رواية ليلتي كاملة بقلم سلمى ابراهيم عبر مدونة كوكب الروايات
رواية ليلتي الفصل العشرون 20
رضوي بعصبيه..طب بصي بقا..انا وديت الملايا دي معمل وعرفت انو لون…ولازم بقا اتاكد من الدكتوره..انتي لسه بنت ولا لا……..
بصلهم علي بصدمه ولين واقفه مرعوبه و…..
لين باحراج شديد واندفاع..علي مقربش مني….انا اللي عملت كدا عشان نتجوز
علياء بصدمه من بنتها..لين……بتقولي اي
لين..بقول الحقيقه يماما….انت مقربتش مني يعلي…..ونا والله….امي هي اللي قالتلي اعمل كدا….
رضوي..اخس….اخس عليكي يعلياء وع اصلك الزبا.له…..انتي تعملي كدا
علي كان واقف حرفيا مش عارف يتكلم ..ويحي واقف جنبو وفرحان لصاحبو بس مش عارف لي فرحان اوي كدا…..
لين بعياط..انا آسفه يعلي….صدقني انا ندمت بعد كدا….لكن للأسف كان فات الوقت…اتجوز ليلي انت بتحبها…..
علي مردش عليها واتكلم..بصو بقا….انا مش عاوز اسمع نفس حد فيكم…..يحي اتصل عالمأذون
يحي بصدمه وضحكه..نعممم
علي..زي ما سمعت….اتصل عالمأذون حااالا……
يحي فتح فونه ورن عالمأذون…دخل علي جاب سكي.نه من المطبخ وراح فتح اوضه ليلي بسرعه وكانت الادويه مرميه عالارض جنبها…مقدرتش تاخد العلاج مقدرتش تنت.حر وتم.وت كا.فره…….جري عليها علي لأنها كانت عيونها دبلت من الدموع والعياط….
علي وخبي وراه السكي.نه وبيتكلم بمنتهي الحنيه..ليلي حبيبتي..قومي معايا
ليلي بعياط شديد..امشي يعلي…روح لمراتك..كتبتو الكتاب..صح
علي..اه……..وطلع السكي.نه حطها عليها وهي اترعبت…..
علي بعصبيه..اقسم بالله لو ما قومتي دلوقتي…لابو.سك ادامهم كلهم ف الحرام وبعدها اقت.لك وبعدها اقت.ل نفسي.
ليلي انصدمت واترعبت..انت…انت بتعمل اي يمجنون انت
علي..مجنون…هو حد يبقي ف العيله دي ومش مجنون…..قومي يليلي اخلصي……قامت ليلي وهي خايفه منو اوي انو ممكن يتهور ويعمل كدا بجد…خرجت هي ….
علي..اقعد عالكرسي دا…….قعدت ليلي وهي مش فاهمه اي حاجه خالص وكل اللي فالبيت بيضحكو ما عدا علياء اللي هتتشل…..
يحي بضحكه..الله يخربيتك يليلي…جننتني الواد…
رضوي بضحكه..هو مجنون اصلا وهي جات كملت…….ولين اللي كانت واقفه بتضحك ع اللي علي بيعملو….وحاسه انهم أخواتها….
ليلي بنرفزه..انا مش فاهمه حاجه….هو مش انت المفروض اتجوزتها…عاوز مني اي بقا…سيبني فحالي
علي قرب السكي.نه عليها اوي واترعبت هي..بصي بقا..المأذون دلوقتي هيجي..هيسالك موافقه تتجوزي علي ولا لا….هتردي تقولي طبعا موافقه..فاهمه…….
ليلي بخوف شديد..علي…اهدي..السلاح يطول
علي..حلو…انتي بقا لو مش عاوزاه يطول..اسمعي الكلام….
ليلي..بطل جنان بقا….انا مش هتجوزك ونت متجوز
لين..ليلي….علي معملش معايا حاجه…انا ضحكت عليه عشان يتجوزني….انا اسفه
ليلي بصدمه فرحه..اييي….يعني انتو متجوزتوش
لين بابتسامه وبتهز راسها..لا……علي من هنا ورايح اخويا وبصت ليحي
يحي ابتسم تلقائيا……..
علي..ها….اشيل السكي.نه….ولا لسه…….
ليلي بصتلو بابتسامه..شيل يعلي….شيل……علي جاي يشيل ليلي..وقفتو بسرعه
ليلي بضحك اوي..انت هتعمل اي
علي..هشيلك..مش انتي قولتي شيل
ليلي..انا قصدي السكي.نه……
يحي كان بيضحك اوي..غشيم……….ليلي حست ان الروح اتردت فيها تاني مش مصدقه..من نص ساعة كانت بتعيط وبس…دلوقتي فرحانه ومبسوطه….وكملت فرحتها لما المأذون وصل…وتم كتب كتاب ليلي وعلي..والماذون مشي……
علي قام بسرعه شدها فحضنه اوي وهي كمان حضنتو اوي…كان هيدخلها بين ضلوعه من شدة الحضن…ودفن وشو في رقبتها وشالها وهو حاضنها اوي ودخل الاوضه بتاعتو وقفل الباب…
يحي بصوت عالي..من لقي احبابه نسي أصحابه……..
علي من الاوضه بصوت عالي..غور ياض يلا…….ضحك يحي اوي هو ولين……
كانت علياء قاعده قالبه وشها كدا…..
رضوي..علياء….قومي معايا عاوزاكي……لازم نتكلم
قامت معاها علياء ودخلو الاوضه ومفضلش غير يحي ولين……
لين..عامل اي……
يحي..تمم….كويس
لين..طب اتفضل اقعد………قعدو هما الاتنين ع نفس الكرسين اللي قعدو عليهم قبل كدا و………
دخل علي وشايل ليلي وفضل يبو.س فرقبتها وحاضنها اوي…وبعد عنها حاجه بسيطه لقاها بتدمع
علي مسك وشها بين ايدو….
علي..مالك يحبيبتي…زعلانه لي بس
ليلي..من الفرحه يعلي…من شويه كنت بعيط وحالتي وحشه اوي…ودلوقتي فحضنك..وبقيت مراتك……
علي..بقيتي وهتفضلي مراتي وحبيبتي….انا بحبك اوي يليلي..ومعرفتش قيمتك غير لما بعدتي عني
ليلي..ونا كمان..بحبك اوي….انت سندي..لو بعدت عني..اقع يعلي..بحبك
علي ابتسم اوي من الفرحه واخدها فحضنه اوي..الحلال له طعم تاني بردو….
ضحكت ليلي..اه طبعا….مع انها مش اول مره احضنك…
علي..كنت بحضنك قبل كدا..انك بنتي..إنما دلوقتي انتي مراتي وحبيبتي
ليلي..ونا بردو..اول مره احضنك واحس انك جوزي وحبيبي…..
علي..فاكره اول مره شوفتك…..
ليلي بابتسامه..ودي تتنسي……شيلتي هنا…علي دراعك….انا كنت صغيره اوي كدا
علي..ولسه بالنسبه لي هتبقي صغيره….انتي بنتي..انا اللي مربيكي….وطلعت تربيه…..
ليلي..اي………
علي بعد عن حضنها..أجمل تربيه فالدنيا…..بعد الفرح بقا…..هن……
ليلي..انت قليل الادب اوي……
علي..منا عارف…مفيش بقا عربون دلوقتي لشهد هستني شهر لحد ما تخلصي علاجك
ليلي ضحكت اوي..عربون……..
علي..بقولك اي..انا ماسك نفسي بالعافيه..متضحكيش بدل ما هخليها دلوقتي…..
ليلي..احترم نفسك يالا
علي قرب عليها اوي وغمض عينه وهي كمان غمضت وبا.سها من شفايفها برقه وحنيه بيظهر لها مدي حبه ليها وسعادته
انها بقت ليه..وبعد عنها مسافه لا تذكر وهمس..بحبك
ليلي بنفس الهمس..ونا بموت فيك…ودخلت جوه حضنه اوي…
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ليلتي ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق