رواية احببت فارس الصعيد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة كوكب الروايات
رواية احببت فارس الصعيد الفصل السابع عشر 17
روح:بتوتر في اي ييزن
يزن:تعالي اقعدي
روح:قعدت نعم
يزن:بهدوء اهو واهدي تحكيلي حوار سليم دا كلو مش هقول تاني
روح:حوار اي ييزن دا ابن خال ريتال مش اكتر
يزن:بصي انا شوفت ايد ريتال ورعد قالها حاجه ف اكيد في حاجه ف قولي بقي حكايه سليم اي معاكو
روح:بتوتر مينفعش ييزن مينفعش
يزن:مينفعش اي قولي
روح:هبقي خنت ثقت ريتال وسحر ييزن مش هعرف
يزن:متخفيش اوعدك اني مش هقول حاجه لحد وبعدين من أمتي وانتي بتقولي حاجه وانا بقولها لحد
روح:كلو الا الحوار دا مش هينفع خالص
يزن:لو مقولتيش اي الحوار يبقي ولا انا يزن ولا انتي تعرفيني اصلا
روح:انا اسفه ييزن مش هقدر اخون ثقت ريتال فيا وانت عارف
يزن:براحتك يروح بس نا قلتلك بهدوء لكن لو سمعت عن سليم في البيت دا تاني هتشوفي مني حاجه هتزعلك
روح:تمام وقامت عشان تمشي
يزن:كان بيبصلها لاخر مره يروح لو طلعتي من الباب دا حالن ولله مهكون معتبرك موجوده اصلا
روح:انا اسفه مش هينفع ييزن وطلعت
يزن:زفر بخنقه مسيرك هتيجي وقام عشان يطلع
ريتال:كانت قاعده مع رعد بتوتر ليقولها حاجه عكس رعد الي كان عاوز يعرف هي كانت بتعيط امبارح لي في الفرح وحالن ايديها بس مقالش وطول باله عليها
روح:راحتلها ريتال تعالي
ريتال:نعم
روح اخدتها وطلعو فوق
روح:يزن كل ميسمع اسم سليم عاوز يعرف اي الحكايه وبياخدني عشان يعرف وحالن قالي لو مقولتيش ولا انتي روح ولا انا اعرفك ومبنتكلمش حالن اعمل اي
ريتال:بخوف اوعي تكوني قولتيله يروح
روح:لا طبعا قلتلو اني عمري مهخون ثقتك ابدا ولله
ريتال:حضنتها شكرا بجد
روح:ريتال شكرا اي انتي اختي انتي عبيطه المهم دلوقت اعمل اي معاه
ريتال:كويس كدا ولا انا ولا انتي بنكلمهم
روح:لي هو انتي مبتكلميش رعد
ريتال:من ساعت ما ابوه ضربة ولله يا اختي
روح:يعيني خلاص ماشي
ريتال:طيب يلا نخرج اصلي زهقت
روح:يلا
وقامو يلبسو
بعد شويه خرجو ريتال كانت لبسه بلوزه بكم لفوق البطن سودا وبنطلون جينز ابيض وروح زيها الطقم دا كانت سحر جابتو ليهم بعدين واحده لفت شعرها كعكه وريتال سابت شعرها بحريته ونزلو
يزن ورعد كانو قاعدين لقوهم نازين
يزن:مبصش لروح راحه فين يريتال بلبس دا
ريتال:خارجين يزينو وعادي بنلبس كدا واحنا قولنا اي محدش يحكم ع التاني
يزن:مينفعش برضو
ريتال:عادي بقي ييزن
يزن:انا بتكلم عليكي يريتال مش علي حد تاني
ريتال:بصت لروح تمام ييزن وسيبك بقي دا لبس عادي
يزن:تمام
رعد:بصلهم ومتكلمش عشان هما متفقين علي حاجه وهو ماشي حسب الاتفاق
ريتال:باي
يزن:متتاخروش
ريتال:حاضر باي ومشيو
رعد:مكلمتش روح يعني وهي مكلمتكش
يزن:مليش دعوه بحد
رعد:ابتسم طيب
يزن:انا هقوم أخرج
رعد:تخرج ولا تروح وراهم
يزن:مردش ومشي
رعد:كان قاعد وجاله تليفون من المأمور بتاعو
عند ريتال وروح
كانو راكبين عربياتهم وراحو علي البحر أما يزن ف ركب عربيتو وراح**
ريتال:كانو بيتكلمو مكالمه جماعيه
فيروز:عاملين اي
ريتال:فل وانتي
فيروز:انا تمام لسه صاحيه اصلي جيت مع عمو طارق امبارح وكدا
روح:مقولتيش
فيروز:عادي بقي استني الباب بيخبط هيكون مين الي جه
ريتال:خليكي معايا متقفليش
فيروز:فتحت لقيتو يزن اي دا زينو
ريتال:يزن يزن ولا حد تاني
فيروز:حضنتو جيت فوقتك بكلم روح وريتال بص وورتهولهم
ريتال:يزن انت كنت عارف انها جيت
يزن:اه وكنت بكلمها وهي فطريق كمان لي
ريتال:ومقولتلناش لي
يزن:عادي
بعدين دخلو
يزن:كان عينو علي روح
فيروز:طب اقفل واقعد مع يزن ولا اي
ريتال:عادي يقلبي احنا وصلنا اصلا
يزن:قالها أساليهم هما فين
فيروز:هو انتو فين
ريتال:علي البحر يفيرو متنزلي
فيروز:لا هنزل بكره بقي وخلاص
ريتال:ماشي يقلبي ربنا معاكي عاوزه حاجه
فيروز:سلامتك وقفلو في اي يزينو
يزن:في اي في ايه
فيروز:ولا انت ولا روح اتكلمتو
يزن:عادي
فيروز:في اي
يزن:انا مخنوق
فيروز:من اي يقلبي
يزن:من كل حاجه
فيروز:من روح صح
يزن:ممكن
فيروز:عملت اي
يزن:مبتسمعش الكلام ومعدتش بتحكيلي زي الاول
فيروز:ازاي
يزن:انتي حوله منتي عارفه أن قبل منتجوز كنا قريبين من بعض اووي وبتحكيلي كل حاجه دلوقت معدتش بتحكي
فيروز:اه مهي مكنتش تعرف انك هتكون جوزها يزينو
يزن:وعادي يعني ولا انا كنت اعرف
فيروز: بس هي وريتال مكنوش عاوزين يتجوزو
يزن:طيب بقولك اي
فيروز:نعم
يزن:انا عارف ان ولا روح ولا ريتال بيخو عنك حاجه اكيد ف سليم ابن خال ريتال اي حكايتو ومن غير كدب
فيروز:بتوتر مش فاهمه
يزن:كل مسأل حد عليه يتوتر كدا هو في اي مالو دا
فيروز:ممعرفش
يزن:انا مبكلمش روح وشكلي مش هكلمك انتي كمان
فيروز:اهدا بس ييزن الموضوع أن مينفعش نخون ثقت ريتال ييزن
يزن:روح قالت نفس الي قلتيه يفيروز بس انا عاوز اعرف ووعدتها اني محدش هيعرف عن الموضوع حاجه
فيروز:يزن ونبي مش حالن يعني بعد فتره اعرف الموضوع والاحسن يكون من روح مش مني
يزن:وانا عاوز اعرف
فيروز:اصبر ييزن انت عارف ان روح بتحكيلك وبتيجي تهزر معاك صح ف اصبر هتيجي وتقولك متقلقش روح طيبه
يزن:…
فيروز:متزعلش مني ييزن انا بحبك بس ولله مهينفع نهائي
يزن:تمام
فيروز:متزعلش
يزن:مش زعلان
فيروز: متأكد
يزن:حضنها بحب انا مقدرش ازعل منك
فيروز:ولا نا يزينو
يزن:همشي انا بقي عاوزه حاجه
فيروز:شكرا
يزن:تعالي باتي معاهم أنهارده عشان متكونيش لوحدك
فيروز:لا عشان ميدايقوش
يزن:مين دول انتي تنامي حتي لو فقلبي انتي هبله دا بيتك انتي مش بيتهم
فيروز: ربنا يخلينا كلنا لبعض خلاص اشطاا هاجي بس تيجي توصلني بكره وهسيب العربيه اشطاا
يزن:الي تعوزيه يتنفذ يقمري ♥
فيروز:قلبي وقامت اخدت شنطتها الي كانت لسه مفضتهاش ومشيو
(ملحوظه فيروز عايشه فشقه لوحدها عشان بتحب تعيش حياه مستقله وصحبتها بتيجي اوقات ليها)
بعد شويه وصلو ودخلو
رعد:كان خلص مكالمته في الشغل وقاعد ولقاهم داخلين
فيروز:سامو عليكو
رعد:عليكم السلام
فيروز:طلعت تغير وحطط الهدوم ونزلت
رعد:مروحتش وراهم يعني
يزن:قلتلك يرعد اني مليش دعوه بحد
رعد:انت وروح متخانقين صح
يزن:عادي 🙂
رعد:مالك.
يزن:مفيش
رعد:قلتها مره مبحبش اعيد كتير
يزن:مخنوق شويه
رعد:بسببها
يزن:ايش عرفك
رعد:ملكش دعوه بص روق وهي هتيجي وتكلمك انتو غيري انا وريتال
يزن:صح انت مبتكلمش ريتال لي
رعد:حل مشكلتك الاول وابقي ركز في مشكلتنا
يزن:عادي يعني
رعد:انتو دخلتو حلوين طلعتو زعلانين هي عملت فيك اي
يزن:مش راضيه تحكيلي
رعد:تحكيلك اي
يزن:عن موضوع كدا ولا هي ولا فيروز عاوزين يقولو
رعد:بستغراب فيروز ازاي دي مبتخبيش عنك حاجه
يزن:مش عارف بس الحكايه شكلها كبيره وريتال سببها
رعد:ريتال يبقي الموضوع لي علاقه بإديها كمان
يزن:ممكن
رعد:متستعجلش هيجي يوم ونعرف
يزن:اه
بعد ساعتين الساعه كانت
10بليل
رعد:يبني رن عليهم هما فين كل دا
يزن:رنيت علي ريتال مبتردش اعمل اي
فيروز:كانت قاعده وبتكلمهم فديو كول
POV flash
ريتال وروح كانو قاعدين وبيضحكم لقت كريم جاي عليهم
روح:بت الحقي كريم جاي علينا
ريتال:بعدم اهتمام يجي عادي انا دلوقت متجوزه وميقدرش يقربلي
روح:بتوتر ربنا يستر
كريم:بخبث اهلا بمدام ريتاا ولا لسه معتقدش مدام
ريتال:..
كريم:بقي تتجوزي غيري يريتال انا هوريكي
ريتال:اشششش سبني فحالي انا متجوزه دلوقت وانت انسان زبا*له وجوزي لو لمحك دلوقت هيقتلك وانت اكيد عارفو يبقي فارس الصعيد
كريم:اه طبعا
ريتال:طب كويس يلا من هنا بقي
كريم:من هنا ازاي بس انا مش هسيبك يريتال غير وانا واخدك منو
ريتال:بزعيق متقدرش انت أخرك تاخد واحده زي ساره شبهك
كريم:صوتك يريتال واقدر بس طول الوقت دا كنت بقول هتيجي وهتكون ليك بس لا طلعتي فوق متخيلت
ريتال:مش هتكلم معاك عشان انا متجوزه دلوقت يلا يروح
روح:قامت يلا
كريم:شدها راحت خبطت في صدره
ريتال:انت ازاي تمسكني كدا اوعي
كريم:براحتي
روح:راحت عشان تحوشها راح كريم زقها جامد وكانت بتكلم فيروز وفيروز شايفه ومش عارفه تعمل اي وخايفه تقول لرعد ولا يزن يحصل زي المره الي فاتت
ريتال:اوعي بقولك
كريم:لا ومش هسيبك انهارده وزي ماتوقعت يريتال انتي هتكوني ليا بس وانتي بتحبيني انا
ريتال:بعصبيه اوعاا
كريم:شدها بعنف
ريتال:اوعي يحيوان انت
روح:فيروز نعمل اي انا خايفه ومفيش حد
فيروز:انا هنزل اقول لرعد ويزن ونزلت من غير متسمعها
end flashback
فيروز:نزلت بسرعه يزن رعد
يزن:في اي
فيروز:ككريم بيتهجم علي ريتال وروح
يزن ورعد قامو بسرعه:فين دا
فيروز:وريتلهم المكالمه روح وريني ريتال وكريم
روح:قلبت الكاميرا عليهم وكان كريم بيتحر*ش بريتال
يزن:ينهار اسوح
رعد:احي
فيروز:بزعيق انتو لسه هتقفو الحقوهم
يزن:هما علي البحر فين
فيروز:في **
يزن:اوعي تتحركي ومتفتحيش لحد مش هنتاخر ومشيو
عند ريتال
كريم:كان محاوطها في حيطه وبيتحر*ش بيها
ريتال:وأقسم بالله لو قربتلي لهموتك يكريم
كريم:مردش وبيقرب يبو*سها
ريتال:روححح الحقيني
كريم:بص لروح
روح:بخوف سيبها وراحت تحوشها
كريم:مسك وشها جامد ابعدي انتي عشان الدور ميجيش عليكي يروح انتي فاهمه
روح:لا مش فاهمه وسبها يحيوان
كريم:شد شعرها وفكو قلت ابعدي انتي
روح:اه يبن الجز*مه
كريم:سبها وكمل علي ريتال
ريتال:انت زبا*له وحيوا*ن وابن جز*مه وو*سخ
كريم:قطع كلامها وبا*سها بعنف
ريتال:كانت دموعها اتجمعت
كريم:سابها لما حس بطعم دمها
ريتال:زقتو انا بكرهك بجد انت زباله يكريم
كريم:مسك ايديها مش هتسكتي ولسه هيبو*سها
رعد:من وراها اول مره اشوف حرمه بتتعدي علي حرمه زيها تصدق وشدو وفضل يضرب فيه
يزن:ببرود عكس الي جوله عملك حاجه
روح:بعياط عمل لريتال
يزن:اهدي
روح:راحت لريتال
ريتال:عورني يروح
روح:فين
ريتال:في شفايفي 🥺
روح:يبن الجز*مه وراحتلو
رعد:كان لسه بيضرب فيه
روح:راحت شدت شعرو جامد وعضتو
رعد:بصلها بجديه ابعدي عن هنا يروح
روح:لا دا عور ريتال وباسها يرعد وشد شعري وضربني نا هوريه وفضلت تضرب فيه
رعد:يعصبيه يززنن خدها من هنا عشان مطلعش عصبيتي فيها
روح:لا يعني لا ولسه بتضربو
رعد:هو عورك فين
ريتال:بعياط خله بوقي يجيب دم
رعد: بصلها بشفقه وزق روح براحه وضربو
كريم:قام من علي الارض واده لرعد ب البوكس
رعد:ردهولو
روح:لسه هتروح عشان تضربو يزن مسكها
روح:اوعا لو سمحت
يزن:بجديه روحي لريتال هي محتجاكي وابعدي انتي هي مراتو فاهمه
روح:بعناد لا ييزن دا عورها وشد شعري انت مش شايف
يزن:بصلها بغضب انتي مبتسمعيش الكلام لي مش هتسكتي غير لما يقوم ويعمل فيكي الي عملو فيها ولا يضربك وساعتها نا مش هحوشك عشان انتي الي رايحه برجليكي
روح:بصتلو بزعل علي الي قالو وراحت لريتال
كريم:كان منيم رعد وفضل يضرب في رعد
يزن:راح حاشو من عليه ومسكو ورعد فضل يضرب فيه بغضب
ريتال:بعياط انا زهقت هلاقيها من كريم الي حبيتو وطلع قذ*ر ولا سليم الي م راصي يسبني فحالي
روح:معلش يحبيبتي
كريم:بوجع اههه وقام جري وقال ولله مهسيبك يرعد وهوريك مين هو كريم
رعد:مردش عليه وراح لريتال
ريتال:كانت بتعيط
رعد:خلاص أهدي وكانت أول مره ريتال تصعب عليه
ريتال:…
رعد :خلاص أهدي بقول
ريتال:لا يرعد انا زهقت انا مش عارفه هلاقيها من مين ولا مين بجد
رعد:معلش اهدي
يزن:طب يلا من هنا نتكلم في البيت
ريتال:انا هقعد لوحدي هنا شويه
رعد:لا الوقت أتأخر وخلاص مينفعش بلبسك دا
ريتال:معلش بس انا محتاجه اقعد لوحدي شويه
رعد:اقعدي في البيت إنما هنا لا
ريتال:مكنش فيها طاقه تجادلو ف مشيو بهدوء
رعد:هبعت حد ياخد العربيه سبيها
ريتال:ماشي وراحت معاه
روح:راحت عشان تركب عربيتها
يزن:انتي مسمعتيش هو قال اي يلا
روح:لا مش هركب معاك
يزن:يلا متعصبنيش
روح:لا ومشيت
رعد:بصلو
ف يزن سابها لانو فهم
بعدين مشيو روحو.. بعد شويه وصلو ودخلو
ريتال:كانت لسه بتعيط برغم أن رعد حاول يهديها بس معرفش
رعد:خلاص بقي
فيروز:كانت قاعده قلقانه لقتهم داخلين وريتال بتعيط راحت حضنتها بسرعه
فيروز:اهدي يقلبي اهدي
ريتال:كانت بتقول كلام مش مفهوم
يزن:سابهم وطلع هو ورعد
فيروز:خلاص يحبيبتي تعالي
ريتال:مش هيسيبني في الكليه بكره يفيروز
فيروز:لا يحبيبتي متخفيش اهدي
ريتال:لا ولله مش هيسيبني انتي مشفتيش هو عمل فيا اي
فيروز:شوفتو ولله اهدي بقي وتعالي غيري
ريتال:طلعت معاها هي وروح
فيروز:هروح اعملكو حاجه تشربوها علي ما تغيرو وانتي يريتاا اهدي يروحي
ريتال:هزت راسها بحاضر
بعدين فيروز نزلت وروح وريتال اخدو هدوم وكل واحده دخلت تاخد شاور وغيرت
بعد شويه…
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت فارس الصعيد ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق