Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت عمياء الفصل الرابع 4 - بقلم نورهان العطار

   رواية احببت عمياء كاملة   بقلم نورهان العطار    عبر مدونة كوكب الروايات 


 رواية احببت عمياء الفصل الرابع 4



ولاكن قبل ان تتحدث وجدت احد يدفعها فسقطت علي السلم وهي تصرخ بقوة سقطت علي الارض وهي تن*زف بكثرة
محمد الهلالي بخوف: ملاااااك ملاااااك
لاكن ملاك كانت تن*زف بشدة واغشي عليها بالكامل
محمد الهلالي بصريخ: حد يرن علي سيف بسرعة
الخدامة بخوف: حاضر يا محمد بية
رنت سوسن الخدامة علي فون سيف ولاكن سيف في اجتماع
السكرتيرة: انا اسفة يا سيف بية بس تليفون حضرتك بيرن برقم والد حضرتك
سيف بتافف: تمام روحي انتي بعد اذن حضرتكم حسام اشرح مكاني
اخذ حسام مكان سيف حتي يعود وهو يشرح لهم الصفقة بدقة
في خارج غرفة الاجتماع
سيف بجدية: ايوة يا محمد بية في حاجه
سوسن ببكاء: الحق بسرعة يا سيف بية الهانم الصغيرة وقعت من فوق السلم وبت*نزف جامد
سيف بصدمة وصوت عالي: ايي وقعت ازاي انا جاي حالا
خرج سيف من الشركة بسرعة وهو يركب سيارتة وينطلق الي القصر
السكرتيرة: حسام بية سيف بية خرج بسرعة وقالي خلي حسام بية يأجل الاجتماع للخميس الجاي
حسام بعملية: تمام انا اسف الاجتماع هيتاجل
الحوار الجاي مترجم
روكس بغضب: يعني اي الاجتماع اتاجل انا جاي من فرنسا علشان تقولي اتاجل
حسام ببرود وعملية: دي اوامر سيف بية
روكس بغضب: ماشي يا سيف انا هوريك
ذهب روكس هو وعملائة خارج غرفة الاجتماع وذهب وهو في قمة غضبة
حسام بغضب: عقرلي دم*ي الله يحر*قة
السكرتيرة بدلع: معاش ولا كان الي يعقرلك دم*ك وبعدين نفين موجودة علشان تعدلك مزاجك
حسام بغمزة: وانا مليش غيرك يا قلب حسام نوريلي بقا اللمبة الحمرا وتعالي اقولك حاجه
نفين بدلع: من عيني يا باشا
لتذهب مع حسام ليفعلة ما حرمة الله
……………..
في قصر الهلالي
سيف وهو يجري للداخل: بابا بابا في اي مالها الزفتة دي كمان ولي خرجت من الاوضة هو انا ناقص
محمد بغضب: هو دا وقتة شيلها بسرعة البنت بتم*وت
حملها سيف بغضب وتافف ووضعها بالسيارة ومحمد بجوار سيف وسيف يسوق الي المستشفى
محمد بغضب: انت بارد لي كدة سرع شويه
انطلق سيف بسرعة وهو يدعوا بداخلة انها تم*وت ويرتاح من هذا القرف
وصل المستشفى وحمل الاطباء ملاك علي التوريلي وذهبة فورا الي غرفة العمليات
محمد بغضب: انتي اي قلبك حجر دي بنت ضعيفة وعامية وملهاش حد بلاش تقسي عليها الصبح طلعت لقيت هدومها مقطوعة ووشها احمر ونايمة علي الارض صدقني يا سيف لو اتعرضلها تاني انا الي هقفلك سامع
سيف ببرود: انت السبب في الي هي فية دلوقتي انت الي جوزتهالي غصب وانت عارف اني مبحبهاش ولا عمري هحبها يبقا اتحمل نتيجة افعالك
ولاكن قبل ان يرد علية محمد خرجت الممرضة
الممرضة: عاوزين كيس د*م فورا علشان المريضة محتاجة د*م
محمد: فصيلة دمها اي
الممرضة: A+
محمد: سيف انت نفس الفصيلة
سيف بغضب: مش هديها دم يكش تموت اعملها اي انا مش هدي دمي لحد
الممرضة: يا فندم مفيش وقت هديتيها ولا لا
محمد بغضب: والله يا سيف لو مديتهاش دم لحرمك من كل حاجه انا مدهالك ورث وعربية وفيلا وكل حاجه ولا انت ابني ولا اعرفك
سيف بغضب: هديها دم يالا
ذهب مع الممرضة واعطي لها كيس ونص وخرج اعطت لة الممرضة علبة عصير حتي يعوض الدم المفقود رمي سيف العصير بغضب في الحائط وضرب يدية في الحائط
سيف بغضب: بقا انا يعمل فيا كدة علشان دي والله لوريها النجوم في عز الظهر
خرج الطبيب لهم
محمد: هاا يا دكتور اي الاخبار
الطبيب: كويسه الحمدلله مش تقلق بنت حضرتك بخير اوووي هي بس في كسر في ايديها ودماغها اتخيطت متقلقش وعملنا اشاعات علي المخ ومفهاش اي حاجه بس محتاجة مقويات لانها ضعيفة جدا
محمد: نقدر نشوفها
الطبيب: طبعا يا محمد بية اتفضل هي في غرفة ***
اخذ محمد سيف وصعد الي الغرفة وجد ملاك نائمة
محمد بجدية: خليك جمب مراتك وانا هروح لو اتحركت من جمبها انت حر
خرج محمد بعد ان قبل راس ملاك ونظر لسيف بتحذير بعدم طرق الملاك هذة لوحدها وذهب الي القصر مرة اخري ليغير ثيابة ويذهب لشركتة
جلس سيف بجانب ملاك بغضب ولاكن ترخت ملامحة من منظرها الجذاب وعبائتها البيضاء الملطخة بالد*م وشعرها المفرود ذهب بجانب الشباك وهو يدخن وينظر للخارج بشرود
……………..
في القصر
بقولك شكلها مات”ت انا مليش دعوه لو حصلها حاجه انا هعترف هقولهم ان صافي هانم هي الي قلتلي اعمل كدة منا مش هشيل الليلة لوحدي
صافي بغضب: يا غبية انتي خايفه لي هو انتي حد شافك وانتي بتزوقيها يا هدي
هدي بخوف: لالا خالص محدش شافني بس هي شكلها ما*تت يالهوي هروح في داهيه
صافي بغيظ: مت*موت هو دا المطلوب
هدي: انا عاوزة فلوسي
صافي: حاضر هبعتلك ال ٥٠ الف الي اتفقنا عليها
هدي: لا يا حبيبتي ١٠٠ الف ياما هفضحك وهقول كل حاجه
صافي بغيظ: حاضر يا هدي هبعتلك بس متبينيش اي حاجه قدمهم يالا سلام
اغلقت هدي الخط وذهب لتكمل عملها وهي لا تري العيون التي تراقبها وقد سمعت كل شئ
……………..
صعد محمد الي غرفتة بغضب وارتدي ملابسة بسرعة وهبط الي الاسفل وجد جهاد تدخل القصر
جهاد: هو في اي القصر مقلوب لي كدة
محمد بغضب: ما انتي مش فاضية تعرفي لي مرات ابنك وقعت من فوق ونقلناها المستشفى وانتي بتتصرمحي في النوادي
جهاد بغضب: اي تتصرمحي دي بلاش اسلوبك البيئة دا
وفي هذة اللحظة دخل امام اخوة محمد
امام: سلام عليكم
محمد وجهاد: عليكم السلام
امام باستغراب: في حاجه ولا اي
محمد: لالا يا خويا يالا علشان نلحق الشغل وهقولك في الطريق
اخذ محمد اخية وذهب الي الشركة وهو يتحدث معة عما حدث منذ قليل واصر امام ان يطمئن علي ملاك بنفسة بعد انتهاء العمل
……………
حسام: اطلعي بسرعة علشان محدش ياخد بالة
نفين بدلع: هطلع بس لو عوزتني رن الجرس
حسام بغمزة: كدة مش هنشوف شغلنا يالا بقا اطلعي علشان محدش يالاحظ حاجه
قبلت نفين شفايفة بطريقة مقززة وخرجت وهي تبتسم بخبث
جلس حسام يباشر عملة بجدية اما في الخارج تجلس
نفين علي مكتبها وهي تبتسم بخبث
نفين وهي تخرج من جيبها مفتاح: وبكدة ننهي علي سيف وعيلة سيف كلها اما اروح ابلغ السيوفي بية دا هيفرح اوووي
اتصلت بالسيوفي التي صرف لها مكافاة علي هذا العمل الرائع
جلس علي مكتبها تتذكر كيف حلبت المفتاح
فلاش باكككك
السكرتيرة بدلع: معاش ولا كان الي يعقرلك دمك وبعدين نفين موجودة علشان تعدلك مزاجك
حسام بغمزة: وانا مليش غيرك يا قلب حسام نوريلي بقا اللمبة الحمرا وتعالي اقولك حاجه
نفين بدلع: من عيني يا باشا
احتضنت نفين حسام وهي تمد يديها بخفة وتاخذ المفتاح وتضعة في جيبها بسرعة دون ان يلاحظ اي شئ ابدا
باككككككك
نفين بخبث وغيظ: والله لوريك يا سيف ودفعك تمن الي عملتة فيا زمان دا غالي اوووي
…………..
في المستشفى
كان يقف امام الشباك وهو شارد فاق من شرودة علي صوت ملاك
ملاك بنوم: عمي ابوس ايدك متعملش فيا كدة انا زي بنتك وهو في عم بيغ*تصب بنت اخوة ابوس ايدك لالالا
نظر لها سيف بص*دمة………….؟؟؟

reaction:

تعليقات