رواية نغمات الصقر كاملة بقلم نجلاء عبد الظاهر عبر مدونة كوكب الروايات
رواية نغمات الصقر الفصل التاسع عشر 19
صقر بنوم: ايوة يا محمود في اي
محمود: الحق يا باشا مصنع من المصانع ولع
صقر بصدمة: اييي ازاي انطق
محمود بخوف: والله ياشا معرفش
صقر بغضب: اقفل انا جاي
اغلق صقر الهاتف وارتدي ملابسة بسرعة وذهب الي المصنع حتي يري ما حدث
استيقظت قمر ولم تجد صقر بجانبها فقامت
قمر بستغراب: راح فين دا وانا مالي يكش ي”ولع
قامت قمر وذهب الي المرحاض واخذت دش دافي وخرجت وارتدت ملابسها وجدت هاتفها يرن فردت
قمر: الوو ازيك يا ماما
نادية: الحمدلله يا قلب امك وانتي عاملة اي
قمر: الحمدلله متخفيش عليا انا كويسه
نادية: طيب يا قلبي خلي بالك من نفسك صقر عندك
قمر: حاضر لا صحيت مش لقيتة
نادية: طيب يا بنتي لو عوزتي حاجه كلميني
قمر: حاضر يا امي مع السلامه
نادية: سلام يا حبيبتي
اغلقت قمر الهاتف وهبطت الي الاسفل وجدت الخدم ينظفون في البيت
قمر: صباح الخير
الخدم: صباح النور يا هانم
قمر: قلولي يا قمر
الخدم: تحت قمرك
جلست قمر تتناول طعام الافطار بعد انهاء الافطار
سعدية: قمر خدي الدواء دا
قمر: بتاع اي الدواء دا
سعديه: مسكن يالا (هو مش مسكن دا دواء القلب)
اخذت قمر الدواء وصعدت قمر الي الغرفة تقرا كتاب
وصل صقر الي المصنع وجد محمود هناك والمصنع مول”ع ذهب محمود الي صقر بسرعة
محمود: صقر باشا تعالي بسرعه في حاجة لازم تشوفها
ذهب صقر بسرعة الي غرفة المراقبة وفتح محمود الكاميرا لصقر ووجد صقر صديقة عماد وهو ورجالة يحرقون المصنع غض”ب بشدة فعماد دائما يحقد علية ولكن لم يتوقع ان توصل الي هذا فخسر صقر ملايين فاق من شرودة علي صوت محمود
محمود: وهايدي كمان حركتها غريبة وكل يوم تدخل المكتب وتخرج تتكلم في الفون مش عارف بتعمل اي
ذهب صقر دون كلام الي الشركة وهو يسوق بسرعة جنونية ودخل الشركة بسرعة خاف الجميع من شكلة دخل مكتبة فوجد هايدي تفتش في درج مكتبة
صقر بغضب: انتي بتعملي اي هنا
هايدي بتوتر: بنظف المكتب
صقر وهو يمس”كها من ش”عرها: انتي بقا تبع عماد والله لقت”لك يا بنت******
هايدي ببكاء: باشا انا مليش دعوه والنبي سبني
صقر: اسيبك دنا هجيب الك”لب عماد معاكي
وج”رها امام الموظفين ورمها للحراس اللذين امسكوها
صقر بغضب: ودوها المخزن جمب الك”لب التاني
(قصدة علي محمدالي هو ابو قمر) وتجبولي عماد جمبها انتو سامعين
الحراس: فاهمين
ركب صقر عربيتة وساق بسرعه جنونية وصل القصر ولكن قبل ان يدخل وجد احد الحراس ينادي
صقر: في اي اخلص
الحارس: احنا شفنا الواد الي بعت الظرف
صقر بلهفة: فين
الحارس: ساعة بالكتير ويكون عند يا باشا
صقر: تمام
صعد صقر الي الاعلي ودخل الاوضه وجد قمر تقرا كتاب جلس علي الاريكة وغمض عيونة بتعب
قمر: مالك في اي
صقر: مفيش حاجه خدتي علاجك
قمر: اة
صقر: طيب
ذهبت قمر نحوة وجلست بجانبة: مالك فيك اي
صقر نام علي رجلها وببكاء: انا تعبان اوووي
قمر: في اي مالك بس
قام صقر: النهاردة هخدلك حقكك من كل الي ازوكي
حتي انا اجهزي
قمر بخوف: مالك بس يا صقر هتعمل اي
صقر: اجهزي واتفرجي بس علي الي هيحصل
قمر: حاضر بس ممكن طلب
صقر: اكيد
قمر: ممكن احضنك
صقر وهو يفتح زراعة: تعالي
اترمت قمر في احضانة حملها صقر حتي تصل لمستواة
صقر: بحبك اوى يا قمر
قمر: لي عملت فيا كدة
صقر: الغيرة عمتني
قمر: مش قادره اسمحك بسهولة
صقر: وانا مش عاوزك تسمحيني يالا اجهزي
كان اياد يتمشي علي البحر ولكن وجد فتاة تجري وخبطت فية فاسندها رفعت البنت راسها فوجد حور من الجنة فكانت فتاة شديده الجمال
البنت: انا اسفة
اياد: بتجري لي
البنت: في ناس بيجرو وراية
اياد: ناس مين
شاب: يا بن”ت الك”لب تعالي هنا انا هق”تلك
اختبات خلف اياد بخوف نظر لها اياد وهو يشمر كمة
اياد: انت مين
الشاب: ابن عمها والبنت دي هرب”ت يوم الفرح
البنت: ايوة مش هتجوزك يا جمال مش بحبك وبعدين
اياد: وبعدين متجوزه
جمال: اي
اياد وهو يحتضن البنت: متجوزين ومال علي البنت
اياد: اسمك اي بسرعه
البنت بصوت واطي : حور
اياد بس”ها من خدها فبرقت حور بشدة: وحشتيني
حور بصدمة: هااا
ضغط اياد علي وسطها: وحشتيني
حور بصدمة: وانت كمان وحشتني
جمال: يعني اي مراتك
امسكة اياد ابرحة ض”رب واخذ حور وذهب الي اقرب مازون واتجوز حور وفهمها حتي يحميها وذهب بها الي القصر دخل وجد صقر وقمر يجلسون
صقر: مين دي
اياد: مراتي
صقر: اياد المنشاوي يتجوز كدة من غير فرح
اياد: لا فرحي الاسبوع الجاي
(حور: بنت جميلة جدا بشرتها بيضاء شعرها بنتي تبلغ من العمر ٢٠ سنة في كلية طب توفيت والديها في حادث وكان عمها يريد ان يزوجها ابنة حتي ياخذ الورث منها ويرميها بعدها)
صقر: طيب مبروك يا حبيبي
احضتن اياد اخوة: الله يبارك فيك
اخذ اياد حور وادخلها غرفتها
اياد: اهدي وخدي راحتك اوكي انا مش هاذيكي
حور: طيب
ذهب اياد الي غرفتة وهو فرح لانة احب حور من اول نظرة فهي تشبة الحوريات مثل اسمها ثم نام قليلا
دخل الحراس القصر الي صقر
احد الحراس: كلو تمام
صقر: تمام يالا يا قمر
اخذ قمر من يديها وذهب بها الي المخزن وعندما دخل الي المخزن فكانت الصدمة بالنسبة لقمرر
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية نغمات الصقر) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق