رواية عشق خالد كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة كوكب الروايات
رواية عشق خالد الفصل السادس عشر 16
في فيلا مالك …
كانت تقف عائشه أمامه بكل كبرياء عيناها تترجاه أن يرحمها فهو لم يروا بعض الا ساعات كيف ستكون في حضنه ويمارس حقه كزوج معاها كيف ؟..
عشق بغضب /الي بتفكر فيه مش هيحصل ي مالك فاهم والي حصل هيتصلح .
مالك بغضب /مفيش حاجه هتتصلح انا عملتلك انتي وجدي خاطر وسحبت نفسي من المشروع قبل ماخليه يخسر كل حاجه اكتر من كده مش هعمل .
عائشه بدموع وصدمه /هو انت الي عملت كده في الشركه انت ازي بتكره عمي بالمنظر ده ده والدك ليه جواك كل الشر ده ي مالك .
مالك وهو يمسكها بغضب /اولا اسمي مالك باشا اسمي مينطقتش كده بالساهل علي لسان حشره زيك فاهمه.
عشق وهي تتدفعه بغضب /قسما بالله ي مالك لو ايدك اتمدت عليها تاني لهوريك وش عمرك مشوفته انا مراعيه طلبك لحد دلوقتي لكن انت كده زودتها انت بقيت شر علي نفسك وعلينا كلنا لو اتمديت في كده انا هكلم ابوك وهعرفه كل حاجه وساعتها هتشوف منه الي عمرك مشوفته فاهم .
مالك بغضب /ده تهديد ولا ايه علي العموم براحتك الي انتي عايزاه اعمليه وانتي اتفضلي معايا انا مش ناقص قرف .
عشق بتحدي وغضب /مش هتلمس شعره منها ي مالك فاهم عائشه هتنام معايا انا وهتقعد في البيت ده معززه مكرمه ووقت ماتقرر ترجع لأهلها هترجع ومحدش هيقدر يمنعها .
مالك بضحكه عاليه استفزازيه /ده بجد والله ده علي اساس انها متجوزه خروف ولا ايه امي عدي الليله ده علي خير بدل ماطربقها علي دماغ الكل .
عائشه بدموع وصراخ/انا عايزه اعرف انا عملتلك ايه عايز تنتقم مني انا ليه .
مالك بغضب شديد/مش انتي بس انتقامي هيطول الكل الي عيشته من غير اب ومن غير اسره مستقره هدفع الكل تمنه .
جمال بغضب /لحد كده وكفايه جنان ي مالك اطلع علي اوضتك بدل قسما بالله هلغي كل التوكيلات الي معاك وهدرملك كل الي انت فرحان بيه وبتتكبر بيه علي الخلق فاهم .
مالك بغيظ شديد/ماشي ي جدي ماشي .
ليسير مالك الي الخارج بغضب وتوعد .
عائشه وهي ترتمي في احضان عشق بدموع /اه ي مرات عمي والله العظيم انا حاسه اني في كابوس دي مش ممكن تكون حقيقه.
عشق وهي تحتضنها بالم /متخافيش ي بنتي متخافيش تعالي نطلع فوق تنامي في حضني ونتكلم متخافيش ي حبيبتي .
********************.
في شقه مالك …
كان يجلس بغيظ شديد وهو ينفخ سيجارته بغل وتوعد لتجلس حوريه في أحضانه بدلع ودلال.
/وبعدين ي مالك انت كل ماتجيلي هنا تبقا قرفان كده .
مالك بغضب /بقولك ايه ي روح امك انا علي أخري اتلمي بدل مارميكي بره يحرق صنف الحريم كله .
حوريه بغيظ /الله وانا مالي انا لو تقولي بس ايه الي مضايقك وانا هريحك علي الاخر .
مالك بحده /انا مش محتاج لحد فاهمه وقومي ارقصيلي شويه اهو اخلص من صداعك .
حوريه وهي تقبله في خده /امرك ي سيد الناس .
لتتركه وهو يفكر في القادم بوعيد .
*****************.
في فيلا المرشدي…
كانوا يجلسون علي مائده الطعام لتتحدث تقي بقلق بالغ.
/جاسر انا بكلم البت عائشه مبتردش ولا البت منه كمان قلبي وكلني .
سلمي بمرح /رشيله مبيد ي ماما ههههه .
تقي بغيظ /اتلمي ي بت جاتك الهم .
نور باستغراب /مالك ي عاصم فيه ايه.
عاصم بابتسامه/مفيش حاجه ي خبيتي بس البت فرح وحشتني اوي من ساعه متجوزت وسافرت مجتش وحشاني .
نور بابتسامه/حبيبي دلوقتي تيجي وطالما مبسوطه مع جوزها خلاص انت عارف فرح عندي زي زين ويمكن اكتر والله .
عاصم وهو يقبل يدها بعشق/عارف ي روحي مانتي الي مربياها ربنا مايحرمني منك ي نور .
تقي بغيظ /جاسر كفايه اكل ورد عليا أنت تقوم حالا تسافر تجيب البت .
جاسر بغيظ /جاسر وسنين جاسر تعال ي سي خالد خلصني من الموال الهم ده .
خالد بابتسامه ساحره/اهدي بقا ي تقي ما قولتلك عائشه مع اصحابها وعادي يكونوا نايمين ي ستي ودلوقتي تتصل بيكم .
تقي بغيظ شديد/ده انتوا علي قلبكم مرواح .
زين بابتسامه/اتفضلي ي شربات .
شربات وهي تلك العلكه بدلع/ساء الخير عليكم شربات رقاصه لكل الحفلات طهور سبوع شربات موجوده .
سلمي بغيظ وغيره/بقولك ايه ي حلوه شطبنه متليقيش هنا كلهم هنا قطعوا الخلف من زمان يلا ي حلوه شوفيلك حته تانيه .
شربات بدلع علي زين/ايه المعامله دي ي سي زين يرضيك الكلام ده .
زين بنظره خبيثه/لا طبعا ميردنيش ي قمر بس معلش اعزريها أصلها دبش مش بنت خالص للاسف .
سلمي بغيظ وغيره وهي تبعدها عن زين /اولا ي اختي ابعدي كده شويه بلا دلع ماسخ مين المصيبه دي ي سياده المقدم .
زين بنظره خبيثه /دي دي شربات .
جاسر بمرح وغمزه /هي فعلا شربات .
تقي بغيظ /جاسر اتلم دي قد بناتك .
خالد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/مين دي ي واد ي زين.
زين بابتسامه/دي ي عمي شربات بنت عم حسن مانت عارفه هو سافر يعمل عمليه والبنت ملهاش حد فقالي أنها تقعد عندنا الكام يوم دول انا كنت عارف ان حضرتك مش هتمانع .
خالد بجديه /لا طبعا ي ابني همانع ليه بيتها ومطرحها .
سلمي بغيظ شديد/انا بقا عندي اعتراض ي عمي الراقصه دي متقعدش هنا دقيقه واحده .
شربات بدلع /ي ساتر يارب علي غيره الستات انا عارفه الغيره مالها كده .
سلمي بغيظ شديد/غيره غيره منك انتي بقولك ايه ابعدي عني.
زين بغيظ شديد/ماتتلمي بقا هو محدش مالي عينك ولا ايه الرجاله أمره أنها تفضل يبقا صوتك ميطلعش خالص .
سلمي بغيظ شديد/ماشي ي سي ماشي بكره تشيلك الشنطه وتشتغلها صبي رقاصه .
زين بصدمه /صبي رقاصه اه ي بنت جاسر .
*******************.
في فيلا مالك …
في غرفه عشق …
كانوا يجلسون سويا يتحدثون فكل ماحدث عشق بعدما قصت إليها ماحدث .
عشق بدموع واشتياق /بس ده كل الي حصل وافترقنا انا وخالد .
عائشه بدموع /بس عمي بيحبك اوي ي طنط ده انتي في قلبه وعقله وروحه انا عمري مشوفت حد بيحب حد زي عمي مابيحبك عمي بيتعذب في بعدك اوي ي طنط عشق .
عشق بدموع ووجع/أنا اكتر ي عائشه بس انا خايفه مالك عنيد هو دائما شايف أن خالد ميستحقش أننا نسمحه أو نكون في حياته خايفه يسبنا احنا الاتنين .
عائشه بحزن /وليه متقوليش أنه حاسس بالحرمان بيتصرف بوجع والم من الي شافه ومن حرمانه من حياه اسريه سليمه زي مقال .
عشق بحيره ودموع /مش عارفه ي عائشه مش عارفه المهم خلينا فيكي انتي ناويه علي ايه .
عائشه بدموع وخوف /مش عارفه ي مرات عمي انا تعبانه وعقلي واقف مش عارفه افكر ابويا وامي لو عرفوا حكايه جوازي دي مش عارفه ممكن يعملوا فيا ايه.
عشق وهي تحتضنها بحنان /طب تعالي نامي وسيبك من كل حاجه دلوقتي.
لتاخذها داخل أحضانها بحنان .
*******************.
في فيلا المرشدي ..
كان يجلس خالد بابتسامه وهو ينظر إلي صورهم هو ومعشقوته وكل مره وكأنه يراها لاول مره يشتاق إليها الي ابعد الحدود لتاتي تلك المجنونه .
سلمي بغيظ شديد /خالد انت هتوافق أن البت الرقاصه دي تفضل هنا .
خالد بنظره خبيثه/وانتي مالك ومالها البت ضيفه ولا غيرانه علي زين .
سلمي بارتباك شديد/اغير علي مين لا طبعا ولا يهمني انا قصدي أنه ي عني مينفعش تقعد هنا دي برضه رقاصه .
خالد بنظره خبيثه/متشغليش بالك بيها روحي شوفي حالك يلا .
سلمي بغيظ وغيره/طيب .
زين بابتسامه صافيه /مساء الخير والله البت شربات عمله حس للبيت دخلت المطبخ تساعد ماما وخالتوا تقي .
سلمي بغيظ شديد/اه يبقا كلنا هيجلنا تلبك معوي سلام .
زين بجديه /انا قصدت اقول كده علشان اوزعها ي عمي لاني عايزك في موضوع مهم .
خالد باستغراب /خير ي زين فيه ايه.
زين بجديه /موضوع شركات الحديدي .
خالد بزهق وضيق/يووووه ي زين ما خلاص ابوك جاب معلومات عنهم وخلاص لو اتعرضوا تاني ساعتها نتصرف .
زين بحده /خليك بس عارف ان الي بفكر ياذيك هيكون اخر يوم في عمره .
خالد وهو يربت علي كتفه بحنان/ربنا يخليك ليا ي زين.
********************.
في فيلا مالك …
كانت تفتح عائشه عيناها وهي تشعر بالعطش الشديد لتمسك هاتفها وتتضيه لتتسحب ببط من جانب عشق لتهبط الي المطبخ .
*****************.
في المطبخ ..
كانت تقف وهي تحاول فتح الثلاجه لكي تشرب لتبصق جميع المياه أرضا بزعر عندما استمعت حديثه وهو ينظر إليها ببرود .
/بتعملي ايه عندك .
عائشه بزعر وهي ترمي المياه أرضا /كنت بشرب .
مالك وهو يسير للداخل ويحاصرها بين يديه وهو ينظر إلي شعرها الطويل الحريري بمكر .
/طب امسحي وشك عدل كل مياه.
كانت تمسح وجهها بخوف ورعب ليبتسم بمكر وهو يقترب منها وعيناه علي شفتيها .
/بس لسه فيه حبه بس انا بقا الي هشيلهم .
لم تعلم ماذا يقصد الا عندما حاصر جسدها بين يديه ليمرر يده علي سائر جسدها ليتلقط شفتيها في قبله عنيفه كانت تحاول الفرار من يديه لكنه تحكمه الزائد منها جعلها لا تستطيع لتشعر بيده يحاول فك ملابسها لتمسك يده وتتحدث بدموع ورجاء .
/ابوس ايدك ي مالك انا مش مستعده لده دلوقتي .
كلماته جعلته يدفعها بغيظ شديد من ذاته وكأنه قد أثبت لها أنه هو من يريدها ويتلهف عليها ليتحدث بكبرياء وثقه .
/اوعي تفتكري اني هموت عليكي انا بس بعرفك انك بقيتي ملكي وبتاعتي ولما اعوزك هاخدك فاهمه خلاص واطلعي فوق بسرعه .
عائشه بدموع/حاضر بس انا عايزه اكلم اهلي بس مش عارفه اقولهم ايه .
مالك ببرود /قوليلهم الي حصل انك اتجوزتي انتي مش قاصر عادي بسيطه ولا اقولك سيبيهم أقوالهم انا .
عائشه وهي تمسك يده برجاء /بلاش ي مالك بلاش انا هتصرف .
مالك ببرود وتجاهل /براحتك .
كانت تحاول أن تجمع شتاتها لترا هاتفها يضيه من مكالمه من عمها خالد لتمسح دموعها سريعاً وتأخذ أنفاسها .
مالك بحده /مين .
عائشه بخوف وارتباك /ده والدك .
مالك بغضب /اولا اسمه عمك ثانيا رودي بثقه من غير خوف وافتحي الاسبيكر .
عائشه وهي تحاول أن تبدوا طبيعيا /عمي العسل عامل ايه ي حبيبي .
خالد بابتسامه عذبه /عامل ايه ي اختي شايل همك امك عماله تقطم فيا اني سافرتك اخلصي وارجعي بقا ي بت وحشتيني .
كان يسمعه مالك وهو يشعر بنار في قلبه كان يريد أن يراه هو ذلك الحنان والاهتمام فقد حرما منهم كثيرا فهو ليس موجوده بالنسبه له فانه لا يعلم حتي لوجوده.
عائشه بارتباك /معلش بقا ي خلود انت دائما بتشيل عني بس معلش يومين كده وهرجع باذن الله ابقا طمن ماما عليا ماشي ي حبيبي.
خالد بابتسامه/ماشي ي لمضه كنت عايز اتكلم معاكي عشق كلمتني تخيلي ووعدتني أنها هترجعلي ي عائشه روحي أتردد فيا تاني ي عائشه مش قادر اصدق بجد سلام بقا ي حبيبتي عندي شغل سلام .
عشق بقلق بالغ/عائشه حبيبتي انتي كويسه قلقت لما ملقتكيش جنبي .
مالك بجنون وصراخ/انتي فعلا كلمتي خالد المرشدي ووعدتيه انك هترجعيله ردي عليا .
عشق بحده وصراخ /ايوه عملت كده وهرجعله ي مالك انا مبقتش قادره اعيش من غير ابوك اكتر من كده .
مالك بحده وجنون/انا ولا هو اتكلمي تختاري مين فينا .
عشق بدموع ووجع/انا عيزاكم انتوا الاتنين ي مالك ي ابني حرام عليك كفايه وجع قلب .
عائشه بحده وغيظ/كفايه بقا انت ايه ي اخي حرام عليك دول ابوك وامك .
مالك بغضب شديد/ايوه ي ست الشيخه عائشه ي بنت للرقاصه .
عشق بصراخ وغضب /ماااالك .
عائشه بدموع وصدمه /انت بتقول ايه.
مالك بغضب جحيمي /بقول الحقيقه ي حلوه أن امك تقي هانم كانت بشتغل رقاصه من الكباريه ده للكباريه ده ومع ذلك العائله كلها اتعطفت معاها واتقبلوها وعمولوها الشريفه العفيفه وانا امي اتهانت واتبهدلت واتظلمت ومحدش قادر يدافع عنها ولا يحميها عرفتي انا اخترتك انتي بالذات ليه ي بنت جاسر .
عائشه بدموع وصراخ/مش ممكن انا مش مصدقه .
عشق وهي تحتضن عائشه بدموع ووجع/متعمليش كده في نفسك ي بنتي امك كانت مجبره وحبت ابوكي واتجوزته وبقت انسانه جديده ليه عملت كده ي مالك ليه .
مالك بسخرية وصراخ /شوفتي بقا أن الحقيقه دايما مره علشان محدش يديني مواعظ في الأخلاق مش مالك بس الي وحش سامعين .
ليسير مالك الي الخارج بعدما دمر تلك الفتاه وجعلها تشعر بالما في قلبها لتتحدث في ذاتها بتوعد شديد.
/كنتي دائما توجهيني وتفضلي كل حاجه احبها متعجبكيش حتي الفن التشكيلي الي بحبه كنتي دائما تقولي أن تافه وكلام فاضي ومينفعش للبنات المحترمه وانتي كنت بتشتغلي رقاصه ي تقي هانم ماشي انا بقا هضيع فرحتك بيا زي اي ام لانك متسهليهاش .
********************.
في غرفه مالك …
كان يخرج من الحمام وهو يلف خصره بفوطه لينصدم من تلك التي تسير بجراه الي الداخل لينظر إليها بخبث وهو يراها ترتدي قميص نوم قصير للغايه ليرفع حاجبه وهو يتحدث بمكر .
/افهم من ده ايه أن شاء الله.
عائشه وهي تقترب منه بثقه وثبات/انا الي جايه بعرض نفسي عليك ي مالك ها موافق تشاركني اللحظه دي ….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشق خالد) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق