Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تزوجت حبيبة اخي الفصل الخامس و العشرون 25 - بقلم إسراء هاني

    رواية تزوجت حبيبة اخي كاملة   بقلم إسراء هاني   عبر مدونة كوكب الروايات


 رواية تزوجت حبيبة اخي الفصل الخامس و العشرون 25

 
 
نزلت بفستانها الابيض و هيئتها المثيرة و هي تتمنى ان يكون سعيدا برؤيتها مثل سعادة آسر
وضعت يدها على قلبها و تنهدت : احساس صعب اوي تعشق واحد قلبه مع حد غيرك
يارب يحبني و يحس بيا يارب
وقفت بجانبه و كان يتكلم مع آسر لم ينتبه له
أشارت له ندى بعينها أن ينظر بجانبه.
التفت ينظر إليها لم يستطيع ان لا ينبهر بجمالها
كانت جميلة جدا جدا ملامحها الناعمة و بشرة حليبية
ظل ينظر إليها و لم يتكلم يتمعن عيون عشقته بجنون و هو عشق غيرها تمنى في قلبه لو عرفها قبل ذلك
تبادله هي النظرة بعشق أشد تود لو تضعه في قلبها لا يؤذيه أحد
ندى : احم احم ايه رأيك في هبوش يا عمور
عمر : هيا فين بقى هبوش حد يندهلها جايبلي حورية و تقولولي هبوش دي هاربة منين
هبة : احم يعني عجبتك ي عمر
عمر : بسم الله ماشاء الله تعجبي الملك
هبة : مش عايزة أعجب الملك عايزة أعجبك انت
جذبها بقوة بحض.نه يطمئنها و يملس على ظهرها بحنان بالغ اغمضت عينيها تشتم عبيره و قلبها يكاد يقف
آسر : احم احم حنبات هنا انا عايز اخلص الفرح اوام هيييييه اصلي عايز العب عريس و عروس حاتجوز على نفسي اقسم بالله
عمر : ههههههههه قوموا نخلص الفرح بلاش يغت.صب حد فينا
الجميع : هههههه
/////
سامر بعشق شديد و هو ممسك بيدها بقوة و جالس على ركبتيه أمامها
سامر : مش حاتروحي الفرح برضو
اسراء : لا اروح لمين لعمر
سامر : لا عشان ندوش دي بتحبك اوي
اسراء : حاروح اباركلها بنفسي في بيتها
سامر بحب : من يوم ما شوفتك بحلم تكوني ملكي اروح معاك كل مكان و انتي بايدي عايزة تحرميني من اني اكون بفرح اختي معاكي
اسراء : فرح اختك و اخوك و لا نسيت اخوك اللي عذبني و هاني
سامر بألم و هو يمسك وجهها بكفيه : اخويا تجوز و حيسافر فترة
اسراء : و الناس

سامر : ملع.ون ابوهم الناس انا حلم حياتي تحقق يا اسراء حاسس حالي بحلم مش مصدق نفسي
اسراء : مع انه لسة قلبي مش صافي لك اوي
قام على رجليه وصعد على أطراف الكنبة يتأمل بحور العسل و صل بنظره لشف.تيها ابتلع ريقه
سامر : قولتيلي لسة مش صافيالي
اسراء : لا لا بهزر انا نس…..
لتكمل كلمتها في فمه و هو ينهل من عبير شفت.يها بجنون يق.بلهم كانه غير مصدق حتى يقتنع انها معه و بحض.نه تركها بعد فترة ليست بقليلة و هو ينهج بشدة من ضربات قلبه السريعة عند لمسها
و تكلم بعشق شديد : انا بحبك اوي اوي اوي ربنا وحده يعلم ايه اللي حسيت فيه و انتي بعيدة عني عشان خاطري قومي نختار فستان و نروح الفرح مش ححضروا من غيرك
اسراء : حاضر عشانك انت بس
ذهب معها اختارت فستان باللون النهدي على طول جس.دها يتأملها بعشق شديد
اسراء : بس بقى
سامر: مش قادر يا روح قلب قلبي يلا نلحق الفرح

اسراء : بس الفستان ده غالي اوي
سامر ؛ هو صار غالي بعد ما لبستيه ما فيش حاجة قي الدنيا كتير عليكي يا كل دنيتي
اسراء : طيب احط مكياج خفيف احنا رايحين فرح
سامر : و لا حتى كحلة
اسراء : والنبي
سامر : و اذا حد عاكسك اق.تله ترضيها
اسراء بحزن : خلاص مش عايزة
وضع وجهها ببن كفيه : ما اقدرش استحمل لو حد بصلك انا نفسي احطك في قلبي ما حدش يشوفك غيري ي كل عمري
اسراء بعشق : ربنا ما يحرمني منك يارب
سامر : تأخرنا يلا بسرعة قبل ما أتجوز قبلهم دلوقتي
/////
اطفئت الانوار في استقبال العروسين
آسر & ندى
عمر & هبة
قاعة كبيرة مليئة بالناس من كل الطبقات منهم السعيد و منهم الحقود و منهم المحب
دخل العروسين تحت أنظار جميع الناس
آسر بدموع محبوسة : مش مصدق انا قلبي حيطير من الفرحة
ضمت يده بقوة لتأكد له انه ليس حلم

اما هبة كانت لا تراه أحدا سواه غير مصدقة ان اليوم فرحها على من تمنت طوال حياتها
بدأ بالرقص و كان آسر يرقص بجنون و ندى تضحك بقوة على رقصه
و عمر يمسك يدين هبة يرقص معها يثبت لها انه سعيد حتى اشتم عبيرها في أنفه نعم شعر انها قادمة وضع يده على قلبه لانه بدأ يرجف اغمض عينيه تحت نظرات هبة المستغربة منه ومن قلبة وجهه نظر ناحية الباب و بعد قليل دخلت في هيئتها الخاطفة لقلبه ممسكة بيد شقيقه نظرت هبة مكان ما ينظر حتى رأت اسراء ينظر إليها بعشق شديد والم أكبر انها برفقة اخيه تركته يده انتبه إليها حاول أن يشرح تركته و ذهبت تجلس مكانها و اغمضت عينيها حتى لا تبكي أمام الناس
جلس سامر على طاولة و أجلسها بجانبه تحت أنظار الناس
اسراء : الناس بتبص علينا
سامر : اسراء انا لما عمر تجوزك اللي كنت عامله حساب هو اخويا بس دلوقتي لما طلقك طز باي حد انتي عندي اغلى منهم كلهم
اسراء : بس انت ..
سامر : انا بعشقك و ده كفاية
رقصة خاصة لآسر و ندوش
و هو يغني لها
تعرفى بحلم ايه دلوقتى
تعرفي بحلم ايه
بحلم يكون لي انا ابن منك نفضل نحضن فيه
تعرفى بحلم ايه دلوقتى
تعرفي بحلم ايه
بحلم يكون لي انا ابن منك نفضل نحضن فيه
نظرة عيونه تنسي الهم يحضن ويفضل فينا يضم
نظرة عيونه تنسي الهم يحضن ويفضل فينا يضم
شايفك اطيب آه واحن ياحبيبتي يا حبيبتي
يا حبيبتي لما هتبقى ام
هتبقى ام
هيبقى شبهي وشبهك هيبقى عمرى وعمرك
حملها و دار بها تحت تسقيف الناس
و ذهب و جلس معها
حتى أتت فتاة تدعى ميرنا ترتدي فستان أشبه بقميص نوم اقتربت منه سلمت عليه قام من مكانه بفزع لتسحبه و تق.بله من خديه تحت أنظار ندى ثم مدت يدها للعروسة تسلم عليها
ميرنا : ي بختك الواد ده نمس الليلة حتتبسطي جامد اهييييي و مش بكفي مرة ده ما بيبشبعش عمري ما توقعت يتجوز بس تصدقي زوقوا يجنن
تركتها و ذهبت لم تتكلم ندى نهائي و لم تعاتبه
نظر إليها بخوف شديد
آسر : ما تكلمتش ربنا يستر ده انا حشوف الويل ربنا ينتقم منك يا ميرنا الكل.ب يالله الله يرحمني كنت راجل طيب
اشتغلت اغنية الله يديمك يا اخونا و يديم اللي يحبونا
ذهب عمر ناحية سامر و مد يده له نظر إلى اسراء ثم أمسك بيد اخاه و قام يرقص معه و مع ندى
و لم تقم اسراء من مكانها
كانت هبة حزينة جدا لاحظ عمر ذلك
ليقول الدي جي الأغنية دي هدية من عمر لحبيبة قلبه هبة
إنت غيرهم
“””””
إنت غيرهم يا حبيبي
إنت غيرهم
اللّي خانوا في الهوى
و باعوا ضميرهم
إنت غيرهم يا حبيبي
إنت غيرهم
اللي ياما تعوِّدوا على جرح غيرهم
إنت أجمل قلب شفتُه
في الزّمن ده
إنت إنت
إنت حب ما حسّيتوش
قبل النّهار ده
إنت إنت
إنت أجمل قلب شفتُه

في الزّمن ده
إنت إنت
إنت حب ما حسّيتوش
قبل النّهار ده
إنت إنت
ليه بنسأل عنُّهم أو نفتكرهم
إٍنت غيرهم
إنت غيرهم يا حبيبي
إنت غيرهم
اللّي خانوا في الهوى
و باعوا ضميرهم
“””””
هبطت دموعها من سعادتها و تعلقت برقبته تضمه بشدة تحت تسقيف الناس و نظراتهم لاسراء على انهم فهموا الأغنية عنها قامت من مكانها و خرجت بسرعة ليقم سامر باللحاق بها
سامر : اسراء استني
اسراء : كان قاصد يحرجني قدام الناس صح
سامر : لا أنا متأكد انه حطها عشان يثبت لهبة انه بحبها
اسراء : انا بكرهه اوي و بكرهك إنت كمان طلقني مش عايزة اكمل
جذبها لحض.نه بقوة و هي تحاول الافلات منه و تضربه بقوة
سامر : لو اخر يوم في عمري ما بسيبك ده انا ما صدقت نورت دنيتي تاني
اسراء : انا تعبانة اوي اوي
سامر : كله حيهون حتعدي احنا نجهز كل حاجة و نتجوز بعدها نسافر اكمل عقدي هناك و نرجع تكون الناس نسيت
///
انتهى الفرح و ذهب كل من العروسين اللي بيته
دخلت ندى غرفتها و جذبت قميص نوم قطن ابيض قصير للغاية مكشوف الضهر و الصد.ر ارتدته
و كان هو يبدل ملابسه خارج الغرفة خرجت له هكذا
ليتسمر مكانه لم يصدق ما يشاهد شعل بلهيب في جس.دها اقترب منها
آسر : بصعوبة و هو يبتلع ريقه القمر ده ليا أنا
هم بتق.بيلها لتبتعد
ندى : انا جعانة اوي
آسر : حبيبة قلبي الاكل جاهز جابوا من شويا تفضلي ناكل مع اني مش مستحمل بس و النبي كلي بسرعة
ندى : حاضر يا روح قلبي
بدأت في اطعامه و هو يطعمها حتى انتهوا اقترب منها
ندى : ما فيش حاجة سقعة
آسر : حاضر
حمل الصينية و أتى لها بشئ تشربه و بعد قليل اقتربت منه تزيل ملابس و تق.بله من عنقه و انفاسها تشعل جس.ده كان مستغرب جدا من جرائتها رفع رأسها يلتهم شفت.يها فترة ليست بقصيرة حتى ذاب هم بحملها
ندى : و النبي حادخل انا الغرفة ثانية وحدة و انت حصلني
آسر بحرارة : انا ححملك
ندى : عشان خاطري دقيقة انا حاجهز حاجة بسرعة
آسر بعشق : طيب و النبي بسرعة ده انا حاموت
دخلت غرفتها انتظر دقيقة و٥ دقائق على احر من الجمر و جس.ده يشتعل دق الباب ينادي عليها لم تجب
قام بفتح الباب وجده مغلق
آسر : ندوش حبيبة قلبي انتي قافلة الباب ليه
ندى : اصلي حنام يا حبيبي
آسر بفزع : ايه تنامي ايه الليلة فرحنا طيب افتحي اقولك موضوع بعدين نامي و النبي ده انا على اخري
ندى : عادي يا حبيبي إذا مش مستحمل كلم ميرنا تجيلك
خبط جبهته بالباب لانه فهم لماذا بدأت هيا بتق.بيله لقد تعمدت إشعال نيران جس.ده
آسر : و النبي ما تعاقبيني بالطريقة دي ده انا على اخري انا بقالي قد ايه بحلم في اليوم ده افتحي انتي بعد ما دوبتيني قفلتي الباب
ندى بضحكة دلع : انت لسة شوفت حاجة يا قلبي تخليها تحض.نك و تبو.سك و تقولي الكلام ده ده انا حخليك تجري في الشارع زي المجانين
آسر : افتحي يا ندى و النبي انا حاكسر الباب
ندى : و انا ححدف نفسي من الشباك مجنونة و حعملها
آسر : منا عارفة انتي حتقولي لي عن جناجنك ربنا ينتقم منك يا ميرنا الكل.ب اه لو امسكك حولع في اهلك طيب افتحي خليني انام جمبك و اكون مؤدب
ندى ؛ إنت تنام عالارض عندك أو في أي غرفة و مش عايزة اسمع صوتك عايزة انام في هدوء
بدأ في تكسير الأشياء ليطفأ ناره ثم جلس على الكنبة يسب و يلعن
آسر : منا كنت عايش و مبسوط و مقضيها دي اخرة اللي يحب و يتجوز اااه يا قلبي بقى انا اللي كل البنات حتموت عليا يحصل فيا كدة
///
في مكان آخر ارتدت هبة فستان قصير بحملات رفيعة و جلست بخجل بجانب عمر
عمر : احم تاكلي
هبة : انا مش جعانة
عمر : انا ميت جوع تصدقي كولي معايا افتحي نفسي و النبي
هبة بابتسامه : تمام
reaction:

تعليقات