Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انا و العملاق الفصل السادس 6 - بقلم فيروزة

    رواية انا و العملاق كاملة بقلم  فيروزة  عبر مدونة كوكب الروايات


 رواية انا و العملاق الفصل السادس  6

 
سند قرب من الاوضه بسرعه وفتح الباب …..وقرب من اللي قاعده علي السرير وبصه للحيطه….
سند باستغراب….شمس …
مفيش رد …
سند بهدوء قرب منها اكتر وحط ايدو علي كتفها ….شمس انتي هنا بتعملي ايه يا شمس …..
ولا حياه لمن تنادي….
سند بحنان قاعد جنبها ….شمس ردي عليه انتي مش عارفني انا العملاق ….شمس ردي … مش دايما بتقوليلي يا عملاق انا جنبك اهو ….
شمس بصت في وشه ونزلت وشها للأرض تاني ….
سند بحزن شديد….ياااه يا شمس انتي شكلك اتغير خالص بقيتي ضعيفه اوي …..بس لسه ملامحك حلوه وكاني شايف
القمر والنجوم في عنيكي ….
شمس لفت وشها ونامت علي السرير وشدت الغطاء عليها …
سند بحزن ….شمس انتي مش عارفني ولا مش فاكرني انا العملاق ….ياشمس ….
سند بدموع ….شمس ردي عليه فاهميني انتي هنا ليه ….يا شمس …
يونس اخو سند داخل الاوضه ….سند انتي هنا بتعمل ايه ….
سند مسح دموعوا ولف اخوه ..هي عندها ايه يا يونس ….
يونس بابتسامه….تعالي نتكلم بره ….
سند طلع مع اخوه علي بره ….
سند بحزن ….هي هنا من أمته وعندها ايه ….
يونس اخو سند …..بتسال ليه انت تعرفها …
سند بغضب….ايوه اعرفه ….احكيلي ….
يونس بابتسامه….وه لدرجه دي …..طيب تعالي نتكلم في مكتبي …
.
.
.
.
في مكتب يونس ….
سند …. احكيلي كل حاجه تخصها ….
يونس اخو سند …..هي هنا من أمته من شهرين …..وبابها هو اللي مدخلها …و ليه ….علشان جوزها مات ومن وقتها وهي رافضه الحياه ….وساكته زي مانت شايف كده …..
سند بحزن ….جوزها مات ….
يونس باستغراب ….هو انت مسمعتش غير جوزها مات ….
سند وهو ماشي ….سمعت يا يونس سمعت …..
سند خرج من المستشفى وهو مش شايف قدامه حاجه …..
من الحزن افتكر كل حاجه وكأنها امبارح …..
فضل سند ماشي ومش عارف يروح فين ولا يرجع البيت
مشاعره كلها بقت متلغبطه …..
سند بيكلم نفسه …..انا لازم انسها انا لازم احب من تاني ….
شمس حبت لدرجه مش قابله الحياه من غير حبيبها ازاي حبيت لدرجه دي ازاي ما حسيتش بقلبي ازاي ….مع اني
حبيتها اكتر من روحي حبيتها يارب يارب ….انا حبيتها اكتر من نفسي …..اتمني اديها روحي بس تحبني ولو ثانيه انا موجوع اوي …..قلبي وجعني لدرجه حاسس أنه هيخرج
من ضلوعي يشتكي لربه …..
سند دموعوا نزلت وقاعد علي ركبته علي الارض ….يارب انت رب قلوب خليها تحبني لو بس تقبلني ….انا مش عايزها
غير تحبني حتي لو ربع ما بحبها ….يارب ارحم قلبي…يارب .
فضل سند يعيط في مكانه لحد نص الليل وبعدين قام علشان يروح …..
فضل سند ماشي لحد ما وصل البيت ….فتح الباب وداخل لقه سندس قاعده مستنيه ….
اول ما سند داخل سندس جريت عليه …..مالك يا سند اتاخرت ليه وتليفونك كان مقفول ليه طمني عليك سند رد عليه ….
سند بحزن …..سندس انا عايز اتجوز ….
سندس بصدمه ….انت بتقول ايه يا سند ….
سند بحزن …..عايز اتجوز يا سندس ….
سندس بدموع ….ليه يا سند هو انا قصرت في حاجه طيب زعلتك في حاجه ….قولي طيب وانا اصلح من نفسي بالله ترد عليه ….
سند قرب منها وطبطب عليها …انا اسف …
وداخل سند علشان ينام وساب سندس بتعيط وبتفكر في غلطها …..
سند دموعوا نزلت من تاني …..انا لازم انسكي يا شمس ولا اتجوزت بدل الواحده اتنين …..هنسكي علشان قلبي يبطل يوجعني …..عايزه يبطل يحبك …..كسرتيني بحبك لغيري
..
.
..
.
.
.
تاني يوم الصبح سندس صحيت تدور علي سند ….. ملقيتوش…… دموعها نزلت من تاني …..
فضلت طول اليوم قاعده مكانها مستنيه …..
وعلي الساعه عشره بالليل الباب اتفتح جريت سندس علي الباب …….
وهنا داخل سند وفي كل ايد عروسه …..
سندس وقعت علي الارض من الصدمه ……مين دول يا سند ..
سند جري عليها وقومها ……وقالها بكل حزن العالم انا اتجوزت يا سندس …..اتجوز يمكن انسي واعرف اعيش حياتي …..
سندس بدموع…..مبروك يا سند مبروك ….انا داخله اوضتي ..
سند قرب عليها وحضنها …..هتفضل مكانتك في قلبي كم هي …….
سندس حضنتها جامد …….وانا عايشه علشانك بحبك …..
داخلت سندس ووقف سند مع العروستين …..
سند بيشوار بايده….دي اوضتك يا يارا ….وشاور علي الاوضه اللي جنبها ودي اوضتك يا تمارا …..
تمارا بابتسامه….مالك يا سند …..
سند بابتسامه حزينه ….مليش انا كويس …
يارا بحب …..انا فرحانه اوي يا سند علشان آخيرن حبيتني ….
سند بابتسامه…..انا عايز اتكلم معاكم بوضوح …..
يارا وتمارا ….اتكلم ….
سند بابتسامه حزينه …..كل واحده فيكم ليها مكانه في قلبي
والشاطره اللي هتعرف تزرع حبها في قلبي ….ومش عايزكم
تزعلوا علشان جوزنا كان سريع …..ان شاء الله هعوضكم خير ….
يارا بابتسامه……أن شاء الله هتحبني …..
تمارا بابتسامه…..وانا الحب كله ….
سند بابتسامه…..خير …..(وهنا تسكت فيروزه عن الكلام الغير مباح….)…
.
.
.
.
.
.
تاني يوم الصبح سند وقف قدم اوضه شمس ….
فتح الباب بهدوء وداخل قاعد جنبها علي السرير …..
سند بحزن ….شمس ….
🤐🤐…
سند دموعوا نزلت ……شمس انا معرفتش انسكي ولا اعرف افكر في غيرك …..اتجوزت البيضه واللي عيونها ملونه ….
وبرضوا عاشق سواد عيونك …..وحابك حتي لو عضم في قفه……انتي ختي روحي مني انا عايش من غير روح …..
شمس رودي عليه …..
شمس سامعه بس مش بترد ….
سند بحزن ….أنا هفضل اجي واتكلم معاكي ولو بطلت في يوم اجيلك يبقي صحيت من حبك …..حبك مرض يا شمس .. مرض ومش لاقيله علاج ….ولا بالسنين ولا بالجواز ..ولا بنسين …..هفضل كل يوم وكل ثانيه افكر فيكي …..كنت عايش حياتي …..وكاني وحيد ….حاسس اني لوحدي ارجوكي رودي عليه …..ردي ولو بكلمه …..انا عايز احس انك حبه كلامي …..هفضل هستنه ردك ولو سنين ….
.
.
.
.
.
.
.
قام سند وطلع من اوضه شمس وخرج من المستشفى كلها …
فتح الباب وداخل …..لقه الثلاثه
البارت انتها بس الحكايه لسه في البدايه واللي جاي اقوي بكتير من اللي فات…..
الحكايه يمكن غريبه ويمكن مختلفه بس الاكيد أنه مجنونه …
لأن الحب جنون ….الحب معجزات ….الحب صعب لما بيكون
من طرف واحد …..ساعتها بتمني الموت علي انك تكون مع
حد غير حبيبك …..ولأن حبيبك يحب غيرك ….
اتمني حكايتي المجنونه تعجبكم …..
هستنه رايكم في بارت النهارده والحكايه…….
ولكل اللي قال أنا بظلم سندس ……هي مش مظلومه هي حبت ….
ومع الأحداث الحياه هتكمل أن كان بحلو ولا بمر …هي الحياه كده يوم حلو وعشره مر …..
reaction:

تعليقات