رواية مجنونه شقلبت حياة ظابط كاملة بقلم جاسمين محمد عبر مدونة كوكب الروايات
رواية مجنونه شقلبت حياة ظابط الفصل الخامس 5
وانتي كلك علي بعضك حلو اووي اصلا
يقين قامت وبعصبيه =انت اتجننت ولا اي متحترم نفسك
_احم احم حقك عليا بس انا بقول الحقيقه المهم لو زعلتي اسف واتشرفت بيكي انا مازن بكون ابن عميد الجامعه هنا
يقين بصتلوا بقرف ومردتش تمد ايدها تسلم عليه وسابته ومشت
مازن اتعصب جامد وبمكر
_ماشي ياحلوه مسيرك هتيجي وترقعي تحت رجلي كمان بس استني عليا
خدت صحبتي الجديد ونزلنا تحت عند الكافتيريا ودخلنا الكافتيريا لقينا خناقه كبيره وجيت اطلع معرفتش وببص لقيت حد زاحني وكنت لسه هقع بس جه مسكني في اخر لحظه وعيونه لاقت بعضها وسرحنااا
_يقين يقين انتي كويسه؟؟!
فوقت من سرحاني انا وهو وبعدنا عن بعض
=اه انا كويسه ياهدي!!
_سيف بزعيق انتي بتعملي اي هنا؟؟
بصتلوا بدهشه وخوف من صوته
=وانت مالك اروح مكان مانا عايزها
راح قرب مني ومسكني من دراعي وحوضني بجسمه عشان يطلعني بر من غير محد يميسني ويحميني
وبزعيق _رروحي اركبي عربيتك وغوري علي البيت مش كل مكان يكون في مشكله الاقيكي فيه يلا عشان متعصبش عليكي!!!
خوفت من نبره صوته وطلعت اجري علي العربيه وركبتها ورحت علي البيت كنت سايقه العربيه وانا بعيط من زعيقه ليا وانا عملت حاجه عشان يزعقلي
♡بليل ♡
كنا قاعدين بنتعشاء انا وبابا وقاعدها سرحانه وعماله اقلب في الطبق بتاعي بالمعلقه ومش باكل فبابا استغرب وسالني
_يقين حبيبتي مالك سرحانه في اي؟؟ واه زينب قالتلي انك كنتي جي من الجامعه عيطه في اي ياروحي طمنيني؟؟
=مافيش يابابا حاجه ومقدرتش امسك نفسي من العياط وعيط
راح بابا قام قعد جنبي وحضني وبخوف مالك احكيلي في اي وانا رحت حكتلوا كل اللي حصل النهارده
_بس طيب ياروحي اهدي وانا هرن عليه واشوف هو ماله بيكي وليه يكلمك كدا اهدي بس ياعيوني!!
راح مسح دموعي بايدو وانا هديت بعدت عن حضنه وبحب
=انا كويسه ياحبيبي خلاص!
_بجد؟؟
=اه والله كويسه!!
_ماشي ياروحي اطلعي ارتاحي واضحكي كدا واه صح بقا يقين المجنونه في حد يزعقلها وتسكتلوا؟؟
ببتسامه =معرفش والله يابابا سكتلوا كيف ولساني متكلمش خالص؟!!
_هههه معلش المره الجاي بقا يلا قومي ارتاحي
=حاضر تصبح علي جنه
_وانتي من اهل الجنه
ورحت بوست بابا علي خده وطلعت اوضتي
***********
_الو ازيك ياخالد!!
=الله يسلمك يامراد في حاجه ولا اي يعني رانن دلوقتي؟؟
_سيف ابنك فين؟؟
=بستغراب ليه في حاجه طمني؟!
خديجه بزغفه _في اي ياخالد؟؟
=معرفش استني بس؟؟ مراد في اي طمني؟!
_مافيش ياخالد بس عايز سيف في موضوع!!
=طي… استنا اهو جه سيف ياسيف؟!
_نعم في اي؟!
=خد كلم عمك مراد!!
_حاضر!! الوو
=سيف اي اللي عملتوا مع يقين النهارده ده فهمني؟!
_والله ياعمي اللي حصل……….
=يقين ياسيف طالبه هنا في الجامعه ودي كافتيريا الجامعه فعادي تبقا فيها يعني مينفعش التصرف اللي اتصرفته معاها ده!!!
سيف وقف يفتكر منظر يقين لم زعقلها والحزن اللي كان علي وشه زعل جامد
وبحزن علي تصرفه وسوء الفهم _اممم مكنش اعرف حقك عليا
=يابني ولا حق ولا حاجه انت زي اخوها بس هي بتزعل علطول لم احد يكلمها بصوت عالي او يزعقلها!!
_تمام ممكن طلب طيب؟؟!
=اكيد اتفضل!!
_ممكن رقمها لو ينفع عشان افهمها سوء الفهم اللي فهمتوا!!
=اه اكتب عندك…….
_تمام شكرا ياعمي!!
=العفو يابني يلا تصبحي علي خير
_وانت من اهل الخير
سيف قفل مع مراد وبيبص لاقي امه وابوه بيبصوله بشك
_في حاجه بتبصولي ليه كدا؟؟ لو علي اللي في دماغكم فلا مافيش حاجه انا خد الرقم عشان افهمها اللي حصل بس؟؟!
=مراد بمكر تفهمها اللي حصل وهو اي اللي حصل طي!
_سيف رفع حاجبه بابا لم الدور ها عشان لسه جي من الشغل ومش طايق نفسي ماشي؟ وسابهم وطلع علي اوضته
_خديجه خالد انت واخد بالك من اللي انا شيفه؟؟!
=هههه اه وياريت يكمل اللي شايفينه؛!!
_يارب ياخالد يارب بجد انا اصلا بحب يقين اووي ونفسي تكون مرات ابني!!
=ان شاءلله هتكون يلا ننام
_يلا
سيف طلع اوضته غير لبس الشغل عشان ينام ورقد علي السرير ومسك تلفونه وكل شوي يجيب رقم يقين ولسه هيرن ويتردد ويرجع مردنش
_وه في اي ياسيف هو انت هترن عشان حاجه دانت هترن تتاسف منها وخلاص خلصنا رن يلا وخلي قلبك جامد وراح مسك التلفون ورن
♡عند يقين ♡
كنت راقد باصه للسقف بتاع الاوضه وعماله افتكر شكل سيف وببص لقيت رقم غريب رن رحت كنسلت راح رن تاني رحت كنسلت فضل يرن خمس مرات رحت رضيت وبزعيق
_الو مين وبترن عليا ليه دلوقتي ومعندكش اخوات خلي عندك دم اي الناس دي ياربي انتو تبع اي دين….
=اي بس مسور واتفتحت اهدي خليني اتكلم
سمعت صوته لقيت قلبي مره واحدها دق وسكت مش عارفه كيف وبصوت واطي وهادي
_مين سيف؟؟!
اول مقالت اسمي مش عارف حصلي اي كان اول مره اسمعوا منها
=اه سيف يايقين!
_امم وجبت رقمي منين؟؟
=مش مهم دلوقتي المهم انا اسف علي اللي حصل النهارده انا كنت فاهم غلط وعمووا مراد فهمني كل حاجه؟!
_اممم تمام عادي ولا يهمك حصل خير!
=بجد يعني مش زعلانه خلاص؟!
_اه والله مش زعلانه خلاص
_تمام ممكن اعزمك علي حاجه بكرا عشان نتصالح بدل م كل ما نشوف بعض نتخانق
فرحت اووي مش عارفه ليه لم طلب كدا بس بسرعه رديت عليها
=تمام موافقه بس خليها في كافتيريا الجامعه عشان عندي محاضرات كتير وممكن نتقابل بين المحاضرات
_اممم عادي ولا يهمك!! يلا اسيبك تنامي عشان تصحي ياجامعتك!!؟
=تمام تصبح علي جني
قفلت معا ونمت وانا مبسوطه اووي
♡الصبح ♡
صحيت لبست درس ابيض وفي ورد لونه وردي وكان جميل ولفيت خمار وردي ونزلت وانا مبسوطه وفرحانه
_صباح الخير يابابا وبوسته علي خدو
=صباح النور ياقلب بابا اي الحلاوه دي ومبسوطه اووي ليه كدا في حاجه
مسكت الخمار بتاعي بتوتر
_ها لا عادي المهم انا ماشي عشان هتاخر علي المحاضره ومنظرتهوش يتكلم عشان ميسالنيش تاني
ورحت حضرت اول محاضره وكنت حاسه انها غتت ومش راضي تخخلص واول مخلصت نزلت علي الكافتيريا استنا سيف وفضلت قاعدها مستنيه شوي وببص لقيت مازن جه قعد قدامي علي الكرسي
بعصبيه _قوم امشي من هنا!!؟
=اهدي بس انا جي اقعد معاكي عادي مالك كدا متعصبه دايما ليه كدا؟؟!
ومسك ايدي وببص لقيت سيف واقف وشافه ماسك ايدي راح مشي بسرعه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية مجنونه شقلبت حياة ظابط ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق