رواية عشق خالد كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة كوكب الروايات
رواية عشق خالد الفصل الثالث 3
في فيلا المرشدي ..
كانت تقف عشق بصدمه وغضب من ذلك التصريح الذي تفوه به جعل الجميع يتهامس بصدمه لتنظر إليه بغضب جحيمي ليقترب منها ببرود قاتل.
/ادخلي غيري الزفت الي لابساه ده لهطين عيشتك سامعه ولا لا .
عشق بغضب شديد/انت ايه الهبل الي قولته ده انت اتجننت .
خالد بحده /صوتك الحلو ده لو علي عليا تاني اعتبري نفسك من الأموات فاهمه ولا لا .
ربيع بنظره خبيثه /الف مبروك ي ولاد عقبال البكاري .
عشق بغضب وجنون/جدددي ممكن افهم ايه الي بيحصل ده .
ربيع بجديه /الي بيحصل ده كان لازما يحصل من زمان خالد كان عنده حق لما قالي اني دلعتك وادي اخرتها بتقلي منا قدام الناس وتستهزي بينا جوازك من خالد هو الي هيعدلك .
عشق بحده وغيظ /انت بتقول ايه ي جدي انا ليمكن اوافق علي كده ابدا انا بحب خطيبي وهتجوزه .
خالد وهو يمسكها من ذراعها بحده وتحزير /اسمعيني زين ي بت انتي الي شوفتيه مني ده ميجيش نقطه في بحر من الي ممكن اعمله فيكي والديك الشركسي بتاعك ده مش عايز اسمع سيرته واصل .
عشق بحده /ايه الي يجبرني اوافق علي كده .
ربيع بجديه /انا هلغي التوكيل الي معاكي كل حاجه هتتنقل باسم خالد واولهم شركتك الي انا خابر زين انتي بتحبيها كيف .
عشق بحده وغيظ/ده ليمكن يحصل ي جدي ليمكن يحصل مش بعد كل الي بنيته اخرتها اكون جاريه للفلاح ده مش هيحصل .
خالد بعصبية/قسما بالله لولا أني محترم جدي كنت مسحت بيكي الأرض الفلاح ده خريج جامعه مش جاي من الشارع واوعا تفتكري اني واقع فيكي انا بنقذ سمعتنا الي انتي هتحطيها في الطين واحسالك ترضي بالأمر الواقع والا هتخسري كل حاجه وبرضه هتفضلي هنه اللعمر كله .
**********************.
في سياره جاسر ..
كان يسير وهو يعود إلي المنزل لينصدم بتلك التي تجري بخوف ودموع ويلحقها ذلك الرجل لينزل سريعا الي الأسفل ليمسكها لكي يحميها .
جاسر بحده /فيه ايه ي راجل انت .
الراجل بحده /وانت مالك دي مرائتي .
تقي بدموع واستنجاد /متصدقوش اقسم بالله كداب ده واحد تبع رجل اعمال كبير عايزني ليه ابوس ايدك ارحمني منهم .
جاسر بحده وغضب /امشي ي امور من هنا بدل ماخلي وشك شوارع .
الراجل وهو يشهر مطوته بغضب /يبقا انت الي اخترت ي حلو.
ليصيب جاسر في يده ويرحل سريعا .
تقي وهي تلطم علي خديها بدموع /ي نهار اسود ده انت بتنزف انا السبب انا السبب .
جاسر بالم /متخافيش ده جرح سطحي هروح المستشفي وهيبقا زي الفل يالا اركبي .
**********************.
في غرفه عشق .
كانت تسير ذهابا وإيابا بجنون وغضب لتتحدث بصراخ .
/لا لا لا انا اكيد بحلم ده مش حلم ده كابوس انا آخرتي تبقا مع البنادم ده مستحيل ابدا.
نور بابتسامه/علي فكره بقا انتي وش فقر خالد زي القمر شاب الف واحده تتمناه .
عشق بحده /علي ايه ي اختي ده قليل الادب دراعه سابقه في كل حاجه انا ليمكن اتجوزه وبعدين انا بحب رامي انا لازم اكلم رامي يجي لازم .
********************.
في غرفه خالد ..
كان يجلس عاصم وهو ينظر إليه بخبث ليتعصب خالد من تلك النظرات .
/فيه ايه يالا ايه الابتسامه دي .
عاصم بنظره خبيثه/اصلي مش عارف ليه شايفك كده الموضوع عاجبك جاي علي هواك ي اخوي .
خالد بسخريه /لا ي شيخ عاجبني في ايه بقا اني هتجوز واحده صاحبي ولا لسانها إلى عايز قطعه اسكت وحياه ابوك انا عملت كده بس علشان اربيها وخصوصا أن جدي عرف وموافقني علي الي بعمله .
عاصم بابتسامه /مقدرش اقولك غير ربنا يسعدك ي اخويا والبت دي متطيرش العقل الي فاضل .
خالد بتوعد شديد /البنت دي كسرت فرعانتها دي هتكون علي ايدي اني .
*********************.
صباحا …
كان يسير خالد الي خارج الغرفه ليتفاجا بعشق الذي تقف وهي تنظر إليه بغضب شديد ليبتسم بتسليه .
/صاحيه اها من الصبح مش عاويدك ي عني.
عشق بحده /مستنيه خطيبي الي بحبو وبيحبني جاي حالا علشان ياخدني من هنه .
خالد وهو يشهر سلاحه بتوعد /وماله خليه بس يقرب من هنه وقبلها يكلم أهله يعملولي عزا يليقؤ بيه .
عشق بحده /لا بقا دي حاجه تقرف انت ناقص تتحكم في النفس .
خالد بحده وهمس وهو يقترب منها /انتي خلاص بقيتي مسجنوتي وبقيتي من ممتلكاتي الخاصه فاهمه ولا افهمك بطريقتي .
كانت تنظر إليه عن قرب ولاول مره ترا ذلك الجانب الوسيم تلك العيون التي تشع رجوله طاغيه حقا فكان للحظه سحرا خاصا لتفيق سريعا فهي لا تحب الضعف ابدا .
/اسمعني انت بقا الي بتقوله ده مش هيحصل ابدا عمري مهكون ليك ولا هخليك تحقق الي انت عايزه ي خالد .
لتنزل الي الأسفل ليلحقها بابتسامه خبيثه.
****************.
في الجنينه .
كان يجلس عاصم وهو يقرأ أحدا الكتب لتقترب منه نور بابتسامه ساحره وهي تمسك بيدها كوب النسكافيه .
/اتفضل ي عاصم .
عاصم بابتسامه/شكرا ي نور تسلم ايدك.
نور بابتسامه/قولي هتفضل قاعد لوحدك كده ايه رايك نخرج شويه انا وانت وفرح لو تحب ي عني .
عاصم بجديه /خوديها انتي واخرجي ي نور انا طبعا مش هخاف عليها معاكي ي عني.
نور وهي تمسك يده بلا وعي /بس انا عايزك انت ي عاصم .
عاصم وهو يدفع يدها بحده /بلاش تعيشي في وهم ي نور احنا عمرنا مهنكون لبعض ي نور انا مبقتش انفعك ولا انفع اي حد فوقي بقا فوقي .
نور بدموع ووجع/انا اسفه ي عاصم اسفه اوعدك اني مش هقرب منك تاني .
لتسرع نور بدموع ليضع عاصم رأسه بين يديه بضيق وحزن ليقف خالد امامها بثقه وثبات.
/متزعليش عاصم ميقصدش ي نور بس اهو كده من ساعه الي حصلوا اعزريه لو عشقاه صوح متبعديش عنيه ي نور .
*******************.
في الجنينه الخلفيه .
كانوا يقفون عشق ورامي .
رامي بصدمه /ي عني ايه ي عشق خلاص خسرتي كل حاجه.
عشق بغضب جحيمي/شوفت ي رامي خالد لعب في دماغ جدي وخلاه كتبله كل حاجه قصاد جوازي من خالد .
رامي بنظره خبيثه/يبقا كده مفيش قدمنا ي روحي غير انك تتجوزي خالد علشان كل حاجه ترجعلك تاني .
عشق بصدمه / انت بتقول ايه ي رامي ايه مش فارق معاك اني اتجوز غيرك اكون ل خالد في بيته في اوضته في سريره ايه مش غيران عليا .
رامي بطمع وجشع /انتي بتقويلي ايه ي روحي ده انا اموت لو لمس شعره منك انا قصدي كده وكده لحد ماكل حاجه ترجعلك ي حبيبتي ده الحل الوحيد وانا هفضل جنبك .
عشق بابتسامه /ي عني ده رايك ي رامي ربنا يخليك ليا ي حبيبي بحبك اوي اه اه .
كانت تصرخ من شعرها الملفوف علي يد خالد بحده ليصرخ بغضب .
/حبك برص انتي والجحش ابو ديل ده انت يالا انا مش قولتلك متعتبش هنه تاني .
عشق بغضب والم /سيب شعري انت مالك بينا ي اخي ايه هتحرم عليا اتكلم مع حد .
خالد بحده /رضوان رضوان .
رضوان الغفير /نعمين ي خالد بيه.
خالد بحده /خود كلب البحر ده علقه في الزريبه لحد مافضاله .
لياخذ رضوان رامي الذي يصرخ بخوف لتتحدث عشق بعصبيه .
/انت لحد كده زودتها اوي بقا لو رامي اذيته في حاجه مش هرحمك ي خالد انا بكرهك ي خالد بكرهك .
ليمسكها خالد ليقبلها بقوه وثبات لتنظر إليه بصدمه من ذلك الاستسلام ليغمز بعيناه الساحره .
/اظن كده هتحبيني واوي كمان …
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشق خالد) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق