رواية حنين الليل (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر كوكب الروايات بقلم اميره رمضان
رواية حنين الليل الفصل الخامس 5
ودي تعرف حلال ولا حرام والله لعلمها الادب من اول وجديد
سمعت صوت غاضب بيقول : عيب علي رجولتك انك تمد ايدك علي بنت بالطريقه دي (بصيت اشوف مين ده واتصدمت)
_ليل 😳
ليل بغضب : هو فيه حد بيعمل اللي انت بتعملو ده
عمي : وانت هتعرفني اربي بنت اخويا ازاااااي
_ استاذ ليل لو سمحت امشي دلوقتي
مرات عمي : شايفه مشيك الو*سخ وصلنا لاي واحد جاي يعلي صوته علي عمك
عمي : وده مين ده ي بت انطقي
بسمه : ي عمي الله يهديك سيبها بقا لميت الناس علينااا
عمي : خايفه من الناس ماهي اختك خلت سيرتنا علي كل لسان
ليل بغضب اكتر : انا عايز اعرف انت بتعمل ليه كده هي عملت اي لكل ده (وبص لمرات عمي وقال ) وبعدين مشي اي اللي و*سخ اللي انت بتقولي عليه ده انسه حنين اكتر وحده محترمه ومعملتش حاجه غلط وانا جاي اطمن علي والدتها مكبرين الموضوع كده لييييه
مرات عمي بسخريه: وانت تعرف انسه حنين منين اصلااا
ليل : تبقي الميس بتاعت اولادي #بقلمي_اميره_رمضان
مرات عمي : الميس بتاعت اولادك وانت جاي ليها ليه ولا وحشك التدريس بتاعها وصياعتها
ليل بيجز علي اسنانه من الغضب : والله دي الاصول وانا عملت باصلي وجيت ازور والدتها بس انا مش هعتب عليكم لانكم متعرفوش حاجه عن الاصول
وقفت قدام ليل وقولتلو برجاء : بالله عليييييك امشي من هنا هما مش هيسكتو وماما هتسمعهم وهتتعب اكتر ارجوك امشي
(ليل زعل عليها اووي بص اضطر يمشي لو كان ده هيريحها )
عمي : مفيش طلوع من البيت الا بأذني واعرف هتروحي فين وتاجي منين ومفيش دروس وتسرمحه في البيوت تاني
مرات عمي : دي مش هتتلم الا لما تتجوز ويبقا لها راجل يشكمها
عمي : صح اول عريس هياجيلك هتتجوزيه ومسمعش صوتك
(ياااااا لو كان وجع قلبي ليه صوت كان عمل انفجار في المكان سبحان من خلاني اسكت واستحمل بس كله عشان امي )
(بعد يومين )
_ نورتي ي ماما بيتك وحشتني قعدتك اووي
ماما حضنتني : وانتي وحشتيني اووي
_ مش عايزاكي تتعبي تاني انتي متعرفيش الايام اللي فاتت انا كنت عامله ازاي من خوفي عليكي
ماما : تفتكري يعني انا مش حاسه بيكي
بسمه : انتي متعرفيش انا كنت تايهه ازاي وانتي مش هنا ده كفايه انك كنتي شايله عني سليم ومريحاني خالص
ماما : ربنا ميحرمني منكم ابدا
________#بقلمي_اميره_رمضان
نوح دخل المكتب بسرعه
نوح : لييييييييل انت اي يابني دماغ الشيطان دي اشتريت الارض رغم اني قولتلك انها جايه علينا بالخساره وقولتي هتعرف بعد انا اشتريتها ليه دلوقتي سعر الارض بعد ما اشتريناها باسبوع وصل لعشر اضعاف سعرها القديم
(كل ده وليل قاعد ساكت مش بيتكلم ولا فرح ولا عمل اي ردت فعل)
نوح : اي يابني انت مش فرحان ولا اي
ليل : دي حاجه متوقعه عادي
نوح : طب لما هي حاجه متوقعه قالب خلقتك ليه
ليل : مفيش
نوح بفهم : هي لسه مجتش للعيال
ليل : انا تعبت مع العيال عشان اقنعهم انها مش هااجي تاني بس هما مصرين انها تجيلهم وايان ابتدء يدخل في حالة الاكتأب تاني بعد ما حنين خرجته منه شويه
نوح : طب روح واتكلم معاها تاني
ليل : مستحيل لاني المرادي هعملها مشاكل اكتر
نوح : انا مش عارف عمها والحربايه مراته دول عايشين ازاي بالحقد اللي جواهم ده
ليل : انا كنت عايز امسكم الاتنين اطلع روحهم في ايدي بس مشيت عشانها
نوح ؛شوف انا متعاملتش معاها كتير غير مره بس حقيقي هي انسانه محترمه وملتزمه ازاي يقولو عليها كده
ليل بتنهيده : ربنا يهديهم
______
سندس : الو اي حنين
_ اي ي بت
سندس : لازم تاجي الحضانه بقا كفايه اجازه كده لان المديره مش هتسمحلك باجازه اكتر من كده وبالخص لما عرفت ان ولدتك جات البيت
_ يااااربي طب هعمل اي في عمي
سندس : انزلي حاولي تقنعيه يسمحلك تاجي
_ عمري مكنت اتخيل اني اتزل ليه بالطريقه دي
سندس : معلش ي قلبي ان شاء الله ربنا هيعدي الفتره دي علي خير بس انتي اهم حاجه صلي وادعي ربنا كتيررر
_ ان شاء الله ي حبيبتي
_________
بليل
بسمه : ماااالك افتح الباب
مالك بفرحه : نووووونه جااااات
(دخلت سلمت علي بسمه وياسين وندي اخت ياسين وسمر اخته الكبيره)
_امال عمي فين
ندي : بابا جوا ثواني هقوله انك عايزاه
(شويه وطلع عمي )
عمي : خير عايزه اي
_ عايزه اروح شغلي
عمي : وانا قولت مفيش شغل
_ي عمي مش هينفع انا وافقت اني مديش دروس بس لازم اروح الحضانه
عمي : لاء
ندي : ي بابا يعني هي اتعلمت كل ده عشان تقعد في البيت
سمر : محدش قالها تتعلم ياختي
ياسين : بابا هي سمعت كلامك ومش هتدي دروس خليها بقا تروح الحضانه
مرات عمي : ايوا خليها تروح تشتغل احنا مش معانا فلوس نصرف عليها وعلي امها مش كفايه فلوس المستشفي قطمت وسطنا #بقلمي_اميره_رمضان
(وبعد كلام كتير اخير عمي وافق )
_______
ليل دخل البيت مسنعش صوت طلع فوق
ايان قاعد لوحدك ليه
ايان : انا مش عايز اكلمك
(وسابه وطلع برا )
ليل : اوووف اعمل اي بس مش عارف اقولك اي بس ي حنين اشكرك انك فرحتي ولادي ولا اعتب عليكي بعد معلقتيهم فيكي وسبتيهم
طلع تليفونه ورن علي نوح
=اسمع عايزك تجيلي البيت دلوقتي انت وطنط نسمه
______
عدي اسبوع ورجعت من الحضانه مبسوطه ان الدنيا اتظبطت معايا اي حد ما
مامااااااا
_ تعالي ي نونه
اترميت في حضنها كلعاده وبحكيلها اللي حصل معايا وهي ساكته
_ مالك ي ماما
عنيها دمعت وقالت : جالك عريس وعمك قاله موافقين وفرحك الشهر ده
_ااااااااي مستحيييييل 😳
•تابع الفصل التالي "رواية حنين الليل" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق