Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حنين الليل الفصل الثامن 8 - بقلم اميره رمضان

 رواية حنين الليل (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر كوكب الروايات بقلم اميره رمضان

رواية حنين الليل الفصل الثامن 8 


  طب والله لاحر*ق قلبك عليها ي ليل عشان اعرفها ازاي تبص لحاجه كانت ملكي اناااااا
ليل بغضب: فكري بس انك تلمسي شعره منها وهتشوفي هعمل فيكي انتي وابوكي ااااي
(جاسمن خافت من صوت ليل قفلت التليفون بسرعه)
نوح : هي عايزه منك اي بعد خمس سنين 
ليل بسخريه : جايه تسال على اولادها دلوقتي 
نوح : انا مشفتش في برودها وبجا*حتها 
________
جاسمن بعصبيه :باااااابي شفت اي اللي حصلللللل
عزت : خير
جاسمن : مش خير خااالص ليل هيتجوز 
عزت : واي المشكله 
جاسمن : مشكله اي ي بابا انت عارف اني لسه بحبه 
عزت : بس انتي اتجوزتيه عشان فلوسه وهو عرف كده وطلقك من خمس سنين وانتي اتجوزتي بعديه ملوش لازمه كلامك ده 
جاسمن : لاء ليييه لاااااازمه انا مش هخليه يتجوزها يعني لا اكسب فلوسه ولا قلبه 
عزت   :جاااااسي انا مش فايق لشغل العيال بتاعك ده انا دلوقتي مهتم بالشغل الجديد ومش عايز مشاكل مع ليل عشان احنا مش قده 
جاسمن بتذمر : بقا كده ي بابي ماااشي

_______ #بقلمي_اميره_رمضان
يوم الفرح الصبح 
ندي : اي ي سندس اخيرا جيتي
(*ملحوظه لتوضيح  ندي بنت عمي  وسندس صحبتي وكلنا في نفس السن واصحاب لكن انا و سندس اصحاب اكتر لاننا كملنا تعليم واشتغلنا مع بعض )
سندس : معلش بقا اتاخرت المهم هندخل نشغل اغاني ونهيص ليها شويه ونحاول نطلعها من الكأبه دي 
ندي : انتي عبيطه ي بت يعني هي متجوزه غصب عنها وعايزه نهيص 
سندس بتفهم : ماهو العريس مش وحش وكمان كان فيه حبة كلام بينهم يعني الدنيا ماشيه مش عايزاها تبقا زعلانه في يوم زي ده 
ندي : تعالي وامري لله 

(لسه هيخبطو علي الباب بس حنين فتحت الباب وكانت لابسه اسدال اسود )

سندس : راااايحه فين ي عروووسه 
بصتلها بحزن وخت نفس عميق : رايحه ازور بابا 
ندي بحزن : طب هو لازم انهارده يعني انتي عروسه وكده
(بصيت لندي بصه كنت هاكلها )
ندي : مقصدش حاجه والله خلاص هاجي معاك 
سندس : ايوا هناجي معاك 
_ لاء انا عايزه اروح لوحدي
#بقلمي_اميره_رمضان
__________
في الشركه 
نوح باستغراب : ليل انت جاي ليه انهارده الشركه 
ليل : اي السؤال الغريب ده 
نوح : انت انهارده فرحك جاي الشركه لييييه
ليل ببرود: بس اسكت شايفني يعني اول مره ابقي عريس 
نوح : بس بقيت عريس والليله ليلتك لازم ترتاح 
ليل : نوح شوف شغلك وانت ساكت
(تليفون ليل رن )
ليل : كل حاجه جهزت ؟
المتصل ......
ليل : ماشي تعالي قدام الشركه ورن عليا 
________

_ السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انتم السابقون ونحن اللاحقون 
(قعدت قدام القبر بتاع بابا)
_ وحشتني اووي ي بابا شفت حصل فيا اي من بعدك الدنيا قاسيه عليه اوووي كان نفسي تبقا معايا عشان تساعدني 
لو كنت عايش مكنش حصلي اي حاجه  انا تعبت اووي 😭
___________
بعد ساعتين 
بسمه : مجتش لدلوقتي يالهوووي لو هربت 
ندي : ياريت خليها ترتاح من الهم اللي هي فيه 
سندس : اهدو شويه انتو الاتنين ان شاء الله زمانها جايه 
بسمه : العريس مستنيها برا بقالو ساعه انا خايفه ليعمل مشاكل معاها 
#بقلمي_اميره_رمضان
ندي : مش هيقدر يعملها حاجه هي لسه في بيت ابوها تعمل اللي هي عايزاه 
(سمر دخلت )
سمر بحقد: اختك راحت فين ي بسمه هتهرب وهتفضحنا 
بسمه : سمر مش وقت كلامك اللي زي السم ده 
سمر : امال راحت فيييين 
ندي : وانتي شاغله بالك ليه انتي مااااالك 
سندس : بسمه مامتك بتنادي عليكي 
(بسمه خرجت عند امها وليل )
اي ي ماما 
ماما : اختك اتاخرت اوووي 
بسمه بتوتر : زمانها جايه 
ليل : هي راحت فين 
بسمه ؛ قالت رايحه المقابر تزور بابا وجايه 
سمر  بحقد: وخلتيها تروح لوحدها ليه انتي مش عارفه انها ممكن تهرب 
بسمه : سمرررر قولتلك بلاش كلامك ده 
سمر بصوت عالي  : وهي لو كانت اختك مشيها كويس كان ده هيبقا حالهاا 
ليل بغضب : لو جبتي سيرتها علي لسانك بالعاطل تاني مش هيحصلك كويييييس 
سمر بلعت ريقها بخوف 
(الباب اتفتح ودخلت لقيتهم كلهم واقفين وباين عليهم القلق وليل واقف عينه حمرا من الغضب وجنبيه فستان فرح وفيه بنتين معرفهمش واقفين )
_ في اي واقفين كده ليه
#بقلمي_اميره_رمضان
ندي : اخيرا جيتي اتاخرتي كده ليه 
_ عادي متاخرتش 
ماما : سلمي علي عريسك ي نونه 
(بصيت لليل وانا عايزه اضر*به مش اسلم عليه بس اتظاهرت بالضحك )
_ اهلا معلش اتاخرت عليك 
(ليل بصلي باستغراب مكنش متوقع كده )
قولت بابتسامه اكبر : مش معقول هو الفستان ده ليه 
ليل مزال مستغرب : اه والبنات دي عشان تعملك الميك اب 
_ ميرسي مش عارفه اقولك اي زوقك تحفهههههه
ماما : ربنا يسعدك ويهدي سرك ي بنتي تعالو ي بنات نسيبهم لوحدهم شويه 
(كلهم طلعو وانا قفلت وشي تاني )

ليل : تصدقي انا صدقتك وانتي بتضحكي 
#بقلمي_اميره_رمضان
بصتلو بضيق : معلش بتحصل 
ليل ببرود : علعموم هتجهزي عشان هاجي اخدك المغرب 
رديت ببرود اكتر : بعد المغرب عشان الحق اصلي المغرب ليفوتني 
ليل : ماشي مع اني مش عارف ليه رفضتي اني اعمل فرح زيك زي اي بنت 
رديت بوجع : عشان انا مش زي اي بنت انا وحده عمي باعها وانت الثري الغني اللي اشتريتها مستناش مني فرحه ولا معامله حلوه واتفضل بقا عشان الحق اتحرق اجهز 
ليل : ماشي لينا حساب في بيتنا 
عدي الوقت وجهزت وماما كانت قاعده جنبي طول الوقت عشان كده كنت مجبروه طول الوقت اني اضحك لحد ليل موصل وقرايبي كلهم والجيران كانو فرحانين وبيزغرطو 
بسمه : قمرررر ي نااااس قمرررررر 
مرت عمي : لولولوووووووووي مبروك ي عروسه طول عمرك حظك في رجليكي 
رديت بسخريه: طب متاخديه انتي 
#بقلمي_اميره_رمضان
عمي : يلا ي بت بلاش كلام العريس مستعجل 
اتكلمت وانا جازه علي اسناني : بقولك ااااي اطلع من دماغي انا مش عايزه اسمع صوتك 
(طلعت وانا قالبه وشي وقعدت جنب ليل بضيق) 
ليل : مكنتش اعرف انك هتطلعي حلوه كده 
_ منا طول عمري حلوه بس انت اللي مش بتشوف 
ليل : لمي لسانك بدل ملمهولك 
(تالين جات بسرعه حضنتني )
تالين : الله ي ميس انتي عروسه حلوه اووي 
ضحكت علي كلامها البرئ : وانتي ي قلبي طالعه عروسه قمرررى وفستانك حلو اوووي 
ايان : انت هتاجي عندنا البيت بجد 
بصيت لليل وقلت : ايوا ي حبيبي هاجي 
ايان : يعني مش هتسبينا تاني خالص  (ليل ركز اووي يسمع ردي )
_ مين اللي جابلك البدله العسل دي 
ايان : بابا ماهي البدله دي زي بتاعته بظبط 
_ بجد بس باينه عليك  انت حلوه اوووي 
ليل بصلي بضيق : يلا ي عم الشيخ ابدء 
(كتبنا الكتاب وودعت اهلي بالدموع وهما ودعوني بالدموع والزغاريط بصيت جنبي ملقتش ليل دورت عليه بعيني ملقتهوش)
ندي : مع امي وابويا في الاوضه دي 
#بقلمي_اميره_رمضان
_______
سيد : مبروك ي بيه جوزتها ليك اهو فين الحلاوه بقا اللي اتفقنا عليها 
ليل : لسه مشبعتش حلاوه 
سوسن بطمع: يابيه حلاوتك مش بيتشبع منها 
سيد : وانت عارف دي بنت اخويا الله يرحمه وغاليه عليا اووي 
ليل بعدم تصديق: ايوا طبعا انت هتقولي 
سوسن : يبقا زود لينا الفلوس المرادي ي بيه انت شايف صرفنا كتير 
ليل : ماهو كلو بفلوسي 
سيد : ماهي بنت الك** خدت مني الفلوس كلها لما انت سبتها المره اللي فاتت
ليل بيمثل الدهشه : يراجل 
سوسن : ايوا ي بيه حصل 
ليل : عشان اخلص بس من الصداع بتاعكم (طلع شيك وكتب فيه مبلغ كبير اووي )
سيد وسوسن كانو مش مصدقين من الفرحه ولسه هياخدو الشيك شديته انا منهم  وسط زهولهم 
بصيت في الشيك وقولت 
_كل ده مبلغ هتقبضو تاني غير اللي خدته انت مش بتشبع خااالص
مرات عمي : وانتي مالك ي بت هاتي البيه هو اللي عطانا الفلوس دي 
قربت من ليل وحطيت ايدي في ايدو وقولت باستفزاز : والبيه ده بقا جوزي وفلوسه هي فلوسي وانا مش هديكم جنيه تاني 
ليل بص علي ايدي اللي ماسكه ايدو وابتسم 
شديت ايدي منه وبصيت لعمي 
_ شفت ياعمي انا مطيعه واتجوزته من غير مشاكل ازاي مش عايزه اشوفك بقا قريب منه 
عمي : طب هاتي الشيك وانا هغور من وشك 
_ طبعا ياعمو طبعا (مسكت الشيك وقطعته قدام عنيهم كانو هيتشلو رميت عليهم الورق وقولت)
_ يبقا بليه واشربي مايته ي مرات عمي واسقي عمي شويه يلا ي ليل ومسكت ايدو وطلعنا 
(كل ده وليل مستغرب قوتي دي وبيضحك علي اللي عملته )
سلمت عليهم كلهم وركبنا العربيه انا وليل وايان وتالين وانا جوايا بقسم اني هندم كل اللي نزل دمعه من عيني وكل اللي هيقف في طريقي تاني 
وانت ي عم ليل حسابك معايا لسه هيبدء 

   •تابع الفصل التالي "رواية حنين الليل" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات