قاسم بيه عايزك
ليله بتوهان: قاسم مين علي الصبح
سماح بتو.تر: قومي ي ليله بسرعه لو اتاخرتي هيقلب البيت علي دماغنا
ليله استغربت من كتر الر.عب الي في نبرة صوت سماح هو فعلا يخو. ف وطريقته غريبه بس مش لدرجه دي: طيب جايه
وقامت بصت في المرايا بملل…رفعت شعرها بتوكه ستان علطول بتلبسها في ايديها وطبعا مغيرتش هدومها لانها معندهاش غيرها وخرجت لسماح:
هو فين استاذ قاسم دا
سماح بسرعه: هوووش اسمه قاسم بيه وهو في الجناح بتاعه خدي فطاره واطلعي بسرعه ليه هو طلبك مخصوص
ليله: حاضر يستي
وخدت فعلا الفطار وطلعت لجناح قاسم ودي تاني واحده تدخل الجناح دا بعد داده فاطمه (كانت طالعه وهي بتبص حوليها مستغربه من شكل المكان كل حاجه بالاسود) تمتمت بستغراب: هو الاسود شياكه واناقه بس مش لدرجه الون حياتي بيه
كانت وصلت قدام الجناح خبطت واول ما سمعت صوت قاسم دخلت لقتو قاعد علي السرير: الفطار ي قاسم بيه
قاسم: اتاخرتي دقيقين هعديها عشان اول يوم ليكي متتكررش تاني
ليله بصد.مه: نعم؟؟
قاسم ببر.ود وهو بيتحرك ناحية الطربيزه الي حطت ليله الاكل عليها (عباره عن سفره صغيره): معاد فطاري 6 بالظبط يكون جاهز مفهوم
ليله بصت في الساعه لقاتها 6ودقيقتين حركة راسها بالايجاب وتمتمت لنفسها بغ.يظ : مين بيفطر 6 الصبح دا؟؟
ولسه هتمشي وقفت علي صوته: جهزيلي الحمام
ليله لفت ليه بصد.مه: نعم؟؟
قاسم ببرو.د: انتي سمعك تقيل ولا حاجه
ليله: ايوه يعني اجهزه ازاي
قاسم: مين فينا الي بيشتغل هنا يلا ولا عيزاني اشتغل بدالك
ليله بغ.يظ: لا ازاي حضرتك
وسابته واتجهت نحيت الحمام الي في نفس الجناح وهي حقيقي مش عارفه تعمل ايه وفضلت تلف حوليها بستغراب: انا طول عمري اسمعها في التلفزيون بس معرفش بيعملوها ازاي دا
عدت دقايق وهي بتحاول تعمل اي حاجه وسمعت صوت قاسم: تعالي امسحي العصير وقع
نفخت بض.يق وخرجت لقت العصير واقع علي الطربيزه الي محطوط عليها الاكل ومبهدل الارض همست بغ.ضب: طفل بياكل اي البهدله دي
قاسم بصلها بخ.بث(هو الي وقعه) وقام دخل الحمام وسابها وهي بتمسح الارض واول ما خلصت كان هو خرج من الحمام بشعر مبلول وبهدل الارض مايه
ليله لسه بتاخد نفسها بتع.ب سمعته بيتكلم: تعالي امسحي الميه دي
ليله بصت لاتجاهه وشافت الارض بتلمع من الميه نف.خت بض.يق ولسه هترد افتكرت معتز بصتله بغ.بظ لقته فتح الدولاب راحت ناحية الميه وبدات تمسحها وهي بتمتم بكلمات مش مفهومه
قاسم كان باصص للبدل بتاعته بتفكير بيشوف هيلبس اي انهارده وكل ما يمسك بدله متعجبوش يرميها علي السرير
بعد دقايق ليله خلصت وقامت بت.عب اتصدمت لما لقت السرير كله بدل وقاسم مسك بدله ومن غير ما يبصلها: رجعيهم مكانهم
وسابها ودخل الحمام يغير هدومه
ليله بغ.يظ: يوووووه هو افتكرني خدامه بجد ولا ايه(وقربت من الهدوم وبدات تشلهم) بارد.. ورخم.. ومستفز انا اي الي رماني عليه بس ياربي من بين كل الناس مخترتش استخبي غير في القصر بتاع البا.رد ده
وسكتت لما لقته خارج من الحمام ببدله كانت حرفيا جميله عليه وفضلت تتابعه وهو واقف قدام المرايا بيظبط الچاكت ولبس ساعته وحط البرفيوم بتاعه وظبط شعره واختار نضاره يلبسها
كل دا وهي بصاله والبدل في ايديها
قاطع تركيزها خبط علي الباب ودخلت داده فاطمه في ايدها مكنسه وادوات التنضيف: صباح الخير يبني
قاسم قرب منها ببتسامه: صباح النور ي داده جبتي كل الي حاجه
داده فاطمه: ايوه يبني بس ما انا طول عمري بنضف الجناح بتاعك
قاسم ببتسامه وهو بياخد منها الحاجه وبيركنها علي جنب: خلاص ي داده ليله هتعمل دا وانتي ارتاحي
ليله بصد.مه وهمست: ليله؟؟ ليله انا… هعمل ايه
داده فاطمه: الي انت شايفه يبني
وخرجت من الاوضه وقاسم بص ليله الي كانت متنحه لادوات التنضيف: يلا ابداي شغلك
ليله بعدم فهم: اعمل ايه؟!
قاسم بستغراب: نضفي الجناح كله
ليله بصت حوليها بصد.مه كان حرفيا الجناح كبير جدا ولسه هتتكلم رن تليفون قاسم ورد وهو بيطلع من الجناح
ليله ضر..بت برجليها الارض ونف.خت بغ.ضب وبدات تنضف الجناح فعلا
بعد فتره قاسم وصل قدام الشركه بتاعته والسكرتيره بلغته ان معتز مستنيه قاسم ابتسم بخ.بث: خلي يدخل
ودخل مكتبه وبعد ثواني كان معتز داخل المكتب بكل برو.د: صباح الخير ي قاسم
قاسم ببرو.د: نعم؟
معتز بخ.بث: اخبار ليله ايه اصلها وحشتني اوي مش متعود تفضل بعيد عني كل الوقت دا علي العموم هي كام ساعه وهتكون عندي جيت اعرفك بس
في نفس الوقت كانت عربيتين سود وقفو قدام القصر وبداو يقتحمو القصر بتاع قاسم وصوت ضر.ب النار بقا في كل مكان من ناحية العربيتين وناحيه حرس قاسم
وبداو الخادمات الي في القصر يصو.تو ويجرو في كل حته
وليله كانت لسه في الجناح وووووو….
reaction:

تعليقات