رواية تزوجت حبيبة اخي كاملة بقلم إسراء هاني عبر مدونة كوكب الروايات
رواية تزوجت حبيبة اخي الفصل الخامس عشر 15
اي وجع هذا
فقلبه لا يحمل كل ذلك الوجع
فأغلى اثنين على قلبه سبب في أذيتهم
ذلك السامر الذي كان ابنه أخذ منه حبيبته و كان قلبه سيقف من وجعه
وتلك الندى الرقيقة التي كانت دائما
تسندهم تسعدهم في خطر بسببه
فاما ان يضحي بشركته الذي تعب وتعذب
في جعلها رقم واحد
وأما ان يفتر.س الو.حش الهائج أخته الوحيدة
ابنة قلبه و لكنه لم يفكر مرتين
عمر : ايوة مين
آسر : وحشتني يا عمورة
عمر : آسر
آسر : ايوة ما وحشتكش ندوش
عمر : كنت عارف ما فيش غيرك ممكن يعملها يا زب.الة
آسر : تؤ تؤ مش موقف تقدر تغلط فيه انا الحكم دلوقتي و أختك جميلة جدا انا ماسك نفسي بالعافية
عمر : عايز يا ك.لب اياك تقرب منها و ديني لاكون ماسحك من على وش الدنيا
آسر : على فكرة اغلط كمان شويا و انا أكلها و اصورلك صوت وصورة
وضع يده على جس.دها و اقترب منها لتصر.خ بعلو صوتها و يسمعها عمر
عمر : خلاص خلاص انا اسف عايز ايه بس ما تقربش منها
آسر : معاك ٦ ساعات تكون كتبتلي الشركة بيع شرى ٦ ساعات و دقيقة حكون مأزأزها اصلي مش عارف حصبر ازاي
عمر بوجع : الشركة كاملة
آسر : ايوة يلا باي يا عمور عشان تلحق ما فيش وقت
أغلق هاتفه و صار يضرب بموقد سيارته و يصر.خ بأعلى صوته أمسك هاتفه و اتصل بوالدته يخبره انها برفقته لكنه
لم يتردد أمسك هاتفه واتصل
قلبها يرقص فرحا نعم انه هو عشق قلبها يكلمها لأول مرة
هبة برجف : ألو
عمر : ازيك يا هبة انا اسف اللي بكلمك في وقت متأخر
هبة : لا لا ابدا ما فيش مشكلة انت كويس
عمر : اه كويس هبة تقدري تيجي الشركة دلوقتي
هبة: بخوف دلوقتي
عمر: تقلقيش انا حكلم المحامي و اللي شغالين في الحسابات يجو كمان ابعتيلي اللوكيشن اجي اخدك عشان ما تجيش لوحدك
هبة : تمام
اذا التفاعل ضل هيك حوقفها
قامت بارتداء أجمل ما عندها و رفعت شعرها من جهة واحدة فإنها ولأول مرة ستكون بقربه و في سيارته و صل إليها و صعدت بجانبه و هي ترجف من الخوف كانت تتمنى ان تأخذه بحض.نها عندما لاحظت كل هذا الحزن على وجه
//////
يتأملها و هي نائمة مكومة نفسها من الخوف
لا يريد ان تمضي الساعات
يتمنى من كل قلبه ان يرفض اخاها أعطائه الشركة
لتبقى معه طيلة حياته باي شكل كان
تبقى في حض.نه باي اسم حبيبته او حتى زوجته
فهو لم يفكر يوما في الارتباط حتى لو راي ملكة جمال
ماذا حدث مع هذه الساحرة حتى تقتحم قلبه
من انتي يا هذه لو كنت أعلم أن هذا سيحدث لي
ما فكرت لحظة في خطفك
كيف استطيع ان اعيدك بعد أن يكتب الشركة باسمه
تزوجيني و لا اريد الشركة و سأكتب شركتي له أيضا
فاق من خيالاته على اتصال
آسر : لحقت تجهز الورق
عمر : اجيب لحضرتك منين حد فاتح يوثق الورق
آسر : انت جهز كل حاجة و مالكش دعوه حتيجي عندي تلاقي كل حاجة جاهزة
فاقت على صوته تبكي بكاء بنحيب جعل قلبه يتمزق
ندى: حرام عليك ده تعب عمرو عملك ايه عشان تهدو بالشكل ده
آسر بعشق : اهدي ما تعيطيش انتي مالكيش ذنب بحاجة بس انا الشركة دي حادفع تمنها
ندى : وهو مش عايز يبيع سيبو بقى
آسر : و انا ما تعودتش اعوز حاجة و ما اخدهش
نظر إليها و الا وجنتيها الحمراء من البكاء ابتلع ريقه بصعوبة و جلس على ركبتيه بجانبها جذبها اليه و ضمها بقوة حاولت الفرار لكنه كان محكم قبضته عليها جيدا
اقتنص قب.له قوية من رقب.تها أصبح مكانها واضح على جس.دها الابيض نظر إلى شف.تيها و التهمهم بفمه ليروي ظمأ قلبه تركها بعد أن شعر انها تختنق
وضع جبهته على جبهتها
آسر : طلعتيلي منين
ندى ببكاء : سيبني امشي حرام عليك انا مش مراتك تبو.سني انا خطيبي عمرو ما سمحتله يمشي
قام من مكانه مثل المجنون فالكلمة اخترقت قلبه قبل أذنه دار حول نفسه يريد ان يق.تل اي شخص أمامه
آسر : خطيبك
نظرت اليه باستغراب و هو يكاد ينف.جر
ندى: اه خطيبي
آسر : بتحبي
ندى بتردد : اه
جذبها اليه و اقفها امامه : بتحبي
ندى : انت ايه دخلك اساسا
نفضها بقوة و سألها مرة أخرى: بتحبي
ندى: بيحبني بجنون
آسر : و انتي بتحبي
ندى : ابعد عني مالكش دخل
آسر : تمام اقريلوا الفاتحة بقى عشان حيوحشنا
ندى بخوف: ايه حرام عليك لي بتعمل كدة
آسر : حكتلك ما تعودتش حاجة تعجبني و ما اخدهاش يا قمر وانتي عجباني بجنون
ندى: خلاص ما تئذيهوش و انا وانا حسيبو
وضع يده تحت ذقنها و رفع رأسها نظر إلى غصون الزيتون في عينيها و قبلهم بقوة
آسر : يا رب عمر ما يكتبلي الشركة
ندى : باستغراب: مش فاهمة
آسر : عشان ما ياخدكيش مني
نظرت له بخجل و جلست على السرير تدعو ربها من صميم قلبها ان يحفظ اخاها
في الشركة تبكي هبة بشدة عندما علمت انه سيصفي كل شئ و يبيع الشركة
عمر : اهدي انا مش مستحمل
هبة : طيب بلغ البوليس
عمر : ما اقدرش اغامر في اختي دي بنتي
هبة: يعني حتعطي تعبك و شقاك
عمر : كله يتعوض بس ندى ما تتأذاش عشان خاطري خلصي بسرعة عشان ارجعها لحض.ني
يعمل طوال اليوم بلا رحمة بلا توقف حتى لا يفكر بها فقد اشتاقها حد الجنون ينظر إلى صورتها الف مرة في الساعة حتى يخفف إشتياق قلبه
أحمد : حرام عليك يا ابني حتموت انت بتشتغل ١٨ ساعة ارحم نفسك
سامر : اذا قعدت ارتاح بتيجي قبالي على طول مش قادر اعيش طبيعي
أحمد: طيب احكي لاخوك اكيد مش ….
سامر ؛ مستحيل عمر يستاهل اضحي عشانه بحياتي
أحمد: طيب حاول تنساها بأنك تتعرف على سارة اعطي قلبك فرصة تانية
سامر : للاسف قلبي رماد و الرماد ما بيتصلحش
أحمد: ربنا يريح قلبك يا رب
////
عمر : الورق جاهز
آسر بوجع: كل الورق جاهز
عمر: ايوة
آسر بغيظ : حبعتلك اللوكيشن و تيجي لوحدك والا…
عمر : فاهم فاهم
هبة : انا عايزة اروح معاك
عمر : لا طبعا ما اقدرش اعرضك للخطر
هبة : عشا…..
عمر : امشي اروحك عشان اروح
نظر إليها بألم و حب
آسر : معقول خلاص حتمشي
ندى : انت عايز مني ايه
آسر : عايزك
ندى : يعني ايه
آسر : تتجوزيني
ندى بضحك : اتجوزك انت
آسر : ايه مش عاجبك
نظرت اليه و تأملت هيئته فشخصيته جميلة جدا جس.ده الممشوق و هيئته كافية لتقع اي فتاة في غرامه
ندى : احم الشكل مش كل حاجة
آسر : مش فاهم
ندى : يعني انت خطفتني و عايز تاخد شركة اخويا و تقولي اتجوزك ده اللي عرفته و ما خفي كان أعظم
آسر بغيظ : صدقيني لاخليكي ملكي
ندى: ده انت بتحلم لو اخر راجل في الدنيا
آسر : لما نشوف
أوصلها بيتها كانت تجلس بجانبه تبكي بشدة
عمر: انزلي يا هبة و راتبك حيوصلك
هبة: مش عايزة حاجة بس انا متأكدة انك حتعمل شركة تانية احسن منها مش الشركة اللي كبيرة انت اللي كبير و اوي كمان
عمر بابتسامه : ان شاءالله انزلي و بلاش بكاء بكفي اللي قلبي فيه
وصل المخزن بأقصى سرعته و نزل كانت رجاله تحاوط المكان قاموا بتفتيشه جيدا و ادخلوه
كان آسر يحتضنها من كتفها
عمر : الورق اهو سيبها
آسر : لما نخلص باقي الإجراءات
عمر : طيب ابعد ايدك عنها يا حيوان
آسر : تؤ تؤ ليه الغلط انت في مكاني و أختك في حضني تخلنيش اعريها قدامك
عمر : خلاص خلاص سيبها واللي انت عايزه انا حعمله
جلس يمضي على الورق بدون حتى ما ينظر و يعرف على ماذا يمضي
ندى : بلاش يا عمر
عمر : انتي أغلى عندي من كل حاجة يا نور عيني
آسر : وده شيك بتمنها
نظر الى الشيك و ابتسم و مزقه
عمر : الكبير اللي يضحك في الاخر يا آسر
سحبها إلى حض.نه و مشى و قلبه يتمزق ابقي لا تذهبي فقلبي و لأول مرة يكاد يخرج من مكانه ليلحق بكي عمر أعدها و لا اريد الشركة لا اريد شئ ماذا عساي ان افعل
وصل البيت و أخبرها ان لا تخبر امها شئ
عمر : انا حقولها انك عملتي حادثة و كنتي في المستشفى بلاش يحصلها حاجة
ندى بدموع : انا أسفة
عمر : حبيبة قلبي انتي مالكيش ذنب كل حاجة تتعوض
صعد الى بيته يشتاقها حد الجنون وصل إليها كانت نائمة اشغل الإضاءة استيقظت
اسراء: ندى عاملة ايه
أخبرها عمر بكل شئ
اسراء بدموع : يعني الشركة بقت ملكه
هز راسه بالإيجاب
لتضع يدها على فمها و تص.رخ من صدمتها جذبته إلى حض.نه و وضعت يدها حول عنقه تلعب بشعره و تبكي تحاول أن تخفف ألمه
رفع راسه و نظر إليها قبل جبينها و بدأ بتقب.يل كل انشي في وجهها نزل إلى عن.قها يقب.له بعشق ليقم مم مكانه بفزع و يصرخ بلا
تنظر إليه باستغراب فهذا ما كان يريده
عمر : انا مش عايز أقرب منك لأي سبب كان و يكون بعلمك انا بفكر اتزوج
اسراء : تتزوج
عمر : اه شفت بنت عجبتني جدا و حتجوزها
اسراء : انت اكيد بتهزر و تجوزتني ليه
عمر : امممم كنت فاكر نفسي بحبك
اسراء : فاكر نفسك بتحبني
كانت تسمع كلامه غير مصدقة اذنها هل حقا ما يقول هل حرمها من حبيبها ليقول لها هذا الكلام و يعذبها
اما ان قلبه يتعذب اكثر منها
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية تزوجت حبيبة اخي ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق