رواية خذلان الحب كاملة بقلم ميرفت سعيد عبر مدونة كوكب الروايات
رواية خذلان الحب الفصل الثاني عشر 12
مالك بغضب: مش انا اللي اغصب واحده علشان تتجوزني
نظرت له حور بصدمه: غصب؟!!!!
مالك بغضب: انزلي ياحوور
نظرت له حور بحزن ونزلت وقفت تستناه يركن العربيه
مالك ركن العربيه ونزل دخل علطول المستشفي مكلمهاش
حور دخلت وراه بس علي مكتبها بحزن مش عارفه تعمل اي فضلت تعيط
**************
عليا دخلت المستشفي بجمود وهي مقرره هتعمل اي وصلت مكتبها بس رجعت في كلامها ودخلت مكتب سعد
عليا: ازيك يا دكتور سعد
سعد بابتسامه: الحمدلله انتي عامله اي
عليا: الحمدلله انا فكرت و. خدت نفس عميق وغامضة عينيها
عليا: انا موافقه
سعد بفرحه: بجد
عليا بنصف ابتسامه: ايوه
سعد: اقدر اجيب اهلي ونيجي نطلب ايدك امته
عليا: اي وقت
سعد: النهارده الساعه ٧ تمام
عليا بحزن: تمام عن اذنك
و خرجت عليا ودمعه نزلت من عينيها بألم ومسحتها بسرعه وراحت مكتبها
***************
عند ليلي قررت تنزل تشتغل
ليلي وهي بتقبل رأس مامتها صباح الخير ياماما
سعاد( ام مالك وليلي): صباح الخير ياحبيبتي لبسه كده ورايحه علي فين
ليلي: هنزل اشتغل ادعيلي
سعاد: ربنا يوسعها في وشك يابنتي ويفتح في وشك كل ابواب الخير انتي واخوكي
ليلي : ااه صحيح في مالك
سعاد: نزل من بدري اسكتي مش حور رجعت
ليلي بابتسامه: ايوه مالك قالي امبارح انا فرحانه مالك كان زعلان اووي
سعاد : ايوه الحمدلله ده هو قالي كمان انها هتكلم مامتها علشان يتقدم لها بس مستنيين انها تنزل من السفر ربنا يسعدهم يارب ويكتب لهم الخير ويجيلك يابنتي ابن الحلال اللي يسعدك يارب
ليلي بحزن وهي بتفتكر صقر : يارب ياماما عن اذنك بقا سلام
سعاد: سلام ياحبيبتي
ليلي نزلت وركبت لسه هتتحرك بالعربيه عربيه جت ووقفت في وشها
ليلي بغضب بتزمر علشان يفتح الطريق
ليلي بعصبيه : انت ياا واقف كده ليه .
العربيه مش بتتحرك ليلي نزلت بغضب
وصاحب العربيه نزل في الوقت
صقر: الجميل زعلان ليه
ليلي بغضب: انت؟!!
صقر: لا خيالي
ليلي بغضب:انت بتعمل اي هنا امشي.
صقر: اي واقف في ملك الحكومه
ليلي: والله طب اتحرك بالعربيه علشان مزعلكش واقول للآمن ييجوا يمشوك
صقر وهو بيقرب منها وهي بترجع لورا لحد ما لزقت في العربيه
صقر: والله لو جبتي مين انا مش بخاف وانتي عارفه
ليلي وهي بتبعده: طب ابعد
صقر: لا
ليلي بحده : صقر
صقر بحب: عيونه
ليلي: علشان خاطري ابعد صقر احنا في الشارع الناس هتقول اي
صقر: خلي حد يقول نصف كلمه حتي عليكي. هبعد حاضر وبعد
ليلي بحده : امشي
صقر: ما قولت واقف في ملك الحكومه
ليلي بغضب: امشي يا صقر او اقولك خليك واقف زي التمثال ابعد العربيه علشان اعرف امشي انا
صقر: انا مبسوط بالركنه كده
ليلي بحزن :انت عايز اي ابعد بقا عايز مني اي متكرهنيش انزل من البيت انا مصدقت انزل علشان ابطل افكر فيك وانساك
صقر: عمرك ما هتنسيني ولا هتبطلي تحبيني انا هنا وهنا (وشاور علي قلبها وعلي عقلها )ولو عقلك فكر انه ينساني او يبطل يفكر فيا ده ( وشاور علي قلبها) ده هيصحيه وهيفوقه علشان كده عمرك ما هتنسيني سلام ياقلب الصقر
صقر غمز لها وركب عربيته ومشي
ليلي فضلت واقفه بتفكر في كلامه ونزلت دمعه منها و ركبت عربيتها ومشت
******************
حور دخلت علي مالك المكتب بتاعه من غير ما تخبط
مالك:مش في باب تخبط عليه
حور : اي خايف اظبطك مع واحده كده ولا كده
مالك: حور مش فايق ليكي عايزه اي
حور: مش عايزه اشوفك زعلان
مالك : وازعل ليه ؟
حور بصدق : مالك انا عمري ما حبيت ولا هحب غير انت اول حب حبيته اول ما دق قلبي بالحب دق ليك انت انا مفتحش عيني غير عليك ورغم البعد عمري ما شوفت راجل في حياتي غيرك ولا حبيت حد زي ما حبيتك كنت كل يوم بحلم باليوم اللي ارجع فيه ونتجوز كان خوفي الوحيد اني ارجع الاقي انك اتجوزت او حبيت غيري او نسيني ويكون كل اللي بينا حب طفوله وحب مراهقه وراح لحاله كانت الفكره دي بترعبني ييجي اول ما ارجع واشوفك وحبنا يرجع تقولي مغصوبه او مش
عايزه اتجوزك ازاي؟
مالك بحب وهو بيقرب منها: امال اي كل ما افتح معاكي الموضوع بحس انك زعلانه او شايله هم حاولت اعرف في اي بس كنتي بتتهربي عقلي صور ليا انك مش عيزاني وانك بتتهربي مني وان انا بجري وراكي وبغصبك علشان كده قولت كده متزعليش مني
حور بدلع : لا زعلانه
حور بفرحه : الله عارف بقالي قد اي مسمعتش اللقب ده
مالك : هتسمعيه علي طول حوري. قوليلي بقا اي اللي كان مزعلك كل ما اقول ليكي كلمي مامتك
حور بتوتر: بصراحه انا كلمت ماما
مالك: وبعدين
حور : ماما مش موافقه
مالك بغضب: نععععععععم
*****************
عند علي في المكتب
علي لنفسه بحزن: بقالي متكلمتش معاها مش بشوفها اصلا مش زي الاول. امال اي ياعلي انت مفكر لما تقول لها انتي
زي اختي ومتحبنيش هتبقوا زي الاول انا بعترف اني بحبها وحشتني اوووي انا هروح اتكلم معاها واحاول اصلح اللي عملته واتقدم لها انا كنت غب*ي لما ضيعتها غب*ي لما قولت لها الكلام ده وجرحتها يارب تسامحني. ايوه هي بتحبني وهتسامحني
علي راح لمكتب عليا وخبط وسمع صوت من جوه بيقول ادخل دخل علي
علي بابتسامه: ازيك ياعليا
عليا وهي لم تنظر اليه : الحمدلله
علي : عليا
عليا لا مبالاه :نعم
علي بصدق وحب: عليا انا بحبك
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية خذلان الحب ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق