رواية جوهرة الاسد كاملة بقلم شروق خالد عبر مدونة كوكب الروايات
رواية جوهرة الاسد الفصل الثاني عشر 12
اسد وهو يصرخ فيها مش وقت مستشفى محترمه ومستشفى زفت فوق دماغي البنت هتروح مني ياتي اليه الممرضين ويضعوها فوق التريلا ويذهبوا بها الى غرفه العمليات بسرعه
اسد وهو يمشي في الطرقه بغضب ماشي اما خليت حياتك كلها جحيم ما بقاش انا اسد انا تعمل لي فيها كده بعد ما كنت هسمحك على كل حاجه بتعمليها تعمل زي كده وتبعتي حد يقتلها ليه هي عملت لك ايه ده كله وانت اللي وصلتني للدرجه دي
ليث وهو يدخل المستشفى بسرعه ويفوت في الكل ويذهب اليه ممكن اعرف ايه حصل ليها ايه حصل لها ايه اللي حصل ليها يا اسد
اسد وهو… يضربه بالبوكس في وشه وانت مالك ايه اللي حصل ليها انت مالك بيها قول لي ايه في بينك ما بينها
ليث وهو يذق اسد في بين ما بينها حاجات كتير انت ما تعرفهاش وهي اصلا من اول حبيبتي انا وكنت هتجوزها وانت اللي دخلت بينا ابعد عني يا اخي ابعد عنها في مليون واحده تعمل لك اللي انت عايزه ايش معنى دي ابعد عنها دي بتاعتي انا وبس
اسد .. ينزل فيه ضرب انت بتقول ايه انت مجنون دي مراتي مراتي انت عارف يعني ايه غور من وشي مش عايز اشوف وشك تاني
ليث..لا انا مش هسيبها ويبعد و يجلس بعيد عنه مستني يطمن عليها
اسد وهو يجلس بالقرب من غرفه العمليات ومن وقت الى الاخر ينظر اليه وهو غاضب بشده من فكر انها ممكن تكون لحد غيره
لورين..وهي تصرخ في المجهول انت بتقول عملت ايه قتلتها ولا ما قتلتهاش انت انت عارف لو ما كنتش قتلتها واسد عرف علي حاجه انا اللي هموتك بايدي غور من وشي يختفي في اي مكان مش عايزه اسد يعرف طريقه لاي شكل من الاشكال انت فاهم ولا لا
المجهول..بس يا هانم احنا لسه ما اخذناش بقيت حسابنا هتجيبي بقيه الحساب ولا اروح الاسد واقول له
لورين وهي تفتح الشنطه وتخرج لها فلوس وترميها في وشه بغضب اهي بقيت فلوسك وغير من وشي مش عايز اشوف ولو بصدفه في طريقي انت سامع ولا مش سامع
عند ساره
وهي وهيتكلم وليد في التليفون ايوه وليد يا حبيبي انا في البيت مش هقدر اخرج ماما متعصبه قوي عليا هي وعمي ومنعني من الخروج
وليد بزعل يعني ايه يا حبيبتي مش هقدر اشوفك تاني
ساره لا يا حبيبي انا بالكتير اول ما الاقي فرصتي ههرب من البيت وهاجي لك انا ما اقدرش اعيش من غيرك لغايه هنا انا لغايه هنا وزهقت من العيشه دي مش هقدر اقعد معاهم ثاني
وليد انا دلوقتي هروح انقي عفشه واحده انا كان نفسي تكونوا مع بعض ونختار كل حاجه على ذوقنا
ساره. عادي يا حبيبي مش مشكله بس المهم انت تجهز الشقه وكل حاجه بص هبعت لك الفيزا مع اي حد في الشارع هنا ولا اقول لك ما تتعالى تحت البيت ونرميها لك من الشباك من غير ما حد يشوفنا
وليد اجي ازاي يا حبيبتي وافرد حد شافك ده هيكون خطر عليك انت
ساره بعد مده من التفكير بقول لك يا حبيبي تعالى لي الساعه 1:30 او 2
هيكون الكل نام ايه رايك
وليد…تنام يا عمري اللي تشوفيه انتي يلا سلام
حسين..انتي يا زفته
زينب…يا صباح يا عليم علي الصبح خير
حسين..فين السنيورة بنتك
زينب..بقولك ايه ابعد عن البيت انا بقولك اهو
حسين..يمسكها من شعرها بقولك ايه انا علي اخري فين الفلوس والا مستعد ابيع بتك مش هتفرق معايا انا بعت بتي
زينب…ترميه بعيد عنها
فجأه يدق الباب
زينب ..تنظر اليه بقرف وتفتخ الباب
جارتها محاسن اذيك يا زينب ياختي
زينب..اهلا وسهلا اتفضلي ادخلي
محاسن..بصراحه مش عارفه اقولك ايه بتي نرمين قالت علي حاجه كده بس مش عارفه اقولهالك اذاي
زينب..خير قولي ونبي وقعتي قلبي
محاسن. بصراحه بتك جني في المشفي وحالتها خطيره
زينب..تطرب علي صدرها بتي وتحري كن البيت
حسين…انتي يا وليه ويخرج خلفها
ساره تسمع وتخرج في الصاله
وتدخل لسرعه وتجهز شنطه الهدوم وتخرج بسرعه من البيت ههههه
وتخرج بسرعه من البيت ههههه اخير وتذهب الي اول الشارع وتلاقي حسين في وشها ينهار اسود وتضرب علي وشها ده رجع ليه اعمل ايه انا دلوقتي وتضرب علي وشها
حسبن..وهو يعني ويتميل يمين وشمال
ساره..ترجع بسرعه علي البيت وتفتخ الباب وتجري علي الاوضه وترمي الشنطه تحت السرير وتترمي علي السرير وتتغطا
حسين..يدخل البيت وهو يغني ويفتح الباب ويدخل ويصرخ انتي يا زفته يالي اسمك ساره
ساره..انتي فين يا ماما
…….عند…اسد….
يخرج الدكتور
اسد..يجري عليه عامله ايه
الدكتور…للاسف خسرت دم كتير وهي دلوقتي دخلت في غيبوبة ادعي ليها
ليث..يقرب ويمسك الدكتور كن البالطو عارف لو حصل ليها حاجه انا هطربق المشفي عليكم كلكم انت سامع لازم تفوق باي طريقه اتصرف
اسد..يمسك ليث ويبعد عن الدكتور اخترم نفسك وابعد عنها
تدخل …ذينب المشفي ذ المجنونه بتي فين
الأمن.. يمسكها انتي استني
زينب..بتي ابوس اديك عايز اشوف بتي
الأمن تصعب عليه اسمها ايه
زينب..جني هي جلت في حادث
الأمن.. استني
زينب..بسرعه هي مرات اسد الحديدي ارجوك عايز اشفها
الأمن…انتي بتقولي ايه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جوهرة الاسد ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق