رواية احببت فارس الصعيد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة كوكب الروايات
رواية احببت فارس الصعيد الفصل السابع و العشرون 27
رعد: راحلهم خارجه مع صحبتي مين صحبتك واحده انتي متعرفيهاش يروح وانت رايح فين ييزن رايح اقابل حد بحبو
يزن: بهدوء رعد اهدا وانا هفهمك
رعد:ههه انا فاهم كل حاجه
ريتال: رعد
رعد:بغضب اسكتي انتي
يزن:رعد ولله انا
رعد:مش عاوز اسمع حاجه انا فهمت كل حاجه بس لي لي ييزن روح لو عرفت ممكن يحصلها حاجه وانتي يريتال لي انتي عارفه أن روح بتحب يزن جدا وهو أقرب واحد ليها لي
ريتال:انت فاهم غلط ولله انا ويزن
رعد:لا لا انا فاهم كل حاجه صح
يزن:قرب منو وحط ايدو علي كتفو رعد اهدا
رعد:زق ايدو بغضب متلمسنيش دا انا كنت خلاص ييزن وانت عارف تقوم تعمل فيا كدا
يزن:رعد انا عارف بس اهدا ولله انت فاهم غلط
رعد:متقوليش اهدا بس تمام كل حاجه بانت ييزن مش انت خنتني وانا اخوك بس تمام وحياتك امي ييزن لهندمك
يزن:رعد انت بتقول اي
ريتال:بصدمه رعد اهدا دا اخوك مش حد من اعدائك
رعد:انتي سبب كل دا
ريتال:انا معملتش حاجه
رعد:مهمتش ليها من انهارده ييزن ملكش اخوات نهائي ولا انا اخوك ولا انت تعرفني وانتي لو عاوزه تطلقي حالن تعالي
يزن:انت غبي يرعد ومش فاهم حاجه
رعد:اه غنا غبي عشان مفهمتش كل حاجه من زمان صح
يزن:لا يرعد ولله انا استحاله اخونك وانت قولت اني عارف ف استحاله اخونك ولله
رعد:انا ماشي ييزن وملكش دعوه بيا من أنهارده انت وهي ومشي
ريتال +يزن:راحو وراه
رعد:ركب عربيتو ومشي
ريتال:يلا ييزن نروح وراه
يزن:تمام
وركبو العربيه ومشيو
بعد شويه
بقلم حبيبه محمد
رعد:نزل ودخل بكل غضب
روح:اهلا رعد
رعد:مردش وطلع اوضتو
روح:مالو دا
بعدها بكام دقيقه
يزن وريتال دخلو بسرعه
روح:اهلا يزن اهلا ريتال
…محدش رد عليها
عند رعد
رعد:دخل الاوضه بغضب وفضل يكسر فكل حاجه بغضب
رعد:بغضب بقي انا رعد القط اخويا ومراتي يعملو فيا كدا وكسر ألفاظه
رعد:راح جمب السرير كان محطوط برواز ليه هو ويزن راح مسكرو
رعد:انت الوحيد الي عارف اني بحبها لي تعمل فيا كدااا ليي وكسر البرواز
تحت
ريتال +يزن+روح+فيروز :سمعو صوت تكسير وزعيق من اوضه رعد روح وفيروز جريو عشان يشوفو
يزن:محدش يطلع
روح:بس
يزن:بصلها وبس
روح :قعدت تاني
ريتال:انا هطلع انا
يزن:محدش هيطلع لان الي هيطلع رعد هيضربو
ريتال:بس
يزن:براحتك انا مش ماسك حد بس انا بقلكو الي هيطلع رعد هيضربو لان غضبو عاميه حالن
روح:هو في اي
ريتال:روح انا عاوزه اتكلم معاكي
روح:طيب تعالي
يزن:لا يريتال
روح:لا اي
يزن: ملكيش دعوه
ريتال:لي ييزن
يزن:كدا
ريتال:لا معلش انا عاوزه اتكلم معاها
يزن:مردش
روح+ريتال:طلعو الاوضه وسمعت صوت رعد وهو بيزعق ويكسر ف الاوضه
روح:هو رعد مالو
ريتال:تعالي بس وهقولك ومشيت وكانت حاطه ايديها علي ودنها من صوت التكسير
بعدين دخلو
روح:قعدت في اي بقي
ريتال:بصي يروح انا ويزن … وحكتلها كل حاجه
روح:يعني اي
ريتال:بس ولله يروح ولله انا ويزن كنا خارجين عادي ولله
روح:بس لي تقولي انك رايحه مع صحبتك وهو هو لي يقول انو خارج مع حد بيحبو في اي يريتال
ريتال:ولله لا هو قال كدا عشان متزعليش انو خارج معايا بس مش اكتر ولله
روح:انا اسفه يريتال بس تصرف يزن مش مخليني اصدق لان هو كان يقول صحبه أو اي حاجه إنما يقول حد بحبو يبقي فيه حاجه ورعد رعد لي متعصب كدا
ريتال:انتي غبيه هو مفكر اني انا ويزن بنخونه
روح:فتحت عينيها بصدمه اي
ريتال:ولله ومش راضي يسمع ولا يفهم وبيقول ليزن انو هيندمو ومبيكلموش بعض زي محكيتلك
روح:كدا الدنيا باظت
بقلم حبيبه محمد
ريتال:اه
روح:طب هنعمل اي
ريتال:انتي مصدقاني انا ويزن صح
روح:بصتلها بس
ريتال:بقلق روح انتي مصدقاني صح
روح:بصتلها مصدقاكي بس يزن مش مصدقاه لان انا واثقه فيكي بس لي يزن يقول كدا لي عاوزه اعرف
ريتال:روح متخليش الشك يلعب ف دماغك ولله يزن قال كدا بس عشان متزعليش ولما قال بيحبو عشان يغيظك مش اكتر ولله
روح:ماشي يريتال
ريتال:انتي مش مصدقه لي
روح:بخنقه خلاص بقي يريتال مصدقه
ريتال:عرفت انها مخنوقه سابتها ونزلت
تحت
يزن:كان قاعد قلقان علي رعد ولقي معدش في صوت ولا زعيق ولا تكسير
ريتال:قعدت جمب فيروز
بعد شويه وكان الصمت سيد المكان
رعد:نزل بغضب وايده كانت بتنز*ف جامد
يزن:قام وقف
ريتال:شافت ايدو الي بتنز*ف ررعد
رعد:مردش عليها وطلع
يزن:طلع وراه
رعد:ركب العربيه ومشي بسرعه
يزن:مكنش عارف يعمل اي دخل تاني
بعد مرور أسبوع
رعد:مكنش بيكلم ريتال ويزن ومكنش بيقعد مع حد اصلا وبيخرج ويجي كل يوم متأخر
يزن:كان شايف حال اخوه الي باظ بسببو ومكنش عارف يعمل اي
ريتال:كانت كل متحاول انها تكلم رعد مبيردش ويبصلها بنظره تحزنها ويمشي
روح:كانت بتكلم ريتال ويزن بتكلمو بس علاقتهم بقت سطحيه ومبيكلموش اووي وكل شويه تفكر في كلام يزن وتشك فيه اكتر واكتر
روح:انا خارجه
ريتال:رايحه فين
روح:هتمشي شويه واجي
ريتال:ماشي يحبيبتي خدي بالك من نفسك
يزن:خدي حد معاكي
روح:انا مش صغيره ومش رايحه اقابل حد بحبو ولا صحبتي ماشي
يزن:بصلها بغضب بسيط
روح:مشيت
يزن:قلتلك متقولهاش حاجه يريتال دي هبله وممكن تصدق اي حاجه
ريتال:معلش ييزن بس كنت لازم اقولها عشان متعرفش من حد تاني وتصدق فعلا بقي
يزن:طيب
عند روح
روح:وصلت ونزلت قعدت علي البحر شويه وكانت بتعيط
بعد شويه
بقلم حبيبه محمد
شخص:قعد جمبها مالك يا انسه في حد عملك حاجه
روح:مفيش ولو سمحت سبني فحالي
شخص:تمام نا قاعد لو حابه تتكلمي
روح:لا شكرا
شخص:طيب بتعيطي لي
روح:لو سمحت سبني بقي
شخص:طيب
بعد كام دقيقه
في عربيه جيت وقفت
الشخص :كان لسه قاعد جمب روح
روح:بعدت عنو شويه ولسه بتعيط
الشخص: شكها ب حاجه
روح:حست بحاجه شكتها اه انت شكتني ب اي
الشخص:انا معملتش حاجه
روح:لا ا… واغمي عليها
الشخص:شال روح وحطها ف العربيه وحطو قماشه علي عنيها ومشيو
عند رعد
رعد :نزل تحت لقاهم قاعدين وروح مش موجوده مشي
ريتال:كانت لسه هتتكلم لقيتو مشي
رعد :راح يتمشي شويه ف الشوارع
عند روح
الشخص:نزل روح وسألها وطلعها شقه ورن علي حد
مجهول:الو
الشخص:ايوا يباشا انا جبتها اهو وكل حاجه ماشيه زي محضرتك عاوز
مجهول:حلو دا اعمل الي قلتلك عليه
الشخص:امرك وقفل
عند رعد
رعد:لقي رقم غريب بعتلو بيقول الحق روح مرات اخوك
رعد: انت مين
شخص:انا فاعل خير الحقها هي في شقت**
رعد:وانا اي يثبت أن روح فعلا هناك
شخص:انت حر بس متندمش لو خسرتها
رعد:قفل وفضل يفكر شويه يروح ولا ميروحش بعدين قال هروح أتأكد لان مشفهاش قاعده مع فيروز وريتال ف مشي
بعد شويه وصل
رعد:لقي الباب مفتوح دخل وفضل يدور أن حد موجود دخل الاوضه لقي ..
الشخص:رن علي المجهول
مجهول:كلو تمام
الشخص:ايوا يا يباشا كل حاجه تمام وهو دخل اهو
مجهول:حلو اووي كدا ابعت بقي الي عملتو
الشخص:تمام وقفل
عند يزن
بقلم حبيبه محمد
يزن:كان قاعد لقي رقم غريب بعتلو رسايل كتير
يزن:فتح المسدجات لقي صور روح وهي من غير هدوم
يزن:اتصدم لقي مكتوب(رعد اخوك مع مراتك في شقه* لو مش مصدق روح وشوف بعينك)
يزن:لا لا دي مش روح اكيد وقام بسرعه ركب العربيه ومشي بسرعه البرق
عند رعد
رعد:دخل لقي روح نايمه ومتغطيه ب ملايه
رعد:هزها روح روح
روح:..
رعد:روح روح قومي
روح:قامت في اي
رعد:انتي بتعملي اي هنا
روح:قامت لقت نفسها نايمه وشبه عار*يه
رعد:ردي بتعملي اي هنا
روح:غطت نفسها كويس وبدأت تعيط ااانا معرفش انا جيت هنا ازاي ومين عمل فيا كد
رعد:ازاي متعرفيش
روح:بعياط انا كنت..
عند يزن
يزن:وصل وطلع بسرعه ودخل علطول
وشال رعد وقاف وروح قاعده علي السرير ومغطيه نفسها وبتعيط
روح:يزن
رعد:يزن مين وبص وراه لقي يزن
يزن:كان مفكر نفسو بيحلم انا بحلم صح
رعد:مردش
يزن:بزعيق رعد رد انا بكلمك
رعد:ارد اقول اي
يزن:بغضب انت عملت اي اه صح انت قلتلي انا هندمك ييزن بس لي مش كدة مش بطريقه دي
رعد:أنا معملتش حاجه
روح:بعياط يزن
يزن:يزن انتي خليتي فيها يزن لا واي انا خارجه مش رايحه مع حد بحبو ولا صحبتي
روح:انا فعلا خرجت ولله
يزن:اه منا عارف خرجتي جيتي هنا انتي وهو
رعد:مقالش حاجه
يزن:انت بتردهالي يرعد بس الي انت عملتو غير الي نا عملتو
رعد:انا قلتلك انا معملتش حاجه
يزن:انا مش مصدق الي انا شايفة انت يرعد وروح طب لي وازاي
بقلم حبيبه محمد
رعد:ببرود زي ما انت وريتال
يزن:انا معملتش لريتال الي انت عملتو ف روح وانا اصلا مليش دعوه بريتال انت غبي يرعد غبي وضربو
رعد:مردش عليه
يزن:فضل يضرب فيه بغضب
روح:كفايا ييزن
يزن:مردش عليها
رعد:مسك ايد يزن انا قلتلك اني معلمتش حاجه وانت عارف اني معلمش حاجه و*سخه زي دي
يزن:عارف انك متعملش بس بعد ما شفتني انا وريتال قلت تعمل كدا
رعد:مردش عليه
يزن:انا مشفتش أو*سخ منكو انتو الاتنين وتف علي روح وسابهم ونزل
رعد:البسي وانا مستنيكي عشان تروحي وطلع
روح:فضلت تعيط جامد وقامت ولبست
بعد كام دقيقه
روح:خرجت وكانت بتعيط
رعد:خدها ونزلو وركبها العربيه وركب ومشيو
عند يزن
يزن:وصل ونزل
ريتال:وقفتو في اي ييزن مشيت بسرعه وكنت متعصب وجاي عينك حمرا من الغضب في اي
يزن:بزعيق في أن صحبتك واختك بتخوفني مع اخويا ورعد بيردلي الي عملتو فيه يريتال
ريتال:بصدمه انت بتقول اي
يزن:سابها وطلع
ريتال:لا لا رعد ميعملش كد…
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت فارس الصعيد ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق